ابزارهای تجارت الکترونیک: 19 بهترین گزینه برای افزایش فروش در سال جاری

multi-vendor marketplace plugin for ecommerce

در سال 2024، خرید آنلاین چیزی بیش از یک گزینه است. اکثر مصرف کنندگان مدرن آن را ضروری می دانند و تجارت الکترونیک را به فرصتی بزرگ برای برندها تبدیل می کنند تا از انتظارات مشتری فراتر رود.

مدیریت موفقیت آمیز هر جنبه از یک فروشگاه تجارت الکترونیک در حال رشد می تواند چالش برانگیز باشد. با این حال، ابزارهای مناسب می توانند به رفع حدس و گمان از راه اندازی فروشگاه، تولید محتوا و موارد دیگر کمک کنند.

در اینجا، ما شما را با برخی از بهترین ابزارهای تجارت الکترونیک امروزی آشنا می کنیم.

19 ابزار ضروری تجارت الکترونیک برای مدیریت فروشگاه آنلاین شما

تصور نکنید که همه ابزارهای تجارت الکترونیک یکسان هستند. در حالی که مجموعه ابزارهای همه جانبه وجود دارند، بسیاری از ابزارهای برتر بر روی یکی از جنبه های اجرای یک تجارت الکترونیک موفق تمرکز می کنند.

ابزارهای تجارت الکترونیک برای ارتباطات داخلی و مدیریت

برندهای بزرگ تجارت الکترونیک، عملیات تک نفره نیستند. موفقیت آنها محصول کار سخت و فداکاری یک تیم است. ابزارهای زیر برای هر برند تجارت الکترونیکی که باید اعضای تیم را متصل نگه دارد، ضروری است.

1. سستی: Slack یک برنامه پیام رسانی ساده است که برای افزایش بهره وری و بهبود ارتباطات فوق العاده است. این پلت فرم مکالمات تیمی را در کانال هایی برای سازماندهی و دسترسی بهینه سازماندهی می کند.

2. Trello: Trello مدیریت نرم پروژه را با ویژگی هایی مانند سازماندهی بصری و همکاری در زمان واقعی تسهیل می کند. گزینه هایی مانند قابلیت کشیدن و رها کردن و اتوماسیون آن را کاربر پسند می کند.

3. کدا: Coda انواع مختلفی از وظایف مبتنی بر ارتباطات، از جمله ایجاد تقویم، ردیابی اسناد و غیره را پوشش می‌دهد. همچنین بسته Shopify را ارائه می‌دهد که ادغام پلتفرم با فروشگاه شما را آسان می‌کند.

Trello در حال استفاده توسط تیم محتوای Rock Content
Trello در حال استفاده توسط تیم محتوای Rock Content

ابزارهای تجارت الکترونیک برای تولید محتوا

محتوای شگفت انگیز ضربان قلب هر استراتژی بازاریابی دیجیتال است و ابزارهای مناسب می توانند به شما در ایجاد بهترین ها کمک کنند. در اینجا چند گزینه برای ادغام در کمپین بعدی شما وجود دارد.

4. Canva: نحوه ظاهر محتوای شما به همان اندازه مهم است که چگونه می خواند. Canva با قالب های کاربر پسند و رابط بصری، ایجاد محتوای عالی را ساده می کند. کاربران همچنین به یک کتابخانه عکس استوک رایگان قوی دسترسی دارند.

5. Adobe Express: Adobe Express که قبلاً Adobe Spark بود، فرآیند تولید محتوا را از طریق دسکتاپ یا موبایل ساده می کند. با AE گزینه های بی پایانی را برای وبلاگ ها، رسانه های اجتماعی، آموزش ها و موارد دیگر ایجاد کنید.

6. WriterAccess: موفقیت محتوای بازاریابی شما به کیفیت بستگی دارد، بنابراین استخدام نویسندگان و خالقان مناسب بسیار مهم است. WriterAccess یک شبکه استعداد برتر است که در آن مارک های تجارت الکترونیک می توانند با کپی رایترهای حرفه ای، وبلاگ نویسان، طراحان و غیره ارتباط برقرار کنند.

قالب تجارت الکترونیک Canva
قالب تجارت الکترونیک Canva

ابزارهای تجارت الکترونیک برای فروش و تدارکات

اگرچه بسیاری از پلتفرم‌های تجارت الکترونیک با پشتیبانی فروش و لجستیک داخلی عرضه می‌شوند، ابزارها می‌توانند راه خوبی برای افزودن عملکرد باشند.

در اینجا چند گزینه کلیدی وجود دارد:

7. ایستگاه کشتی: ShipStation به برندهای تجارت الکترونیک کمک می کند تا عملیات حمل و نقل و انجام سفارش را ساده کنند. مزایا و ویژگی های کلیدی شامل اتوماسیون قابل تنظیم، گزارش دهی قوی و دسترسی به کاهش هزینه های حمل و نقل است.

8. اوبرلو: Oberlo با گزینه هایی مانند انجام خودکار سفارش و ردیابی دقیق حمل و نقل، حمل و نقل را آسان و شهودی می کند. کاربران همچنین از سفارشی سازی کامل، واردات آسان محصول و پشتیبانی 24/7 بهره مند می شوند.

9. Shipwire: Shipwire وظایف مختلفی را برای بازرگانان اختصاصی تجارت الکترونیک پوشش می دهد، از جمله بهینه سازی نرخ حمل و نقل، مدیریت دقیق سفارش، مدیریت تجربه مشتری و غیره.

فرآیند ShipStation
فرآیند ShipStation

ابزارهای تجارت الکترونیک برای بازاریابی

یک رویکرد بازاریابی جامع که شامل ابزارهای خوب انتخاب شده است می تواند کمپین های تجارت الکترونیک شما را از خوب به عالی برساند. ابزارهای زیر انواع مختلفی از پشتیبانی بازاریابی را برای برندهای در حال رشد ارائه می دهند.

10. Mailchimp: خبرنامه های ایمیلی یکی از موثرترین راه ها برای دستیابی به مشتریان و پرورش سرنخ ها هستند. Mailchimp با ویژگی‌های طراحی کاربرپسند، ردیابی دقیق داده‌ها، و ادغام Shopify، ساخت و نگهداری شما را آسان می‌کند.

11. Hootsuite: Hootsuite یک ابزار رسانه اجتماعی جامع است که به بازاریابان کمک می کند تا از حضور دیجیتالی خود استفاده کنند. همه رسانه‌های اجتماعی خود را در یک مکان مدیریت کنید، پست‌ها را بدون زحمت برنامه‌ریزی کنید و موارد دیگر.

12. HubSpot: اگر به دنبال یک ابزار قدرتمند برای کمک به بازاریابی هستید، شکست دادن HubSpot دشوار است. از دسترسی کاربر پسند به سیستم های مدیریت محتوا قوی، اتوماسیون فروش، گردش کار بازاریابی و غیره لذت ببرید.

Mailchimp

ابزارهای تجزیه و تحلیل تجارت الکترونیک

ردیابی و درک رفتار کاربر، الگوهای ترافیک و بازگشت سرمایه کلی (ROI) بخش اساسی موفقیت تجارت الکترونیک است. ابزارهای تجزیه و تحلیل تجارت الکترونیک زیر می توانند به شما کمک کنند تا از بازی جلوتر بمانید.

13. گوگل آنالیتیکس: این ابزار اصلی رایگان اما قدرتمند گوگل در جعبه ابزار هر بازاریاب تجارت الکترونیک قرار دارد. با این برنامه تغییر دهنده بازی، درک عمیقی از نحوه تفکر مشتریان خود در زمان واقعی ایجاد کنید، الگوهای ترافیک را تجزیه و تحلیل کنید، روندهای رفتاری ارزشمند مخاطبان را شناسایی کنید و غیره.

14. SEMRush: SEMRush یکی دیگر از ابزارهای قوی است که بسیاری از پایه ها را پوشش می دهد. بازاریابان تجارت الکترونیک از آن برای ساده کردن تحقیقات کلمات کلیدی، ممیزی سایت، ردیابی اجتماعی، تجزیه و تحلیل رقابتی و موارد دیگر استفاده می کنند.

15. بهینه سازی: Optimizely در کمک به بازرگانان تجارت الکترونیک در ارائه تجربه کاربری استثنایی به طرق مختلف تخصص دارد. از آن برای انجام تست های ارزشمند A/B، تجزیه و تحلیل سئو، کارهای شخصی سازی و غیره استفاده کنید.

ویژگی های Semrush
ویژگی های Semrush

ابزارهای تجارت الکترونیک برای خدمات مشتری

وقتی صحبت از بازگشت مشتریان تجارت الکترونیک به میان می آید، خدمات کامل به مشتریان یک الزام مطلق است.

با ابزارهای برتر تجارت الکترونیک مانند موارد زیر، مطمئن شوید که سیستم خدمات مشتری شما بی عیب و نقص است:

16. Zendesk: Zendesk یک سیستم چند کاناله برای مدیریت خدمات مشتری، مشارکت مشتری و نیازهای مدیریت داده است. ویژگی های برجسته عبارتند از گزینه چت زنده، سیستم فروش بلیط و پشتیبانی کامل از میز کمک.

17. کسب کنید: اگر به دنبال راهی برای تسهیل خدمات سریع‌تر و بهتر به مشتریان در چندین کانال هستید، Acquire گزینه فوق‌العاده‌ای برای بررسی است. مشتریان می توانند از آن برای دسترسی به نماهای مکالمه یکپارچه، دسترسی آسان به اطلاعات مشتری و پشتیبانی قوی همه کانال استفاده کنند.

18. زوهو: Zoho یکی از چندین ابزار هوش مصنوعی برای تجارت الکترونیک است که می تواند بسیاری از جنبه های کمپین های بازاریابی شما را مدیریت کند. از جمله موارد دیگر، Zoho می تواند به شما در مدیریت روابط با مشتری با گزینه هایی مانند دستیاران فروش هوش مصنوعی، مدیریت خط لوله فروش و غیره کمک کند.

گواهینامه Zendesk
گواهینامه Zendesk

پلتفرم های تجارت الکترونیک

پلتفرم های تجارت الکترونیک می توان ابزار باشند، به یک معنا، اما آنها بسیار بیشتر از این هستند. آنها به بازاریابان دسترسی به ابزار جامع طراحی شده برای تکمیل یکدیگر و پشتیبانی از موفقیت مداوم را ارائه می دهند. نمونه های کلیدی عبارتند از Shopify، Squarespace، Wix، WordPress و Magento.

نوشته جامع ما در مورد پلتفرم های تجارت الکترونیک را بررسی کنید تا در مورد اینکه چگونه آنها می توانند به شما در موفقیت در تجارت الکترونیک کمک کنند بیشتر بدانید.

ادغام محتوای تعاملی با تجارت الکترونیک

این روزها هنگام ایجاد محتوای جذاب، تعامل بسیار داغ است. محتوای تعاملی با تبدیل کردن آنها به بخشی از یک تجربه، مشتریان تجارت الکترونیک را درگیر می کند.

ادغام تعامل در استراتژی شما می تواند به شما کمک کند:

  • افزایش تولید سرنخ
  • تبدیل ها را افزایش دهید
  • افزایش آگاهی پایدار از برند

در اینجا برخی از مزایای بیشتری وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید.

تجربه خرید شخصی

ابزارهای تعاملی مانند آزمون‌های شخصی‌سازی شده بیشتر از اینکه مشتریان را با کمی سرگرمی خوب و تمیز رفتار کنند، انجام می‌دهند. سوالات خلاقانه و جذاب را با نتایجی که با دقت انتخاب شده اند مطابقت دهید تا محصولات کلیدی را که دقیقاً برای مخاطبان هدف شما مناسب هستند توصیه کنید.

درک بهتر محصول

استفاده از تعامل برای ارتقای انواع محتوا مانند کتاب های الکترونیکی، ویدئوها و اینفوگرافیک ها می تواند استراتژی تجارت الکترونیک شما را بهبود بخشد. از آنها برای آموزش مشتریان خود در مورد مزایای محصولات خاص و ویژگی های خدمات کلیدی استفاده کنید.

افزایش تعامل با مشتری

ابزارهای تعاملی خلاقانه نیز می توانند به مشتریان فعلی و بالقوه در تصمیم گیری کمک کنند. به عنوان مثال، ماشین‌حساب‌های تعاملی به مصرف‌کنندگان کمک می‌کنند تا هزینه‌ها و پس‌اندازهای بالقوه مربوط به یک گزینه را تجسم کنند.

(پاداش) ابزار 19: یون، بهترین ابزار برای ایجاد محتوای تعاملی

برای آشنایی با یکی از بهترین و جامع ترین ابزارهای تجارت الکترونیک امروزی آماده هستید؟ به پاسخ Ion, Rock Content به محتوای تجارت الکترونیک تعاملی باورنکردنی نگاهی دقیق تر بیندازید. به لطف مزایای زیر به شما کمک می کند تا تمام پایه های خود را بدون زحمت پوشش دهید:

  • امکان ایجاد ماشین حساب های تعاملی، کتاب های الکترونیکی، آزمون ها، گرافیک ها و موارد دیگر بدون نیاز به دانش کدنویسی
  • داده های جامع در مورد تعامل محتوا و رفتار کاربر
  • الگوهای شروع سریع که حدس و گمان را از شروع کار دور می کند
  • ابزارهای هدف گذاری و شخصی سازی مبتنی بر داده

به عبارت دیگر، Ion همه چیزهایی را دارد که برای ایجاد محتوای تعاملی شگفت‌انگیز و شگفت‌انگیز نیاز دارید.

مطالعه موردی: ادغام موفقیت آمیز محتوای تعاملی

آیا نیاز به مدرک بیشتری دارید مبنی بر اینکه تعامل در موفقیت در تجارت الکترونیک کاملاً در جایی است؟ نگاهی به نحوه استفاده پدرو لوپس از محتوای تعاملی ایجاد شده با Ion برای شکست دادن اهداف تجارت الکترونیک خود بیندازید.

لوپس می گوید: «من نه به عنوان طراح و نه به عنوان برنامه نویس کار می کنم. اما این باعث نشد که فرصت‌های بی‌پایانی را که یون می‌توانست به من ارائه دهد، ببینم.»

لوپس از این ابزار برای ایجاد محتوایی استفاده کرد که تبدیل‌های او را تا 431 درصد افزایش داد. و مهمتر از همه، او این کار را تنها در دو ماه کوتاه انجام داد.

پرسش و پاسخ ابزارهای تجارت الکترونیک

هنوز درباره ابزارهای تجارت الکترونیک و اینکه چگونه می توانید از آنها برای افزایش تبدیل استفاده کنید، سؤالاتی دارید شما نام تجاری؟ برای اطلاعات بیشتر، سؤالات متداول زیر را بررسی کنید.

ابزار تجارت الکترونیک چیست؟

ابزار تجارت الکترونیک یک برنامه یا نرم افزار اختصاصی است که از جنبه های مختلف اجرای یک فروشگاه تجارت الکترونیک موفق پشتیبانی می کند. امکانات شامل پلاگین ها و برنامه های فردی و همچنین کل پلتفرم ها می شود. مجموعه ابزارهای جامع مانند SEMRush را نیز می توان ابزارهای تجارت الکترونیک در نظر گرفت.

چهار نوع تجارت الکترونیک چیست؟

چهار نوع اصلی تجارت الکترونیک عبارتند از:

  • B2B (کسب و کار به تجارت)
  • B2C (کسب و کار به مصرف کننده)
  • C2B (مصرف کننده به تجارت)
  • C2C (مصرف کننده به مصرف کننده)

سه مورد از رایج ترین فناوری های تجارت الکترونیک کدامند؟

دنیای فناوری تجارت الکترونیک گسترده و جامع است. نمونه‌های معروف شامل رابط‌های نرم‌افزار سبد خرید، دروازه‌های پردازش پرداخت و پلتفرم‌های مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) هستند.

محبوب ترین پلتفرم تجارت الکترونیک چیست؟

با بیش از نیم تریلیون دلار فروش خالص در سال 2022، آمازون به عنوان محبوب ترین پلت فرم تجارت الکترونیک شناخته شده است.

آیا آماده اید تا استراتژی تجارت الکترونیک خود را به سطح بعدی و فراتر از آن ببرید؟ این منبع ارزیابی تبدیل رایگان را از Rock Content بررسی کنید.

از گذاشتن پول روی میز خودداری کنید و شروع کنید ارسال تبدیل از طریق سقف امروز!

(ROCK NA) (EBOOK SEO) راهنمای کامل