
بروزرسانی: 28 خرداد 1404
افزایش کارایی محتوای شما
در مورد حجم دیوانه کننده مقالات، ویدیوها و محتوای کلی که در حال حاضر تولید می شود، بسیار گفته شده است. ما نه تنها محتوای خوب و آموزنده زیادی داریم که توسط انسان ها (و به احتمال زیاد رقبا) نوشته شده است، بلکه اکنون محتوای زامبی زیادی نیز داریم که توسط هوش مصنوعی ساخته شده است.
در دنیایی که توجه مردم یک ارز گرانبها است، همه این سوال را دارند: چگونه محتوای خود را برجسته کنم؟
و بیش از آن، چگونه می توانیم زمانی را برای ایجاد تجربیات معنادار پیدا کنیم، در حالی که کارهای زیادی قبلاً انجام شده است؟
من سعی می کنم با چند قرص جادویی که به عنوان محتوای تعاملی نیز شناخته می شود به این سؤال پاسخ دهم. علاوه بر این، من توضیح خواهم داد که چگونه با محتوایی که قبلاً دارید، از استاتیک به تعاملی بروید.
اول از همه، رفتار خود را به عنوان فردی که محتوا مصرف می کند در نظر بگیرید
به موضوعی فکر کنید که واقعاً برای شما جالب است. این می تواند بازاریابی یا چیز شخصی تر باشد، مانند مد، اتومبیل یا موسیقی.
چقدر حاضرید برای خواندن مقاله ای در مورد آن وقت بگذارید؟
آیا ترجیح می دهید اطلاعات دقیق زیادی داشته باشید و حدود 30 دقیقه برای خواندن آن وقت صرف کنید، یا احتمال بیشتری دارید که صفحه را برای مرتبط ترین اطلاعات اسکن کنید و حدود 5 دقیقه وقت بگذارید؟
شما به احتمال زیاد در تیم دوم هستید. بر اساس تحقیقات Adobe در مورد مصرف محتوا، حدود 61 درصد از مردم احساس می کنند که دامنه توجه آنها کوتاه تر از گذشته است. حدود 53 درصد از افراد مصاحبه شده گفتند که ترجیح می دهند حداکثر 5 دقیقه را صرف یک پست یا ویدیو کنند.
باید آن 5 دقیقه را حساب کنیم.
ایده این است که مشتری را وادار کنید برند شما را با یک احساس مثبت مرتبط کند. یک راه عالی برای انجام آن، ایجاد تجربیاتی است که می توانند هم زنده (مانند رویدادها و فروشگاه های پاپ آپ) یا دیجیتال باشند.
در این زمینه، کارهای زیادی می توان انجام داد. از تورهای دیجیتال و دموهای مورد علاقه ما در اینجا در Rock Content: تجربیات تعاملی.
اگر اهل بازی هستید، ممکن است درباره بازی «شبیه ساز بازاریابی» Devolver Digital شنیده باشید. برای تبلیغ محصولات خود، آنها یک تجربه همهجانبه اول شخص ایجاد کرده اند که در آن گیمر می تواند از یک نمایشگاه بازی عبور کند و به تریلرها، دموها و سایر دارایی های چندین بازی مختلف دسترسی داشته باشد.
در حالی که اکثر شرکت ها نمی توانند یک بازی را از ابتدا بسازند و به آن نیاز ندارند، تعاملی بودن می تواند به اکثر کمپین های بازاریابی ارزش بیافزاید.
تصور کنید که به جای یک گزارش کامل PDF با تمام ابتکارات سال گذشته، می توانید یک سایت تعاملی را به ذینفعان خود ارائه دهید که در آن بتوانند هر فصل را بررسی کنند، با نمودارهای شما تعامل داشته باشند، و شاید حتی به یک یا دو مسابقه در مورد شما پاسخ دهند. عملکرد شرکت در سال گذشته
علاوه بر این، می توانید میزان زمانی را که خوانندگان در هر بخش صرف کرده اند و داده هایی که آنها را بیشتر درگیر کرده اند، ثبت کنید.
حالا، تصور می کنم برخی از شما یک سوال جدید از من دارید:
چگونه زمان و بودجه را برای ایجاد یک تجربه تعاملی از ابتدا پیدا کنیم؟
پاسخ سریع این است: شما این کار را نمی کنید.
آرام باش؛ این هست نه خبر بد! شما نیازی به ایجاد چیزی از صفر ندارید: می توانید چیزی را که از قبل دارید بردارید. و بهتر از این، هیچ تجربه کدنویسی لازم نیست
همچنین بخوانید: نحوه ایجاد محتوای تعاملی حتی اگر نمی دانید HTML چیست
چگونه محتوایی را برای استفاده مجدد انتخاب کنیم؟
این یک تصمیم آسان نیست، اما چند معیار ممکن است شما را راهنمایی کند. اول از همه، توصیه می کنم به دنبال محتوایی با چند یا چند مورد از این ویژگی ها باشید:
- شما احساس می کنید که مستقیماً با یک نقطه درد شخصیت شما مقابله می کند.
- آنطور که انتظار داشتید عملکرد خوبی نداشت.
- طولانی است (حدود 8 دقیقه یا بیشتر از زمان خواندن).
- اطلاعاتی داشته باشید که به صورت تعاملی بهتر نمایش داده شود.
همچنین، به خاطر داشته باشید که محتوای تعاملی می تواند فرمت های مختلفی داشته باشد. شما می توانید هر چیزی از یک اینفوگرافیک ساده یا کتاب الکترونیکی گرفته تا یک تور کامل محصول داشته باشید. بنابراین، برای اینکه بتوانید بهترین قالب را برای استفاده انتخاب کنید، به اهداف خود برای سه ماهه فکر کنید: به دنبال بهبود کدام معیارها هستید؟
اگر قصد دارید تولید سرنخ را افزایش دهید، محتوایی را انتخاب کنید که در انتهای قیف متمرکز شده باشد. در اینجا، مطالعات موردی و ماشین حساب ها معجزه می کنند. با این حال، اگر به دنبال آگاهی از برند هستید، ممکن است اینفوگرافیک گزینه بهتری باشد.
همچنین بخوانید: چگونه از محتوای تعاملی در استراتژی بازاریابی Rock Content استفاده کنیم؟
منطق در اینجا ساده است: هر چه مشتری کمتر از شما و راه حل شما بداند، تمایل کمتری به خواندن آن خواهد داشت و داده های کمتری را در سایت شما وارد می کند. به همین دلیل است که باید روی مصور بودن و استفاده از تعامل برای نشان دادن نیاز یا مشکلی به آنها تمرکز کنید.
از طرف دیگر، مشتری در انتهای قیف فروش از قبل می داند که چه چیزی دارید و چگونه می توانید کمک کنید. اکنون، فقط باید آنها را متقاعد کنید که بهترین شریک برای نیازهای آنها هستید.
در نهایت، در نظر بگیرید که چقدر زمان دارید تا این محتوا را تغییر دهید و چقدر باید گسترده باشد. اگر به دنبال یک مهلت کوتاه هستید، محتوایی را انتخاب کنید که نیازی به بازسازی کامل نداشته باشد. درعوض، می تواند تنها با اضافه کردن یک نمودار تعاملی، یک ماشین حساب کوتاه یا گنجاندن چند آزمون در طول پست انجام شود.
رفتن برای یک هدف مجدد کامل: مطالعه موردی
ما سعی کردیم یک آزمایش داخلی انجام دهیم و یکی از مواد خودمان، "Ultimate Buyer Persona Generator" را تغییر کاربری دادیم.
قبل از بهینه سازی چطور بود؟
صفحه اصلی Ultimate Buyer Persona Generator قبلاً چگونه به نظر می رسید:

به نظر من زیباست، اما همچنان یک صفحه ثابت معمولی برای دانلود کتاب الکترونیکی ثابت است. معمولی و معمولی.
پس از تبدیل استاتیک به تعاملی چگونه به نظر می رسد؟


این GIF ساده فقط یک نمونه است. برای تجربه کامل می توانید اینجا را کلیک کنید.
در حالی که پدرو، تحلیلگر بازاریابی دیجیتال ما، کل فرآیند را در مقاله خود شرح داد، جایی که او از انتخاب مواد تا نتایج نهایی، از جمله نحوه پردازش داده ها، می خواهد چند نکته جالب را خلاصه کنم:
- ما موادی را انتخاب کردیم که برای شخصیت ما بسیار مهم بود اما آنطور که انتظار می رفت عمل نکرد. همچنین با هدف ما برای افزایش تولید سرنخ همسو بود.
- سپس، کل مطالب را بررسی کردیم: این کپی چقدر خوب کار می کرد و آیا نیاز به تغییراتی داشت، طراحی و داده هایی که او می خواست از تجربه جمع آوری کند.
نتایج واضح بود: با اجرای این تنظیمات، او به دنبال افزایش 178 درصدی ترافیک و افزایش 431 درصدی در تبدیل بود.
فقط اضافه کردن مقداری طعم: تجارب میکرو تعبیه شده
اگر زمان یا نیازی به اصلاح محتوای خود ندارید، تجربیات خرد ممکن است ایده خوبی باشد. این یک راه سریع و آسان برای افزودن تعامل بیشتر به محتوای شما است.
اگر به مثال نیاز دارید، همین مقاله دارای نکات تعاملی است که از طریق تجربیات خرد ایجاد شده است. آیا می توانید آنها را تشخیص دهید؟
یکی از مشتریان شما همین کار را با یکی از مقالات خود انجام داد. آنها یک شرکت بزرگ هستند که با آموزش عالی کار می کنند و آزمون های تعاملی را در پست های وبلاگ خود قرار می دهند تا به خوانندگان خود کمک کنند تا بفهمند بهترین مسیر شغلی برای آنها چیست.
از 25 پستی که این به روز رسانی را دریافت کرده اند، 84 درصد کاهش در پرش را نشان دادند و 88 درصد نرخ تعامل خود را بهبود بخشیدند. نه تنها این، بلکه به مشتری این امکان را می دهد که بفهمد کدام دوره ها بیشترین تقاضا را دارند و داده های شخص اول را جمع آوری کند.
ایجاد تجربه: راه حل های بدون کد
قبلاً اشاره کردم که برای ایجاد تجربیات تعاملی به هیچ مهارت برنامه نویسی نیاز ندارید. ابزارهایی مانند Ion به شما این امکان را می دهد که آن را فقط با کلیک کردن و کشیدن عناصر به صفحه ایجاد کنید.
اگر کنجکاو هستید که درباره راه حل های بدون کد بیشتر بدانید، این مقاله را بخوانید.
افزایش نتایج با حداقل تلاش
در حال حاضر، امیدوارم که شما را متقاعد کرده باشم که افزودن تعامل به محتوایی که از قبل دارید می تواند آسان، ارزان و سریع باشد و شما را به افزایش عملکرد سوق دهد. آن را امتحان کنید.
چیزی مانند یک نقشه تعاملی با نکات ابزار می تواند تنها چیزی باشد که بین وبلاگ شما و تعامل 100 درصدی بیشتر قرار دارد.
این صفحه را بررسی کنید تا ببینید محتوای تعاملی چگونه می تواند به شرکت شما کمک کند تا انتظارات مصرف کننده شما را برآورده کند.