توییتر الگوریتم پیشنهادی خود را «منبع باز» می گیرد. چه چیزی در کد پوشش داده شده است؟


اگر شما یک بازاریاب دیجیتال هستید که همیشه آرزو می‌کردید می‌توانستید به الگوریتم توصیه توییتر نگاهی بیندازید، خوش شانس هستید. دو مخزن کد منبع مختلف توییتر به تازگی در GitHub قرار گرفته اند و بازاریابان برای جستجوی پاسخ، وقت خود را برای بررسی آنها تلف نکرده اند.

اما متخصصان بازاریابی چشم عقابی چقدر توانستند از مخازن یاد بگیرند و این یافته ها برای کسانی که در بخش بازاریابی دیجیتال پیش می روند چه معنایی دارد؟ بیایید نگاهی دقیق تر به آنچه باید بدانید،

چه چیزی در کد پوشش داده شده است؟

همراه با افت GitHub، توییتر نیز یک پست وبلاگ توضیح بیشتر چند چیز، از جمله برخی از جزئیات آشکار شده در کد منبع.

اگرچه بسیاری از مردم دوست دارند در مورد الگوریتم توییتر و نحوه عملکرد آن بدانند، این نسخه عمدتاً بر روی فید “For You” و نحوه انتخاب توییت های توصیه شده که می بینید تمرکز دارد. طبق گفته توییتر، فرآیند توصیه شامل سه مرحله مختلف است:

  • منبع یابی نامزد: که در آن دسته های بزرگی از توییت های با ارزش از طریق کانال های مختلف توصیه انتخاب می شوند.
  • رتبه‌بندی: فرآیند یادگیری ماشینی که توییت‌ها را بر اساس ارزش درک‌شده اضافی مرتب می‌کند
  • فیلتر کردن: بخشی از فرآیند که در آن توییت‌های غیر مرتبط از فید حذف می‌شوند (مثلاً توییت‌هایی که قبلاً دیده‌اید یا محتوایی که ممکن است NSFW باشد)

مدیرعامل ایلان ماسک، چندی پیش – مارس 2022، قبل از خرید توییتر، ابتدا کاربران را از قصد خود برای انتشار این اطلاعات آگاه کرد. اکنون که او به قول خود عمل کرده است، از آن زمان در توییتی نوشت که “بیشتر” الگوریتم توصیه گنجانده شده است. وی همچنین ابراز تمایل کرد که بقیه را در تاریخ آینده آزاد کند.

چه عوامل دیگری بر روی دید یک توییت تأثیر می گذارد؟

اگرچه کاربران مدت‌ها گمان می‌کردند که عوامل خاصی در دسترسی نهایی یک توییت نقش دارند، اما دلیل محکمی برای اشاره به آن وجود نداشت. با این حال، خود توییتر اکنون تأیید کرده است که نمونه های زیر (همراه با موارد دیگر) بخشی از این ترکیب هستند.

  • آیا توییت مطابق با ترجیحات شخصی شما مطابق با الگوریتم است یا خیر
  • چه توییت از داخل یا خارج از شبکه شما باشد (همانطور که توییتر ترکیبی متعادل بین این دو را ایجاد می کند)
  • چه افرادی که آنها را دنبال می کنید یا مرتباً با آنها در ارتباط هستید، با این توییت نیز درگیر بوده اند
  • اینکه آیا این توییت توسط شخصی ایجاد شده است که فقط چند درجه از شخصی که می‌شناسید حذف شده است
  • این که آیا اخیراً سایر توییت‌های نویسنده را مشاهده کرده‌اید
  • آیا این توییت بازخورد منفی از سایر کاربران دریافت کرده است یا خیر
  • آیا این توییت با یک موضوع یا انجمن پرطرفدار مرتبط است

اینها علاوه بر عوامل شناخته شده ای هستند که باعث افزایش دید می شوند، مانند تعداد لایک ها، ریتوییت ها یا نظراتی که یک توییت خاص دریافت می کند.

همچنین شایان ذکر است که با در دسترس‌تر شدن و مرتبط‌تر شدن گزینه‌های تأیید پولی مانند Twitter Blue در رسانه‌های اجتماعی، اینکه آیا کاربر به استخر پرداخت می‌کند نیز بر روی دید رو به جلو تأثیر می‌گذارد. در توییتر، این مورد به ویژه پس از 15 آوریل مشاهده می شود، زیرا فید “For You” فقط شامل پرداخت به کاربران گذشته از آن تاریخ است.

با این حال، اینکه آیا این حرکت آتی واقعاً کاربران بیشتری را به اشتراک توییتر آبی سوق خواهد داد یا خیر، باید دید. در حال حاضر، کمتر از 1 درصد از کاربران فعال توییتر نیز مشترک هستند.

عوامل مختلف چقدر وزن دارند؟

اگرچه توییتر تصمیم گرفت رسماً وزن‌های مدل را به‌عنوان الگوریتم منتشر نکند، کدنویس‌های مستقل موفق شده‌اند بدون توجه به داده‌ها را کشف کنند. برای اطلاعات بیشتر به این توییت از پیتر یانگ نگاه کنید.

به طور طبیعی، مهم ترین افزایش ها از لایک ها و ریتوییت ها به ترتیب 30 برابر و 20 برابر است. اما مشترک بودن توییتر آبی همچنان 2 تا 4 برابر به کاربر امکان دید را می دهد، که عطسه کردنی نیست. خواه این توییت با یک حلقه قابل اعتماد مرتبط باشد، چه حاوی تصاویری مانند ویدیو و عکس باشد یا پاسخ‌هایی در پشت توییتر آبی باشد.

عواملی که بر دسترسی یک توییت تأثیر منفی می‌گذارند نیز کشف شدند. آنها شامل نداشتن متن و فقط حاوی URL هستند. البته، بلاک ها، آنفالوهای مرتبط و بی صدا نیز منفی هستند.

این برای بازاریابان دیجیتال چه معنایی دارد؟

دنیای دیجیتال مارکتینگ در حال حاضر در حال انطباق با تمام تغییرات مداوم توییتر است. با این حال، این آخرین بینش در مورد نحوه عملکرد الگوریتم باید برای حرکت رو به جلو مفید باشد.

بازاریابان از قبل می دانند که صدای برند، استفاده از تصاویر بصری، سر و صدا و به موقع بودن در توییتر ضروری است. اکنون آنها حتی از اهمیت قالب‌بندی صحیح توییت‌ها و استفاده از تصاویر بصری برای افزایش دسترسی آگاهند. برندها همچنین ممکن است بخواهند حضور خود در پلتفرم را با اشتراک توییتر آبی تأیید کنند تا به حداکثر رساندن دسترسی کمک کنند.

با این حال، موثرترین راه برای موفقیت در توییتر، تولید یک جریان ثابت از محتوای با کیفیت بالا است که مخاطبان را درگیر کند و با روندهای فعلی همگام باشد. هرچه الگوریتم هوشمندتر شود، کیفیت مهمتر خواهد بود.

آیا می خواهید همچنان با بهترین شیوه های بازاریابی به روز شوید؟ اکیداً به شما پیشنهاد می کنم مشترک The Beat شوید، خبرنامه تعاملی Rock Content. در آنجا، تمام گرایش‌های مهم در چشم‌انداز بازاریابی دیجیتال را خواهید یافت. آنجا میبینمت!