جستجوی جدید یکپارچه با هوش مصنوعی چگونه کار می کند


ما قبلاً در اینجا وعده‌های بهبود Bing را با ChatGPT اعلام کرده‌ایم و اکنون این فناوری بالاخره منتشر شده است. وبلاگ رسمی مایکروسافت اخیراً جستجوی جدید Bing را با هوش مصنوعی یکپارچه اعلام کرده است.

ما قبلاً می دانیم که ChatGPT چیست و قدرت آن در موتورهای جستجوگر چیست، بنابراین وقت آن رسیده است که بفهمیم چگونه کار می کند.

یعنی جستجوی هوش مصنوعی بینگ چگونه از محتوای وب سایت استفاده می کند؟ متخصصان سئو چه چیزی باید بدانند؟ بیا و من این تردیدها را از بین می برم!

جستجوی جدید بینگ

من می خواستم در عمل نشان دهم که این تحقیق جدید چگونه کار می کند. اما پاپ آپ در bing.com می گوید: «حالت چت تنها زمانی در دسترس است که به Bing جدید دسترسی داشته باشید.

یعنی به نظر می رسد که منبع هنوز در دسترس نیست، اما شما می توانید از قبل به لیست انتظار بپیوندید.

برای پیوستن به لیست انتظار ChatGPT، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. به bing.com بروید
  2. از منوی بالا روی گزینه “Chat” کلیک کنید
  3. روی “پیوستن به لیست انتظار” کلیک کنید
  4. و وارد اکانت مایکروسافت خود شوید

تمام، شما در حال حاضر در لیست انتظار هستید تا از هوش مصنوعی ChatGPT هنگام راه اندازی استفاده کنید. این بدان معناست که وقتی این اتفاق بیفتد به شما اطلاع داده خواهد شد.

پس از آن، مایکروسافت راهی پیدا می‌کند تا به شما تجربه کامل را بدهد (مثل همیشه). یعنی ارائه یک برنامه، یک افزونه در کروم و تغییر پیکربندی موتور جستجوی شما.

گرفتار آن نشوید! وقتی در لیست انتظار قرار گرفتید، نیازی به ادامه پیشرفت مرحله به مرحله ندارید.

با وجود اینکه این ویژگی در دسترس نیست، کاربران بینگ می توانند طعم جستجوی پیشرفته را بچشند. می خواهم ببینم؟

من کلمه کلیدی بزرگی را اجرا کردم: «من باید برای 6 نفر که گیاهخوار هستند یک شام بخورم. آیا می توانید یک منوی 3 وعده ای با دسر شکلاتی پیشنهاد دهید؟ علاوه بر نشان دادن SERP هایی که به آن ها عادت کرده ایم، چهار منوی کامل (استارت، غذای اصلی و دسر) را نیز فهرست کرده است.

آیا این دقیقاً همان چیزی نبود که ما می خواستیم؟ این شبیه به یک محتوای وبلاگ کامل است، در صفحه جستجوی موتور، لینک دادن به محتوای مختلف.

حالا به تصویر اول توجه کنید. تفاوت چت در گفتگو، تعامل خواهد بود.

یعنی با جستجوی جدید بینگ قادر خواهید بود به نتایج پاسخ دهید.

بگذارید مثال متفاوتی برای شما بزنم. تصور کنید که به دنبال “راه هایی برای کاهش وزن” هستید. در حال حاضر موتورهای جستجو بهترین محتوای تولید شده توسط ناشران را به ما ارائه می دهند.

با ChatGPT، پیشنهادات دستگاه را می‌بینید و از آن می‌خواهید تا با استفاده از برنامه‌ها یک برنامه تمرینی را تنظیم کند. پس از انجام این کار، می‌خواهید برنامه‌ها را برای شیفت شب سفارشی کنید و آن را به یک برنامه غذایی مرتبط کنید.

این فقط یک مثال است، اما آیا می توانید قدرت این فناوری را ببینید؟

به گفته یوسف مهدی، مدیر ارشد بازاریابی مصرف کننده (CCMO) مایکروسافت، این فناوری در 169 کشور در حال آزمایش است و دسترسی به همه کاربران باید به تدریج وارد شود، زیرا تقاضا در حال حاضر از چندین میلیون فراتر رفته است.

فناوری جستجوی هوش مصنوعی بینگ

به گفته مایکروسافت، جستجوی جدید بینگ تلفیقی از چهار فناوری است: مدل پیشرفته OpenAI، مدل Microsoft Prometheus، هوش مصنوعی اعمال شده در الگوریتم جستجوی هسته و تجربه کاربری جدید.

من وارد جزئیات هر فناوری نمی‌شوم، اما داشتن زمینه‌ای برای آنها جالب است، درست است؟

اولین مدل، OpenAI، آخرین نسل هوش مصنوعی است که به سوالات با دقت و سرعت بیشتری پاسخ می دهد (تکامل ChatGPT).

پرومتئوس اتصال داده ای است که از مدل زیر پیروی می کند:

منبع: Building the New Bing | جستجوی بینش کیفیت

در اینجا راز در Bing Orchestrator نهفته است، جزء این طرح که داده‌های جستجو، نمایه‌سازی و رتبه‌بندی Bing را با هوش مصنوعی GPT یکی می‌کند. بنابراین، مکالمه بعدی شما با چت بینگ یا جستجوی شما توسط این فناوری پردازش می شود.

در نهایت، گویی همه اینها کافی نبود، موتور جستجو نیز به هوش مصنوعی دست یافت که SERP های ساده را بهبود می بخشد. علاوه بر ما کاربران تجربه جدیدی را هنگام تعامل با وب به دست می آورند.

برای کسانی که می خواهند عمیق تر شوند، خواندن این دو مقاله را توصیه می کنم:

متخصصان سئو چه چیزی باید بدانند؟

همه چیز هنوز بسیار جدید است و به سختی می توان بینش سئو را برای فناوری هایی که در راه است به دست آورد. با این حال، در حال حاضر، یک چیز مسلم است: بینگ در بازی است.

چیزی که من به سئوکاران توصیه می کنم این است که جستجوهای Bing را نادیده نگیرند. بنابراین، دستورالعمل های ابزار را مطالعه کنید و شروع به بازی با ChatGPT کنید.

من رفتم با ChatGPT که از طریق این لینک موجود است بازی کنم و این سوال را پرسیدم: “چگونه می توانم با ChatGPT محتوا ایجاد کنم؟”. متن زیر کپی از مکالمه ای است که با دستگاه داشتم (این آخرین تمرین در تمرین است… قسم می خورم).

آلمانو فریرا: چگونه می توانم با ChatGPT محتوا ایجاد کنم؟

ChatGPT: برای ایجاد محتوا با ChatGPT، این مراحل را دنبال کنید:

  1. هدف محتوایی را که می خواهید ایجاد کنید مشخص کنید. آیا یک مقاله برای یک وبلاگ، یک اسکریپت برای یک ویدیو یا یک توییت برای رسانه های اجتماعی ایجاد می کنید؟
  2. سوال یا موضوع خاصی را که می خواهید به آن بپردازید، فرموله کنید. هرچه موضوع خاص تر باشد، ChatGPT بهتر می تواند با اطلاعات مرتبط پاسخ دهد.
  3. مکالمه ای را با ChatGPT شروع کنید، سوال خود را بپرسید یا در مورد موضوع انتخاب شده نظر دهید.
  4. ChatGPT با اطلاعات مرتبط در مورد موضوع پاسخ خواهد داد. پاسخ را با دقت بخوانید و اطلاعاتی را انتخاب کنید که بیشترین ارتباط را با هدف شما دارد.
  5. از اطلاعات ارائه شده توسط ChatGPT به عنوان مبنایی برای ایجاد محتوای خود استفاده کنید. می توانید پاسخ را با کلمات خود بازنویسی کنید، نظر خود را اضافه کنید یا در مورد موضوع تحقیق بیشتری انجام دهید.
  6. همیشه کیفیت محتوای ایجاد شده را بررسی کنید و ویرایش های لازم را برای بهبود متن انجام دهید.
  7. در نهایت، اگر دوست دارید، می‌توانید از ChatGPT بخواهید که به محتوای شما امتیاز دهد و پیشنهاداتی برای بهبود بیشتر آن ارائه دهد.

به یاد داشته باشید که ChatGPT یک ابزار قدرتمند برای کمک به ایجاد محتوا است، اما محتوای نهایی همیشه باید بررسی و ویرایش شود تا مطمئن شوید که دقیق، مرتبط و جالب برای مخاطبان هدف است.

آلمانو فریرا: من در حال ساخت یک فیلمنامه برای یک آگهی تجاری برای یک شرکت مرغ هستم

ChatGPT: عالی! برای ایجاد یک اسکریپت برای تبلیغات مزرعه مرغ با استفاده از ChatGPT، می توانید این مراحل را دنبال کنید:

  1. هدف آگهی تجاری را مشخص کنید. آیا می خواهید کیفیت جوجه های تولید شده، نحوه پرورش آنها یا هر ویژگی خاصی را که آنها را از سایر جوجه های موجود در بازار متمایز می کند برجسته کنید؟
  2. یک سوال خاص مرتبط با موضوع انتخابی را فرموله کنید. به عنوان مثال: “مرغ های تولید شده توسط تولید کننده ما چه ویژگی هایی دارند که آنها را از سایرین موجود در بازار متمایز می کند؟”
  3. مکالمه ای را با ChatGPT شروع کنید و سوال فرموله شده را بپرسید. منتظر جواب باشید
  4. پاسخ ChatGPT را با دقت بخوانید و اطلاعات مربوط به اسکریپت تجاری را انتخاب کنید. مهمترین ویژگی های جوجه های تولید شده توسط تولید کننده را برجسته کنید.
  5. از اطلاعات انتخاب شده برای ایجاد یک فیلمنامه جذاب و متقاعد کننده استفاده کنید که کیفیت مرغ های تولید شده توسط تولید کننده را برجسته می کند. حتماً اطلاعاتی را درج کنید که به مخاطبان هدف شما مرتبط است و ممکن است آنها را تشویق به خرید جوجه های شرکت شما کند.
  6. اسکریپت را بررسی کنید و ویرایش های لازم را برای بهبود متن انجام دهید.
  7. در نهایت، در صورت تمایل، می‌توانید از ChatGPT بخواهید اسکریپت را ارزیابی کند و پیشنهاداتی برای بهبود بیشتر آن ارائه دهد.

به یاد داشته باشید که فیلمنامه تجاری باید واضح، عینی و متقاعد کننده باشد و دارای اطلاعاتی باشد که مخاطبان هدف را تشویق به انتخاب جوجه های تولید شده توسط سازنده به ضرر رقبا کند.

آلمانو فریرا: خوب! یک اسکریپت به من بدهید تا کیفیت جوجه ها را برجسته کنم

ChatGPT: البته، در اینجا یک نمونه اسکریپت وجود دارد که کیفیت جوجه های تولید شده توسط سازنده شما را برجسته می کند:

[Opening of the commercial with images of healthy chickens, raised in a natural and spacious environment]

راوی: «ما در [producer name] متعهد هستند که بهترین جوجه های موجود در بازار را به میز شما بیاورند. جوجه های ما به طور طبیعی و در محیطی پرورش می یابند…

به هر حال شما این ایده را گرفتید. من یک فیلمنامه کامل در چند ثانیه داشتم.

همچنین، من این محتوا را به سرعت ایجاد کردم. چه چیزی با این تغییر در بازار بازاریابی محتوا پیوند می زند؟ در حال حاضر مشاغل خالی در خارج از کشور وجود دارد که به دانش ChatGPT نیاز دارند.

از تولیدکنندگان سئو و محتوا نترسید، اما با ما همراه باشید. استفاده از ChatGPT در حال حاضر یک واقعیت است و به نظر می رسد که حرفه ما تغییر خواهد کرد. با این حال، لمس انسانی و ژورنالیستی متن همچنان یک تفاوت خواهد بود.

تنها در این مقاله که در آن سناریوهای مختلف را در ابزارهای مختلف امتحان کردم، پرینت اسکرین ها را گرفتم و برای ویرایش فرستادم. هیچ ماشینی نیست که این کار را انجام دهد. به هر حال هنوز نه

در نهایت، اکنون بیش از هر زمان دیگری، خواندن مطالب متفاوت با لمس نویسنده لذت بخش است… EAR که مقالات را در وهله اول قرار می دهد.

آیا می خواهید همچنان با بهترین شیوه های بازاریابی به روز شوید؟ اکیداً به شما پیشنهاد می کنم مشترک The Beat شوید، خبرنامه تعاملی Rock Content. در آنجا، تمام گرایش‌های مهم در چشم‌انداز بازاریابی دیجیتال را خواهید یافت. آنجا میبینمت!