شرط می بندم هرگز فکر نمی کردید از یک فرم برای آن استفاده کنید!
انتشار: آذر 06، 1403
بروزرسانی: 25 خرداد 1404

شرط می بندم هرگز فکر نمی کردید از یک فرم برای آن استفاده کنید!


هنگامی که در حال ساخت یک وب سایت وردپرسی هستید، برخی از عناصر ضروری وجود دارد که احتمالاً می خواهید در آن قرار دهید، مانند فرم تماس. با این حال، محدود کردن استفاده از فرم ها به صفحه تماس، فرصتی از دست رفته برای افزایش سرنخ ها، افزایش تعامل و افزایش تجربه کاربری (UX) کلی در سایت شما است.

راه های زیادی وجود دارد که می توانید از فرم ها در سایت وردپرس خود استفاده کنید، فراتر از ارائه روش تماس برای بازدیدکنندگان. از جمع آوری بازخورد کاربر گرفته تا ایجاد سرنخ و گسترش فهرست پستی، فرم ها راه های پویا و راحت را برای ایجاد تبدیل ارائه می دهند.

در این پست، ما با بحث در مورد نقش فرم ها در وردپرس و اینکه چگونه می توانند به شما در جمع آوری اطلاعات ارزشمند کمک کنند، شروع می کنیم. سپس هشت راه خلاقانه برای استفاده از آنها در سایت خود را با نکاتی برای مؤثرتر کردن آنها به شما معرفی می کنیم.

توجه: ما شگفت انگیزترین راه ها را برای پایان ذخیره کرده ایم، بنابراین به خواندن ادامه دهید!

مقدمه ای برای استفاده از فرم ها در سایت وردپرس شما

وقتی اکثر مردم به فرم های وب سایت فکر می کنند، احتمالاً به فرم های تماس فکر می کنند. این ویژگی های ساده و تعبیه شده به بازدیدکنندگان شما اجازه می دهد اطلاعات اولیه را برای ارتباط با شما وارد کنند:

نمونه ای از فرم تماس با پس زمینه سیاه

با این حال، استفاده از فرم های آنلاین بسیار فراتر از نقاط تماس است. این اسناد به شما این امکان را می دهد که به راحتی و به راحتی طیف گسترده ای از اطلاعات را از کاربران و بازدیدکنندگان به طور مستقیم از وب سایت خود جمع آوری کنید. همچنین می توانید از آنها در کانال های دیگر مانند ایمیل و رسانه های اجتماعی استفاده کنید.

فرم های وب سایت مفید هستند زیرا روش های ساده ای را برای جمع آوری داده های تولید سرنخ ارائه می کنند که می توانید در آینده ذخیره کرده و از آنها استفاده کنید. بنابراین، فرم ها ابزار ضروری برای کمک به شما در بازاریابی، فروش و تبلیغات هستند.

یکی دیگر از مزایای استفاده از فرم ها در سایت وردپرسی شما این است که ایجاد و جاسازی آنها سریع و آسان است. در صورت نیاز به عملکردهای مختلف، چندین افزونه وجود دارد که می توانید از آنها برای ساخت فرم ها استفاده کنید.

اگر به دنبال ایجاد یک فرم استاندارد هستید، می توانید از بلوک فرم در WordPress.com نیز استفاده کنید که توسط افزونه Jetpack (که در هر وب سایت WordPress.com موجود است) ارائه می شود:

شش نمونه خلاقانه از فرم هایی که می توانید همین الان ایجاد کنید

اکنون که درباره نقش فرم ها در وب سایت ها بیشتر می فهمیم، بیایید به موارد استفاده مختلف آنها نگاه کنیم. در زیر شش روش خلاقانه برای استفاده از فرم ها در سایت وردپرس خود، به غیر از صفحه تماس شما آورده شده است.

1. مسابقات و هدایای سرگرم کننده برگزار کنید

برگزاری مسابقات و هدایا در وب سایت شما یک راه عالی برای افزایش تعامل است. هدیه دادن رایگان می تواند به تبلیغ برند شما و گسترش آگاهی در مورد محصولات و پیشنهادات خاص کمک کند.

برای ساده تر کردن هرچه بیشتر مشتریان خود برای شرکت در مسابقه، می توانید از یک فرم جاسازی شده یا پاپ آپ برای جمع آوری اطلاعات آنها مانند نام و آدرس ایمیل استفاده کنید:

این فرم اطلاعات تماس مشتری را در اختیار شما قرار می دهد که می توانید برای کمپین های بعدی از آنها استفاده کنید. مردم زمانی که بدانند شانسی برای برنده شدن در ازای آن دارند، احتمال بیشتری دارد که جزئیات خود را تحویل دهند.

2. ثبت نام کاربران برای عضویت ها و رویدادها

اگر یک سایت عضویت دارید یا میزبان رویدادها هستید، می توانید از فرم های وب سایت برای آسان کردن ثبت نام کاربر استفاده کنید:

منبع: وردپرس VIP

همچنین می توانید از آنها برای ثبت رویداد، مانند وبینار آینده، استفاده کنید. مانند یک هدایا، این می تواند یک تکنیک موثر برای تولید پیشرو باشد، زیرا شما در ازای اطلاعات تماس کاربران چیزی را در اختیار آنها قرار می دهید.

3. نظرسنجی کاربران و خوانندگان را انجام دهید

کنجکاو هستید بدانید خوانندگان یا مشتریان شما در مورد یک موضوع چه فکر می کنند؟ از یک پرسشنامه استفاده کنید و متوجه شوید! شما به راحتی می توانید با استفاده از Crowdsignal، سرویس ما برای ایجاد نظرسنجی و نظرسنجی، یک نظرسنجی یا نظرسنجی ایجاد کنید. با یک حساب کاربری رایگان شروع کنید و نحوه تنظیم آن را بیاموزید:

منبع: Crowdsignal

همچنین می توانید با ایجاد یک نظرسنجی ساده با استفاده از بلوک نظرسنجی، بینش های مخاطبان خود را بدون زحمت به دست آورید:

4. به کاربران اجازه دهید در لیست پستی شما ثبت نام کنند

بازاریابی ایمیلی روشی قدرتمند برای رشد مخاطبان، گسترش آگاهی از برند و افزایش تعامل است. با این حال، فهمیدن اینکه چگونه لیست مشترکین خود را افزایش دهید می تواند چالش برانگیز باشد.

یکی از راه های گسترش فهرست مشترکین، قرار دادن فرم ثبت نام در خبرنامه در وب سایتتان است. این به شما امکان می دهد آدرس ایمیل بازدیدکنندگان خود را به راحتی ضبط کنید:

یکی از مزایای فرم های ثبت نام این است که مناطق مختلفی وجود دارد که می توانید آنها را قرار دهید. به عنوان مثال، می توانید آنها را در هدر یا فوتر وب سایت خود درج کنید. این قرارگیری تضمین می کند که فرم ها بدون توجه به صفحاتی که کاربران شما در آن هستند به راحتی قابل دسترسی هستند.

همچنین می توانید از فرم ها به عنوان پاپ آپ خروجی استفاده کنید. به عنوان مثال، هنگامی که بازدیدکنندگان قصد دارند وب سایت شما را ترک کنند، می توانید فرم ثبت نام را با یک Call To Action (CTA) نشان دهید.

5. متقاضیان را قادر می سازد تا برای مشاغل درخواست دهند

جذب و استخدام استعدادهای جدید جزء اصلی هر کسب و کار موفقی است. با این حال، فرآیند درخواستی که استفاده می کنید می تواند بر تعداد متقاضیان و کیفیت تأثیر بگذارد.

امروزه، بسیاری از جویندگان کار می خواهند روشی سریع و راحت برای درخواست برای مشاغل مورد علاقه خود داشته باشند. برای اینکه این فرآیند تا حد امکان برای مشتریان احتمالی شما راحت باشد، می توانید فرمی را در وب سایت خود اضافه کنید که به کارمندان بالقوه امکان می دهد برای موقعیت های باز درخواست دهند. :

شما می توانید این فرم ها را مستقیماً در زیر توضیحات شغلی جاسازی کنید. به علاوه، می توانید به متقاضیان اجازه دهید اسنادی مانند رزومه و نامه های پوششی را پیوست کنند. این ویژگی تعداد مراحلی را که کاربران برای ارسال اطلاعات خود برای موقعیت های مختلف باید طی کنند حذف می کند.

همچنین استفاده از فرم به شما کمک می کند تا تمامی اطلاعات لازم متقاضیان را برای دسترسی آسان در یک مکان نگه دارید. این می تواند روند بررسی را ساده کند و در نهایت به شما کمک کند واجد شرایط ترین متقاضیان را پیدا کنید.

6. "نامش را بگذار!" کمپین - مشارکت دادن کاربران در تصمیم گیری های محصول

اگر تا به حال مشتاقانه نامی برای توله سگ جدید کسی یا زرافه تازه متولد شده باغ وحش محلی خود پیشنهاد کرده اید، دست خود را بالا ببرید. کاربران احساس مفید بودن را دوست دارند، بنابراین به آنها یک کار سرگرم کننده بدهید. فرمی ایجاد کنید که به بازدیدکنندگان امکان می دهد نامی برای آخرین محصول یا طلسم شما پیشنهاد دهند. یک کمپین ویروسی کامل گاهی اوقات می تواند به سادگی از یک کمپین «این را نام ببرید» پدید آید.

به این نکته توجه داشته باشید که اگر به مخاطبان خود اجازه دهید چیزی را نام ببرند، نتایج ممکن است کمی احمقانه شوند. منبع: بی بی سی

چند نکته ساده برای ایجاد فرم های موثر وب سایت

هنگامی که تصمیم به ایجاد نوع خاصی از فرم وب سایت گرفتید، قدم بعدی ساخت آن است. همانطور که قبلا اشاره کردیم، ابزارهای مختلفی وجود دارد که می توانید برای این کار استفاده کنید.

با این حال، صرف نظر از اینکه از کدام افزونه برای ایجاد فرم های خود استفاده می کنید، نکات ضروری وجود دارد که باید برای اطمینان از اثربخشی در نظر داشته باشید. به عنوان مثال:

  • همه چیز را ساده نگه دارید. فقط اطلاعات لازم را درج کنید تا فرم ها تا حد امکان مختصر و مختصر باشند. در غیر این صورت، شما در معرض خطر زیاد شدن کاربران و کاهش احتمال تکمیل فرم هستید.
  • میزان تایپ مورد نیاز را به حداقل برسانید. در بیشتر موارد، مشتریان شما نمی خواهند زمان قابل توجهی را برای پر کردن پاسخ های طولانی برای پرسش های فرم صرف کنند. بنابراین، گنجاندن پاسخ های چند گزینه ای در صورت امکان (و در صورت امکان) ایده هوشمندانه ای است.
  • دستورالعمل های واضح ارائه کنید. برای اینکه فرم هایتان تا حد امکان مؤثر باشد، اطمینان از اینکه کاربران متوجه می شوند چه چیزی می پرسید و چگونه فیلدها را به درستی تکمیل کنند، حیاتی است. ممکن است برای نشان دادن نوع پاسخ هایی که به دنبال آن هستید، پاسخ های نمونه اضافه کنید.

بهترین روش ها برای ایجاد فرم های وب سایت بر اساس نوع ساخت و هدف نهایی شما متفاوت است. با این حال، اولویت بندی UX بسیار مهم است تا فرآیند جمع آوری داده ها برای مشتریان شما سریع و بدون دردسر باشد.

اکثر صاحبان وب سایت اهمیت گنجاندن فرم های تماس در وب سایت های خود را درک می کنند. با این حال، بسیاری از روش های مختلفی که فرم ها می توانند به افزایش تبدیل و ایجاد سرنخ کمک کنند، نادیده می گیرند.

همانطور که در این پست توضیح داده شد، می توانید از استراتژی های زیادی برای خلاقیت در فرم های خود استفاده کنید. به عنوان مثال، می توانید از آن ها برای ثبت نام کاربران برای رویدادها، انجام نظرسنجی های کاربران، اجازه ثبت نام بازدیدکنندگان در لیست پستی تان و ارائه یک راه بی نظیر برای درخواست شغل استفاده کنید.

برای ساختن سایتی برای خودتان آماده اید؟ اکنون با WordPress.com شروع کنید.