طراحی گرافیک دیجیتال چیست؟ بیشتر با ویژوال درگیر شوید


وقتی واقعاً به آن فکر می کنید، روزانه چند طرح بصری می بینید؟ در ابتدا شاید زیاد به نظر نرسد، اما واقعیت این است که طراحی گرافیکی، چه دیجیتال و چه فیزیکی، در اطراف ما وجود دارد.

همه چیز، از الگوهای روی لباس‌هایی که می‌پوشیم تا تبلیغاتی که در تلفن‌ها و رایانه‌هایمان می‌بینیم، همگی از طراحی گرافیکی بهره می‌برند.

از آنجایی که ما دائماً با تصاویر متعدد غرق می شویم، همه چیز می تواند تار شود و برجسته شدن برندها را دشوارتر کند. با این حال، آنچه در مورد طراحی گرافیک دیجیتال بسیار جالب است این است که زمانی که یک طراحی فاقد عناصر باشد یا به خوبی انجام شود، بیشتر قابل توجه می شود.

از آنجایی که ما به دیدن طراحی گرافیکی به هر طرف عادت کرده ایم، برندها باید در مورد نحوه ارائه پیام های خود و استفاده از عناصر طراحی خلاق باشند.

با در نظر گرفتن این موضوع، ما عمیق‌تر به این مقوله طراحی خواهیم پرداخت و به نحوه استفاده شرکت‌ها از طراحی گرافیک دیجیتال برای دستیابی به اهداف بازاریابی خود خواهیم پرداخت.

این پست را با وارد کردن ایمیل خود در زیر دانلود کنید

ظهور طراحی گرافیک دیجیتال

چگونه به جایی رسیدیم که طراحی گرافیک آنقدر بر زندگی ما تسلط داشته باشد که بتوانیم آن را تنظیم کنیم؟

اگر تاریخ طراحی گرافیک مدرن را دنبال کنید، در دهه 1920 به عنوان راهی برای کسب و کارها برای برندسازی و جلب توجه عموم شروع شد. اگرچه طراحان گرافیک پیش از آن (از اوایل دهه 1900) وجود داشتند، اما تا دهه Roaring 20 بود که اصول این رشته مطرح شد.

با به وجود آمدن کسب‌وکارهای بیشتر، طراحی گرافیک تقاضای بیشتری پیدا کرد.

دهه‌های 50 و 60 شاهد تجاری‌سازی بیشتر اصول طراحی گرافیک، از جمله فضای نگاتیو، تایپوگرافی، تئوری رنگ‌ها و تعادل تصویر بودیم. زمانی که کامپیوترها در دهه های 80 و 90 به گزینه ای مناسب برای طراحان تبدیل شدند، طراحی گرافیک بسیار پربارتر از همیشه بود.

با پیشرفت تکنولوژی، ابزارهای دیجیتال به سرعت جایگزین ابزارهای سنتی شدند و طراحی گرافیک دیجیتال به سرعت جای خود را گرفت. اکنون، طرح‌های باکیفیت فقط مختص کسانی نیست که تجهیزات و دانش لازم برای ایجاد آنها را دارند. در عوض، هر کسی می‌تواند به لطف سایت‌های کاربرپسند مانند Canva، یک طرح را کنار هم قرار دهد.

اکنون که رایانه ها می توانند گرافیک و تصاویر را در پرواز تولید کنند، هوش مصنوعی مرزها را حتی فراتر می برد. در حالی که هنوز نیاز به طراحان گرافیک ماهر وجود دارد، هوش مصنوعی طراحی دیجیتال را بسیار رایج‌تر کرده است.

طراحی گرافیک در مقابل طراحی دیجیتال

اکثر مردم تصور می کنند که طراحی دیجیتال و گرافیک یکسان هستند. در حالی که برخی از همپوشانی های قابل توجهی وجود دارد، برخی از تفاوت های اساسی نیز وجود دارد.

اول از همه، طراحی گرافیک فقط با تصاویر ایستا سروکار دارد. بنابراین، هیچ عنصر متحرک، انیمیشن، یا قطعه تعاملی وجود ندارد. دوم، طراحی گرافیک بر اساس آموزه های اساسی است که همه چیز را از فاصله حروف تا اینکه رنگ ها می توانند در یک قطعه با هم برخورد کنند، مورد بحث قرار می دهد.

در مقایسه، طراحی دیجیتال بسیار روان تر و سازگارتر است.

طراحی دیجیتال به هر عنصر طراحی گرافیکی که در یک فضای دیجیتال ایجاد می شود اشاره دارد، بنابراین انعطاف پذیری بسیار بیشتری در مورد آنچه که در زیر چتر طراحی دیجیتال قرار می گیرد وجود دارد. همچنین، هر کسی می تواند قطعات دیجیتالی بسازد، نه فقط کسانی که اصول طراحی گرافیک را می دانند.

انواع طراحی دیجیتال

از آنجایی که طراحی دیجیتال می تواند انواع مختلفی از ترکیب بندی ها را در بر بگیرد، مهم است که آنها را به دسته های مختلف تقسیم کنیم، مانند:

  • در ارتباط بودن – طراحی تعاملی زمانی است که بیننده می تواند با قطعه تعامل داشته باشد و آن را با توجه به ورودی خود تغییر دهد. برای مثال، می توانید روی یک دکمه کلیک کنید و رنگ یک تصویر را تغییر دهید یا یک انیمیشن را شروع کنید.
  • سه بعدی – طراحی گرافیکی فقط در دو بعد کار می کند، حتی اگر عمق داشته باشند. طراحان دیگر فقط به دو بعد محدود نمی شوند. طراحی دیجیتال می تواند در فضاهای سه بعدی کار کند. به عنوان مثال، طراحان می توانند اتاق ها و ساختمان هایی را در واقعیت مجازی (VR) ایجاد کنند که افراد بتوانند در فضای دیجیتال کاوش کنند.
  • متحرک – حتی اگر طراحان گرافیک می توانند حرکت را با ضربات و خطوط تار شبیه سازی کنند، طراحان دیجیتال می توانند این ایده را یک قدم جلوتر ببرند و قطعه را متحرک کنند تا در طول زمان تغییر کند.
  • استاتیک – اگرچه طراحی دیجیتال می تواند اجزای مختلفی را در بر بگیرد، اما همچنان شامل تصاویر ثابت و گرافیک است. یک پوستر دیجیتال همچنین می تواند از اصول طراحی گرافیکی مشابه پوستر فیزیکی استفاده کند.

یکی دیگر از مزایای طراحی دیجیتال این است که می توانید چندین گزینه را در یک قطعه ترکیب کنید. برای مثال، می‌توانید محتوای تعاملی ایجاد کنید که وقتی کاربران روی دکمه‌ای کلیک می‌کنند یا به سؤالی پاسخ می‌دهند، انیمیشن‌ها را پخش می‌کند.

10 برتر: بهترین نرم افزار رایگان مدل سازی سه بعدی برای مبتدیان |  All3DP
منبع: All3DP

اهمیت طراحی در بازاریابی

مصرف کنندگان دائماً با پیام ها و طرح های بازاریابی بمباران می شوند. اذعان به این موضوع می‌تواند انسان را متعجب کند که آیا ارزش زمان و تلاش برای ساختن یک چیز اصلی را دارد یا خیر.

پاسخ کوتاه این است که بله، هنوز هم ارزشش را دارد.

طراحی برای برند شما بسیار مهم است زیرا به شما کمک می کند برجسته شوید. حتی اگر از عناصر طراحی یا رنگ های مشابه به عنوان برند دیگری استفاده کنید، می توانید کسب و کار خود را با یک طراحی گرافیکی دیجیتال قانع کننده متمایز کنید.

راه دیگری که طراحی به شما کمک می کند بهبود رابطه بین شما و مشتریانتان است. هنگامی که با طرح های با کیفیت بالا ارائه می شود، کاربران در تعامل با برند شما احساس راحتی و اطمینان بیشتری می کنند.

چه چیزی باعث موفقیت یک قطعه طراحی می شود؟

برخی از طرح‌های دیجیتالی می‌توانند انتزاعی‌تر یا سخت‌تر از دیگران تعریف شوند. هر تصویر هدف خاصی دارد – انتقال پیام به مخاطب (یعنی خرید این محصول). بیایید عناصر مختلفی را که می توانند یک قطعه طراحی را موفق کنند، تجزیه کنیم.

جلب توجه می کند

آیا می دانستید که یک آمریکایی به طور متوسط ​​روزانه بین 4000 تا 10000 آگهی می بیند؟ با چنین رقابتی، باید سخت کار کنید تا برجسته شوید. بنابراین، اگر عنصر طراحی گرافیکی شما باعث می‌شود مردم متوقف شوند و متوجه شوند، کار بسیار خوبی انجام می‌دهید.

یک پیام پاک ارائه می دهد

هدف اصلی طراحی گرافیک این است که خوب به نظر برسد. هدف دوم انتقال اطلاعات ارزشمند به بیننده است. نباید هیچ ابهامی در مورد پیامی که طرح ارسال می کند وجود داشته باشد.

در ذهن می چسبد

توانایی یادآوری برند زمانی است که شخص می تواند نام و لوگوی برند را مدت ها پس از دیدن آن به خاطر بسپارد. در حالی که هیچ راه مطمئنی برای ماندگار کردن تبلیغات شما در ذهن دیگران وجود ندارد، بهتر است روی طرح‌هایی با کنتراست بالا با تصاویری خیره‌کننده تمرکز کنید. به این ترتیب، مردم بیشتر احتمال دارد که آن را بعداً به خاطر بسپارند.

احساسی را برمی انگیزد

همه طرح های عالی فراتر از آنچه در صفحه یا صفحه می بینید پیش می روند. طراحی گرافیکی عالی به شما کمک می کند تا احساساتی مانند شادی، خشم، غم یا بی تفاوتی را احساس کنید. هرچه احساسات مرتبط با طراحی قوی تر باشد، به طور کلی موفق تر است.

موارد برند موفق طراحی گرافیک

بسیاری از برندها از طراحی گرافیکی با کیفیت بالا برای فهرست کردن همه آنها استفاده می کنند. با این حال، برخی از نمونه های مورد علاقه ما شامل موارد زیر است:

موباسیک

طراحی وب سایت Mubasic به عنوان یک مخزن برای موسیقی کودکان با کیفیت بالا، بازیگوش و کاربردی است.

طرح رنگ از صفحه خارج می‌شود و دکمه‌های پیانویی که موسیقی واقعی را پخش می‌کنند، به کاربر این امکان را می‌دهند که فوراً حسی از برند پیدا کند.

منبع: Mubasic

سبد آفتابی

Sunbasket یک سرویس تحویل وعده غذایی است که با این صفحه فرود ثبت نام، دهان شما را پر می کند. عکس‌ها اینطور به نظر می‌رسند که می‌توانید دستتان را دراز کنید و این غذاهای خوشمزه را بگیرید.

منبع: Sunbasket

تنها چیزی که نیاز دارید اکوادور است

این کمپین گردشگری با ترکیب عکس‌ها با تصاویر سه‌بعدی، روح اکوادور را به تصویر کشید و در عین حال حیات وحش محلی را برجسته کرد. نتایج کامپوزیت های خیره کننده ای هستند که بیشتر شبیه آثار هنری هستند تا یک کمپین تبلیغاتی.

حیوانات گردشگری اکوادور تمساح کیمن بالنا نهنگ لاک پشت تورتوگا ایگوانا دریای گالاپاگوس
منبع: تنها چیزی که نیاز دارید اکوادور است

استخدام طراح گرافیک دیجیتال

دانستن ارزش طراحی گرافیک دیجیتال عالی بسیار متفاوت از ایجاد و استفاده از طرح های با کیفیت بالا در کمپین بازاریابی شما است. خوشبختانه، استخدام یک طراح گرافیک دیجیتال هرگز آسان تر نبوده است! در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند تا آن را به درستی انجام دهید:

بدانید چه سبکی می خواهید

هر طراح در یک سبک منحصر به فرد متخصص است، بنابراین قبل از مقایسه نمونه کارها مطمئن شوید که چه می خواهید. آیا یک زیبایی شناسی قدیمی می خواهید یا چیزی مدرن تر؟ رنگارنگ یا بی صدا؟

به دنبال تجربه صنعت باشید

اگرچه طراحان دیجیتال می توانند بیشتر در مورد صنعت شما بیاموزند، اما بهتر است با افرادی کار کنید که تجربه ای با مشتریان مشابه داشته اند. به این ترتیب، طراح می داند که چگونه طراحی شما را برجسته کند.

مقیاس پذیری

به طور واقع بینانه، شما باید یک راهنمای برندسازی طراحی دیجیتال ایجاد کنید که شامل لوگوی شما، فونت هایی که معمولا استفاده می کنید و رنگ های مرتبط با برند شما باشد. بنابراین، هنگام انتخاب یک طراح گرافیک دیجیتال، می‌توانید راهنمای برندینگ خود را به او بدهید تا زمانی که برای شما گرافیک طراحی می‌کنند، از آن پیروی کنند. این اطمینان حاصل می کند که همه طرح های شما سازگار هستند.

برون سپاری طراحی دیجیتال خود را به یک حرفه ای تضمین می کند که بهترین نتایج را به دست آورید و برند شما آن فاکتور “wow” را داشته باشد و به یاد ماندنی باشد.

آیا به محتوای گرافیکی دیجیتال در صورت تقاضا نیاز دارید؟ اجازه دهید WriterAccess کمک کند!

اجازه ندهید نام WriterAccess شما را فریب دهد – این پلتفرم بی نظیر همچنین می تواند شما را با طراحان گرافیک با کیفیت بالا در صنایع و رشته های مختلف مرتبط کند.

به‌علاوه، ما از فناوری هوش مصنوعی برای مطابقت دادن شما با طراحانی که با زیبایی‌شناسی برندتان مطابقت دارند، استفاده می‌کنیم و به شما در صرفه‌جویی در زمان و انرژی در طول فرآیند مقایسه کمک می‌کند.

چیز فوق العاده دیگر در مورد استفاده از پلتفرم ما این است که به راحتی می توان آن را افزایش یا کاهش داد. ما می‌توانیم شما را با چند طراح مرتبط کنیم، یا می‌توانید با یک طراح سفارش‌های کل کتابخانه محتوا را رزرو کنید.

اگر می خواهید ببینید طراحی گرافیک دیجیتال چه کاری می تواند برای کسب و کار شما انجام دهد، همین امروز با ما تماس بگیرید! می‌توانید ابتدا پلتفرم ما را به‌طور رایگان با استفاده آزمایشی 14 روزه WriterAccess امتحان کنید تا احساس کنید.

آزمایشی بدون دسترسی