قدرت فروش در پشت استراتژی
انتشار: تیر 20، 1403
بروزرسانی: 27 خرداد 1404

قدرت فروش در پشت استراتژی


حتی متقاعد کننده ترین نسخه بازاریابی نیز می تواند کارهای زیادی انجام دهد. می تواند به مشتری بگوید که یک محصول چه کاری انجام می دهد و به او کمک می کند تا امکانات را به تصویر بکشد. اما اینطور نیست نشان می دهد استفاده از محصول و بهره مندی مستقیم از آن چگونه است.

فقط تعامل می تواند این کار را انجام دهد، بنابراین محتوای تعاملی خوب ساخته شده برای هر کمپین بازاریابی دیجیتال ضروری است. به عنوان مثال، نرم افزار به عنوان یک سرویس می تواند فروش سختی داشته باشد. اما یک نسخه نمایشی محصول تعاملی یک راه قدرتمند برای نمایش مزایای محصولات SaaS و افزایش نرخ تبدیل است.

دموها راهنماهایی هستند که مشتریان بالقوه را قادر می سازند قبل از خرید یک برنامه یا برنامه را آزمایش کنند. تا 69 درصد از مصرف کنندگان می گویند نمایش های نمایشی محصول هنگام تصمیم گیری برای خرید مفید هستند.

در این مقدمه جامع، همه چیزهایی را که باید بدانید، از جمله نحوه ایجاد یک نسخه نمایشی محصول تعاملی را بررسی خواهیم کرد.

مزایای نمایش محصولات تعاملی

دموهای تعاملی محصول مستقیماً با نشان دادن به مشتریان که واقعاً چگونه از یک محصول استفاده می کنند، به دنبال آن هستند. برخی از مزایای کلیدی عبارتند از:

1. افزایش تعامل با مشتری

مصرف کنندگانی که درگیر هستند تمایل بیشتری به خرید دارند. یک نسخه نمایشی محصول تعاملی با معرفی صحیح سرنخ ها به برند شما به این امر کمک می کند. ارائه یک تجربه به یاد ماندنی همچنین به آنها کمک می کند تا شما را به خاطر بسپارند، حتی اگر هنوز برای خرید آماده نباشند.

2. درک بهبود یافته از ویژگی های محصول

یک نسخه ی نمایشی نیاز به توضیح بیش از حد در مورد ویژگی هایی که ممکن است پیچیده باشند را از بین می برد. در عوض، مشتریان بالقوه می توانند آنها را به طور مستقیم کشف کنند و ارزش آنها را برای خود تجربه کنند.

3. افزایش نرخ تبدیل و فروش

اگر محصولی واقعاً برای مشتری مناسب باشد، پس از شرکت در دمو آن را خواهند دانست. این امر مشتریان را بسیار سریعتر به مرحله «آماده خرید هستم» می برد و بسته شدن فروش را آسان تر می کند.

4. بازخورد در زمان واقعی و جمع آوری داده ها

جمع آوری داده های اخلاقی این روزها یک امر ضروری است و یک برنامه نمایشی محصول تعاملی آن را ساده می کند. مصرف کنندگان مدرن معمولاً از ارائه اطلاعات تماس و شخصی در ازای یک نسخه نمایشی خوشحال هستند. نمایش های تعاملی محصول همچنین راه های بسیار خوبی برای جمع آوری بازخوردهای مداوم ارائه می دهد.

5. متمایز شدن از رقبا

هنگامی که یک مشتری موافقت کرد که یک نسخه نمایشی را امتحان کند، شما به طور رسمی توجه او را به خود جلب کرده اید. ارائه یک تجربه درجه یک می تواند به شما کمک کند تا از رقبای خود به روش های قدرتمندی متمایز شوید.

نحوه ایجاد یک نسخه نمایشی محصول تعاملی مرحله به مرحله

افزودن نمایش های محصول تعاملی به استراتژی بازاریابی دیجیتال شما، کلیدی است که محصولات شما را غیرقابل مقاومت جلوه می دهد. اما یک هنر برای درست کردن آنها وجود دارد. در اینجا چند مرحله حیاتی وجود دارد که باید دنبال کنید.

1. ویژگی های کلیدی برای نمایش را شناسایی کنید

محصولاتی مانند برنامه ها و برنامه های نرم افزاری جامع می توانند پیچیده باشند. با تمرکز بر ویژگی های کلیدی، تجربه دمو را برای مشتریان خود قابل دسترس نگه دارید. در نظر بگیرید که چگونه می توانید عملکرد، سودمندی و جذابیت این ویژگی ها را به بهترین نحو به نمایش بگذارید.

تجربه را آموزنده و در عین حال قابل دسترس نگه دارید.

2. نرم افزار یا برنامه نمایشی محصول تعاملی مناسب را انتخاب کنید

لزوماً نیازی نیست که یک برنامه نویس باشید تا یک نسخه ی نمایشی محصول تعاملی را که مصرف کنندگان آن را دوست خواهند داشت جمع آوری کنید. نرم افزار نمایشی محصول تعاملی مناسب واقعاً می تواند حدس و گمان را از روند خارج کند.

Ion یک نمونه عالی از یک برنامه نمایشی محصول تعاملی است که واقعا کاربر پسند است. ساختن تجربیات نمایشی شخصی و کاملی که مشتریان دوست دارند، آسان است. ویژگی هایی مانند تجزیه و تحلیل دقیق داده ها و بینش های پیشرفته به اطمینان از اینکه دموهای یونی باعث ایجاد تبدیل می شوند نیز کمک می کنند.

3. یک رابط کاربر پسند طراحی کنید

وقتی صحبت از نمایش های موثر محصول به میان می آید، کاربرپسندی امری عادی است. اطمینان حاصل کنید که نسخه نمایشی شما بصری، سازماندهی شده و برای کاربران در تمام سطوح مهارتی آسان است. اجرای بخش بندی را در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که هر کاربر تجربه شخصی شده ای را که برای او ایده آل است، دریافت می کند.

4. ترکیب عناصر چند رسانه ای

با ترکیب چند رسانه ای در ترکیب، دموی خود را جذاب نگه دارید. اولویت بندی گزینه هایی که نشان می دهد (نه به کاربران بگویید) محصول شما درباره چیست. به گزینه های کلیدی محتوای تعاملی مانند فیلم ها، گرافیک های متحرک و غیره فکر کنید.

خودتان را به جای مشتری بگذارید. چه کمکی می کند شما خودتان را در تجربه آزمایش یک نسخه نمایشی محصول واقعاً خارق العاده از دست بدهید؟

5. نسخه ی نمایشی را تست و اصلاح کنید

بسیار مهم است که نسخه ی نمایشی محصول شما قبل از راه اندازی بی عیب و نقص باشد، بنابراین روی آزمایش کامل نخوابید. خودتان یک یا دو مرحله را امتحان کنید و از دیگر اعضای تیم بخواهید همین کار را انجام دهند. مناطق ضعیف را اصلاح کنید.

سپس، نسخه ی نمایشی را برای گروه کوچکی از مشتریان فعلی منتشر کنید. از آنها بازخورد صادقانه بخواهید و نتایج را به دقت تجزیه و تحلیل کنید. بر این اساس بهبودهای بیشتری انجام دهید.

6. دمو را راه اندازی و تبلیغ کنید

یک کمپین بازاریابی کامل برای حمایت از راه اندازی نسخه ی نمایشی خود برنامه ریزی کنید تا کلمه را به مخاطبان هدف خود برسانید. مطمئن شوید که همه موثرترین کانال های بازاریابی محتوای خود را شامل ایمیل، رسانه های اجتماعی و وبلاگ شرکت خود می کنید.

اشتباهات رایجی که باید در هنگام نمایش محصولات تعاملی اجتناب کنید

دانستن چیست نه وقتی نوبت به چیدن دموهای قاتل می رسد، انجام دادن به همان اندازه مهم است. در اینجا چند اشتباه رایج وجود دارد که باید از آنها اجتناب کنید.

بارگیری بیش از حد با اطلاعات زیاد

هنگامی که یک محصول دارای ویژگی های باورنکردنی است، ممکن است وسوسه انگیز باشد که سعی کنید همه آنها را در نسخه نمایشی خود قرار دهید. اما ضروری است که از کاربران زیاد جلوگیری شود. به ویژگی های کلیدی و نکات مشتری خود پایبند باشید نیاز دارد دانستن در مورد محصول برای تصمیم گیری آگاهانه برای خرید.

نادیده گرفتن تجربه کاربری

در مورد مواردی مانند محصولات SaaS، تجربه کاربری همه چیز است. شما می خواهید محصول خود را به عنوان یک محصول قدرتمند و کارآمد و در عین حال بصری قرار دهید. یک نسخه نمایشی محصول تعاملی شانس شما برای انجام این کار است.

نمایش های نمایشی را ساده و کامل نگه دارید، اما همچنین کاربرپسند و بدون زحمت برای پیمایش. به کاربران نشان دهید که ادغام محصولات درجه یک مانند شما در زندگی آنها چقدر آسان است.

ناتوانی در ادغام هموار عناصر تعاملی

دموهای مؤثر به آرامی از یک عنصر و گزینه به عنصر دیگر جریان می یابند. مطمئن شوید که هر یک از عناصر تعاملی خود را برای حداکثر تأثیرگذاری به طور کامل در تجربه ادغام کرده اید. این عامل دیگری است که یک برنامه آزمایشی جامع مانند Ion می تواند به آن کمک کند.

نادیده گرفتن بازخورد و داده های کاربر

بازخورد صریح و صادقانه از سوی کاربران زمانی که در حال توسعه یک نسخه نمایشی محصول موثر هستید مانند طلاست. همیشه به آنچه کاربران در مورد تجربیات خود به شما می گویند توجه کنید. به خصوص به عناصری که آنها به عنوان گیج کننده، بیش از حد پیچیده، یا نه آنچه که انتظار داشتند، توصیف می کنند، با دقت گوش دهید.

عدم به روز رسانی نسخه ی نمایشی به طور منظم

نسخه های نمایشی محصول تعاملی عالی تکامل می یابد تا مؤثر باقی بماند. برای منعکس کردن بهتر ویژگی های جدید، به روزرسانی های محصول و بازخورد کاربران، محصولات خود را مرتباً به روزرسانی کنید. همانطور که محصول شما بهبود می یابد و تغییر می کند، دموهای شما نیز باید همین کار را انجام دهند.

5 نمونه از پیگیری های ایمیل آزمایشی تعاملی

هنگامی که مشتری یک نسخه آزمایشی را امتحان می کند، پیگیری برای بستن فروش و ایجاد روابط آینده مهم است. رویکرد صحیح بسیار مهم است و ایمیل یک سیستم تحویل ایده آل است. نمونه های زیر را بررسی کنید تا الهام بگیرید.

پیگیری شخصی با نکات کلیدی

از شخصی سازی برای ارتباط با مشتری استفاده کنید و بر درک خود از نیازهای مصرف کننده آنها تأکید کنید.

  • از نام شخص در موضوع و مقدمه استفاده کنید.
  • ویژگی های کلیدی و نکات برجسته تجربه دمو را به آنها یادآوری کنید.
  • لحن صمیمی و گرم خود را حفظ کنید.
  • با دعوت صمیمانه مشتری برای برداشتن گام بعدی، آن را ببندید.

محتوای آموزشی برای تعمیق درک

اگر منابع بیشتری دارید که می تواند به مشتری شما در تصمیم گیری کمک کند، آنها را در ایمیل بعدی خود بگنجانید.

  • برای دسترسی آسان گزینه هایی مانند گرافیک یا ویدیو را جاسازی کنید.
  • منابع عمیق مانند مقالات طولانی را شناسایی کنید و پیوندها را در نسخه خود بگنجانید.
  • توضیح دهید که چگونه این منابع می توانند کمک کنند و به صراحت از کاربر دعوت کنید تا آنها را بررسی کند.

مشوق هایی برای مشارکت بیشتر

یک نسخه نمایشی محصول تعاملی بی نظیر، کاربران را آماده و آماده برای برداشتن گام های بعدی می کند. یک پیشنهاد یا معامله ویژه می تواند انگیزه لازم را برای آنها ایجاد کند تا ماشه خرید را انجام دهند.

  • برای کمک به جذابیت بیشتر ایده تعهد، تخفیف ارائه دهید.
  • با تعیین محدودیت زمانی برای تخفیف، احساس فوریت ایجاد کنید.
  • گنجاندن تخفیف و پیشنهاد در ایمیل بعدی می تواند به ویژه موثر باشد.

مطالعات موردی و داستان های موفقیت

اثبات اجتماعی ابزاری فوق العاده قدرتمند برای ترغیب کاربران به سمت خرید است. از بهترین مثال های خود استفاده کنید تا به گیرندگان نشان دهید که محصول شما دقیقاً مانند آنها برای سایر کاربران چه دستاوردهایی داشته است.

  • شامل مطالعات موردی حاوی داده ها برای تقویت ارزش برای کاربران B2B.
  • توصیفات و نظرات برای مصرف کنندگان روزمره عالی هستند.
  • از کاربر دعوت کنید تا مطالعات و داستان های موفقیت بیشتری را در وب سایت شما بررسی کند.

دعوت نامه ها برای دموهای زنده یا جلسات پرسش و پاسخ

در شرایطی (مانند تعاملات B2B) که در آن ارتباط نهایی با نماینده محصول بخشی از پروتکل است، این رویکرد را امتحان کنید.

  • کاربر را با نام خطاب کنید و از او برای آزمایش نسخه نمایشی شما تشکر کنید.
  • یک دعوتنامه انحصاری برای پرسیدن سوالات بیشتر یا تجربه یک نسخه نمایشی زنده گسترش دهید.
  • مزایای عمل به این دعوت را به تفصیل بیان کنید. در صورت لزوم مشوق هایی را ارائه دهید.

پرسش های متداول نسخه ی نمایشی محصول تعاملی

اگر هنوز درباره نحوه ایجاد دموهای تعاملی محصول و استفاده از آنها به نفع خود سؤالی دارید، سؤالات متداول زیر را بررسی کنید.

دمو تعاملی چیست؟

دمو تعاملی یک فرصت عملی برای مشتری بالقوه است تا محصولی را قبل از خرید آن امتحان کند. دموها گزینه های محبوبی برای محصولات SaaS، برنامه ها و موارد مشابه هستند.

چگونه یک دموی محصول تعاملی ایجاد می کنید؟

اگر تجربه برنامه نویسی ندارید، می توانید با استفاده از نرم افزارها یا برنامه های اختصاصی (مانند Ion by Rock Content) دموهای موثری ایجاد کنید.

چگونه دموها را تعاملی تر می کنید؟

گنجاندن محتوای پویا مانند ویدیوهای تعاملی، گرافیک، انیمیشن یا ابزار یک راه حل عالی است. انواع رسانه ها را برای افزایش تعامل ترکیب کنید.

در دموی محصول چه چیزی باید باشد؟

دموی محصول باید تمام ویژگی های کلیدی محصول را به نمایش بگذارد. در صورت امکان، تجربه را شخصی سازی کنید تا به کاربران کمک کنید تا از دموها بهره بیشتری ببرند.

نتیجه گیری

دموهای تعاملی محصول کلید تبدیل سریع و مشتاقانه است که ثابت می ماند. استراتژی ها و نکات بالا را برای اطمینان از موثر بودن استراتژی های شما اجرا کنید. و از ابزارهای سطح بالایی مانند Ion برای ساده کردن فرآیند استفاده کنید.

برای شروع آماده اید؟ یک نسخه نمایشی محصول تعاملی با Ion ایجاد کنیدو دست اول جادویی را تجربه کنید—بدون نیاز به تجربه کدنویسی!