همه احساس نشستن روی کاناپه با نوشیدنی و تنقلات منتظر قسمت بعدی سریال مورد علاقه تان را می دانند. با شروع تیتراژ آغازین، هوای هیجان ایجاد می شود و باعث می شود هفته به هفته برگردید. اگر شما بازاریابی محتوا استراتژی می تواند همان پاسخ را برانگیزد؟
محتوای اپیزودیک یک استراتژی محتوایی است که محتوای شما را به «قسمتهایی» تبدیل میکند که افراد را تشویق میکند تا برای اطلاعات بیشتر بازگردند. هر قسمت در صخره ای به پایان می رسد که توجه بینندگان را به خود جلب می کند و آنها را تشویق می کند تا با محتوای بعدی که داستان را ادامه می دهد تعامل داشته باشند. در این وبلاگ توضیح خواهیم داد که چرا محتوای اپیزودیک کار می کند و چگونه می توانید آن را برای برند بازاریابی خود ایجاد کنید.
این پست را با وارد کردن ایمیل خود در زیر دانلود کنید
نگه داشتن مخاطبان خود را در قلاب
محتوای اپیزودیک برای جلب توجه کاربران ایجاد شده است. ما بهعنوان مصرفکننده در حال حاضر برای شنیدن پایان یک داستان ساخته شدهایم. ما می خواهیم بدانیم که در ادامه چه اتفاقی می افتد. با استفاده از این هیجان برای دانستن بیشتر و اعمال آن در محتوا، می توانید مخاطبان خود را مجذوب خود کنید و آنها را به مشترکین وفادار تبدیل کنید.
در اینجا چند مورد از بزرگترین دلایلی وجود دارد که چرا باید محتوای اپیزودیک را برای برنامه بازاریابی محتوای خود در نظر بگیرید.
مخاطبان شما را رشد می دهد
محتوای اپیزودیک برای شرکت هایی که می خواهند شناخت برند خود را افزایش دهند و دنبال کنندگان جدیدی به دست آورند عالی است. از آنجایی که الگوریتمهای مشاهده محتوای جدید در پلتفرمهای رسانههای اجتماعی متفاوت است، مردم باید در کانالهای شما مشترک شوند تا تضمین کنند که قسمت بعدی انتشار محتوای اپیزودیک شما را خواهند دید. این به شما کمک می کند فالوورهای خود را جذب کنید و مشترکین وفادار بیشتری برای برند خود به دست آورید.
عالی برای دیده شدن رسانه های اجتماعی
در مورد پلتفرمهای رسانههای اجتماعی، محتوای اپیزودیک به شما کمک میکند با بازی کردن با آنچه الگوریتمها به دنبال آن هستند، دید را افزایش دهید. پلتفرمهای رسانههای اجتماعی دوست دارند ثبات برندها را ببینند. این به آنها کمک می کند تا بیشتر در مورد برند شما بدانند و به آنها اجازه می دهد بدانند که شما قابل اعتماد و سازگار هستید. هرچه محتوای اپیزودیک شما منظم تر باشد، پلتفرم های رسانه های اجتماعی بیشتر آن را تبلیغ می کنند.
برنامه ریزی محتوای شما را بهینه می کند
استفاده از محتوای اپیزودیک می تواند به شما کمک کند فرآیند برنامه ریزی محتوای خود را ساده و بهینه کنید. از آنجایی که شما اساساً یک ایده را می گیرید و آن را به بخش های زیادی تبدیل می کنید، می توانید محتوای زیادی را بدون طوفان فکری زیاد یا ایجاد موضوع جدید ایجاد کنید. در عوض، میتوانید یک ایده را انتخاب کنید، آن را به چند قسمت تقسیم کنید خطوط کلی محتواو آن را در طول زمان توزیع کنید تا شانس موفقیت محتوای خود را افزایش دهید.
برند شما را در جلو و مرکز نگه می دارد
بیایید با آن روبرو شویم: مخاطبان دامنه توجه کوتاهی دارند. صدها عامل حواس پرتی و منابع دیگر وجود دارد که برای جلب توجه هر مصرف کننده با هم رقابت می کنند. با قرار دادن محتوای اپیزودیک در برنامه بازاریابی خود، می توانید برند خود را در سرلوحه ذهن مشتریان خود نگه دارید و آنها را برای بازگشت بیشتر نگه دارید.
نحوه ایجاد محتوای اپیزودیک
حالا که می دانید مزایای محتوای اپیزودیک، بیایید به نکاتی در مورد چگونگی ایجاد بهترین محتوای ممکن برای رسیدن به نتایج عالی بپردازیم.
مخاطب خود را مشخص کنید
برای شروع سفر محتوای اپیزودیک خود، باید به مخاطبان خود فکر کنید. شما می خواهید هنگام برنامه ریزی محتوای خود، مخاطب خاصی را در ذهن داشته باشید. به این فکر کنید که کدام شخصیت را می خواهید هدف قرار دهید یا کدام مخاطب جدید را می خواهید وارد کنید. این به شما کمک می کند لحن و جهت محتوای اپیزودیک خود را انتخاب کنید.
روی داستان خود تمرکز کنید
محتوای اپیزودیک همه چیز در مورد داستان سرایی است. شما می خواهید با یک داستان عالی بیایید که مردم بخواهند برای شنیدن آن برگردند. هر ایده ای ارزش اپیزودیک بودن را ندارد، بنابراین به دقت فکر کنید که چگونه می خواهید روی مخاطبان خود تمرکز کنید. به این فکر کنید که چه بخشهایی از داستان را میتوان به صخرهها تبدیل کرد و در چه قسمتهایی وقفههای طبیعی برای قسمتهای مختلف وجود دارد.
سبک محتوای اپیزودیک خود را انتخاب کنید
در مرحله بعد، باید سبک یا نوع محتوای اپیزودیکی را که می خواهید ایجاد کنید انتخاب کنید. طیف گسترده ای وجود دارد، از وبلاگ های اساسی که داستان را به تفصیل شرح می دهند تا ویدیوهای عمیق. در اینجا چند نوع رایج محتوای اپیزودیک برای شروع شما آورده شده است:
- ویدئوهای یوتیوب
- پست های رسانه های اجتماعی
- پادکست اپیزودها
- سری اینفوگرافیک
- پست های وبلاگ یا مقاله
تقویم محتوای خود را برنامه ریزی کنید
مرحله آخر این است که محتوای اپیزودیک خود را در تقویم محتوای خود برنامه ریزی کنید. این می تواند پیچیده تر از آنچه شما انتظار دارید باشد. میخواهید بین بهروزرسانیهای قسمتهایتان زمان بگذارید. در غیر این صورت، داشتن محتوای اپیزودیک فایده ای ندارد. اما شما همچنین باید مطمئن شوید که زیاد منتظر نمی مانید، در غیر این صورت ممکن است مردم فراموش کنند یا علاقه خود را از دست بدهند. ثابت بودن کلید اصلی است. به این ترتیب، مخاطبان دقیقاً میدانند چه زمانی باید محتوای جدید را تنظیم کنند.
چگونه انسان های نیویورک دید خود را با محتوای اپیزودیک افزایش دادند
یک مثال عالی از بازاریابی اپیزودیک در محل کار از انسان های نیویورک نام تجاری. این سازمان به عنوان یک کانال عکاسی در رسانه های اجتماعی شروع به کار کرد اما با قدرت رسانه های اپیزودیک به یک امپراتوری بزرگ تبدیل شده است.
Humans of New York از مردم عادی عکس می گیرد و درباره زندگی آنها مصاحبه می کند. این داستانها و عکسها در بخشهایی در رسانههای اجتماعی منتشر میشوند که به هدایت محتوا به کانالهای آنها و افزایش تبدیل فالوور کمک میکند. با تبدیل این داستان ها به اپیزود، Humans of New York توانست برند خود را رشد دهد و شبکه داستان سرایی خود را در سطح جهانی گسترش دهد.
جمع بندی: با محتوای اپیزودیک خلاق شوید
دنیای بازاریابی محتوای امروزی به طور فزاینده ای رقابتی است. برجسته شدن نیاز به تاکتیکهای جدیدی دارد که ممکن است قبلاً در نظر نگرفته باشید، مانند محتوای اپیزودیک. با استفاده از تمایل ما برای دیدن همه چیز و هماهنگ کردن برای اطلاعات جدید، میتوانید ترافیک خود را افزایش دهید و با محتوای اپیزودیک تبدیلهای بیشتری کنید.
ایجاد محتوای اپیزودیک عالی ساده تر از چیزی است که فکر می کنید. WriterAccess می تواند به شما کمک کند تا محتوای موثر و خارج از جعبه را برای هدایت نتایج خود ایجاد کنید. یک آزمایش 14 روزه را برای تقویت بازی بازاریابی محتوای خود شروع کنید!