آیا می خواهید یک برنامه وفاداری در ووکامرس ایجاد کنید؟
یک برنامه وفاداری می تواند مشتریان را به فروشگاه آنلاین شما بازگرداند و آنها را از رقبای شما دور نگه دارد. همچنین می تواند راهی عالی برای پاداش دادن به بهترین مشتریان شما و ایجاد احساس ارزشمندی در آنها باشد.
در این راهنما، نحوه ایجاد یک برنامه وفاداری برای فروشگاه WooCommerce خود را به شما نشان خواهیم داد.
چرا یک برنامه وفاداری در ووکامرس ایجاد کنیم؟
ایجاد یک برنامه وفاداری می تواند راهی عالی برای فروش بیشتر در فروشگاه آنلاین شما باشد.
یک برنامه وفاداری مشتریان را تشویق میکند که به وبسایت وردپرس شما بازگردند، که کلید اجرای یک کسبوکار موفق در دراز مدت است. حتی میتواند با دادن دلیلی به خریداران برای اضافه کردن اقلام بیشتر به سبد خرید، میانگین هزینه هر مشتری را افزایش دهد.
اکثر فروشگاه ها برای خرید محصولات و خدمات به مشتریان امتیاز می دهند. با این حال، شما همچنین می توانید به مشتریان برای اقدامات دیگری مانند ایجاد یک حساب کاربری، ثبت اولین سفارش، ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود یا هزینه کردن برای یک حساب خاص، پاداش دهید.
حتی ممکن است برای بازگشت به سبد خرید رها شده و تکمیل خرید به مشتری امتیاز اضافی بدهید. به این ترتیب، یک برنامه وفاداری می تواند به شما کمک کند فروش سبد خرید رها شده ووکامرس را بازیابی کنید.
با این گفته، بیایید نگاهی به نحوه اضافه کردن یک برنامه وفاداری در ووکامرس بیندازیم.
راه اندازی برنامه وفاداری ووکامرس
ساده ترین راه برای ایجاد یک برنامه وفاداری استفاده از کوپن های پیشرفته است. این بهترین افزونه کوپن وردپرس است و به شما امکان می دهد انواع کوپن ها، برنامه ها را ایجاد کنید، یکی را بخرید و یک پیشنهاد رایگان و جوایز دیگر دریافت کنید.
پس از ایجاد یک برنامه وفاداری، کوپن های پیشرفته به مشتری نشان می دهد که برای هر اقدام، از جمله خرید یک محصول خاص، چند امتیاز دریافت می کند.
ابتدا باید افزونه Advanced Coupons رایگان و افزونه Advanced Coupons Loyalty Program را نصب و فعال کنید. برای اطلاعات بیشتر، لطفا راهنمای گام به گام ما در مورد نحوه نصب افزونه وردپرس را ببینید.
توجه داشته باشید: میتوانید با دریافت «بسته همهچیز»، افزونههای «کوپنهای پیشرفته» و «برنامه وفاداری» را با هم خریداری کنید.
پس از آن، به سادگی به کوپن » برنامه وفاداری در داشبورد مدیریت وردپرس خود و روی زبانه «مجوز» کلیک کنید.
اکنون می توانید کلید مجوز و آدرس ایمیلی را که برای خرید کوپن های پیشرفته استفاده کرده اید وارد کنید. با ورود به حساب کاربری خود در وب سایت Advanced Coupons می توانید این اطلاعات را پیدا کنید.
پس از آن، به جلو بروید و روی تب ‘تنظیمات’ کلیک کنید. این شما را به صفحه ای می رساند که در آن می توانید برنامه وفاداری را بسازید.
برای شروع، اجازه دهید به اعضایی که اقدامات خاصی در وب سایت شما انجام می دهند، امتیاز بدهیم، مانند بررسی محصول، ارسال نظر یا خرید یک محصول.
در «نسبت قیمت به امتیاز کسب شده»، میتوانیم ببینیم که افزونه برنامه وفاداری به ازای هر 1 دلار خرج شده، 1 امتیاز به مشتریان میدهد.
اگر می خواهید برنامه وفاداری WooCommerce شما چشمگیرتر به نظر برسد، امتیاز بیشتری به مشتریان می دهید. برای مثال، اعضا ممکن است به ازای هر 1 دلاری که خرج می کنند، 2 امتیاز یا 10 امتیاز کسب کنند.
«نسبت بازخرید امتیاز به قیمت» تعداد امتیازهایی است که برای کسب یک دلار به عنوان بخشی از برنامه وفاداری شما لازم است.
به طور پیش فرض، مشتریان به ازای هر 10 امتیاز، 1 دلار کسب می کنند. این بدان معناست که مشتری باید 10 امتیاز برای دریافت کوپن تخفیف 1 دلاری بازخرید کند. شما می توانید این مقادیر را به هر چیزی که می خواهید تغییر دهید.
همچنین می توانید نام طرح وفاداری خود را با تایپ کردن در قسمت “نام امتیاز” تغییر دهید. ما برای برنامه وفاداری خود «امتیازهای شگفتانگیز» را انتخاب کردهایم، اما ممکن است بخواهید از چیزی مارکدارتر استفاده کنید، مانند استارباکس با «ستارگان» خود.
در مرحله بعد، باید تصمیم بگیرید که امتیازات شما چگونه محاسبه می شود. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید در صورت استفاده از کد کوپن، در مقایسه با مشتری که از کوپن استفاده نکرده است، امتیاز کمتری به مشتری بدهید. به این ترتیب می توانید بهترین پاداش ها را به بهترین مشتریان خود بدهید.
برای انجام این کار، روی تب ‘Points Earning’ کلیک کنید. در اینجا، میتوانید کادرها را علامت بزنید تا هنگام اعطای امتیاز، تخفیفها، مالیات، هزینههای حمل و نقل و هزینهها را در نظر بگیرید.
بسیاری از بازارهای آنلاین و فروشگاه های دیجیتال فقط به مشتریان برای خرج کردن پول پاداش می دهند. با این حال، ممکن است اقدامات دیگری وجود داشته باشد که به نفع شما باشد، بنابراین بهتر است به مشتریان برای انجام این اقدامات پاداش دهید.
به عنوان مثال، ممکن است بخواهید به بازدیدکنندگان برای ثبت نام در سایت عضویت خود، ارسال بررسی محصول یا حتی نظر دادن در مورد یک پست وبلاگ، جایزه بدهید.
به سادگی به بخش “میزان امتیاز” بروید و سپس برای هر اقدامی که امتیاز مشتری را کسب می کند، روی سوئیچ کلیک کنید.
پس از فعال کردن این کلیدها، بررسی کنید که آیا تنظیمات جدیدی برای پیکربندی وجود دارد یا خیر.
به عنوان مثال، باید تایپ کنید که مشتریان برای ثبت نام به عنوان کاربر جدید چند امتیاز دریافت می کنند.
همچنین میتوانید با دادن امتیاز اضافی برای سفارشهای بیش از مقدار معین، خریداران را تشویق به خرج کردن بیشتر کنید.
برای انجام این کار، سوئیچ ‘Spending over a որոշակի مقدار’ را فعال کنید و سپس یک مقدار را در قسمت ‘Spenting over a threshold’ تایپ کنید.
در دورههای شلوغ خرید، ممکن است بخواهید به مشتریان دلیل اضافی برای خرید از فروشگاه خود بدهید. به عنوان مثال ممکن است در طول بلک فرایدی امتیاز بیشتری اعطا کنید، بنابراین مشتریان وسوسه نمیشوند از رقیب خرید کنند.
با فعال کردن نوار لغزنده «امتیاز اضافی برای کسب در طول دوره» میتوانید در طول یک دوره خاص به مشتریان امتیاز بیشتری بدهید. سپس، یک محدوده تاریخ و زمان را در بخش «امتیاز اضافی برای کسب در طول دوره» وارد کنید و تعداد امتیازهایی را که مشتریان کسب خواهند کرد را تایپ کنید.
تنظیمات بیشتری وجود دارد که ممکن است بخواهید به آنها نگاه کنید، اما این برای ایجاد یک برنامه وفاداری در WooCommerce کافی است. وقتی از نحوه تنظیم برنامه راضی بودید، به پایین صفحه بروید و روی دکمه «ذخیره تغییرات» کلیک کنید.
برنامه جدید وفاداری WooCommerce شما اکنون فعال است.
ایجاد خودکار حساب برای مشتریان شما
مشتریان شما برای جمع آوری امتیازات وفاداری باید یک حساب کاربری ایجاد کنند.
در حال حاضر، این افراد را تشویق می کند تا در فروشگاه آنلاین شما ثبت نام کنند. با این حال، شما همچنین می توانید یک حساب کاربری به طور خودکار زمانی که یک بازدید کننده اولین خرید خود را انجام می دهد ایجاد کنید. این میتواند تجربه خرید را بهبود بخشد و ممکن است اعضای بیشتری برای شما به ارمغان بیاورد.
برای ایجاد خودکار حساب کاربری برای یک مشتری جدید، به WooCommerce » تنظیمات. سپس، روی تب «حسابها و حریم خصوصی» کلیک کنید.
برای شروع، ممکن است بخواهید علامت «اجازه به مشتریان برای ثبت سفارش بدون حساب» را بردارید تا مشتریان نتوانند به عنوان مهمان تسویه حساب کنند. این کار افراد بیشتری را تشویق می کند تا در سایت شما ثبت نام کنند، اما ممکن است باعث شود خریداران بیشتری از خرید منصرف شوند و سبد خرید خود را رها کنند.
با این گفته، ایده خوبی است که ردیابی تبدیل WooCommerce را راه اندازی کنید و بازدیدکنندگان وب سایت وردپرس خود را ردیابی کنید. سپس می توانید ببینید که آیا این تغییر به نرخ تبدیل شما آسیب می زند یا خیر.
در مرحله بعد، کادر «اجازه به مشتریان برای ورود به حساب موجود در حین پرداخت» را علامت بزنید.
هنگامی که این کار را انجام دادید، می خواهید ایجاد حساب کاربری را برای مشتریان تا حد امکان آسان کنید. با در نظر گرفتن این موضوع، همانطور که در تصویر زیر می بینید، توصیه می کنیم تمام کادرهای موجود در بخش ایجاد حساب را علامت بزنید.
در حال حاضر، WooCommerce به طور خودکار یک ایمیل برای مشتریانی که برای اولین بار وارد می شوند، با اطلاعاتی در مورد نحوه دسترسی به حساب جدید خود ارسال می کند.
برنامه وفاداری WooCommerce در عمل
برنامه وفاداری شما در حال اجراست! هنگامی که مشتری امتیازات وفاداری را به دست آورد، می تواند با مراجعه به آن، آنها را به کوپن تبدیل کند حساب من » امتیازهای پاداش من.
سپس مشتری می تواند به سادگی تعداد امتیازی را که می خواهد استفاده کند تایپ کند و وبلاگ یا وب سایت وردپرس شما نشان می دهد که ارزش کوپن چقدر است.
مشتری می تواند ادامه دهد و برای ایجاد آن کوپن، روی “Redeem” کلیک کند.
در تصویر زیر مشتری با تبدیل 500 امتیاز خود یک کوپن 5 دلاری ایجاد کرده است. آنها هنوز 550 امتیاز برای بازخرید دارند.
امیدواریم این آموزش به شما کمک کرده باشد که چگونه یک برنامه وفاداری در WooCommerce ایجاد کنید. همچنین ممکن است بخواهید راهنمای ما در مورد نحوه ایجاد یک پنجره بازشو WooCommerce و بهترین برنامه های شماره تلفن کسب و کار مجازی را بررسی کنید.
اگر این مقاله را دوست داشتید، لطفاً در کانال یوتیوب ما برای آموزش های ویدیویی وردپرس مشترک شوید. شما همچنین می توانید ما را در توییتر و فیس بوک