همه آنچه باید در مورد محلی سازی وب سایت بدانید


رمز موفقیت در هر صنعتی شناخت مخاطبان هدف و برآوردن نیازهای آنهاست.

بخشی از این فرآیند قطعاً شامل درک نقاط دردناک اصلی آنها، پیش بینی نیازهای آنها و ایجاد محتوای با کیفیت بالا برای مطابقت است. اما شما نمی‌خواهید تأثیری را که یک استراتژی بومی‌سازی محکم می‌تواند بر سود شما داشته باشد دست کم بگیرید.

تقریباً 65 درصد از مصرف کنندگان جهانی به شدت ترجیح می دهند مطالب را به زبان خود بخوانند، حتی اگر کیفیت آن کمتر از حد ایده آل باشد. بومی سازی وب سایت مسائلو اگر قصد دارید عملیات خود را جهانی کنید، برای موفقیت نهایی شما بسیار مهم است.

در اینجا نگاهی دقیق تر به همه چیزهایی که برای شروع باید بدانید آورده شده است.

این پست را با وارد کردن ایمیل خود در زیر دانلود کنید

بومی سازی وب سایت چیست؟

اصطلاح «بومی‌سازی وب‌سایت» به هر تلاشی برای ایجاد یک وب‌سایت با نیازهای مشتریان بالقوه در یک کشور، کشور یا سایر مناطق هدف خاص اشاره دارد.

برای برخی از برندها، کل بازار جهانی ممکن است هدف باشد. اما دیگران ممکن است به دلایل خاص خود بر روی کشورها یا مناطق جغرافیایی خاص تمرکز کنند.

اگر می‌خواهید برند خود را فراتر از مرزهای اصلی خود ببرید، در اینجا نگاهی کوتاه به اینکه چرا بومی‌سازی مهم است، می‌پردازیم:

  • بومی سازی مناسب به یک برند جهانی کمک می کند تا در بازارهای مورد نظر اعتبار ایجاد کند.
  • تعامل بازدیدکنندگان را افزایش می‌دهد و شانس اینکه بازدیدکننده در نهایت به مشتری پولی تبدیل شود را افزایش می‌دهد.
  • این به برندهای جهانی کمک می کند تا هویت برند قوی تر و جذاب تری بسازند.
  • بومی سازی وب سایت برخی از مزایای جدی SEO را ارائه می دهد، زیرا اغلب رقابت در زبان های دیگر به جز انگلیسی آسان تر است.

چگونه بومی سازی وب سایت را شروع کنیم؟

اگر فکر می کنید که بومی سازی وب سایت دلهره آور به نظر می رسد، تنها نیستید.

بسیاری از مدیران برند و بازاریاب‌های دیجیتال نگران این هستند که این کار از سرشان خارج شود، اما خبر خوب این است که آسان‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد. شما فقط به برنامه ای نیاز دارید که بتوانید به آن پایبند باشید.

ابتدا مقدمات را فراهم کنید

روزانه 5 میلیارد نفر در سراسر جهان آنلاین هستند. طبیعتاً همه این افراد برای محصولات یا خدمات شرکت شما مناسب نیستند. اما بدون در نظر گرفتن این موضوع، پتانسیل رشد زیادی وجود دارد.

سفر خود را با تدوین یک استراتژی بومی سازی شروع کنید که شما را به جایی که باید بروید می رساند. در طول این فرآیند، حتما به سوالاتی مانند زیر پاسخ دهید:

  • کدام مناطق و بازارهای جهانی برای برند شما مناسب هستند و چرا؟
  • بودجه بومی سازی شما چگونه است؟
  • چه اعضای تیم و چه ابزارهایی در حال حاضر در گوشه خود دارید؟
  • هدف ایده آل برای استراتژی بومی سازی شما چیست؟

تحقیقات بازار زیادی انجام دهید

شما نمی توانید با بازارهایی که چیزی در مورد آنها نمی دانید ارتباط برقرار کنید و به آنها بفروشید، بنابراین انجام تکالیف خود در مناطق هدف ضروری است.

به عنوان مثال، فرهنگ در یک کشور هدف چگونه است؟ مشتریان بالقوه شما به دنبال چه چیزی هستند و محصولات شما چگونه می توانند به رفع نیازهای آنها کمک کنند؟

همچنین باید در نظر بگیرید که آیا مخاطبان هدف جهانی شما می توانند محصولات شما را بخرند و هزینه آن چقدر است شما برای حمل اقلام از انبار شما به درهای ورودی آنها.

یک تیم قابل اعتماد جمع کنید

بومی سازی وب سایت از آن دسته کارهایی نیست که هر کسی بتواند به تنهایی انجام دهد. شما نیاز اگر قصد دارید به موقع به اهداف خود برسید، تیمی از متخصصان مسئول و با تجربه در خدمت شما هستند.

اگر قبلاً شخصی را در کارمندان ندارید که بتواند کارهای زیر را انجام دهد، آنها را به متخصصان با تجربه برون سپاری کنید تا مطمئن شوید که آنها به درستی انجام می شوند:

  • توسعه وب
  • ترجمه (ترجیحا در سطح بومی)
  • طراحی وب و گرافیک
  • نوشتن محتوا
  • سئوی بین المللی
  • بازاریابی و مدیریت رسانه های اجتماعی
  • مراقبت از مشتری خاص بازار
آزمایشی بدون دسترسی

زمانی که می توانید فرآیند را خودکار کنید

مدیریت وب سایت از هر نوعی می تواند حتی برای کارآمدترین تیم ها یک کار غیرقابل حل باشد، اگر سعی کنید هر کار را با دست انجام دهید. اما این برای چیزی به یاد ماندنی مانند محلی سازی وب سایت دو برابر می شود.

نه تنها تلاش برای رسیدگی به امور به صورت دستی، خطای انسانی را وارد ترکیب می کند، بلکه شما وقت و کار ارزشمند تیم خود را هدر خواهید داد در مورد وظایف آنها نکن باید شخصا انجام شود

آنچه را که می‌توانید از طریق گزینه‌های نرم‌افزاری مانند سیستم‌های مدیریت ترجمه، ابزارهای تضمین کیفیت زبانی و ابزارهای ترجمه ماشینی خودکار کنید.

وب سایت خود را بین المللی کنید

بین‌المللی‌سازی وب‌سایت با بومی‌سازی وب‌سایت تفاوت دارد زیرا فرآیند آماده‌سازی وب‌سایت شما را برای فرآیند بومی‌سازی گسترده‌تر توصیف می‌کند. این کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که کد موجود شما به هیچ وجه در روند ترجمه تداخل نخواهد داشت.

بین المللی سازی جامع کلید راه اندازی وب سایت و محتوای برند شما در هر بازاری است که می خواهید بدون باید نسخه جدیدی از آن را از ابتدا بسازد.

این در مورد این است که مطمئن شوید سایت شما ابزارها و قابلیت های لازم برای موفقیت جهانی را دارد.

روی ارائه یک تجربه کاربری عالی تمرکز کنید

تجربه کاربری (UX) همه چیز در مورد پتانسیل یک برند برای موفقیت است.

برای جلب اعتماد مشتری، متقاعد کردن آنها برای خرید و پرورش وفاداری به برند بسیار مهم است. همچنین بخش مهمی از متقاعد کردن موتورهای جستجو برای رتبه بندی خوب شما است.

با این حال، شما هرگز نمی خواهید تجربه کاربری را در طول پروژه بومی سازی وب سایت خود از دست بدهید. قبل از اجرای یک تصمیم (بزرگ یا کوچک)، در نظر بگیرید که چگونه بر UX شما تأثیر می گذارد.

برخی از مواردی که باید در نظر گرفت شامل موارد زیر است:

  • تداعی‌های فرهنگی با رنگ‌ها، زبان یا تصاویر خاص
  • اینکه آیا طرح وب سایت شما برای بازار هدف شما منطقی خواهد بود یا خیر
  • اینکه آیا سایت شما نیاز به ساده سازی دارد تا سرعت اینترنت کمتری داشته باشد

قبل از راه اندازی چندین آزمایش انجام دهید

هنگامی که وب سایت شما با موفقیت بومی سازی شد، وقت آن است که تمام کارهای انجام شده را مرور کنید تا مطمئن شوید که هیچ مشکلی وجود ندارد. مصرف کنندگان عصر دیجیتال نسبت به وب سایت هایی که دچار خطاهای فنی هستند یا استفاده از آنها سخت است، چندان صبور نیستند.

آزمایش کامل برای اطمینان از اینکه واقعاً آماده راه اندازی هستید، حیاتی است. اما حتما به تست های کاربردی و زبانی دقت کنید. عوامل عملکردی برای آزمایش عبارتند از:

  • هایپرلینک ها
  • چرخ دستی های خرید
  • زمان بارگذاری
  • سرعت دانلود
  • قالب بندی اندازه گیری ها، وزن ها، زمان ها، نام ها و غیره
  • فیلدهای ورودی
  • سازگاری سخت افزاری
  • ویژگی های پردازش پرداخت

و هنگامی که زمان اجرای آزمون های زبان شناسی فرا می رسد، حتما عناصری مانند موارد زیر را بررسی کنید:

  • تناسب با فرهنگ
  • خطا در دستور زبان، املا یا نقطه گذاری
  • استفاده صحیح از کلمه کلیدی
  • خوانایی کلی محتوا
  • جذابیت فرهنگی کلی محتوا

استراتژی بازاریابی خود را برنامه ریزی کنید

در نهایت، باید در مورد نحوه بازاریابی سایت جدید خود پس از تکمیل فرآیند بومی سازی وب سایت فکر کنید.

این به معنای تجزیه و تحلیل کافی تدارکات در مورد نحوه خرید مشتریان در مکان مورد نظر شما و همچنین مناسب بودن محتوای بازاریابی شما است.

  • چگونه مصرف کنندگان دوست دارند با برندهایی که دوست دارند در ارتباط باشند: ایمیل، رسانه های اجتماعی یا چیزهای دیگر؟
  • آیا عناصر کلیدی مانند شعارها، شعارها و فراخوان ها به عمل به وضوح به زبان مادری بازار هدف شما ترجمه می شوند؟
  • آیا کلمات کلیدی شما با عبارات واقعی که افراد در منطقه هدف شما احتمالاً هنگام جستجو استفاده می کنند مطابقت دارد؟
تست بومی سازی وب سایت
منبع: QA Touch

مزایای محلی سازی وب سایت حرفه ای

شما فقط یک فرصت دارید که اولین تاثیر را در یک بازار جهانی جدید ایجاد کنید، بنابراین همه چیز در مورد پروژه بومی سازی وب سایت شما باید به خوبی پیش برود.

خدمات محلی سازی وب سایت حرفه ای می تواند کمک کند. در اینجا برخی از بزرگترین مزایا ذکر شده است.

ترجمه ها در محل خواهند بود

در حالی که درست است که مشتریان بین‌المللی همچنان ترجیح می‌دهند که محتوا را به زبان خودشان بخوانند، اما ترجمه‌ای که واقعاً درخشان باشد، تأثیر بسیار بهتری خواهد داشت.

یک تیم ترجمه حرفه ای می تواند این مزیت را برای شما تضمین کند.

محتوای شما از نظر فرهنگی مناسب خواهد بود

حصول اطمینان از اینکه وب سایت بین المللی شما به تمام نکات مناسب در بازار هدف شما می رسد، چیزی بیش از ترجمه محتوای عالی است.

همچنین در مورد درست کردن جزئیات کوچک، از جمله ارز، انتخاب رنگ، انجمن های فرهنگی و موارد دیگر است. یک سرویس حرفه ای می داند که چگونه باید با این عوامل برخورد کرد.

شما کمک تخصصی سئو خواهید داشت

همانطور که در بالا ذکر شد، احتمالاً نمی‌توانید همان تحقیقات کلیدواژه، گرایش‌های اجتماعی و داده‌های بازار را که برای کمپین محلی‌تان کار می‌کردند، دوباره به کار ببرید.

برخی از مفاهیم ممکن است واقعا جهانی باشند، اما بیشتر آنها باید با توجه به کشور هدف مورد ارزیابی مجدد قرار گیرند. استخدام متخصصان سئو که می دانند چگونه باید با این موضوع برخورد کرد، شانس موفقیت شما را افزایش می دهد.

کار در اولین بار به درستی انجام خواهد شد

بسیاری از مدیران برند فکر می‌کنند که می‌دانند برای انجام یک پروژه بومی‌سازی وب‌سایت در مقیاس بزرگ به چه چیزی نیاز است، اما بعداً متوجه می‌شوند که در سر خود هستند.

خیلی بهتر است به جای تلاش برای رفع اشتباهات بعد از واقعیت، تضمین کنید که کارها در اولین بار درست انجام خواهند شد.

نتیجه

در حالی که درست است که بومی سازی وب سایت یک کار بزرگ است، بازده بالقوه ارزش آن را دارد. اما انجام درست کارها از همان ابتدا بسیار مهم است.

WriterAccess یک پلتفرم تولید محتوای سطح بالا است که میزبان هزاران نویسنده محتوا، مترجم، طراح و غیره با تجربه است.

به صورت رایگان ثبت نام کنید دو هفته آزمایشی WriterAccess امروز برای افزایش تولید محتوای خود و پیشرفت!

آزمایشی بدون دسترسی