پشت صحنه خبرنامه بازاریابی تعاملی ما

پشت صحنه خبرنامه بازاریابی تعاملی ما

همانطور که احتمالا می دانید، یکی از اهداف اصلی Rock Content ارائه محتوای مرتبط برای بازاریابان و صاحبان برند است.

ما بیش از ده سال است که این کار را از طریق وبلاگ، رسانه‌های اجتماعی، دوره‌ها و سایر قالب‌های محتوا انجام می‌دهیم مجله محتوای راک و بازاریابی در پشت صحنه.

دو سال پیش، تصمیم گرفتیم نه تنها محتوای باکیفیت با هدف جستجوی اصلی شخصیت خود، بلکه اخبار هفتگی را در یک خبرنامه بازاریابی ارائه کنیم: بیت.

این هفته، The Beat به صدمین نسخه خود می رسد و به جرات می توان گفت که در این راه یک یا دو چیز یاد گرفته ایم.

برای جشن گرفتن این نقطه عطف، پرده The Beat را کنار می‌زنیم تا تمام جزئیات خبرنامه‌مان، از روند تولید تا اعدادی که در طول سال‌ها به دست آورده‌ایم، آشکار شود.

این پست را با وارد کردن ایمیل خود در زیر دانلود کنید

یک خبرنامه بازاریابی دیگر؟

خبرنامه های بازاریابی دقیقاً مفهوم جدیدی نیستند. صدها مورد موجود است که بسیاری از آنها بسیار خوب هستند.

بنابراین، قبل از اینکه The Beat حتی به دیدن نور روز (یا صندوق ورودی خوانندگان ما) فکر کند، باید به این سوال پاسخ می‌دادیم: چگونه می توانیم اطمینان حاصل کنیم که خبرنامه ما از بقیه متمایز است؟

آری بیشتر از همان مطالب در صندوق پستی من به هم ریخته است.

ما تصمیم گرفتیم که The Beat را با دو ویژگی خاص از بین مردم متمایز کنیم:

  1. بیت یک خبرنامه تعاملی است (بله، محتوای Rock در مورد تجربه محتوا جدی است). خوانندگان می توانند با عناصر مختلف تعامل داشته باشند و از تجربه ای فراتر از محتوای نوشتاری لذت ببرند.

اگر می خواهید در مورد فرآیند طراحی تعاملی The Beat بیشتر بدانید، به شدت توصیه می کنم این مقاله را بخوانید.

  1. این چیزی بیش از «اخبار برای خبر» است. علاوه بر پوشش همه چیزهایی که در طول هفته اتفاق افتاد، ما در مورد چگونگی تأثیر هر موضوع بر استراتژی‌های شما با بینش کارشناسان ما در مورد هر موضوع بحث می‌کنیم.

اکنون که شما و The Beat معرفی شده اید، بیایید تور پشت صحنه خود را شروع کنیم.

مروری بر The Beat در اعداد

برای شروع تور خود، برخی از جالب‌ترین حقایق را از این 100 نسخه گردآوری کرده‌ایم تا به شما در آشنایی با خبرنامه کمک کنیم:

  • 2 سال از انتشار
  • در مجموع 100 نسخه، همیشه در روزهای جمعه منتشر می شود
  • 10836 مشترک، 100٪ به صورت ارگانیک به دست آوردند

مروری بر The Beat در موضوعات

ما همچنین موضوعاتی را که اغلب در The Beat پوشش داده شده است، تجزیه و تحلیل کردیم و یک ابر کلمه ایجاد کردیم. نتیجه این است:

مضامین “SEO” و “بازاریابی” به دلایل واضح بیش از همه در این 100 نسخه پوشش داده شده است. اما در مورد رسانه های اجتماعی، داده ها و البته هوش مصنوعی نیز زیاد صحبت کرده ایم.

💡 واقعیت جالب: به روز رسانی های گوگل در 17 نسخه از خبرنامه ذکر شده است. این به روز رسانی های زیادی است!

بهترین نسخه ها تا کنون، با توجه به مخاطبان ما

ممکن است ما مغرضانه باشیم زیرا همه نسخه های خبرنامه خود را دوست داریم، اما مخاطبان ما به ویژه از سه مورد لذت برده اند:

#1. به The Beat خوش آمدید: اولین نسخه در راه اندازی رسمی آن. ما سر و صدای زیادی در مورد افتتاح پروژه به راه انداختیم که در نتیجه یکی از پربازدیدترین نسخه ها تا به امروز بود.

#83. اینفلوئنسر مارکتینگ در سال 2024: این نسخه یک مقاله جامع با داده‌های مربوط به اینفلوئنسر مارکتینگ در سال 2024 را ارائه می‌دهد، به‌روزرسانی‌های Google را مورد بحث قرار می‌دهد و شامل یک مصاحبه کامل با معاون بازاریابی در Aircall است.

#24. ترافیک ارگانیک موبایل در حال کاهش است: این نسخه با عناصر تعاملی مانند نمودارها، آزمون ها و دکمه های واکنش بسته بندی شده بود.

مقاله اصلی نسخه 83 با عناصر تعاملی در صفحه

انتخاب‌های ویرایشگر: بهترین نسخه‌های The Beat برای محتوای راک

می دانم، می دانم. وقتی نوبت به نتایج می رسد، ممکن است نظر ما چندان مهم نباشد. اما به‌عنوان سردبیر The Beat، نسخه‌های مورد علاقه‌ام را دارم. در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم:

#21. ما آزمایش کردیمفید جدید اینستاگرام از قبل: من نه تنها به این دلیل که سردبیر The Beat هستم بلکه به این دلیل که مقاله اصلی این نسخه را نوشتم، مغرضانه هستم. واقعاً شگفت‌انگیز است: عناصر تعاملی، یک قسمت پادکست جدید با مدیر ارشد تحقیقات بازار در SemRush، و مصاحبه‌های اختصاصی… عالی شد.

شماره 28. TikTok اکنون گوگل را تهدید می کند: بحث در مورد داده های خود گوگل را به خاطر دارید که نشان می داد ژنرال Z جستجو در TikTok را به Google ترجیح می دهد؟ البته ما آن را پوشش دادیم.

شماره 50. اولین نگاه ما به Google Analytics 4: نسخه دیگری که من کلاهم را به آن نوک می دهم. داستان جلد، نگاه پشت صحنه Rock Content را به نحوه انطباق ما با GA4 نشان می دهد، در حالی که بقیه نسخه راه اندازی Bing Chat و مشکل ممنوعیت TikTok در ایالات متحده را پوشش می دهد.

#68. 30+ سوال، پاسخ داده شده: هوش مصنوعی چگونه سئو را تغییر می دهد: در نهایت، نسخه‌ای که در آن رئیس SEO در Wix را آوردیم تا با معاون بازاریابی خود درباره آینده سئو با رونق هوش مصنوعی چت کنیم و به بیش از 30 سؤال از مخاطبان خود پاسخ دهیم. فوق العاده آموزنده

خیلی خوب است که به گذشته نگاه کنید و ببینید که چگونه The Beat به عنوان یک کانال اطلاعاتی برای متخصصان بازاریابی در مورد موضوعات کلیدی در چند سال گذشته خدمت کرده است.

فرآیند بیت: گام به گام برای ایجاد یک خبرنامه تعاملی

در حالی که به تور خود ادامه می دهیم، اجازه دهید شما را در روند گام به گام روال ما با The Beat راهنمایی کنم.

امروز، خبرنامه توسط دو نفر در تیم ما ایجاد می شود: من، مسئول نوشتن، ویرایش، و توزیع خبرنامه، و طراح خلاق Nayara Medeiros، که خبرنامه و مواد بصری آن را طراحی می کند.

این فرآیند اولیه ای بود که ما طراحی کردیم، و تقریباً تا امروز به همین شکل باقی مانده است:

مرحله 1. مطالب مربوط به نسخه را جمع آوری کنید

هر سه‌شنبه یا چهارشنبه تصمیم می‌گیرم که کدام محتوا در نسخه گنجانده شود.

💡 مهم: ما همچنین فرآیند خاصی برای ایجاد محتوایی داریم که موضوعات و روندهای داغ وبلاگ را پوشش می دهد (که از ریتم متفاوتی نسبت به محتوای متمرکز بر سئو پیروی می کند). بدون این نوع محتوا، حفظ خبرنامه مانند امروز غیرممکن خواهد بود.

برای ایجاد محتوای خبرنامه به چند نکته توجه می کنم:

  • این هفته به چه موضوعاتی در وبلاگ پرداخته ایم؟
  • آیا ما مطالب سمعی و بصری ارزشمندی داریم؟ به عنوان مثال، پادکست ها، محتوای رسانه های اجتماعی یا ویدیوها.
  • آیا محتوای جالب دیگری برای این نسخه وجود دارد؟ به عنوان مثال، مصاحبه یا مطالعات موردی.
  • آیا مطالب غنی وجود دارد که بتوان در این نسخه ارائه کرد؟

مرحله 2. نوشتن محتوا برای The Beat

با در نظر گرفتن این موضوع، از چهارشنبه، شروع به ایجاد محتوای خبرنامه می کنم. Beat یک ساختار ثابت دارد، بنابراین من همیشه در آن چارچوب کار می کنم و محتوا را به سه قسمت تقسیم می کنم:

تجربه تعاملی:

  • عنوان
  • معرفی خبرنامه
  • محتوا: عنوان + نویسنده + پاراگراف مقدماتی
  • عناصر تعاملی
  • بسته شدن

محتوا به طور کلی از این الگو پیروی می کند:

ایمیل: برخلاف اکثر خبرنامه ها، محتوای The Beat در ایمیل ارائه نمی شود، بلکه در تجربه تعاملی ارائه می شود. بنابراین، ایمیل به عنوان یک نقطه توزیع اضافی عمل می کند و مشترکین را به خواندن محتوای کامل دعوت می کند. از این ساختار پیروی می کند:

  • عنوان
  • مقدمه
  • خلاصه آنچه که مشترک در نسخه پیدا خواهد کرد
  • CTA برای تجربه تعاملی
نمونه ای از ساختار ایمیل Beat امروز

ما آزمایش‌های زیادی در مورد اینکه این ایمیل چگونه باید باشد انجام داده‌ایم و همیشه در حال آزمایش تغییرات برای افزایش نرخ باز و البته CTR هستیم. امروزه این قالب به خوبی کار می کند.

کپی برای توزیع: در نهایت، من همچنین نسخه‌هایی را برای تبلیغ The Beat در رسانه‌های اجتماعی (اینستاگرام، لینکدین و تلگرام) و از طریق اعلان‌های فشاری، از جمله دستورالعمل‌هایی برای زیرنویس‌ها و خلاقیت‌ها ایجاد می‌کنم.

مرحله 3. ایجاد تجربه تعاملی

با آماده بودن محتوا، اکنون در دست طراح ما است.

روز پنجشنبه، نایارا کل تجربه تعاملی را برای The Beat ایجاد می‌کند (او روند را در اینجا شرح داد) و همچنین کارت‌هایی را ایجاد می‌کند که ما برای تبلیغ نسخه استفاده خواهیم کرد. نتیجه به این شکل است:

اولین قسمت از تجربه تعاملی
تبلیغ در شبکه های اجتماعی

وقتی همه چیز آماده شد، هر قطعه را بررسی می‌کنیم، پیوندها را آزمایش می‌کنیم و پست‌های ایمیل و رسانه‌های اجتماعی را برنامه‌ریزی می‌کنم.

و بس! در اولین ساعت کار جمعه، The Beat در صندوق ورودی مشترکان ما تازه است!

خبرنامه شرکتی: استراتژی هایی که بهترین کار را برای The Beat داشته اند

در آخر، بیایید در مورد برخی از استراتژی‌هایی که در دو سال گذشته آزمایش کرده‌ایم صحبت کنیم که بهترین نتایج را برای ما به ارمغان آورده‌اند (در نهایت، می‌دانم که ممکن است بخواهید آنها را در شرکت خود نیز تکرار کنید).

در اینجا می رویم:

1. بیش از یک نقطه توزیع برای خبرنامه داشته باشید

این ممکن است شما را شگفت زده کند، اما ایمیل امروز کانال اصلی توزیع The Beat نیست. همانطور که اشاره کردم، هر زمان که نسخه جدیدی منتشر می شود، آن را در کانال های مختلف محتوای Rock توزیع می کنیم.

یکی از اصلی‌ترین آن‌ها درست اینجا در وبلاگ ما است: یک تجربه تعاملی خرد که در آن می‌توانید بدون خروج از صفحه در خبرنامه مشترک شوید. راستی، تا حالا مشترک شدی؟

2. یک نسخه ماهانه ویژه برای پایگاه سرنخ عمومی ایجاد کنید

اول از همه، اگر در فکر ایجاد یک خبرنامه شرکتی برای برند خود هستید، فرض نکنید پایگاه سرنخ های شما به طور خودکار مشترکان شما خواهند بود.

این اشتباه می تواند به عملکرد خبرنامه و حتی دامنه ایمیل شما آسیب جدی وارد کند.

مشترکین باید برای دریافت خبرنامه شما شرکت کنند و واقعاً مایل به دریافت آن هستند. بنابراین، نسخه ها را فقط برای کسانی ارسال کنید که واقعاً برای محتوای شما ثبت نام کرده اند، موافقید؟

با این حال، این بدان معنا نیست که شما نمی توانید پایگاه اصلی خود را برای بررسی خبرنامه خود دعوت کنید و در صورت تمایل، برای محتوای بیشتر مشترک شوید. ما این کار را برای مدتی با “The Monthly Beat”، یک نسخه ویژه ماهانه The Beat انجام دادیم که مهمترین رویدادهای ماه را خلاصه می کند.

خبرنامه ماهانه تا حدی در دسترس بود (به این معنی که خواننده فقط می توانست ابتدای محتوا را ببیند. برای خواندن بقیه، باید مشترک می شد). این اقدام به تنهایی تعداد مشترکین ماهانه جدید ما را دو برابر کرد.

3. عناصر بصری و تعاملی که مکمل مقاله هستند را در خود بگنجانید

این دلیل اصلی این است که چرا The Beat یک خبرنامه معمولی نیست، و من به سادگی از امکان ایجاد محتوایی که مشترکین بتوانند با آن تعامل داشته باشند را دوست دارم.

آشکار کند
آزمون ها
نمودارهای متحرک

4. نسخه های ویژه

ما چند نسخه با موضوع The Beat داشته‌ایم که معمولاً برای تبلیغ مطالب خاصی که راک Content راه‌اندازی می‌کرد.

دو مثال:

شماره 30. خوب، تنوع می فروشد. اما در مورد تغییر جهان چطور؟ یک نسخه کامل در زمینه بازاریابی، تنوع و گنجاندن، که برای تبلیغ نسخه ششم مجله محتوای راک با همین موضوع ایجاد شده است.

#94. اینفلوئنسرهای مجازی هوش مصنوعی: ما نیاز به تبلیغ وضعیت گزارش بازاریابی، مشارکتی بین Rock Content، HubSpot و سایر شرکت‌ها داشتیم، بنابراین یک نسخه ویژه از The Beat با اطلاعاتی از این گزارش ایجاد کردیم.

در هر دو مورد، The Beat بدون از دست دادن ماهیت و هدف خود برای ارائه محتوای با کیفیت به مشترکین، به افزایش نتایج بازاریابی رشد کمک کرد.

که مرا به نقطه پایانی من می رساند…

5. اصل اصلی و غیر قابل مذاکره: مرتبط باشد

هیچ کس نمی خواهد یک خبرنامه شرکتی داشته باشد که فقط در مورد شرکت و محصولات آن صحبت کند.

بیت هرگز درباره محتوای راک نبوده و نخواهد بود.

این در مورد آوردن برترین موضوعات بازاریابی و محتوای هفته است، و توضیح می دهد که چگونه هر موضوع به طور مستقیم بر زندگی و استراتژی های متخصصان بازاریابی و صاحبان برند تأثیر می گذارد. از دیدگاه کارشناسان ما به عنوان رهبران بازاریابی محتوا.

بله، در مورد برند بسیار صحبت می کند. آگاهی، اقتدار و حتی نتایج رشد را به همراه دارد. اما محتوای آن هرگز در مورد آن نخواهد بود. این مربوط به ارتباط واقعی با مشترکین ما است.

و این همان چیزی است که The Beat را برای 100 نسخه گذشته و برای بسیاری از نسخه های دیگر بسیار منحصر به فرد می کند.

نان تست برای The Beat

و از آنجایی که ما در مورد The Beat صحبت می کنیم، در مورد اشتراک اکنون چطور؟ در آنجا، تمام گرایش‌های مهم در چشم‌انداز بازاریابی دیجیتال را خواهید یافت. لذت ببرید!

(ROCK NA) (EBOOK SEO) راهنمای کامل