چگونه کار می کنند و چرا اهمیت دارند
انتشار: اردیبهشت 25، 1403
بروزرسانی: 31 خرداد 1404

چگونه کار می کنند و چرا اهمیت دارند


اعلان های فشاری ابزاری ضروری برای بازاریابی محتوا هستند که بازاریابان امروزی می توانند از آن برای متمایز شدن استفاده کنند.

از آنجایی که مصرف کنندگان از طریق کانال های مختلف با اطلاعات بمباران می شوند، ادغام اعلان های فشاری در استراتژی بازاریابی محتوای شما راهی مستقیم برای دستیابی به مشتریان جدید و درگیر نگه داشتن کاربران فعلی تان ارائه می دهد.

این اعلان ها که به طور فعال به دستگاه های مخاطب شما ارسال می شوند، به عنوان یک روش ارتباطی قدرتمند که می تواند به طور قابل توجهی بر کسب وکار شما تأثیر بگذارد، مورد توجه قرار می گیرد.

به گفته جاش وتزل، مدیر ارشد درآمد شرکت OneSignal، یک شرکت توسعه اپلیکیشن موبایل، "اگر از Push Notifications استفاده نکنند، شرکت ها یک استراتژی مهم حفظ و تعامل مشتری را از دست می دهند.

اما آنها چگونه کار می کنند و چرا دقیقاً در طرح بازاریابی بزرگ چیزها اهمیت دارند؟ در ادامه به این سوالات و بیشتر پاسخ خواهیم داد.

Push Notifications چیست؟

اعلان های فشاری را می توان به بهترین شکل توصیف کرد یک کانال ارتباطی منحصر به فرد برای دسترسی به کاربران با به روزرسانی های کوتاه و سریع، یادآوری ها، تبلیغات و پیام های مختلف دیگر. آنها در زمان واقعی مشاهده می شوند و کاربران اغلب بلافاصله پاسخ می دهند، واکنش نشان می دهند یا درگیر می شوند.

قدرت این اعلان ها این است که کاربران می توانند حتی زمانی که دستگاه قفل است و در حال حاضر در برنامه شما نیستند، آنها را مشاهده کنند. اعلان های فشاری به طور فزاینده ای به یکی از اجزای ضروری استراتژی های بازاریابی موبایلی موفق تبدیل می شوند.

انواع Push Notifications

به طور کلی، پوش نوتیفیکیشن ها را می توان به دو دسته تقسیم کرد: تراکنشی و تبلیغاتی.

اعلان های تراکنش پیام هایی هستند که بسته به نحوه تعامل کاربر با برنامه شما ارسال می کنید. آنها معمولاً شامل پیام های مهم یا حساس به زمان هستند که اطلاعات مورد انتظار یا مورد نیاز مانند به روزرسانی سفارش، تأییدیه، وضعیت پرداخت و وضعیت تحویل را ارائه می دهند.

نمونه های مشخصی از آنچه ممکن است در یک فشار معاملاتی باشد عبارتند از:

  • پیام های خوش آمد گویی اولیه
  • تاییدیه برای ثبت سفارش یا رویداد
  • به روز رسانی، به خصوص در مورد تحویل
  • رمز عبور بازنشانی می شود
  • بررسی های امنیتی و احراز هویت دو مرحله ای
  • اعلان فشار سبد خرید رها شده
  • یادآوری ها
  • اعلان های موقعیت جغرافیایی

متقابلا، اعلان های تبلیغاتی بخشی استراتژیک از برنامه کلی بازاریابی دیجیتال شما هستند. اینها برای جلب و جذب کاربران ارسال می شوند و به نوبه خود، حفظ و درآمد را افزایش می دهند. چنین اعلان هایی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • خبر فوری
  • تبلیغات
  • فروش فلش
  • پیشنهادهای ویژه
  • معاملات با زمان محدود
  • محتوایی برای ترغیب کاربران به تعامل با برنامه شما

اعلان های فشاری بسته به نوع دستگاه می توانند بیشتر تجزیه شوند:

  • اعلان های اپلیکیشن موبایل: این پیام ها از طریق یک اپلیکیشن موبایل به گوشی های هوشمند کاربران ارسال می شود.
  • اطلاعیه های دسکتاپ: اعلان هایی که معمولاً از طریق محصولات نصب شده روی رایانه کاربر، روی دسک تاپ کاربر نمایش داده می شوند.
  • اعلان فشار وب: پیام هایی که از مرورگر وب به دستگاه تلفن همراه یا دسکتاپ ارسال می شوند.
  • اعلان های دستگاه های پوشیدنی: پیام هایی که کاربر روی یک دستگاه پوشیدنی دریافت می کند.

چگونه اعلان های فشاری با پیام های متنی متفاوت هستند

اعلان های فشاری به روش های متفاوتی از پیام های متنی، از جمله روش تحویل و هدف، متفاوت هستند.

یک مصرف کننده باید ابتدا برنامه شما را نصب یا دانلود کند تا اعلان های فشاری را دریافت کند. برای پیام های متنی، همان مصرف کنندگان ابتدا باید برای دریافت چنین ارتباطاتی شرکت کنند، اما نیازی به دانلود برنامه ندارند.

همچنین، هنگامی که یک کاربر برای باز کردن پیام فشار شما اقدام می کند، مستقیماً به برنامه شما منتقل می شود. این همیشه در مورد پیامک صدق نمی کند.

هم اعلان های فشاری و هم متن ها برای پیام رسانی برند شما مفید هستند و دانستن تفاوت آنها می تواند به شما کمک کند روی هر یک به روش های مختلف تمرکز کنید.

مزایا و معایب Push Notifications

ما در یک جامعه تلفن همراه زندگی می کنیم، بنابراین یافتن راه هایی برای دستیابی به مشتریان از طریق تلفن های هوشمند برای یک استراتژی موفق ضروری است. برخی از مزایای استفاده از اعلان های فشار عبارتند از:

  • نمایش در ارتباطات بلادرنگ
  • افزایش دید پیام شما، به خصوص زمانی که شخصی در حال حاضر در برنامه شما فعال نیست
  • افزایش تعامل کاربران
  • ارسال به موقع پیام ها
  • شامل شخصی سازی و سفارشی سازی
  • افزایش وفاداری و حفظ کاربران
  • کمک به تعامل مجدد با کاربران
  • افزایش تبدیل و درآمد با ایجاد کمپین های فشاری درباره تبلیغات، تخفیف ها، معاملات با زمان محدود و پاداش های وفاداری مشتری

مانند بسیاری از موارد در بازاریابی، هنگام استفاده از اعلان های فشاری باید از چند اشکال آگاه بود. این شامل:

  • برخی افراد اعلان های فشاری را مزاحم می دانند.
  • اعلان های فشاری اغلب به طور پیش فرض مسدود می شوند.
  • برای کاربر آسان است که هنگام به روز رسانی، نصب سیستم عامل یا تعویض دستگاه ها، به اشتباه اشتراک خود را لغو یا اعلان های فشار را مسدود کند.
  • برنامه ریزی برای فرکانس بهینه اعلان ها چالش برانگیز است و ممکن است قبل از یافتن حجم مناسب، چندین ترفند و تلاش انجام شود. ممکن است در این فرآیند چندین کاربر را از دست بدهید.
  • طول متن و ظرفیت بصری اعلان فشار بسیار محدود است و مهارت مهمی برای تسلط بر آن است.

Push Notifications برای کاربران iOS و Android چگونه متفاوت است؟

نحوه عملکرد اعلان های فشاری به نوع دستگاهی که مصرف کننده استفاده می کند بستگی دارد.

گزارش وضعیت بازاریابی 2024

اعلان های فشار iOS

پلتفرم iOS از کاربر می خواهد که هنگام راه اندازی برنامه جدید، اعلان های فشاری را دریافت کند.

کاربران iOS ابتدا اعلان فشاری را در صفحه قفل خود مشاهده می کنند. اگر آنها اقدام به باز کردن قفل دستگاه خود کنند، اعلان فشاری به مرکز اعلان منتقل می شود، جایی که کاربر می تواند آن اعلان را حذف یا با آن ارتباط برقرار کند.

اعلان های فشار اندروید

در دستگاه های Android، هیچ الزامی برای انتخاب وجود ندارد. کاربران به طور خودکار برای دریافت اعلان های فشار ثبت نام می شوند. برای انصراف، باید به صورت دستی این کار را در تنظیمات برنامه انجام دهند.

کسانی که دستگاه های اندرویدی دارند نیز می توانند اعلان های فشاری را به روش های مختلف مدیریت کنند. آنها می توانند انواع اعلان های فشار گروهی را تنظیم کنند، اولویت ها را تعیین کنند و نحوه نمایش آنها را در دستگاه انتخاب کنند.

بهترین روش ها برای استراتژی های موثر اعلان فشار

چالش استفاده از اعلان های فشار در استراتژی شما ایجاد پیام های جذاب و کاربرپسند است که تعامل را افزایش می دهد.

برای کمک، سعی کنید بهترین روش های زیر را در استراتژی اعلان فشار خود بگنجانید.

مخاطب هدف خود را بشناسید.

هنگامی که مخاطبان خود را شناختید، چارچوبی برای استراتژی های بازاریابی خود ایجاد کنید که به شما کمک می کند تا از اعلان های فشار به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

شخصی سازی و سفارشی سازی را اضافه کنید

امروزه مشتریان می خواهند به عنوان افراد شناخته شوند و استفاده از شخصی سازی و سفارشی سازی در اعلان های فشاری شما می تواند کمک کننده باشد. از نام گیرنده استفاده کنید، به رفتار گذشته او در برنامه اشاره کنید، یا اطلاعات دیگری را پیدا کنید که مفید باشد.

به نوبه خود، این تجربه کاربر را بهبود می بخشد و احتمالاً شاهد افزایش تعامل خواهید بود. هنگام اضافه کردن چنین لمس شخصی، نشان داده شده است که اعلان های فشاری نرخ واکنش را تا 400 درصد بهبود می بخشند.

زمان بندی استراتژیک را در نظر بگیرید

بهترین زمان برای ارسال اعلان های فشاری خود را تعیین کنید. این اغلب بر اساس منطقه زمانی و رفتار برنامه کاربر است. تنظیم زمان ارسال اعلان ها می تواند نرخ واکنش را تا 40% بهبود بخشد.

از ارسال اعلان های زیاد خودداری کنید. وقتی این اتفاق می افتد، احتمال بیشتری وجود دارد که کاربران آنها را نادیده بگیرند یا به طور کلی لغو اشتراک کنند.

روی کیفیت پیام های خود تمرکز کنید نه کمیت

کیفیت محتوایی که در پیام های خود قرار می دهید بسیار مهم است. همیشه محتوای قانع کننده ای ایجاد کنید که کاربران بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند. از این اعلان ها برای ارائه ارزش به کاربر، مانند ارائه دسترسی به جوایز، تبلیغات و محتوای ویژه استفاده کنید.

واضح و مختصر باشد

در حالی که باید محتوای قانع کننده داشته باشید، باید واضح و مختصر نیز باشید. شما فقط فضای زیادی دارید و می خواهید مطمئن شوید که گیرنده بلافاصله پیام شما را درک می کند.

استفاده از زبان یا عبارات مبهم می تواند باعث سردرگمی و حتی تحریک شود. مردم سرشان شلوغ است و بازه توجه کوتاهی دارند، بنابراین انتظار دارند که شما سریعاً به اصل مطلب برسید.

شامل یک CTA واضح

همیشه در مورد اینکه می خواهید خواننده چه اقدامی انجام دهد روشن باشید. از پیام فشار برای ترغیب کاربران برای تعامل با شما استفاده کنید.

از تصاویر با کیفیت بالا استفاده کنید

در صورت امکان، از تصاویر، ویدیوها، GIF و ایموجی های با کیفیت بالا استفاده کنید. اینها اعلان های شما را به یاد ماندنی تر و فریبنده تر می کند. چنین فرمت های غنی می توانند نرخ واکنش را تا 25 درصد افزایش دهند.

هر کمپین اعلان فشار را دنبال کنید

ردیابی کمپین های شما می تواند بسیار مفید باشد، به خصوص در اوایل. نرخ کلیک، تبدیل و موارد دیگر را ثبت کنید.

با کمک WriterAccess، استراتژی Push Notification و موارد دیگر را تکان دهید

به عبارت ساده، اعلان های فشاری به عنوان پیام های ساده و مستقیمی ظاهر می شوند که مخاطبان هدف شما به راحتی می توانند با آن درگیر شوند و به آن ها پاسخ دهند. WriterAccess می تواند به شما کمک کند کلمات مناسب را برای جلب توجه و مقیاس تولید محتوای خود انتخاب کنید. با ثبت نام در یک دوره آزمایشی 14 روزه WriterAccess اطلاعات بیشتری کسب کنید.