چگونه iFood، بزرگترین برنامه تحویل در آمریکای لاتین، از 0 به تقریبا 1 میلیون بازدید در کمتر از یک سال رسید


صحبت کردن در مورد آی فود، صحبت از اعداد بزرگ است. این شرکت برزیلی که رهبر بازار در زمینه تحویل مواد غذایی، نوشیدنی و سایر اقلام مصرفی در آمریکای لاتین است، اکنون در سرتاسر آمریکای لاتین حضور بسیار خوبی دارد و فوراً توسط جمعیت های مختلف شناخته می شود.

با این حال، حفظ و گسترش این موفقیت به چیزی بیش از خدمات عالی بستگی دارد. در عصر دیجیتال، داشتن رابطه با بازار، از جمله شرکا، ضروری است محتوای مفید، قابلیت اطمینان و داستان سرایی.

برای اینکه شما این رابطه را بهتر درک کنید، از Leandro Resende، تحلیلگر ارشد محتوا در iFood دعوت کردیم تا در مورد مشارکت iFood و Rock Content که باعث افزایش مخاطبان شرکت شد. آن را بررسی کنید!

جستجو برای ارتباط با شرکا

تعداد کمی از شرکت‌ها در برزیل می‌توانند از الگوی رشد چشمگیر مانند iFood برخوردار باشند. در سال 2011 در قالب یک راهنمای منوی چاپی تأسیس شد، کمتر از یک دهه طول کشید تا تبدیل به یکی از مهمترین برندها برای بخش مواد غذایی در برزیل شود.

این فرآیند که در آی فود به اوج خود رسید در بیش از 1200 شهر فعال است کشور و با بیش از 300000 رستوران شریک، بر اساس نوآوری و ارائه خدماتی سودمند برای شرکت ها در عین کاربردی بودن برای مشتریان انجام شد.

با این حال، همانطور که Leandro به ما می‌گوید، این رشد در یک لحظه گذار اتفاق افتاد: در دهه 2010، روابط تجاری خدمات دیجیتال فرصت‌های جدیدی برای تقویت موقعیت‌های خود به دست آورد.

مانند مصرف کنندگان، صاحبان مشاغل نیز خواستار ارتباط نزدیک تر با این پلتفرم ها، دانش و مشارکت آنها در مشارکت هستند. علاوه بر این، آنها انتظار پاسخ های سریع و واضح به سوالات مربوط به استفاده از پلتفرم را دارند.

اساساً ما فقط با CRM کار می‌کردیم، به عنوان مثال، هنوز شبکه‌های اجتماعی با هدف رستوران‌ها و سایر شرکای تجاری نداشتیم.، نظرات لئاندرو. آی فود توسط منابع رسمی آن پیدا نشد. اگر کسی در گوگل جستجو کند که چگونه کاری را در پلتفرم iFood انجام دهد، کانال دیگری به آن پاسخ می‌دهد..

یعنی حتی با وجود رهبری بازار، iFood کمبودی در آن پیدا کرد سه ستون مدرن نام تجاری:

  • ارتباط مستمر و ساختارمند؛
  • اعتماد به برند؛
  • کنترل روایت

ما متوجه شدیم که بسیاری از کانال‌ها و اینفلوئنسرهای دیگر در مورد آی‌فود صحبت می‌کردند و نحوه کارکرد و نحوه فروش را توضیح می‌دادند. اما آی فود مالک ارتباطات هیچ یک از این کانال ها نبود.»

حتی بیشتر از آن در طول همه گیری، زمانی که تحویل به فرصتی واقعی برای ادغام در این بخش تبدیل شد، بسیاری از اینفلوئنسرها شروع به تولید محتوای مستقل در مورد نحوه فروش بیشتر و نحوه استفاده از پلتفرم کردند.

در آن لحظه، تیم مدیریت نیاز به ساختار کانال های ارتباطی خود را برای کارآفرینان این بخش احساس کرد. این زمانی بود که آنها تصمیم گرفتند وبلاگ iFood را برای شرکا و کانال های آنها در YouTube و Instagram ایجاد کنند، جایی که آنها به شیوه ای واضح تر و جذاب تر در مورد تجربه رستوران ها و سایر شرکای تجاری نشان می دهند.

مشارکت با Rock Content

به گفته Leandro، انتخاب مشارکت با Rock Content ساده بود. یک بررسی بازار برای درک هزینه‌ها، پیشنهادات تجاری، مزایای هر یک از تامین‌کنندگان و محتوای راک انجام شد.

Leandro همچنین به اعتبار مشارکت آینده در تیم بازاریابی اشاره می کند، زیرا محتوای راک است شرکتی که بازاریابی محتوا را در برزیل ادغام کرد و اکنون یک مرجع جهانی است.

با شروع این رابطه، کل استراتژی مخاطبان آنلاین برای شرکای تجاری از ابتدا ساخته شد: ایجاد وبلاگ علاوه بر شبکه های اجتماعی به ستونی برای بازسازی ارتباطات تبدیل شد.

نکته برجسته این فرآیند برای Leandro سرعت ایجاد و اجرای طرح بود. از اولین مرحله نقشه برداری تا شروع تولید و توزیع محتوا برای کارآفرینان، تنها دو ماه طول کشید.

نمونه ای از اقدامات انجام شده با وبلاگ iFood for Partners را به عنوان مرکزی برای اطلاعات و تعامل با این پلتفرم مشاهده کنید:

ما در طول سال 2022 تبلیغاتی را راه اندازی کردیم، مانند تبلیغات روز پیتزا. بهترین پیتزافروشی‌هایی که در روز پیتزا مورد ارزیابی قرار گرفتند، جایزه iFood را دریافت کردند. وبلاگ کانالی بود که از آن برای تبلیغ، ارائه تبلیغات، انتقال قوانین، دستورالعمل‌ها و جایی که برندگان را بعداً اعلام می‌کردیم استفاده می‌کردیم.»

Leandro به صحبت کردن در مورد ادامه می دهد تطبیق پذیری و کارایی این نوع ارتباطات: «ویژگی‌ها و امکانات زیادی در وبلاگ وجود دارد که تیم داخلی شروع به خرید ایده و درک فرصت‌ها کرد. ما با این کانال توانستیم به صورت کاملا کاربردی به مشتریان داخلی مختلف خدمت کنیم.

رهبر همچنین استفاده از استیج، پلتفرم Rock Content را برای میزبانی و مدیریت وبلاگ‌های ساخته شده به طور کامل در وردپرس، برای مدیریت و عملکرد وبلاگ به‌عنوان یک کل بسیار مهم دانست. حتی زمانی که یک اوج بزرگ‌تر داریم، یک کمپین، ارتباطات CRM فعال می‌شود – اقداماتی که ترافیک بیشتری را به ارمغان می‌آورند – Stage پایدار است.

و نتایج؟ خوب، آنها حتی خود تیم آی فود را هم در رتبه بندی گوگل و هم در حجم مخاطب شگفت زده کردند.

نتایج مخاطب با محتوای آنلاین

علاوه بر ساختار برنامه ریزی و تولید Rock Content، نتایج به درک تیم iFood از نزدیک مرتبط است. تقاضا برای این نوع محتوا به صورت آنلاین.

این اتحاد کامل بین چشم انداز بازار مدیران و تخصص تولید بود که مطالب مرتبط، مفید و تأثیرگذار را در نتایج به شرکا ارائه می دهد.

و آنها چه بودند؟ ما چند هدف ترافیکی محافظه کارانه، تهاجمی و بسیار تهاجمی تعیین کرده بودیم و قبلاً هدف قرار داده بودیم. بیش از 200٪ از اهداف بسیار تهاجمی. این کانالی است که خیلی سریع تثبیت شد و ما به دستاوردهای جدیدی دست یافتیم ماه به ماه ثبت می کند در معیارهایی که ما نظارت می کنیم.

در اکتبر 2022، وبلاگ آی فود برای شرکا رکورد را شکست از 600000 دسترسی در ماه نوامبر، این تعداد به 900000 دسترسی ماهانه افزایش یافت.تنها با گذشت ده ماه از تولد کانال، می‌توانیم دسترسی به ترافیک تقریباً 1 میلیون دسترسی را در یک ماه جشن بگیریم.، نظرات Leandro.

و این موفقیت به سایر مطالبی که در اطراف وبلاگ شرکت می چرخد ​​گسترش می یابد. نرخ تبدیل برای خبرنامه ها و مطالب غنی مانند کتاب های الکترونیکی به طور قابل توجهی در ماه های اخیر افزایش یافته است.

این بدان معنی است که نه تنها ترافیک در حال افزایش است، بلکه تعامل مخاطب با محتوا از iFood بزرگتر است. کسب و کارهای شریک نه تنها برای به دست آوردن اطلاعات به موقع وارد می شوند، بلکه با جستجوی راه هایی برای بهبود عملکرد خود و استفاده موفق تر از پلت فرم، رابطه خود را با برند عمیق تر می کنند.

و این بزرگترین تفاوت Rock Content است: فراتر از تولید، ایجاد یک رابطه برنامه ریزی کامل که عموم را در بر می گیرد و محیطی ایده آل برای آن ایجاد می کند. ایجاد ارتباط و اعتماد آنلاین.

همانطور که لئاندرو نتیجه می گیرد، «راز این است که راک را نه به عنوان تولیدکننده محتوا، بلکه به عنوان یک تولیدکننده محتوا داشته باشید شریک استراتژیک برای دستیابی به اهداف تجاری؛ و من فکر می کنم این در نتایجی که به دست آوردیم بسیار مشهود است.

و شما، آیا می خواهید همان قدرت جذب و مخاطب را در شرکت خود داشته باشید؟ همان کاری را که iFood انجام داده است انجام دهید و از Rock Content به عنوان شریک استفاده کنید. از وب سایت ما دیدن کنید و راه حل های ما را کشف کنید!