راهنمای مبتکر برای بازاریابی محتوای درونگرا

inbound content marketing

استراتژی بازاریابی محتوای ورودی شما بخش بزرگی از تصویر مخاطبان برند شما نسبت به آنچه تصور می کنید است. هدف اصلی آن هدایت ترافیک به وب سایت شما، جذب مشتریان علاقه مند به محصولات شما و پشتیبانی از نرخ تبدیل قوی است. با این حال، این جایی نیست که هدف آن به پایان می رسد.

کمپین‌های بازاریابی ورودی شگفت‌انگیز همچنین ارتباطات پایدار و قدرتمند برند-مشتری را تقویت می‌کنند. محتوای بازاریابی فوق العاده به سوالات مهم برای مشتریان فعلی و بالقوه شما پاسخ می دهد. آنها را قادر می سازد تا تصمیمات بازاریابی عاقلانه تری بگیرند.

در اینجا، آنچه را که برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی ورودی شگفت انگیز باید بدانید، مرور می کنیم. تمام نت‌های مناسب را می‌آورد و باعث می‌شود مخاطبان شما برای اطلاعات بیشتر بازگردند. در کمترین زمان از مزایای آن بهره مند خواهید شد.

اصول اصلی بازاریابی محتوای ورودی

«بازاریابی محتوای ورودی ممکن است همان لمس جادویی باشد که به آن نیاز دارید. و این زیاده‌روی نیست: وقتی آن را در جای خود قرار می‌دهید و پروازش را تماشا می‌کنید، واقعاً مانند جادو است. – جولیا مک کوی، کارآفرین و کارشناس بازاریابی محتوا

بازاریابی ورودی از تجربیات دیجیتالی مختلف برای افزایش آگاهی از برند استفاده می کند و مشتریان را تشویق می کند تا آنچه را که یک کسب و کار ارائه می دهد بررسی کنند. بسیاری از این تجربیات شامل محتوای نوشتاری، بصری یا گرافیکی سطح بالایی هستند.

بازاریابی محتوای ورودی به شما کمک می کند تا اهداف مهم تجاری و تبلیغاتی خود را از طریق:

  • جذب کردن: استفاده از محتوای مفید و مفید برای کمک به جذب اعضای مخاطب هدف و علاقه مند کردن آنها به یک برند یا محصولات آن
  • درگیر کننده: استفاده از تولید محتوای با کیفیت و بینش‌های متقاعدکننده برای تشویق مخاطبان به خواندن، اشتراک‌گذاری، نظر دادن و درگیری دیگر با محتوای شما
  • سرگرم کننده: ارتقاء تجربه محتوای مصرف کننده به سطح بعدی نه تنها با کمک به آنها و معرفی آنها به برند خود، بلکه با ارائه یک تجربه کاربری عالی

کانال های بازاریابی ورودی، از جمله وب سایت شما و پروفایل های مختلف رسانه های اجتماعی شما، به یک دلیل بسیار مهم، بخش های ضروری از استراتژی کلی بازاریابی دیجیتال شما هستند. وقتی مشتریان فعلی و بالقوه شما آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا می کنند، به عنوان مصرف کننده احساس قدرت می کنند. آنها همچنین احساس می کنند که مجبورند این موفقیت را با دیگران به اشتراک بگذارند.

این تجربه را به تعداد کافی از بازدیدکنندگان وب سایت و اعضای مخاطب خود ارائه دهید. به زودی، برند شما شتاب جدی به دست خواهد آورد.

مقایسه استراتژی های محتوای ورودی و خروجی

اگر شرکت شما مانند اکثر شرکت‌ها باشد، تیم بازاریابی شما احتمالاً از ترکیبی از استراتژی‌های محتوای خروجی و ورودی برای دستیابی به اهداف تجاری استفاده می‌کند. در اینجا خلاصه ای کوتاه از تفاوت های اصلی بین این دو آمده است:

  • بازاریابی برون‌گرا معمولاً توسط بازاریاب شروع می‌شود تا مشتری. نمونه‌هایی از تکنیک‌های محبوب بازاریابی محتوای خارجی شامل ارسال ایمیل سرد، پست مستقیم، بروشورها و تبلیغات رسانه‌های اجتماعی است.
  • بازاریابی ورودی در عوض توسط مشتری آغاز می شود، مانند زمانی که یک مصرف کننده محتوای بازاریابی شما را از طریق جستجوی گوگل پیدا می کند. تکنیک‌های پشتیبانی می‌تواند شامل سئو، پرورش رهبر، شخصیت‌های خریدار و تعامل در رسانه‌های اجتماعی باشد.

هر دو استراتژی خروجی و ورودی مزایای خود را دارند و هر دو جایگاه خود را در هر استراتژی بازاریابی جامعی دارند.

بازاریابی محتوای درونگرا به طور طبیعی در عصری که اکثر مردم از تبلیغات تهاجمی خسته شده اند، پایه اصلی است. آنها ترجیح می دهند با برندهایی تجارت کنند که بر کمک و ارتباط با مشتریان خود تمرکز می کنند، نه اینکه فقط به آنها بفروشند.

مؤثرترین محتوای ورودی شما به شما این امکان را می دهد که این کار را با پاسخ دادن به سؤالات مشتریان، درک نکات دردناک آنها و برآوردن نیازهای آنها انجام دهید و به شما امکان می دهد نام تجاری خود را به عنوان یک راه حل ممکن معرفی کنید.

همچنین می‌توانید بازاریابی برون‌گرا را با استفاده از آن برای تقویت و تقویت تلاش‌های درون‌گرای خود به معادله گره بزنید. به عنوان مثال، تبلیغات پولی از طریق موتورهای جستجو یا رسانه های اجتماعی یک راه خوب برای تبلیغ بهترین محتوای شماست. به شما کمک می کند به طور موثر به مخاطبان مختلف دسترسی پیدا کنید.

بهترین روش ها برای استراتژی های بازاریابی ورودی باورنکردنی که کار می کنند

آیا برای دستیابی به نتایجی که از تلاش‌های بازاریابی محتوای درون‌گرای خود می‌خواهید، به سراغ برخی از بهترین شیوه‌ها و استراتژی‌های برنده می‌روید؟ در اینجا چند نکته تخصصی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید.

مخاطب خود را بشناسید

این قانون طلایی برای هر نوع بازاریابی دیجیتال است. هر چه بهتر افرادی را که برای آنها بازاریابی می کنید بشناسید، محتوای شما موثرتر خواهد بود.

محصولات شما برای چه کسانی هستند و مشتری ایده آل شما بیشتر به چه چیزی اهمیت می دهد؟ مخاطبان هدف شما چه مشکلات و نگرانی هایی دارند و برند شما چگونه می تواند آنها را برطرف کند؟ اگر از پاسخ به این سؤالات مطمئن نیستید، از ابزارهایی مانند تحقیقات بازار و شخصیت های خریدار استفاده کنید. اینها می‌توانند به شما کمک کنند تا پاسخ‌هایی را که به تلاش‌های محتوایی شما کمک می‌کنند، بی‌هدف کنید.

گزارش وضعیت بازاریابی 2024گزارش وضعیت بازاریابی 2024

قیف بازاریابی خود را برنامه ریزی کنید

هر چه خرید بزرگ‌تر و محصول مهم‌تر باشد، احتمال اینکه مصرف‌کننده از روی هوس خرید را تکمیل کند، کمتر می‌شود. بیشتر آنها یک سفر کامل خریدار را پشت سر می گذارند که با کشف شروع می شود و فقط با خرید بسته می شود. این مورد به ویژه در بازاریابی B2B، جایی که تصمیم گیرندگان اغلب از طرف کل شرکت خرید می کنند، صادق است.

اینجاست که قیف بازاریابی ورودی شما وارد می شود. اینجا جایی است که قیف بازاریابی ورودی شما وارد می شود. مشتریان بسته به مرحله آنها در سفر خریدار و قیف بازاریابی شما، نیازهای محتوای متفاوتی دارند.

  • محتوای بالای قیف (TOFU): مصرف کنندگان در بالای قیف به تازگی برند شما را کشف کرده اند یا اخیراً متوجه شده اند که مشکلی دارند که نیاز به حل دارد. محتوای مناسب به آنها کمک می کند تا در مورد این موضوعات مطلع شوند و به سؤالاتی که احتمالاً برایشان پیش می آید پاسخ دهند.
  • محتوای میانی قیف (MOFU): هنگامی که مشتریان به وسط قیف بازاریابی می رسند، می دانند که به دنبال راه حل خاصی هستند و در حال ارزیابی گزینه های خود هستند. به این مشتریان محتوایی ارائه دهید که به آن‌ها کمک می‌کند تا انتخاب‌های هوشمندانه‌ای داشته باشند و در عین حال برند شما را به عنوان بهترین راه‌حل معرفی کنند.
  • محتوای پایین قیف (BOFU): هنگامی که سرنخ ها به انتهای قیف شما رسیدند، آماده و آماده خرید هستند. آنها فقط به آن فشار کوچک اضافی در جهت درست نیاز دارند و محتوای مناسب می تواند به ارائه آن کمک کند. سعی کنید محتوای آموزنده را با اثبات اجتماعی قدرتمند یا پیشنهادهای ویژه تقویت کنید تا جذابیت بیشتری داشته باشد.

برخی از بازاریابان برای رفع نیازهای مشتریان پس از قیف، سطح چهارمی را نیز به قیف های بازاریابی خود اضافه می کنند. محتوای مناسب پس از قیف می‌تواند بر اهدافی مانند کمک به مشتریان برای کسب سود بیشتر از خریدهای گذشته، پیشنهاد خریدهای مکمل و غیره تمرکز کند.

سرمایه گذاری در بهینه سازی موتورهای جستجوگر (SEO)

حتی فوق‌العاده‌ترین محتوای ساخته‌شده، اگر کسی نتواند آن را پیدا کند، برند را خیلی دور نمی‌اندازد. اینجاست که سئوی بازاریابی ورودی وارد می شود:

  • سئوی کامل نیاز به تحقیق مداوم کلمات کلیدی دارد. بیاموزید که مخاطبان شما از چه اصطلاحات فعلی، عبارات کلیدی دم بلند و زبان طبیعی استفاده می کنند تا محصولاتی مانند محصولات شما را بیابند و محتوای باورنکردنی پیرامون آنها برنامه ریزی کنند.
  • وب سایت خود را طوری تنظیم کنید که سازماندهی شده، قابل پیمایش، کاربرپسند باشد و نیازهای مخاطبان هدف شما را برطرف کند. هرچه تجربه کاربری بهتری ارائه دهید، سایت شما برای موتورهای جستجو جذاب تر به نظر می رسد.
  • محتوای باورنکردنی ایجاد کنید که به خوبی برای سئو بهینه شده باشد. به عناوین و زیرعنوان ها، گرافیک های جذاب و کلمات کلیدی که به طور طبیعی در متن خود استفاده می شوند فکر کنید.
  • محتوای موجود را به طور منظم ممیزی کنید تا شکاف های اطلاعاتی را شناسایی کنید، قطعات با عملکرد برتر را برای به روز رسانی انتخاب کنید و غیره.

از رسانه های اجتماعی به نفع خود استفاده کنید

رسانه های اجتماعی بسیار بیشتر از راهی برای صرف چند دقیقه وقت آزاد اینجا و آنجا یا حفظ ارتباط با دوستان قدیمی هستند. این مهم است که چگونه مخاطبان امروزی از گزینه های محصول جدید آگاه می شوند و تصمیمات خرید مهمی می گیرند.

مصرف‌کنندگان مدرن همچنین به برندهایی علاقه دارند که احساس می‌کنند شخصاً با آنها مرتبط هستند و رسانه‌های اجتماعی بخش بزرگی از آن هستند. مشتریان شما نه تنها خواستن برای دیدن برند شما در رسانه های اجتماعی اما آنها انتظار آن را دارند، بنابراین مطمئن شوید که از آن نهایت استفاده را می کنید.

کانال‌های رسانه‌های اجتماعی مکان‌های عالی برای نمایش محتوای اصلی، و همچنین تبلیغ محتوای بازاریابی ورودی از وب‌سایت، کاتالوگ وبلاگ حمایت‌شده، کاتالوگ ویدیو و غیره هستند.

یک تیم حرفه ای برای کمک بسازید

ایجاد و حفظ جریان موثر محتوای بازاریابی ورودی به زمان، تلاش و تخصص نیاز دارد. این یک شغل یک نفره نیست، به خصوص اگر شرکت شما بزرگ، پیچیده یا به سرعت در حال رشد باشد. گردآوری تیمی متشکل از کارشناسان سئو، تولیدکنندگان محتوا با تجربه و ویراستاران جزئیات گرا کمک می کند تا با رشد برند شما، حدس و گمان را از تولید محتوا در مقیاس حذف کنید.

اگر کمک داخلی ندارید، استخدام فریلنسرها می تواند یک راه حل عالی باشد. فقط مطمئن شوید که از یک پلتفرم سطح بالا و قابل اعتماد مانند WriterAccess برای ارتباط با افراد مناسب و اطمینان از نتایجی که از آن راضی خواهید بود استفاده می کنید.

نتایج خود را نظارت و تنظیم دقیق کنید

برنامه ریزی و ایجاد یک رویکرد موفق بازاریابی محتوای درونگرا کاری نیست که فقط یک بار انجام دهید. سلایق و انتظارات مخاطبان شما، مانند چشم انداز بازاریابی دیجیتال، دائما در حال تغییر است، بنابراین استراتژی های محتوای شما نیز باید همین کار را انجام دهند.

جمع آوری و تجزیه و تحلیل دقیق داده های پیوست شده به هر بخش از محتوا و کمپین فردی. تعیین کنید چه چیزی کار می کند و چه چیزی نیست. تغییرات و ترفندهایی را متناسب با آن انجام دهید تا مطمئن شوید که هر افزوده جدید به استراتژی شما حتی موثرتر از قبلی است.

آماده گرفتن ورودی بعدی شما کمپین بازاریابی به سطح بعدی؟ شروع به ایجاد یک تیم باورنکردنی متشکل از نویسندگان خبره، تولیدکنندگان محتوا و متخصصان سئو با ثبت نام در سایت خود کنید. آزمایشی 14 روزه WriterAccess رایگان امروز! شما از تفاوتی که کمک درست ایجاد می کند لذت خواهید برد.

WriterAccess Rock Content - بهترین فریلنسرها را استخدام کنید