جهان به سرعت در حال تغییر است، و در سناریوی دیجیتالی که امروزه در آن زندگی میکنیم، رشد فراتر از محدودیتهای ملی میتواند ایده خوبی برای دسترسی به افراد بیشتری باشد و نه تنها محتوای شما را در سطح جهانی، بلکه راهحلهای شما را نیز ارائه دهد. در نتیجه تأثیرات یک برند جهانی نه تنها برای مشاغل بلکه برای بسیاری از افراد دیگر در سراسر جهان می تواند مثبت باشد.
ایجاد یک استراتژی بازاریابی کار آسانی نیست. این امر مستلزم تحقیق، برنامه ریزی و تلاش زیادی است تا یک برند در بین مخاطبان برجسته شود و به اهداف تجاری خود برسد. با این حال، زمانی که ما در مورد بازاریابی جهانی صحبت می کنیم، ممکن است دشوارتر شود.
Rock Content با Hubspot و Lokalise به نیروها پیوست و کتاب راهنمای بازاریابی جهانی 2023 را راه اندازی کرد، راهنمای کاملی برای کمک به حرفه ای ها و شرکت ها برای ایجاد استراتژی هایی برای جهانی شدن.
ما کل راهنما را مرور کردیم و با توجه به فصلهای کتاب الکترونیکی، 9 بینش اصلی را آوردیم. بفرمایید:
آماده سازی
جهانی شدن نیاز به تمرکز و تحقیق زیادی دارد. درک سناریوی فعلی در بازاری که قصد ورود به آن را دارید بسیار مهم است. آیا راه حل شما برای آن مخاطب مناسب است؟ آیا جایی برای رشد وجود دارد؟ آیا بودجه، دانش، ابزار و پرسنل مورد نیاز برای موفقیت با این گسترش را دارید؟
برای پاسخ به این سؤالات، یک شرکت نه تنها باید منابع داخلی خود مانند بودجه و نیروی کار، بلکه عوامل خارجی مانند جنبه های فرهنگی، اقتصادی و رقابتی را نیز ارزیابی کند. این ویژگیها نقش مهمی در تعیین مکان رفتن دارند.
با پاسخ به این سؤالات، زمان آن فرا رسیده است که مشخص کنید می خواهید کسب و کار به کجا برود و چگونه راهی برای رسیدن به آنجا ایجاد کنید.
استراتژی
برای شروع استراتژی، ارزش دارد که این مرحله را به دنبال 4 مرحله هدایت کنید، که می تواند مشابه بازاریابی سنتی باشد، اما کمی متفاوت است، برای حمایت از یک استراتژی جهانی: برنامه ریزی، تولید، ارتقاء و کمال. میتوانید در داخل کتاب الکترونیکی کامل هر یک از این مراحل را عمیقتر کنید.
کل تیم باید هماهنگ باشد تا کل استراتژی را به سمت موفقیت هدایت کند. با این حال، هر منطقه باید ویژگی های خاص خود را داشته باشد، زیرا جنبه های شخصیتی، زبانی، تاریخی و فرهنگی آن متفاوت است. علاوه بر این تفاوتها، درگیر نگه داشتن تیم، مشارکتی و کارآمد ضروری است، زیرا هدف در اینجا رسیدن به هدف تجاری است.
با صحبت در مورد اهداف تجاری، هر شرکتی اهداف خود را خواهد داشت. اولویت ها ممکن است با توجه به سناریو و مناطق تغییر کند. برخی از مثالها عبارتند از: حفظ مشتری، رشد، سودآوری، سهم بازار و غیره… برای هر یک از این موارد، میتوانید به قالبهای محتوا و عمق محتوا فکر کنید.
اگر هدف حفظ مشتری باشد، برای مثال، سرمایه گذاری در رابط کاربری، بازاریابی مشتری و حمایت می تواند نقطه شروع خوبی باشد.
برای تحقق همه چیز، تیم باید نه تنها برای برنامه ریزی یک استراتژی محتوا بلکه برای ایجاد دارایی های مورد نیاز آماده و در دسترس باشد. این می تواند از نظر نیروی کار چالش برانگیز باشد، بنابراین ابزارهایی که در سطح جهانی در دسترس هستند وارد می شوند و می توانند به شما کمک کنند کارآمدتر کار کنید. یک مثال خوب WriterAccess است، یک پلتفرم تولید محتوا که کسب و کارها را با فریلنسرهای متخصص برای ایجاد محتوای با کیفیت بالا مرتبط می کند.
برنامه ریزی
با تنظیم استراتژی، زمان ایجاد اهداف بلندمدت و شکستن به اهداف SMART کوچکتر فرا رسیده است. دوست دارید کسب و کار شما کجا باشد؟ معیارهایی که برای رسیدن به آن نیاز دارید چیست؟ یک راه خوب برای انجام این کار، انجام تجزیه و تحلیل قیف معکوس است: اگر ما نیاز به داشتن 100000 دلار در ماه داریم، باید X فرصت فروش داشته باشیم، که باید X MQL از X سرنخ که از X بازدید تبدیل شده است داشته باشیم. این فقط یک مثال است.
راه دیگر برای انجام این کار، شکستن این اعداد است. اهداف SMART (مشخص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و به موقع) را تعریف کنید. شما می توانید آن را برای هر سه ماهه / ماه ایجاد کنید و همچنین این اهداف را با توجه به هر منطقه تعریف کنید. نمونههای بیشتر را در Playbook ببینید.
فراموش نکنید که روی ابزارهای برنامه ریزی مانند تقویم، صفحات گسترده و سایر منابع حساب کنید که به شما در ساختن یک اسکلت و پیگیری کمپین های خود کمک می کند.
مردم
تیم خود را جمع آوری کنید: به خاطر داشته باشید که ارتباطات خود را به سمت مکان دیگری هدایت می کنید. این ممکن است زبانهای مختلف را به همراه داشته باشد، اما روشهای متفاوتی برای موقعیتیابی و انتقال پیام یکسان به همراه دارد. در این مورد، داشتن شخصی از آن مکان برای ایجاد و/یا اصلاح محتوای شما بسیار مهم است.
نکته مهم دیگر در مورد انسان محور بودن است. علیرغم نیاز به مقیاسبندی استراتژی، به یاد داشته باشید که در حال برقراری ارتباط با مردم هستید. با آنها ارتباط برقرار کنید. برای مخاطبان مختلفی که با آنها ارتباط برقرار می کنید، رویکرد شخصی داشته باشید، زیرا شخصیت ها خواسته های متفاوتی دارند.
روند
همانطور که قبلا ذکر شد، یک اسکلت از برنامه شما می تواند تیم بازاریابی را برای برداشتن گام های خاصی راهنمایی کند. همچنین مهم است که فرآیند را مستند کنید، که به موجب آن کل تیم میتواند به چه کسی و چه زمانی مسئول آن دسترسی داشته باشد.
به عنوان مثال: چه کسی مسئول هر مرحله خلقت است؟ در چه کانال هایی منتشر می کنید؟ مراحل ایجاد و انتشار محتوا چیست؟ از چه ابزارهایی استفاده می کنید؟
بومی سازی
هنگام ارائه کمپین های جهانی، اشتراک گذاری پیام یکسان در سطح جهانی، با هر زبانی که استفاده می شود، بسیار مهم است. در این صورت، مطمئن شوید که پیام مناسبی را برای همه مناطق ارسال می کنید و از برند خود در برابر سوء تفاهم محافظت می کنید.
تفاوت بین ترجمه، بومی سازی و تبدیل را بدانید. اولین مورد به طور گسترده به عنوان تبدیل آن به زبان دیگر شناخته می شود. محلیسازی ویژگیهای خاص یک مکان را در نظر میگیرد، نه تنها کلمات را ترجمه میکند. Transcreation ترکیبی از هر دو است، جایی که میتوانید با در نظر گرفتن جنبههای منطقهای محتوا، ترجمه کنید.
اگر می خواهید درک عمیق تری در این مورد داشته باشید، کتاب الکترونیکی کامل را بررسی کنید.
فن آوری
در این مرحله، یک ممیزی فنی از ابزارهایی که کسب و کار شما از قبل استفاده میکند، داشته باشید. آیا از همه آنها استفاده کرده اید؟ آیا آنها از استراتژی جهانی شما حمایت خواهند کرد؟
اگر ابزارهایی پیدا کردید که استفاده نشده اند یا ممکن است از یک استراتژی جهانی پشتیبانی نکنند، تغییر و قرارداد فناوری های جدیدی را در نظر بگیرید که به موفقیت کسب و کار شما کمک می کند. در اینجا پنج نکته وجود دارد که کتاب راهنما بازاریابان را به هنگام تعریف ابزارهای خود تشویق می کند:
- محتوا در چه قالبی (هایی) است؟
- محتوا در کدام سیستم ها ایجاد، ذخیره و منتشر می شود؟
- آیا سیستم ها متصل هستند؟
- محتوا هر چند وقت یک بار به روز می شود؟
- چه فرآیندهایی را می توانیم خودکار کنیم؟
نمونه کاملی از فناوری که میتواند برای کمک به تیمهای بازاریابی جهانی برای افزایش بهرهوری خود استفاده شود WriterAccess توسط Rock Content است. شما می توانید فریلنسر مناسبی را برای ایجاد انواع مختلف محتوا و ادغام با پلتفرم های متعدد پیدا کنید که کارایی بسیار بیشتری را در روال شما به ارمغان می آورد.
مدیریت
مدیریت یک تیم جهانی میتواند کمک زیادی به تبادل فرهنگی کند، اما این میتواند به معنای برخی چالشها، بهویژه برای محیطهای دوردست باشد.
تیم های محلی خود را توانمند کنید، نقاط درد و چالش های آنها را درک کنید. گاهی اوقات، تفاوتهای فرهنگی، مناطق زمانی و فواصل جغرافیایی ممکن است بر روال آنها تأثیر بگذارد، بنابراین یک مدیر همدل بودن واقعاً مهم است.
افرادی که زندگی می کنند و تجربه کار با یک بازار خاص را دارند، چیزهای زیادی برای به اشتراک گذاشتن و کمک به استراتژی جهانی دارند. بنابراین به آنها گوش دهید زیرا احتمالاً بینش محلی عالی را به ارمغان خواهند آورد.
تسلط
اکنون که بینش های اساسی در مورد کل استراتژی را دیدید، از ابتدا تا انتها، زمان فراتر رفتن و تسلط بر جهانی سازی کسب و کار فرا رسیده است. در اینجا پنج نکته وجود دارد که می توانید با دانلود کتاب راهنما بازاریابی جهانی با جزئیات بیشتر مشاهده کنید:
- شرکت خود را به سمت موفقیت بازاریابی جهانی هدایت کنید.
- به بقیه کسب و کارها کمک کنید تا جهانی شوند.
- بازاریابی چابک را در سطح جهانی بپذیرید.
- نسل بعدی رهبران بازاریابی جهانی خود را ایجاد کنید.
- آنچه را که می آموزید با جهان به اشتراک بگذارید.
این پنج امتیاز را به عنوان مراحل بعدی داشته باشید که کسب و کار شما را به سطح بعدی از گسترش و موفقیت می برد!
این فقط یک نمای کلی از آنچه می توانید در کتاب راهنمای بازاریابی جهانی پیدا کنید بود. مطمئن شوید که سند کامل را دانلود کرده اید و در راهنمای کامل بیشتر غوطه ور شوید. مطمئناً بینش های بسیار دیگری خواهید داشت که به رشد کسب و کار شما کمک می کند!
آیا می خواهید همچنان با بهترین شیوه های بازاریابی به روز شوید؟ اکیداً به شما پیشنهاد می کنم مشترک The Beat شوید، خبرنامه تعاملی Rock Content. در آنجا، تمام گرایشهای مهم در چشمانداز بازاریابی دیجیتال را خواهید یافت. آنجا میبینمت!