TikTok در حال برداشتن گام‌هایی برای معکوس کردن افت اعضا، فشارهای دیگر است


تا آغاز سال 2023، TikTok کاملاً ادعای شهرت داشت: سریعترین برنامه در حال رشد. از زمان شروع آن در چین در سال 2016، کانال رسانه های اجتماعی به سرعت سهم بازار را در سراسر جهان به دست آورد و تا سال 2020 بیش از 2 میلیارد عضو در سراسر جهان داشت.

کارشناسان فناوری و بازاریابی مشتاق بوده‌اند، اما مسلماً بسیاری از اینکه چه عناصری گرد هم آمده‌اند تا این پلتفرم خاص را برای همه سنین و مشاغل جذاب کنند، گیج شده‌اند، زیرا به نظر می‌رسد همه از نوجوانان گرفته تا مدیران شرکت‌ها از آن استفاده می‌کنند، یا حداقل آن را تماشا می‌کنند. .

همانطور که رشد TikTok ادامه داشت، توجه بیشتری را به عنوان یک ابزار پول‌ساز و تبلیغاتی بالقوه به خود جلب کرد، زیرا در پایان روز، مخاطبان اینجا هستند، بنابراین مارک‌های بزرگ نیز باید آنجا باشند. حتی به یک ابزار محبوب غیر گوگل برای جستجوی محتوا تبدیل شده است. در برخی روزها، گوگل را به عنوان پربازدیدترین سایت تحت الشعاع قرار داده است، و سایت های “ویدیویی” رقیب مانند متا و یوتیوب نیز در حال انجام تنظیماتی در پلتفرم خود هستند تا بیشتر شبیه به تیک تاک شوند.

متأسفانه، اگر دنیای فناوری در چند دهه اخیر چیزی به ما یاد داده باشد، این است که الف) گرانش در نهایت خود را نشان می دهد و حتی شگفت انگیزترین سرمایه گذاری ها به زمین باز می گردند، و ب) همیشه چیز جدیدی در حال بیرون آمدن است که به تصویر می کشد. توجه و دلار

در این مورد، اپلیکیشن هوش مصنوعی ChatGPT اخیراً رکورد TikTok را به عنوان سریع‌ترین برنامه در حال رشد شکسته است و تا اواخر ژانویه به 100 میلیون کاربر رسیده است که تقریباً دو برابر تعداد آن در دسامبر است.

این ناراحتی در همان زمانی است که TikTok شاهد افزایش فشار سیاسی است، به ویژه در ایالات متحده و همچنین شاهد کاهش قابل توجهی در فعالیت کاربران است. هر دوی این عوامل باعث می‌شوند که TikTok به کاوش بپردازد، حضور خود را دوباره ارزیابی کند و ابزارها و تکنیک‌های جدیدی برای ماندن در اوج پیدا کند.

چرا نفرت؟

دلایل شخصی وجود دارد که برخی از افراد طرفدار TikTok نیستند. از زمان پیدایش اینترنت، صداهایی وجود داشته اند که مایل به انتقاد از مشارکت های خلاقانه دیگران هستند. با TikTok، این به معنای فرصت‌های زیادی برای گذاشتن نظرات با اشاره به محتوای بعضا آماتوری است. آیا همگام سازی لب را دوست دارید؟ سپس تعداد زیادی غریبه در سراسر جهان وجود دارند که از حمله به شما برای این لذت خوشحال می شوند.

اما برخی از نگرانی‌ها در مورد TikTok عمیق‌تر از ترول‌های مختلف است که ویدیوها و سازندگان تصادفی را به‌عنوان «ترول» اعلام می‌کنند.

از اواخر دسامبر، 19 ایالت ایالات متحده این برنامه را بر روی رایانه های دولتی یا دستگاه های تلفن همراه ممنوع کرده اند. این نگرانی بر مالکیت چینی‌ها و نگرانی‌هایی است که این برنامه نه تنها می‌تواند از کارمندان دولت جاسوسی کند، بلکه برخی ویدیوها را سانسور کند. همچنین فشارهایی در ایالات متحده برای حمایت از شبکه های رسانه های اجتماعی مستقر در آمریکا مانند متا یا یوتیوب وجود دارد.

ممنوعیت های مشابهی در بسیاری از کشورهای دیگر صورت گرفته است. برخی مانند هند نیز همین سوء ظن را نسبت به فناوری چین ابراز می کنند. برخی دیگر مانند نیجریه، تیک تاک، فیس بوک و توییتر را ممنوع کرده اند و آنها را به ابزارهای ارتباطی غیرقانونی متهم کرده اند که می تواند توسط فعالان ضد دولتی استفاده شود.

جالب است که برخی از کاهش در TikTok ممکن است لزوماً به دلیل سیاست نباشد. یک تحلیل حدس می زد که شبکه به سادگی در حال انجام یک اصلاح است تا به سطح فعالیت واقعی تر بازگردد. در حال حاضر با سرعتی سریع در حال رشد است، اما نه با سرعتی که قبل از کووید در حال حرکت بود.

وقتی همه‌گیری شیوع پیدا کرد، تعداد بیشتری از مردم در خانه گیر کرده بودند و لذت تماشا کردن یا خلق کردن را کشف کردند. اکنون که شرایط سلامتی بهبود یافته است، ممکن است سنبله در حال کاهش باشد.

جهت های جدید

مدیران TikTok شروع به پیش‌بینی کند شدن احتمالی کردند و از اوایل سال 2022 شروع به عرضه ابزارها و ویژگی‌های جدید کردند، از جمله ویژگی «Friends» که دیدن پست‌های شما را برای افراد خاصی آسان‌تر می‌کند. همچنین الگوریتم‌های خود را بهبود بخشیده است تا انتخاب‌های بهتری برای اکانت‌ها براساس علایق مشترک یا دوستان پیدا کند.

همچنین انتظار می رود این سرویس تجربه خرید آنلاین را بهبود بخشد. برخی از حساب ها می توانند محصولات یا خدمات خود را به عنوان یک مهمانی خصوصی بفروشند، اما خود TikTok روی توسعه پلت فرم خرید خود کار می کند. شرکت‌کنندگان می‌توانند ویدیوهایی از هر آنچه برای فروش دارند بعلاوه محصولات موجود از شرکای فروشنده ایجاد کنند. همه اینها توسط مشتریان بالقوه قابل مشاهده است.

یکی دیگر از ویژگی هایی که انتظار می رود اواخر امسال در دسترس قرار گیرد، «Creator Fun 2.0» است که شامل مجموعه جدیدی از ابزارهای تبلیغاتی برای کاربران برتر، از جمله امکان پخش ویدیوهای طولانی تر است. این می تواند منجر به قرار گرفتن در معرض بیشتر و به طور بالقوه درآمد بیشتر برای مجریان فردی شود.

مقاله اخیر فوربس با توصیه‌هایی برای سازندگان می‌تواند برای همه TikTok نیز کاربرد داشته باشد: جوان‌تر فکر کنید و عمل کنید. این پلتفرم با در نظر گرفتن Gen Z طراحی شده است که شامل زبان، ارزش ها و علایق آنها می شود. افراد مسن تر می توانند به بازی بیایند، اما باید خود را با این محیط وفق دهند، به خصوص اگر می خواهند مورد توجه قرار گیرند.

آیا می خواهید همچنان با بهترین شیوه های بازاریابی به روز شوید؟ اکیداً به شما پیشنهاد می کنم مشترک شدن در The Beat، خبرنامه تعاملی Rock Content. در آنجا، تمام گرایش‌های مهم در چشم‌انداز بازاریابی دیجیتال را خواهید یافت. آنجا میبینمت!