تابع wp_is_mobile() وردپرس: آیا هنوز مفید است؟
انتشار: دی 06، 1403
بروزرسانی: 31 خرداد 1404

تابع wp_is_mobile() وردپرس: آیا هنوز مفید است؟


در بهار 2012 نسخه 3.4 وردپرس منتشر شد. نسخه 3.4 علاوه بر معرفی سفارشی ساز تم و قابلیت جاسازی خودکار توییت ها، عملکردی را نیز اضافه کرد که توسعه دهندگان می توانند از آن برای آزمایش اینکه آیا بازدیدکننده وب سایت از دستگاه تلفن همراهی مانند تلفن هوشمند یا رایانه لوحی وصل می شود استفاده کنند.

آن تابع - wp_is_mobile() - در زمانی ظاهر شد که "نمایشگر رتینا" مشهوری که اپل برای آیفون 4 خود رونمایی کرده بود، دارای وضوح ناچیز 640 در 960 پیکسل بود. زمانی که آیفون 5 چند ماه پس از وردپرس 3.4 وارد شد، صفحه نمایش گوشی به 640 در 1136 پیکسل رسید - هنوز فاصله زیادی با نمایشگرهای تلفن های هوشمند و تبلت های مدرن که خطوط بین صفحه نمایش موبایل و دسکتاپ را از بین می برد.

بنابراین، است wp_is_mobile() آیا امروز کاربرد دارد؟

هدف تابع ()wp_is_mobile

در سال 2012، پشتیبانی مرورگر از پرس و جوهای رسانه ای CSS که طراحی وب واکنش گرا را امکان پذیر می کرد، هنوز نسبتاً جدید بود. (واقعا برای کاربران مرورگر اینترنت اکسپلورر مایکروسافت جدید است!) اما فعال کردن طرح بندی های صفحه ای که با ابعاد مختلف درگاه نمایش سازگار می شوند، هدف نبود. wp_is_mobile().

این عملکرد هیچ تمایزی بین تلفن ها و تبلت ها ایجاد نمی کند و کاملاً از پیکسل های موجود در مرورگر بازدیدکننده بی اطلاع است. در عوض، wp_is_mobile() به عنوان ابزاری در نظر گرفته شد که به توسعه دهندگان این امکان را می دهد که پهنای باند را هنگام پاسخگویی به دستگاه های تلفن همراهی که اغلب ضعیف بودند و احتمالاً در دست کاربرانی هستند که به ارائه دهندگان مخابراتی خود برای انتقال داده پول پرداخت می کردند، بهینه کنند.

از آنجایی که امروزه تلفن ها و تبلت ها از بسیاری از رایانه های رومیزی موجود در سال 2012 قدرتمندتر هستند، پهنای باند محدودتر ممکن است اهمیت کمتری داشته باشد، اما هنوز موارد استفاده برای عملکردی وجود دارد که به سادگی دنیا را به دو بخش تقسیم می کند: دستگاه های تلفن همراه و هر چیز دیگری.

تابع wp_is_mobile() در عمل

وردپرس wp_is_mobile() تابع برمی گردد true زمانی که در نتیجه درخواست مرورگرها در اکثر گوشی های هوشمند و تبلت ها (از جمله Kindle) اجرا می شود. بنابراین، مثال کلاسیک تابعی که جریان های محتوای مختلف را در PHP تولید می کند به شکل زیر است:

    

This content is for mobile devices

This content is for desktops (and laptops).

اگر واقعاً نیاز دارید که خروجی وب سایت خود را برای دستگاه های تلفن همراه بهینه کنید (احتمالاً برای به حداقل رساندن نیازهای پهنای باند)، تکنیک بالا را می توان در فایل های موضوعی برای خروجی ساختارهای کاملاً متفاوت برای صفحات موبایل و دسکتاپ استفاده کرد.