نگاهی به استراتژی بازاریابی محتوای فعلی برند خود بیندازید.
در اینجا نمونهای از یکی از ایدههای تجاری است که میتوانید آن را به عنوان یک پست رسانه اجتماعی تغییر دهید:
3. تقویم رسانه های اجتماعی خود را ایجاد کنید و محتوای خود را برنامه ریزی کنید
سپس، ابزارهایی را که برای ایجاد این دارایی های محتوا نیاز دارید، محکم کنید. به عنوان مثال، ممکن است به یک ابزار طراحی گرافیکی مانند Canva برای ایجاد اینفوگرافیک و تصاویر ثابت، یک ابزار تبدیل متن به گفتار هوش مصنوعی مانند LOVO برای ایجاد ویدیوهای توضیحی کوتاه، و یک ابزار بررسی گرامری مانند Writer برای تصحیح کپی خود نیاز داشته باشید.
برای راه اندازی نمایه های خود مقداری محتوای اولیه اضافه کنید
چگونه به مخاطب ما کمک می کند: منابع ارزشمندی را به آنها می دهد تا مشکلاتشان را مستقیماً در صندوق ورودی خود حل کنند، مانند نکات جلوگیری از آسیب های داخلی، توصیه های شخصی سازی شده محصول، و توانایی پرسیدن سؤالات دقیق برای پشتیبانی بیشتر.
نگه داشتن پاسخ به این سؤالات در سرتاسر ذهن، کلید ایجاد یک استراتژی رسانه اجتماعی است که با استراتژی محتوای گستردهتر شما مطابقت داشته باشد و از آن پشتیبانی کند. بدون یک رویکرد کل نگر، شما در معرض خطر ایجاد یک تجربه کاربری نامتعادل هستید که می تواند به اعتماد آسیب برساند و مخاطبان شما را سردرگم کند.
هنگامی که صدای برند رسانه اجتماعی خود را کاهش دادید، یک پیشنهاد ارزش واضح در هر یک از پروفایل های خود بنویسید.
برای نهایی کردن انواع محتوا و مضامین خود به استراتژی بازاریابی محتوای گسترده تر خود (و همچنین پاسخ های خود به سؤالات چک لیست مرحله اول) مراجعه کنید.
هدف شماره 2 رسانه های اجتماعی:
در اینجا چه باید کرد:
ویژگی های صدای رسانه های اجتماعی خود را شناسایی کنید
پس از تکمیل چک لیست، با تیم رسانه های اجتماعی خود ملاقات کنید تا اهداف خود را روشن کنید. در طول جلسه، اهداف رسانه های اجتماعی خود را مشخص کنید و توضیح دهید که چرا برای اهداف تجاری و مخاطبان هدف شما مهم هستند.
نمونه هایی از اهداف رسانه های اجتماعی
برای مثال:
PS: به یک راه حل محتوای کامل با پشتیبانی کامل از برنامه ریزی استراتژی تا محتوای مناسب نیاز دارید؟ ما شما را تحت پوشش قرار داده ایم. کشف کنید که چگونه محتوای راک میتواند به شما کمک کند تا در رسانههای اجتماعی حضور قوی داشته باشید.
دستورالعمل های صوتی برند خود را در راهنمای سبک شرکت خود مرور کنید – به عنوان مثال، سبک پیام، لحن، شرایط استفاده و اجتناب و غیره.
در اینجا یک چک لیست سریع وجود دارد که می توانید از آن برای اطمینان از انجام همه چیز استفاده کنید:
- موضوعات خود و کلمات کلیدی مرتبط با آنها را برنامه ریزی کنید. سپس تاریخ ها، زمان ها، هشتگ ها و CTA های ارسال را برای هر موضوع اختصاص دهید. حتماً برای هر موضوع نیز یک هدف و KPI تعیین کنید.
- برای همکاری با شرکت های وابسته، تأثیرگذاران، و حامیان برند در جایگاه خود برنامه ریزی کنید.
- تاکتیکهای تعامل خود را برنامهریزی کنید – مسابقات فکری، پیامهای پیامکی، استیکرهای داستان، پرسیدن سؤالات تفکر برانگیز، آزمونها، نظرسنجیها، گوش دادن به اجتماعی و غیره.
- خلاصه محتوای کپی و تصویر را به نویسندگان، طراحان، ویراستاران، استیجرها و ناشران اختصاص دهید
- کار تعامل را به بازاریابان رسانه های اجتماعی مرتبط در تیم خود اختصاص دهید
- محتوا را تولید و زمانبندی کنید – هدف خود را برنامهریزی کنید که بستههای خود را بین 30 تا 90 روز برنامهریزی کنید
در اینجا یک مثال است:
- انواع محتوا: فهرست نکات، راهنماهای کوتاه، روش ها، پشت صحنه (BTS)، نقل قول های الهام بخش، داستان ها
- موضوعات محتوا: انگیزه شغلی (دوشنبه ها)، نکات شغلی (سه شنبه ها)، داستان های موفقیت مشتری (چهارشنبه ها)، پرسش و پاسخ (پنجشنبه ها)، BTS (جمعه ها)
- تصاویری: اینفوگرافیک، چرخ فلک، تصاویر حرفه ای، ویدیوهای توضیحی کوتاه، ویدیوهای صحبت از مربیان که مشاوره تخصصی را به اشتراک می گذارند، ویدیوهای زنده، تصاویر ثابت
یا اگر قسمت زیر در مورد چگونگی ارائه ایدههای کسب و کار کوچک یکی از پستهای شما با بالاترین بازدهی است، میتوانید حلقهای ایجاد کنید که ۱۱ ایده تجاری را به نمایش میگذارد. یا، میتوانید هر ایده کسبوکار را به پست رسانههای اجتماعی خودش تبدیل کنید – که منجر به ۱۱ پست میشود!
«ما به <مخاطبان هدف> کمک میکنیم تا با <روش/محصول/سرویس> به <نتایج> دست یابند” + فراخوان برای اقدام (CTA) مرتبط با اهداف شما.
در اینجا موفقیت شماست!
نمایش تصادفی در رسانه های اجتماعی دیگر آن را قطع نمی کند.
برای صرفه جویی در زمان ایجاد محتوای اولیه، در نظر بگیرید که قطعه هایی از پست های وبلاگ خود را با بهترین عملکرد انجام دهید.
و برای یک دلیل خوب.
به عنوان مثال، اگر لوازم جانبی را برای خرده فروشان بزرگ تولید می کنید و هدف شما این است که به فروشگاه های بزرگ بیشتری دسترسی پیدا کنید که به ویترین های جلوگیری از ضرر نیاز دارند، باید از خود بپرسید:
- آیا این کانال به ما کمک می کند تا به مشتریان ایده آل خود مانند Walmart، Target و Best Buy دسترسی پیدا کنیم؟
- تصمیم گیرندگان در مخاطبان هدف ما از کدام کانال های رسانه اجتماعی بیشتر استفاده می کنند و چرا؟ چه نوع مکالماتی در آنجا دارند؟
- تصمیم گیرندگان در مخاطبان هدف ما از کدام کانال های رسانه اجتماعی کمتر استفاده می کنند و چرا؟
- تصمیم گیرندگان در مخاطبان هدف ما چه نوع محتوای رسانه های اجتماعی را مصرف می کنند و چرا آن را ارزشمند می دانند؟
- آیا مشتریان ایده آل ما از محتوای پیشگیری از ضرر در رسانه های اجتماعی استفاده می کنند؟ چه نوع؟
- تصمیم گیرندگان در مخاطبان هدف ما پس از مصرف محتوای رسانه های اجتماعی چه اقداماتی را انجام می دهند و چگونه درد آنها را برطرف می کند؟
- در حال حاضر چه نوع محتوا، مضامین و تصاویری را تولید می کنیم و چگونه می توانیم با توجه به بینش های بالا، آنها را برای رسانه های اجتماعی تغییر دهیم؟ (در این مورد کمی بیشتر)
هدف شماره 1 رسانه های اجتماعی:
این پست را با وارد کردن ایمیل خود در زیر دانلود کنید