برنامه ریزی رسانه های اجتماعی به بخش مهمی از برنامه بازاریابی تقریباً هر برند تبدیل شده است.
سپس، برنامه خود را به واقعیت تبدیل کنید.
برای مثال:
چرا ما اهمیت می دهیم: به ما کمک می کند تا به اهداف تولید سرنخ خود برسیم و فرصت های تبدیل را برای ما فراهم می کند
تلاش های بازاریابی خود را دنبال کنید، با دنبال کنندگان خود درگیر شوید و رویکرد خود را در حین تجزیه و تحلیل عملکرد خود اصلاح کنید. بشویید و تکرار کنید.
در نهایت، کانالهایی را که هدف قرار میدهید و هر پلتفرم رسانههای اجتماعی را برای چه استفاده میکنید، انتخاب کنید. قبل از نهایی کردن طرح خود، انجام تست های A/B را در نظر بگیرید.
چگونه به مخاطب ما کمک می کند: منابع ارزشمندی را به آنها می دهد تا مشکلاتشان را مستقیماً در صندوق ورودی خود حل کنند، مانند نکات جلوگیری از آسیب های داخلی، توصیه های شخصی سازی شده محصول، و توانایی پرسیدن سؤالات دقیق برای پشتیبانی بیشتر.
ما به مدیران رسانههای اجتماعی کمک میکنیم تا در عرض چند دقیقه پستهای یک ماهه اینستاگرام را برنامهریزی کنند. همین امروز برای پست های خود در اینستاگرام برنامه ریزی کنید.
طرح رسانه های اجتماعی شما تقریباً کامل شده است! فقط یک مرحله نهایی: تقویم محتوای رسانه های اجتماعی و برنامه زمان بندی پست خود را تنظیم کنید.
اگر آمادهاید رسانههای اجتماعی را به مجموعه ابزار بازاریابی محتوای خود اضافه کنید، با سه گام ساده آشنا شوید تا دیدگاه خود را به واقعیت تبدیل کنید.
چرا ما اهمیت می دهیم: به ما کمک می کند تا به هدف خود در افزایش امتیاز اعتبار دامنه خود برسیم
به عنوان مثال، اگر لوازم جانبی را برای خرده فروشان بزرگ تولید می کنید و هدف شما این است که به فروشگاه های بزرگ بیشتری دسترسی پیدا کنید که به ویترین های جلوگیری از ضرر نیاز دارند، باید از خود بپرسید:
- آیا این کانال به ما کمک می کند تا به مشتریان ایده آل خود مانند Walmart، Target و Best Buy دسترسی پیدا کنیم؟
- تصمیم گیرندگان در مخاطبان هدف ما از کدام کانال های رسانه اجتماعی بیشتر استفاده می کنند و چرا؟ چه نوع مکالماتی در آنجا دارند؟
- تصمیم گیرندگان در مخاطبان هدف ما از کدام کانال های رسانه اجتماعی کمتر استفاده می کنند و چرا؟
- تصمیم گیرندگان در مخاطبان هدف ما چه نوع محتوای رسانه های اجتماعی را مصرف می کنند و چرا آن را ارزشمند می دانند؟
- آیا مشتریان ایده آل ما از محتوای پیشگیری از ضرر در رسانه های اجتماعی استفاده می کنند؟ چه نوع؟
- تصمیم گیرندگان در مخاطبان هدف ما پس از مصرف محتوای رسانه های اجتماعی چه اقداماتی را انجام می دهند و چگونه درد آنها را برطرف می کند؟
- در حال حاضر چه نوع محتوا، مضامین و تصاویری را تولید می کنیم و چگونه می توانیم با توجه به بینش های بالا، آنها را برای رسانه های اجتماعی تغییر دهیم؟ (در این مورد کمی بیشتر)
«ما به <مخاطبان هدف> کمک میکنیم تا با <روش/محصول/سرویس> به <نتایج> دست یابند” + فراخوان برای اقدام (CTA) مرتبط با اهداف شما.
در اینجا یک چک لیست سریع وجود دارد که می توانید از آن برای اطمینان از انجام همه چیز استفاده کنید:
- موضوعات خود و کلمات کلیدی مرتبط با آنها را برنامه ریزی کنید. سپس تاریخ ها، زمان ها، هشتگ ها و CTA های ارسال را برای هر موضوع اختصاص دهید. حتماً برای هر موضوع نیز یک هدف و KPI تعیین کنید.
- برای همکاری با شرکت های وابسته، تأثیرگذاران، و حامیان برند در جایگاه خود برنامه ریزی کنید.
- تاکتیکهای تعامل خود را برنامهریزی کنید – مسابقات فکری، پیامهای پیامکی، استیکرهای داستان، پرسیدن سؤالات تفکر برانگیز، آزمونها، نظرسنجیها، گوش دادن به اجتماعی و غیره.
- خلاصه محتوای کپی و تصویر را به نویسندگان، طراحان، ویراستاران، استیجرها و ناشران اختصاص دهید
- کار تعامل را به بازاریابان رسانه های اجتماعی مرتبط در تیم خود اختصاص دهید
- محتوا را تولید و زمانبندی کنید – هدف خود را برنامهریزی کنید که بستههای خود را بین 30 تا 90 روز برنامهریزی کنید
و برای یک دلیل خوب.
PS: به یک راه حل محتوای کامل با پشتیبانی کامل از برنامه ریزی استراتژی تا محتوای مناسب نیاز دارید؟ ما شما را تحت پوشش قرار داده ایم. کشف کنید که چگونه محتوای راک میتواند به شما کمک کند تا در رسانههای اجتماعی حضور قوی داشته باشید.
اما معامله اینجاست…
هدف شماره 1 رسانه های اجتماعی:
یک راه ساده برای همسو نگه داشتن برنامه رسانه های اجتماعی با استراتژی محتوای گسترده تر، ارزیابی هر کانال اجتماعی در برابر اهداف تجاری خود و نقاط دردناک مخاطب است.
در اینجا یک مثال است:
- انواع محتوا: فهرست نکات، راهنماهای کوتاه، روش ها، پشت صحنه (BTS)، نقل قول های الهام بخش، داستان ها
- موضوعات محتوا: انگیزه شغلی (دوشنبه ها)، نکات شغلی (سه شنبه ها)، داستان های موفقیت مشتری (چهارشنبه ها)، پرسش و پاسخ (پنجشنبه ها)، BTS (جمعه ها)
- تصاویری: اینفوگرافیک، چرخ فلک، تصاویر حرفه ای، ویدیوهای توضیحی کوتاه، ویدیوهای صحبت از مربیان که مشاوره تخصصی را به اشتراک می گذارند، ویدیوهای زنده، تصاویر ثابت
این یک پست مهمان است که توسط Guillaume Deschamps از Wordable نوشته شده است
Guillaume یک بازاریاب دیجیتال است که بر مدیریت استراتژی توسعه در uSERP تمرکز دارد. خارج از محل کار، او از زندگی مهاجرتی خود در مکزیک آفتابی، خواندن کتاب، پرسه زدن در اطراف و تماشای آخرین برنامه های تلویزیونی لذت می برد.
دستورالعمل های صوتی برند خود را در راهنمای سبک شرکت خود مرور کنید – به عنوان مثال، سبک پیام، لحن، شرایط استفاده و اجتناب و غیره.
برای کدام مخاطب هدف تولید محتوا می کنید؟ چه موضوعات محتوا و کلمات کلیدی مرتبط را هدف قرار می دهید؟ اهداف یا آرزوهای شما در بازاریابی محتوا چیست و چگونه با اهداف کسب و کار شما همسو می شوند؟
برای صرفه جویی در زمان ایجاد محتوای اولیه، در نظر بگیرید که قطعه هایی از پست های وبلاگ خود را با بهترین عملکرد انجام دهید.
هنگام تصمیم گیری برای افزودن لینک ها، اهداف خاص خود را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر به دنبال ایجاد فروش بیشتر در تجارت الکترونیک هستید، پیوندی به فروشگاه Shopify خود اضافه کنید. اگر می خواهید لیست ایمیل خود را بسازید، پیوندی به آهنربای سرب مربوطه اضافه کنید.
انواع محتوا و مضامین خود را انتخاب کنید
کاربران جهانی اینترنت همچنین به طور متوسط 147 دقیقه در روز را در رسانه های اجتماعی و برنامه های پیام رسان صرف می کنند که به برندها فرصت های زیادی برای افزایش آگاهی و تبدیل می دهد.
در اینجا یک الگوی آسان وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید:
هنگامی که صدای برند رسانه اجتماعی خود را کاهش دادید، یک پیشنهاد ارزش واضح در هر یک از پروفایل های خود بنویسید.
پیوندهای سریع اضافی را در بایوس رسانه های اجتماعی خود در راستای اهداف خود قرار دهید. پیوندهای خود را با استفاده از کوتاه کننده URL، مانند Bitly، کوتاه کنید، یا از یک پیوند در ابزار بیو مانند Linktree برای قرار دادن همه پیوندهای خود در یک مکان استفاده کنید.
در اینجا موفقیت شماست!
(تصویر ارائه شده توسط Ioana)
پیوندهای سریع در راستای اهداف خود اضافه کنید
این پست را با وارد کردن ایمیل خود در زیر دانلود کنید