اگرچه هوش مصنوعی به طور فزاینده ای پیشرفته و اصلاح شده است، اما می توانیم تضمین کنیم که هرگز جایگزین انسان نخواهد شد. همیشه محدودیتی برای رفتار این هوش مصنوعی انسان وجود دارد که شامل محتوایی است که تولید می کند.
در حال حاضر ابزارهای هوش مصنوعی وجود دارد که به طور خاص برای بررسی محتوا ساخته شده است، هم رایگان و هم پولی. آنها نه تنها در شناسایی اشتباهات املایی، بلکه در توافق، تصحیح کلمات و ساختار مناسب محتوا کمک می کنند.
این یک واقعیت است که ابزارهای هوش مصنوعی اینجا هستند. با این حال، همه نمی دانند که دقیقاً چگونه برای کمک به کار بازاریابی محتوا استفاده می شود. برخی از مزایای اصلی آن را در اینجا بررسی کنید.
اطلاعات را به طور موثر جمع آوری کنید
در این مرحله، هوش مصنوعی بسیار مفید هستند. با چند سوال ارگانیک، او موفق می شود تمام داده های مرجع مورد نظر شما را جمع آوری کند و آنها را به روشی سازماندهی شده نشان دهد – دقیقاً همان چیزی که هنگام بررسی محتوا به آن نیاز دارید.
بررسی محتوا با استفاده از هوش مصنوعی
نکته مهم دیگر این است که با استفاده بیشتر از ابزارهای هوش مصنوعی، موتورهای جستجو نسبت به متون کاملا مصنوعی هوشیار هستند. با این حال، این خطر نیز وجود دارد که متن ارگانیک به نظر می رسد که توسط یک ماشین نوشته شده است، اگر آن لمس اضافی در تصحیح داده نشود.
موتورهای جستجو و محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی
اگر سایتی ۷۵ درصد یا بیشتر از دخالت و تولید انسان در محتوای خود داشته باشد، تفاوت حاشیه ای تر می شود. به عبارت دیگر، استفاده کم از این ابزارها برای بهبود بهره وری می تواند بدون آسیب رساندن به سئوی شما، مزایای ملموسی داشته باشد.
ردیابی و درک بهتر نقش هوش مصنوعی در کار تصحیح کنندگان.
نقش هوش مصنوعی در بررسی محتوا امروزه
فرآیند تحقیق همچنین میتواند بسیار زمانبر و پیچیده باشد، بهویژه زمانی که موضوعات مورد نظر شما در منابع مختلف باشد. یافتن سریع اطلاعات مورد نیاز برای بهینه سازی هر استراتژی بازاریابی دیجیتال بسیار مهم است.
درست است که محبوبیت ابزارهای هوش مصنوعی باعث ایجاد نگرانی در بین بازاریابان محتوا شده است. با این حال، حضور یک انسان هنوز برای همه کارهای خلاقانه، برای انجام کارهایی که ماشین قادر به انجام آن نیست، اساسی است.
لحن انسانی تر در هر متن بازاریابی دیجیتال ضروری است. همین آشنایی است که مخاطب را جذب می کند و به شما امکان می دهد با سرنخ های بیشتری ارتباط برقرار کنید. کاری که مجدداً باید با بررسی متن آنلاین توسط یک انسان انجام شود و تجربه حرفه ای و شخصی را به مطالب بیاورد.
موضوع دیگری که وقتی در مورد استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی در تولید محتوا صحبت می کنیم، تاثیر آن بر سئو است. آیا استفاده از محتوای ساخته شده با هوش مصنوعی بیشتر یا کارهای انسانی بیشتر بر عملکرد صفحه شما تأثیر می گذارد؟
آیا می خواهید با روندهای بازاریابی دیجیتال همراه باشید؟ در خبرنامه ما مشترک شوید و در بازار خود پیشرو باشید.
با همان تلاش و زمان صرف شده، یک حرفه ای می تواند محتوای بیشتری را به یکباره بررسی و اصلاح کند. با توجه به اینکه زمان مهم ترین و محدودترین منبع است، هر ابزاری که به استفاده بهتر از آن کمک کند، استقبال می شود.
انسان همچنان در تولید محتوا ضروری است
این بر عهده تیم بازاریابی است که این ایدهها را فیلتر کرده، آنهایی را که بیشترین پتانسیل را دارند جدا کرده و آنها را عملی کنند. استراتژیست ها مطالبی را جمع آوری می کنند، کپی رایترها محتوا ایجاد می کنند و تصحیح کنندگان در زبان، دستور زبان و ساختار تغییراتی ایجاد می کنند. همانطور که گفتیم، ماشین تنها میتواند بخشهایی از پایگاه داده خود را جمعآوری کرده و به طور منسجم ارائه کند. خلق چیزی توانایی منحصر به فرد انسان است.
انسانی کردن متن
با چند کلیک، ربات قادر است متنهای منسجم شگفتآوری تولید کند که بسیاری از آنها به نظر میرسد توسط یک انسان ساخته شدهاند. تا آنجا که این ایده به وجود آمد که این ماشین ها می توانند جایگزین حرفه ای ها شوند. با این حال، این نمی تواند فراتر از واقعیت باشد. آنها فقط ابزارهایی هستند که می توانند برای بهبود یا تسهیل تولید محتوا استفاده شوند.
طبق مطالعه Originality.AI، این به چند عامل بستگی دارد. بله، سایتهایی که درصد بیشتری از محتوای انسانی دارند، نسبت به صفحاتی که عمدتاً با محتوای هوش مصنوعی ساخته شدهاند، عملکرد بهتری دارند. با این حال، محدودیتی وجود دارد.
این ابزارها می توانند در هنگام بررسی یک متن قبل از تأیید آن، متحدان خوبی باشند. به خصوص برای محتوای بسیار گسترده، مانند راهنماها و کتاب های الکترونیکی. دستگاه می تواند تمام محتوا را تجزیه و تحلیل کند و واضح ترین خطاها را پیدا کند، مانند مسائل مربوط به همخوانی یا املایی، و آنها را برجسته کند.
تمام مزایایی که تاکنون ذکر کردیم منجر به یک نتیجه می شود: چابکی تولید بیشتر. به عنوان مثال، استفاده از وب سایتی که به طور خودکار متون را خلاصه می کند.
اشاره کردیم که چگونه می توان از هوش مصنوعی برای پرورش خلاقیت و یافتن ایده های جدید استفاده کرد. با این حال، تنها می تواند بخشی از آن کار را انجام دهد و ترکیبات کمتر متعارفی را پیدا کند و به کاربر ارائه کند.
البته بازبین باید اصلاحات را خودش انجام دهد. هوش مصنوعی میتواند چیزی را پیشبینی کند که احتمالاً یک خطا است، اما نمیتواند تشخیص دهد که برای مثال یک قطعه «عجیب به نظر میرسد».
بهینه سازی زمان تولید
هوش مصنوعی یکی از موضوعات داغ ماه های اخیر است. با ایجاد و دسترسی به ابزارهایی مانند ChatGPT و Synthesia، نحوه درک استراتژی های بازاریابی دیجیتال به طور قابل توجهی تغییر کرده است، به ویژه در کار کپی رایترها و بررسی کنندگان متن
در اینجا چند نمونه از نقش مصحح در این زمینه جدید را بررسی کنید.
فقط انسانها ایده دارند
همانطور که می بینید، هوش مصنوعی در حال حاضر نقش مهمی در کار تصحیح کنندگان بازی می کند. بیش از هر زمان دیگری، درک این ابزارها و چگونگی تغییر روش بازاریابی محتوا در سال های آینده مهم است – اما همیشه به یاد داشته باشید که آنها جایگزینی برای خلاقیت انسان نیستند.