ابراز امیدواری سفیر ژاپن در ایران به حصول توافق طرف های مذاکره کننده در وین

وی با بیان تلاش‌های دولت سیزدهم برای رفع تحریم‌ها علیه ملت ایران گفت: در مراحل نهایی مذاکرات، ایران پاسخ نهایی خود را به صورت مکتوب به طرف مقابل ارایه کرده است و آمریکا به عنوان کشوری که با خروج خود از توافق، موجب وضع کنونی شده، می بایست نظر خود را اعلام کند.

ابراز امیدواری سفیر ژاپن در ایران به حصول توافق طرف های مذاکره کننده در وین

سفیر ژاپن در ایران با اشاره به مناسبات دوستانه جمهوری اسلامی ایران و کشورش در طول سالهای گذشته ؛ از توسعه مناسبات تهران – توکیو در همه زمینه ها استقبال کرد و گفت که همه مساعی خود را برای بهبود و تقویت روابط فیمابین بکار خواهد بست.

تبادل هیات های رسانه ای میان دوکشور ؛ تاکید بر حضور مدیران ارشد رسانه های ژاپنی در مجمع عمومی اجلاس اوآنا ( سازمان خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه ) ؛ آمادگی ایرنا برای میزبانی از سفر هیات رسانه ای ژاپن به ایران برای بازدید از پیشرفت ها و دستاوردهای جمهوری اسلامی در زمینه های مختلف ، تقویت همکاری های رسانه ای سفارت ژاپن در ایران با خبرگزاری جمهوری اسلامی و توسعه همکاری های فرهنگی و ورزشی و علمی از دیگر موضوعاتی بود که در دیدار سفیر ژاپن با مدیرعامل ایرنا مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت .


منبع: https://www.irna.ir/news/84863476/%D8%A7%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D9%85%DB%8C%D8%AF%D9%88%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%B3%D9%81%DB%8C%D8%B1-%DA%98%D8%A7%D9%BE%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D9%87-%D8%AD%D8%B5%D9%88%D9%84-%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%81%D9%82-%D8%B7%D8%B1%D9%81-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%B0%D8%A7%DA%A9%D8%B1%D9%87

هجدهمین نشست مجمع عمومی اوآنا ( سازمان خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه ) یکم تا چهارم آبانماه امسال به میزبانی ایرنا در تهران برگزار می شود.

علی نادری مدیر عامل ایرنا نیز در این دیدار که در فضایی گرم و دوستانه برگزار شد ؛ با اشاره به قدمت 90 ساله روابط دیپلماتیک میان ایران و ژاپن ؛ به روند مذاکرات برای رفع تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ایران اشاره کرد و گفت که ژاپن می تواند در این موقعیت کنونی ؛ نقش موثر و سازنده ای در این مذاکرات ایفا نماید.

وی همچنین با ابراز تاسف از درگذشت ابه شینزو نخست وزیر فقید ژاپن ابراز امیدواری کرد در دوران جدید ؛ مناسبات تهران – توکیو در زمینه های مختلف گسترش یابد.

ابراز امیدواری سفیر ژاپن در ایران به حصول توافق طرف های مذاکره کننده در وین
سفیر ژاپن همچنین به برنامه ریزی های انجام شده برای برگزاری ” ماه فرهنگی ژاپن ” در سپتامبر آینده در ایران اشاره و ابراز امیدواری کرد روابط و مناسبات فرهنگی دوکشور بیش از پیش تحکیم و گسترش یابد.

مدیر عامل ایرنا همچنین مراودات رسانه ای ایران و ژاپن را یادآور شد و بر تقویت همکاری های رسانه ای میان دوکشور بویژه خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) با رسانه های ژاپنی تاکید کرد.

نادری ؛ عزم و اراده دولت سیزدهم به ریاست آیت الله رییسی رییس جمهوری را توسعه و تقویت مناسبات با کشورهای دوست دانست و گفت : تماس های تلفنی روسای جمهوری و وزرای خارجه ایران و ژاپن گواهی بر علاقه مندی سران و مقامات بلندپایه دوکشور برای توسعه مناسبات در همه زمینه هاست .

وی موضوعاتی از جمله مدیریت منابع آب ؛ زلزله ؛ مبارزه با آلودگی هوا ؛ حفظ محیط زیست و منابع طبیعی ؛ کمک به پناهندگان افغانستانی در ایران و مبارزه با بیماری کرونا را از جمله مسائلی دانست که سازمان ها و دستگاههای مربوطه دوکشور با هم همکاری دارند و گفت که امیدوارم این همکاری ها به مرحله بالاتری رشد و توسعه یابد.

وی همچنین با قدردانی از مدیر عامل ایرنا برای دعوت از مدیران ارشد خبرگزاری های ژاپنی برای شرکت در اجلاس مجمع عمومی اوآنا ابراز امیدواری کرد اجلاس آتی با موفقیت برگزار شود.

«کازو توشی آیکاوا» در دیدار با ” علی نادری ” مدیر عامل ایرنا گفت که در صورت دستیابی به توافق در مذاکرات ؛ “این موفقیت بسیار بزرگی برای دولت جمهوری اسلامی ایران ” خواهد بود.

وی یاد و خاطره مرحومه خانم ” کونیکو یامامورا ” مادر شهید ژاپنی ( شهید بابایی ) را که به تازگی در ایران درگذشت ، گرامی داشت و گفت : جایگاه خانواده های شهدا در نزد ملت ایران جایگاه والایی است و مردم ایران از این بانوی بزرگ که فرزند خود را تقدیم دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی کرد ؛ تجلیل کردند.