ابزارک های وردپرس در مقابل بلوک ها – تفاوت چیست؟ (توضیح داده شد)

ابزارک ها در وردپرس 2.2 (مه 2007) معرفی شدند. هدف این بود که به کاربران راهی آسان برای اضافه کردن عناصر قابل تنظیم به وب‌سایت خود بدون نیاز به درج مکرر همان عنصر در انتهای پست‌های وبلاگ، یا ویرایش فایل‌های موضوع وردپرس برای ایجاد یک نوار کناری و کد دستی در چیزی بود. مانند کدهای ردیابی Google AdSense.

اینها همچنان بلوک هستند، اما فقط به عنوان ابزارک دسته بندی می شوند تا کاربران بتوانند درک کنند که این بلوک ها مانند ویجت های قدیمی رفتار می کنند.

با این حال، اگر از یک تم مبتنی بر بلوک استفاده می‌کنید که هیچ ناحیه آماده برای ویجت تعریف‌شده ندارد، ممکن است آن را در زیر آن نبینید. خواهید دید ظاهر » ویرایشگر بجای.

ویرایشگر سایت بدون صفحه نمایش ویجت

راه ساده این است که این کار را با استفاده از افزونه رایگان WPCode انجام دهید که به شما امکان می دهد وردپرس را بدون اضافه کردن ده ها افزونه سفارشی کنید.

بسیاری از ویجت‌های قدیمی وردپرس دارای بلوک‌هایی هستند که می‌توانند همین کار را انجام دهند.

ویجت‌های وردپرس عناصری با محتوای پویا هستند که می‌توانید آن‌ها را به قسمت‌های آماده ابزارک مانند نوارهای کناری اضافه کنید.

بلوک ها بسیار شبیه به ویجت ها هستند زیرا هر کدام یک عنصر از صفحه یا پست را کنترل می کنند. با این حال، بر خلاف ویجت‌ها، بلوک‌ها فقط به عنوان بخشی از ویرایشگر پست و صفحه معرفی شدند، به این معنی که نمی‌توان آن‌ها را به راحتی به مناطقی مانند پاورقی سایت یا نوار کناری اضافه کرد.

کاربران می‌توانند به سادگی محتوا یا ویژگی‌هایی را با استفاده از ویجت‌هایی وارد کنند که لازم نیست بخشی از فایل‌های موضوعی کلی یا پست‌های وبلاگ آنها باشد.

با این حال، تفاوت بین ویجت ها و بلوک ها اکنون کاملا مبهم شده است.

با این حال، همان را می توان با استفاده از بلوک به دست آورد. بسیاری از افزونه های برتر وردپرس اکنون دارای بلوک هایی هستند که می توانید در هر جایی اضافه کنید.

بلوک های پلاگین

به تدریج، تقریباً تمام قالب‌های وردپرس، ویجت‌ها را با افزودن قسمت‌های آماده برای ویجت در طراحی و طرح‌بندی‌هایشان تطبیق دادند. اینها اغلب نوارهای کناری و پاورقی بودند.

روی دکمه افزودن بلوک جدید (+) کلیک کنید و دسته‌ای از بلوک‌ها را خواهید دید که به عنوان ابزارک دسته‌بندی می‌شوند.

بلوک های ویجت

ویجت ها و بلوک های وردپرس هر دو برای افزودن عناصر محتوای پویا به پست ها، صفحات، نوارهای کناری و قالب ها استفاده می شوند. ابزارک‌ها به مدت 16 سال بخش اصلی وردپرس بوده‌اند، در حالی که بلوک‌ها از سال 2018 تنها بخشی از پلتفرم بوده‌اند. آنها عملکردهای مشابهی دارند، اما یکسان نیستند.

ویجت ها هنوز در زیر قرار دارند ظاهر » ویجت ها منو.

برای کسب اطلاعات بیشتر، آموزش کامل ویرایشگر بلوک وردپرس ما را ببینید که نحوه استفاده از ویرایشگر پیش فرض برای ایجاد طرح بندی محتوای زیبا را نشان می دهد.

تفاوت بین ابزارک ها و بلوک ها در وردپرس

اگر افزونه یا قالب وردپرس در وب‌سایت شما از ابزارک‌های مبتنی بر بلوک پشتیبانی نمی‌کند، می‌توانید با توسعه‌دهنده تماس بگیرید و از او بخواهید که ویجت‌های خود را به بلوک تبدیل کند.

آیا سعی می کنید تفاوت بین ابزارک های وردپرس در مقابل بلوک ها را درک کنید؟

اگر این مقاله را دوست داشتید، لطفاً در کانال یوتیوب ما برای آموزش های ویدیویی وردپرس مشترک شوید. شما همچنین می توانید ما را در پیدا کنید توییتر و فیس بوک



استفاده از آن آسان، مدرن و انعطاف‌پذیرتر از صفحه ویجت‌های قبلی است.

به عنوان مثال، WPForms دارای یک بلوک فرم تماس است که می توانید آن را در هر جایی برای نمایش فرم اضافه کنید.

اگر برنامه‌ای برای انتشار به‌روزرسانی ندارند، می‌توانید به راحتی افزونه‌ها یا تم‌های جایگزین را برای جایگزینی آنها پیدا کنید.

پس از فعال سازی، افزونه به سادگی ویرایشگر ویجت مبتنی بر بلوک را با صفحه ویجت قدیمی جایگزین می کند.

یک بلوک را می توان در یک پست یا صفحه برای هر عنصر، از جمله یک پاراگراف، یک تصویر، یک گالری، یک ویژگی خاص پلاگین مانند ثبت نام ایمیل، یا جاسازی ویدیو، در یک پست یا صفحه درج کرد.

مسدود کردن ویرایشگر در وردپرس

اگر هنوز نیاز به استفاده از ویجت های قدیمی دارید، می توانید ابزارک های بلوک را در وردپرس غیرفعال کنید.

ابزارک ها ایجاد وبلاگ ایده آل وردپرس را برای کاربران آسان تر می کند و به آنها اجازه می دهد به راحتی تبلیغات بنر یا فرم های ثبت نام ایمیل را اضافه کنند.

بلوک ها نیز عناصر مستقلی هستند که می توانید از طریق ویرایشگر بلوک به آنها دسترسی داشته باشید. آنها را می توان در پست ها و صفحات و همچنین مناطق آماده ویجت استفاده کرد. در صورتی که تم شما ویرایشگر کامل سایت را فعال کرده باشد، می توانید از آنها در قالب ها استفاده کنید.

ویجت ها اولین ابزارهایی بودند که به توسعه دهندگان اجازه دادند عناصر دیگری مانند فرم های تماس، توصیفات، فیدهای رسانه های اجتماعی و موارد دیگر را خروجی بگیرند.

برای تحقق این امر، ویرایشگر ویجت مبتنی بر بلوک جدید در وردپرس 5.8 معرفی شد.

کاربران اکنون می‌توانستند از بلوک‌ها در قسمت‌های آماده ابزارک تم‌های خود استفاده کنند.

مسدود کردن ویرایشگر ویجت

ما به کاربران توصیه می کنیم در اسرع وقت از ویرایشگر ابزارک های مبتنی بر بلوک جدید استفاده کنند زیرا این مسیر توسعه وردپرس است.

ویرایشگر ویجت وردپرس تا زمانی که وردپرس 5.8 در سال 2021 منتشر شد به این شکل بود.

صفحه ویجت های قدیمی

بلوک ها در وردپرس چیست؟

این دارای یک قطعه از پیش ساخته شده است که می توانید از آن برای غیرفعال کردن ابزارک های مسدود استفاده کنید.

قطعه Disable Widget Blocks را از کتابخانه WPCode انتخاب کنید

با این حال، اگر کاربر همچنان نیاز به استفاده از ویجت قدیمی داشت که بلوک جایگزین ندارد، می‌تواند با استفاده از بلوک ابزارک‌های قدیمی این کار را انجام دهد.

بلوک ویجت قدیمی

در این مقاله، تفاوت بین ابزارک‌های وردپرس و بلوک‌ها را توضیح می‌دهیم تا بتوانید نحوه استفاده صحیح از آنها را بیاموزید.

درک تفاوت بین ویجت ها و بلوک های وردپرس

اگر یک افزونه وردپرس بلوکی دارد که می‌توانید آن را به پست‌ها و صفحات اضافه کنید، اکنون می‌توانید از همان بلوک در مناطق آماده ابزارک نیز استفاده کنید.

به طور مشابه، All in One SEO دارای بلوک هایی برای فهرست مطالب، نقشه سایت HTML، ناوبری خرده نان و موارد دیگر است.

ویرایشگر ویجت مبتنی بر بلوک

وردپرس به سمت استفاده از روشی بصری تر و یکپارچه تر برای ویرایش محتوا در وب سایت وردپرس پیش می رود.

توسعه دهندگان تم همچنین می توانند بلوک های سفارشی ایجاد کنند که کاربران می توانند به قسمت های مختلف وب سایت خود اضافه کنند.

آینده ابزارک های وردپرس

همچنین ممکن است ببینید که از آن به عنوان ویرایشگر گوتنبرگ یاد می شود که نام رمز توسعه آن بود.

با این حال، بسیاری از تم های وردپرس هنوز از ویجت های قدیمی استفاده می کنند. به طور مشابه، بسیاری از افزونه های وردپرس هنوز از کدهای کوتاه و ابزارک های قدیمی استفاده می کنند.

همچنین بلوک‌هایی برای اضافه کردن عناصر طرح‌بندی مانند پوشش‌ها، الگوها، جداول، ستون‌ها، گروه‌ها و موارد دیگر وجود دارد.

وردپرس برنامه ریزی کرده است که ویرایشگر بلوک را برای ویرایش تمام قسمت های وب سایت شما از جمله مناطق آماده ابزارک تطبیق دهد.

تا قبل از وردپرس 5.8، تفاوت بین ویجت ها و بلوک ها کاملاً آشکار بود.

کاربران ویجت ها را به قسمت های آماده ویجت موضوع خود اضافه کردند. آنها در درجه اول برای نمایش عناصری که محتوای پست/صفحه نیستند استفاده می شدند. به عنوان مثال، لیست پست های اخیر، لینک های مهم، تبلیغات بنری، فرم ها و موارد دیگر.

این بدان معنی است که ویجت های قدیمی دیگر در آینده در دسترس نخواهند بود. تم های وردپرس و توسعه دهندگان افزونه در حال حاضر در حال تطبیق و اضافه کردن پشتیبانی برای ویرایشگر بلوک در محصولات خود هستند.

ویجت ها عناصر مستقلی هستند که می توانند در مناطق آماده ابزارک مانند نوارهای کناری در یک وب سایت وردپرس استفاده شوند.

توجه داشته باشید: افزونه Classic Widgets فقط تا سال 2024 پشتیبانی می‌شود. پس از آن، افزونه به‌روزرسانی یا نگهداری نمی‌شود، به همین دلیل توصیه می‌کنیم از WPCode برای سفارشی‌سازی خود در آینده استفاده کنید.

بلوک ها در مقابل ویجت ها – کدام یک بهتر است؟

امیدواریم این مقاله به شما در درک تفاوت بین ابزارک‌های وردپرس در مقابل بلوک‌ها کمک کرده باشد. همچنین ممکن است بخواهید انتخاب ما از بهترین پلاگین های بلوک برای وردپرس را ببینید یا راهنمای ما در مورد تفاوت بین ویرایشگر بلاک و سازندگان صفحه را ببینید.

بلوک ها عناصری هستند که کاربران می توانند با استفاده از ویرایشگر محتوای وردپرس به یک منطقه اضافه کنند. وردپرس به این ویرایشگر محتوای مبتنی بر بلوک در وردپرس 5.0 تغییر مکان داد.

از طرف دیگر، می توانید از افزونه ابزارک کلاسیک نیز استفاده کنید. برای جزئیات بیشتر، راهنمای گام به گام ما در مورد نحوه نصب افزونه وردپرس را ببینید.

در اینجا مروری سریع از موضوعاتی است که در این مقاله به آنها خواهیم پرداخت.

ابزارک های وردپرس چیست؟