استاد سئو وردپرس: مراحل آسان برای مبتدیان


اکنون که یک وب سایت وردپرس محکم ساخته اید، باید بدانید که چگونه ترافیک را به سمت آن هدایت کنید.

در حالی که هزاران استراتژی دیجیتال مارکتینگ برای کمک به شما در به حداکثر رساندن تعداد بازدیدکنندگان وجود دارد، یکی از قابل اعتمادترین گزینه ها بهینه سازی موتور جستجو (SEO) است.

خوشبختانه، تکنیک های سئو وردپرس به راحتی قابل تسلط هستند تا زمانی که اصول اولیه را بدانید.

بنابراین، با در نظر گرفتن این موضوع، بیایید آنچه را که برای بهینه‌سازی سایت جدید شما از پایه لازم است، بررسی کنیم.

این پست را با وارد کردن ایمیل خود در زیر دانلود کنید

تکنیک های ضروری سئو وردپرس

بهینه‌سازی موتورهای جستجو طیف گسترده‌ای از تاکتیک‌ها و جزئیات را در بر می‌گیرد، بنابراین در ابتدا ممکن است همه آن‌ها کمی طاقت‌فرسا به نظر برسند.

یکی از بهترین راه‌ها برای اطمینان از اینکه همه کارها را به درستی انجام می‌دهید این است که به انواع مختلفی از استراتژی‌هایی که می‌توانید اجرا کنید نگاه کنید و روی آنها تمرکز کنید.

چهار دسته اصلی وجود دارد که باید به آنها توجه کرد، پس بیایید آنها را تجزیه کنیم.

بهینه سازی روی صفحه

همانطور که از نام آن پیداست، این دسته به هر کاری که می توانید در صفحات سایت خود انجام دهید اشاره دارد.

بهینه سازی درون صفحه شامل نگاه کردن به هر جنبه از صفحه و اطمینان از بهینه سازی آن برای کلمه کلیدی مورد نظر شما است.

اجزای اصلی این دسته عبارتند از:

  • عنوان متا
  • توضیحات متا
  • برچسب عنوان
  • پیوند داخلی و خارجی
  • تگ های جایگزین تصویر
  • سرصفحه ها و ساختار نوشتاری
  • محتوای صفحه بهینه شده
  • سرعت سایت

خوشبختانه، شما می توانید هر یک از این جزئیات را کنترل کنید، بنابراین فقط باید هر قطعه را مرور کنید و بررسی کنید که آیا بهینه شده است یا خیر.

حتی بهتر از آن، می‌توانید از افزونه‌های وردپرس برای اسکن این عناصر برای خود استفاده کنید (در ادامه در مورد آن‌ها بیشتر توضیح خواهیم داد). در این مورد، شما فقط باید برای بهینه سازی صفحه به مشکلات پرچمدار رسیدگی کنید.

بهینه سازی خارج از صفحه

اگر سئو داخلی به عناصری اشاره دارد که می توانید در وب سایت خود کنترل کنید، سئو خارج از صفحه به عناصر خارج از صفحات وب شما اشاره دارد.

در حالی که کنترل مستقیمی روی این قطعات ندارید، می توانید در مورد ایجاد یک شبکه بهینه سازی خارج از صفحه قوی تر فعال باشید.

اجزای اصلی این دسته عبارتند از:

  • بک لینک ها – نه تنها به سایت های خارجی لینک می دهید، بلکه آنها به شما لینک می دهند. می‌توانید درخواست بک‌لینک کنید یا محتوای معتبری را ارائه دهید که به هر حال سایر وب‌سایت‌ها می‌خواهند به آن پیوند دهند.
  • ارسال مهمان – یکی از بهترین راه‌ها برای اطمینان از دریافت بک لینک، نوشتن یک پست مهمان برای یک سایت دیگر است. آنها محتوای با کیفیت بالا دریافت می کنند و شما یک شبکه پیوند قوی تری دریافت می کنید – این یک وضعیت برد-برد است.
  • ارسال در رسانه های اجتماعی – به هر حال باید برند خود را در رسانه های اجتماعی تبلیغ کنید، بنابراین می توانید پیوندهایی را در پست های خود جاسازی کنید که به سایت شما باز می گردند.
  • بررسی ها – افراد بیشتری نسبت به قبل به بررسی های آنلاین اعتماد می کنند، بنابراین می توانید مشتریان خود را تشویق کنید که در یک وب سایت شخص ثالث نظر بدهند. فقط مطمئن شوید که نظرات مثبت را درخواست نکنید، زیرا غیرقانونی است.

سئو فنی

سئو فنی به عناصر فنی تر سایت شما اشاره دارد تا اطمینان حاصل شود که آنها برای کلمات کلیدی هدف بهینه هستند. برخی از این اجزا عبارتند از:

  • سرعت سایت
  • سلسله مراتب صفحه
  • نقشه های سایت
  • خزیدن صفحه
  • HTTPS در مقابل HTTP
  • سازگاری با موبایل
  • فهرست صفحه
  • عنوان و توضیحات طول کاراکتر

به طور کلی، شما می خواهید از ابزارهای سئو برای بررسی سایت خود استفاده کنید و هر گونه مشکلی را علامت گذاری کنید تا بتوانید آنها را برطرف کنید. انجام ممیزی سایت به طور منظم می تواند به جلوگیری از ایجاد مشکلات اساسی کمک کند.

بهینه سازی محتوا

بهترین وب سایت وردپرسی باید محتوای باکیفیت زیادی داشته باشد.

پست‌های وبلاگ، کلیپ‌های ویدئویی، اینفوگرافیک‌ها و پادکست‌ها همگی راه‌های فوق‌العاده‌ای برای ایجاد وزوز و هدایت ترافیک به صفحات فرود شما هستند.

با این حال، شما همچنین باید اطمینان حاصل کنید که تمام محتوای شما بهینه شده است. برخی از قطعاتی که باید به آنها توجه کرد عبارتند از:

  • نام فایل ها – به عنوان مثال، به جای استفاده از یک فایل تصویری مانند 123456.jpg، می توانید یک کلمه کلیدی یا یک توضیح کوتاه از تصویر را وارد کنید.
  • توضیحات و زیرنویس – مطمئن شوید که هر عکس و ویدیو دارای شرح یا توضیحات مناسب برای کلمه کلیدی است. موتورهای جستجو به این عناصر توجه می کنند و می خواهند از مرتبط بودن آنها با صفحه اطمینان حاصل کنند.
  • متن جایگزین – اگر تصویر به هر دلیلی نتواند رندر شود، متن جایگزین نمایش داده می شود. این متن همچنین می‌تواند برای صفحه‌خوان‌های افرادی که دارای اختلالات بینایی هستند استفاده شود.
  • زیرنویس و رونویسی بسته – اگر ویدیوها یا پادکست‌هایی را پست می‌کنید، حتما رونویسی ارائه کنید تا فهرست‌بندی آنها آسان‌تر باشد. همچنین، بسیاری از مردم ویدیوها را با صدای خاموش تماشا می کنند، بنابراین زیرنویس می تواند محتوای شما را جذاب تر کند.

بهترین روش ها برای ایجاد محتوای با کیفیت بالا و مرتبط برای رتبه بندی بهتر سئو

در حالی که باید به تمام جزئیات کوچکتر استراتژی سئوی خود توجه کنید، چیزی که بیش از همه مهم است این است که محتوای با ارزشی ایجاد می کنید که مخاطبان شما می خواهند مصرف کنند.

بدون این عنصر، هیچ دلیلی وجود ندارد که کسی از سایت شما بازدید کند (یا بعداً بازگردد).

همچنین، باید مطمئن شوید که محتوای شما با کلمات کلیدی خاصی مرتبط است، بنابراین صفحه در نتایج جستجو رتبه بالاتری خواهد داشت.

خوشبختانه، می‌توانید این بهترین شیوه‌ها را دنبال کنید تا اطمینان حاصل کنید که محتوای شما تا حد امکان ارزشمند و مرتبط است:

تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید

تحقیق کلمات کلیدی برای سئو اساسی است و باید به هدایت استراتژی محتوای شما کمک کند.

می‌توانید به آنچه افراد در جستجوی آن هستند توجه کنید و به سؤالات خاصی که ممکن است داشته باشند بپردازید.

از آنجا می‌توانید پست‌های وبلاگ، کلیپ‌های ویدیویی و حتی قسمت‌های پادکست را با محوریت این عبارت‌های جستجو ایجاد کنید.

برای بهترین نتایج، روی کلمات کلیدی با رقابت نسبتاً کم تمرکز کنید. همانطور که مخاطبان خود را ایجاد می کنید، می توانید شروع به کار روی کلمات کلیدی با حجم بالا کنید تا ترافیک سایت خود را به طور چشمگیری افزایش دهید.

اسکرین شات جستجوی کلمه کلیدی - semrush
سمروش

مخاطب خود را درک کنید

از آنجایی که ارتباط برای سئو بسیار مهم است، باید بدانید که چرا شخصی روی یک لینک کلیک می کند و مقاله شما را می خواند یا ویدیوی شما را تماشا می کند.

اگر مخاطبان خود را درک نمی کنید، به هیچ وجه نمی توانید محتوای ارزشمندی ایجاد کنید که آنها از آن لذت ببرند (و در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارند).

هر چه بتوانید تحقیقات بیشتری در مورد جمعیت هدف خود انجام دهید، تمرکز بر روی قطعاتی که سر و صدای زیادی ایجاد می کنند آسان تر است.

نوشتن محتوای خود را برون سپاری کنید

راه اندازی یک وبلاگ یک شغل تمام وقت است، به خصوص اگر می خواهید برای کلمات کلیدی رقابتی رتبه بندی کنید.

خوشبختانه WriterAccess می تواند شما را با نویسندگان درجه یک در تمام صنایع مرتبط کند.

مهم نیست که چقدر محتوای تولید می کنید، می توانید قطعات صیقلی را به موقع و مطابق با مشخصات دقیق خود تحویل بگیرید. سپس، فقط شاهد ورود ترافیک باشید.

اشتباهات رایج در سئو وردپرس

از آنجایی که عناصر زیادی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید، بسیاری از مشاغل و توسعه دهندگان وب برخی از آنها را نادیده می گیرند. در اینجا خلاصه ای از رایج ترین اشتباهاتی که ممکن است مرتکب شوید (و نحوه رفع آنها) آورده شده است.

کلید واژه پر کردن

گوگل سایت هایی را که کلمات کلیدی زیادی در محتوای خود قرار می دهند مجازات می کند.

می‌توانید از ابزارهای محتوای سئو استفاده کنید تا به شما بگوییم چگالی کلمه کلیدی برای نوع محتوایی که تولید می‌کنید، کار می‌کند.

همچنین، به یک یا دو کلمه کلیدی متکی نباشید – برای ارتباط بهتر، رشته های کلیدواژه مرتبط را اضافه کنید.

محتوای تکراری

همانطور که سایت شما رشد می کند، ممکن است صفحات یا پست های تکراری ایجاد کنید.

همچنین، ممکن است یک صفحه را بدون حذف صفحه قبلی به روز کنید.

اجرای ممیزی سایت می تواند این محتوای تکراری را به شما نشان دهد تا بتوانید آن را از نقشه سایت خود پاک کنید.

سازگار با موبایل نیست

آیا می دانستید 6.8 میلیارد نفر صاحب گوشی هوشمند هستند؟

افراد بیشتری برای مرور وب‌سایت‌ها و لذت بردن از محتوا از دستگاه‌های تلفن همراه استفاده می‌کنند، بنابراین باید مطمئن شوید که صفحات شما با نمایشگرهای کوچک‌تر سازگار هستند یا جریمه می‌شوند.

خوشبختانه، بهترین سازندگان وب سایت دارای بهینه سازی داخلی برای موبایل هستند، بنابراین نیازی به ایجاد دو نسخه از سایت خود ندارید.

نقشه سایت را به گوگل ارسال نکردید

یکی از ساده ترین راه ها برای اطمینان از اینکه گوگل سایت شما را به درستی ایندکس می کند، ارسال نقشه سایت است.

همچنین می‌خواهید هر بار که تغییرات قابل توجهی ایجاد می‌کنید، این کار را انجام دهید تا خزنده‌های وب بدانند چه چیزی فعلی و چه چیزی قدیمی است.

افزونه ها و ابزارهای سئو وردپرس

به جای اینکه سعی کنید تمام نیازهای سئوی خود را به صورت دستی مدیریت کنید، استفاده از افزونه سئو وردپرس بسیار ساده تر است.

این ابزارها به طور خودکار سایت و محتوای شما را اسکن می کنند تا بررسی کنند که آیا به اندازه کافی بهینه شده است یا هنوز نیاز به کار دارد.

در اینجا گزینه های مورد علاقه ما هستند:

SEO All-in-One

اگر یک رابط ساده و افزونه ای می خواهید که تمام جنبه های استراتژی سئوی شما را زیر نظر داشته باشد، نمی توانید خیلی بهتر از AIOSEO انجام دهید.

بیش از سه میلیون سایت وردپرس از این ابزار استفاده می کنند و می تواند فوراً رتبه شما را افزایش دهد.

Yoast SEO

هنگامی که صحبت از سئو داخلی می شود، Yoast SEO یکی از پرکاربردترین افزونه ها است.

در حین ایجاد صفحات شما را اسکن می کند و شما را از هرگونه مشکل یا پرچم قرمز مطلع می کند.

همچنین می توانید سئوی خود را به صورت بلادرنگ به روز کنید و ببینید آیا صفحه شما به درستی بهینه شده است یا خیر.

سئوی HubSpot

HubSpot یکی از شناخته شده ترین وب سایت های بازاریابی دیجیتال است و منابع زیادی را برای به حداکثر رساندن استراتژی SEO شما ارائه می دهد.

حتی بهتر از آن، می‌توانید از این افزونه رایگان برای دریافت تمام این بینش‌ها در صفحات خود استفاده کنید، بنابراین هرگز چیزی را از دست ندهید.

HubSpot همچنین می تواند به شما نشان دهد که چگونه از رقبای خود برتری کسب کنید.

سئوی وردپرس خود را با محتوای راک بهبود بخشید!

نه تنها Rock Content می تواند به شما کمک کند تا یک سایت وردپرس را با Stage میزبانی کنید، بلکه می توانیم به شما کمک کنیم تا از طریق WriterAccess صفحات خود را با محتوای ارزشمند سئو پسند پر کنید.

مهم نیست که کسب و کار شما در چه مرحله ای است، ابزارهای ما می توانند به شما کمک کنند سریعتر از آنچه فکر می کنید به سطح بعدی برسید.

امروز با ما تماس بگیرید تا اطلاعات بیشتری بگیرید.

آزمایشی بدون دسترسی