بازارهای گل تهران: بازارهای بزرگ گل در پایتخت را میشناسید؟

• کلیه شرایط محیطی اعم از نور و حرارت و رطوبت محیط خود را به کارشناس گوشزد نمایید تا گلدان مناسب را به شما معرفی نماید، نام گیاه را سئوال کنید و در صورت امکان نام علمی آن را به خاطر بسپارید تا بتوانید اطلاعات جامع تری دربارة آن در منابع و مأخذ کسب نمایید. ما گیاهانی را معرفی میکنیم که در طیف گستردهای از دمای محیط زندگی انسان بتوانند زندگی کنند. ستاره سرخ آنقدر به نور کمی احتیاج دارد که خیلی از طراحان داخلی از آن برای زیبایی فضای سرویسهای بهداشتی استفاده میکنند. خشک کردن آن تقریباً غیر ممکن است و حتی زمانی که در تاریکی نگهداری می شود, سبز باقی می ماند، بنابراین, می تواند به یک گیاه زینتی بزرگ برای خانه شما تبدیل شود، شما می توانید چند ایده الهام بخش در اینجا پیدا کنید. عوامل ژنتیکی و ذاتی گیاه که ممکن است با دوام ترین گیاه آپارتمانی به شمار آید. حتی با دوام ترین گیاه آپارتمانی در صورت به وجود نیاوردن شرایط لازم ممکن است آسیب ببیند.

در صورت امکان برای قلمهزنی میتوان به جای ماسه از ترکیبات معدنی پرلایت و دانۀ ریز لیکا (پوکۀ صنعتی ریز) هم استفاده نمود. اگرچه نقش گل لوتوس یا نیلوفر آبی در سنگ برجستههای تختجمشید به کرار دیده میشود یا اگر نامگذاری دختران به اسامی گلها در ایران بسیار باب است یا اینکه حیاط پر از گلدانهای شمعدانی خانهها تا همین چند دهه پیش در خاطر بسیاری از ما مانده است، همه حکایت از علاقه بسیار ایرانیان به گلها دارد. مشاهده ی گل های صورتی رنگ و خیره کننده نرین ، در یک صبح پاییزی می تواند نفس گیر باشد ! چمن های خزان دار مدل و شکل خود را براساس فصل تنظیم می کنند. در فصل سرما نیز با کاشت گیاهان گلدار زمستانی می توان از داشتن گل های زیبا در منزل لذت برد. بنابراین در سطح تجاری نمی توان همواره از این روش استفاده کرد. حتی آنهایی هم که از گلهای فصلی زمستانی دوست داشتنی و فرح بخش در دکوراسیون داخلی خانه خود استفاده نمی کنند، به زیبایی و تاثیر گذاری زیاد آنها در جسم و روح انسان واقف هستند. این گیاه اگر قبلاً تفاوت دمایی را تجربه کرده باشد، نسبت به فضای جدید واکنش چندانی نشان نمی دهد.

بهتر است نور از پرده کرکرۀ نیمهباز و یا پردۀ توری عبور نموده و به اصطلاح فیلتر شده بهترین گیاهان زینتی باشد. ۱- زیر گلدانی گیاهان را قدری بزرگتر از قطر دایرۀ دهانۀ گلدان و گودتر از زیرگلدانیهای معمولی، چیزی شبیه به تشت، که حدود ده سانتیمتر عمق و عرض آن از قطر گیاه بزرگتر باشد انتخاب کنید و کف آن را مملو از شن درشت یا پوکۀ صنعتی یا سفال خرد شده نموده و روی شنها به آن اندازه آب بریزید که آب با ته گلدان تماس نداشته باشد که باعث پوسیدگی ریشهها نشود. ۱- در هنگام آبیاری از آبی که سرد نبوده و دمای آن با درجۀ حرارت محیط زیست آن یکسان و کلر آن نیز خارج شده باشد استفاده نمایید. آبیاری های کم در صبح و غروب برای این گیاه عالی می باشد. بهترین شرایط برای رشد این گیاه، در کنار پنجره و در معرض نور خورشید است. بامبو معروف ترین گیاه آبزی است که تقریبا همه ما آن را میشناسیم، بومی مناطق گرمسیری است و به دلیل مساعد نبودن آب و هوای ایران برای کشت این گیاه، معمولا وارداتی بوده لذا قیمت نسبتا بالایی دارد، بسیاری از باور ها بر این است که بامبو اگر به تعداد فرد ( مثل ۳ ، ۵ ، ۷ ) نگهداشته شود خوش شانسی میآورد از همین روست که به آن لاکی بامبو میگویند.

در صورتی که گیاهان آپارتمانی لوکس و خاصی وجود دارند که ممکن است در بازارهای محلی پیدا نشوند. در غیر این صورت با دوام ترین گیاه آپارتمانی نیز ممکن است بر اثر بیماری و آفت از بین برود. همچنین ممکن است سطح قرار گرفتن آب در ظرف به گونه ای باشد که قسمت زیادی از ساقه نیز در آب قرار بگیرد و دچار پوسیدگی شود. این گیاه نادر نه تنها می تواند بدون خاک رشد کند، بلکه می تواند بدون آب نیز زنده بماند، شما می توانید ایده های زیادی در مورد چگونگی استفاده از این گیاه برای دکور خانه پیدا کنید، هوای مرطوب برای رشد خوبش کافی است، اما می توانید برگ ها و ریشه های آن را با یک حمام آب از زمان به زمان دیگر رها کنید. شکوفه های قابل توجه این گیاه زمستانی در اواخر تابستان شروع به بازشدن می کند ، اما بهترین زمان آن از آگوست تا سپتامبر است . این گیاه آپارتمانی مقاوم یکی از معمول ترین گل های پاییزی است . گل کالانکوئه را میتوانید در اواسط زمستان از گلفروشیها تهیه کنید. اقدامات کلی که میتوانید در جهت جلوگیری از این آسیب انجام دهید به شرح زیر است. به طور کلی گل ارکیده در رنگ های صورتی و سفید در فروشگاه اینترنتی دمبرگ با بهترین قیمت بازار به فروش می رسد.

کمبود رطوبت محیط زیست گیاه، آب کلردار و کمبود پتاسیم موجب سوختگی نوک و حاشیۀ برگها و ایجاد لکههای قهوهای رنگ در نقاط مختلف برگها میشود. به همین خاطر نشانۀ تعویض گلدان، ظهور علائم کمبود مواد غذایی است و یا خروج ریشهها از سوراخ زهکش ته گلدان و یا متورم شدن ریشه آنان در سطح خاک گلدان و یا به صورت مارپیچ در ته خاک گلدان جمع شده باشد. آب جمع شده در زیر گلدانی را حتماً باید خالی کنید زیرا مانع تنفس ریشه میشود و در نهایت موجب مرگ آن میگردد. گیاهان آپارتمانی عمدتاً گیاهانی هستند متعلق به مناطق استوایی که با توجه به شرایط اکولوژیکی آن مناطق سازگار شده اند و تکامل یافته اند، از این رو استفاده از آنها در اماکن مسکونی و اداری به عنوان “گیاهان آپارتمانی” مستلزم فراهم نمودن رایطی است که تا اندازه ای با شرایط اکولوژیکی خاستگاه آنها همخوانی داشته باشد. حتی در آب نیز میتوانید این گیاه را به صورت آویز نگهداری کنید.

ولی برای قلمه زدن یا تکثیر از ترکیب دو قسمت ماسه و یک قسمت خاک برگ یا پی موس استفاده میگردد. فشردگی زیاد خاک برگ سبب میشود که خاک برگها به هم بچسبند و از ورود هوا و تنفس ریشه، که برای رشد گیاه بسیار مهم و ضروری است، جلوگیری نماید. بهترین زمان تعویض گلدان در صورت نیاز نیمۀ دوم اسفند بعد از گرم شدن هوا در محیطی سربسته میباشد. در غیر این صورت با دوام ترین گیاه آپارتمانی نیز از بین خواهد رفت. ایجاد شرایط ایده آل گیاه یکی از عوامل موثر در ماندگاری و دوام آن می باشد.

گیاهانی که در اینجا به معرفی آن میپردازیم، گیاهان ارزان قیمتی هستند که روش نگهداری آنها نسبتا آسان است. چیدانه در این مطلب گیاهان آپارتمانی با نگهداری آسان را به شما معرفی میکند تا نگران نگهداری گیاهان آپارتمانی خود نباشید. این گیاه نسبت به باقی گیاهانی که معرفی کردیم نیازمند مراقب و رسیدگی بیشتری است. اگر به پرورش گل های زینتی در خانه علاقه دارید، این گیاه میتواند برای شما درآمد کسب کند. این گیاه برای افرادی که تا حالا تجربه نگهداری گل و گیاه نداشته اند بسیار مناسب است. وضعیت نامتعادلی که موجب نارضایتی، اضطراب، احساس ناکامی شغلی، خستگی، بیحالی و افسردگی روحی اش شد، به ناچار دست از آن کار کشید و اوائل برای استراحت و تجدید قوا به پرورش گل در حیاط خانه سرگرم شد و بعد از یک سال وقتی روحش مثل جوانه تازه شد تصمیم به کسب درآمد از این کار گرفت. کاشت گل داوودی در گلدان یک راه مناسب برای تنوع بخشیدن به فضای تراس خانه است چرا که رنگ های متنوع و زیبایی دارد . فرماندار محلات در پایان با دعوت از بخش خصوصی برای تعامل بیشتر با پژوهشکده گل و گیاهان زینتی اظهار داشت: دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور که این هفته از شهرستان محلات و پژوهشکده بازدید داشت با تحسین دستاوردهای پژوهشکده گل و گیاهان زینتی اعلام کرد در صورت تعریف طرح های مشترک بین پژوشکده و بخش حصوصی معاونت علمی و فناوری 50 درصد هزینه طرح را متقبل خواهد شد.

بسیاری از انواع گیاهان چند ساله ، شکوفه های گل ، عمدتا در بهار و تابستان ، تولید می کنند. بخش دیگری از بازار گل آبشناسان مربوط به فروش گلهای باغچهای است که سرپوشیده نیست و انواع گلها و گیاهان باغچهای مانند گل رز و بنفشه، نهالهای مختلف، انواع خاک و کود در آن به فروش میرسد. گل زعفران انواع مختلفی دارد که یکی از آنها زعفرانی است که در خراسان کاشته شده و از آن طلای سرخ ایران به دست میآید. بگونیا در واقع نام دسته ای بزرگ از گیاهان است که تنوع زیادی از نظر شکل برگ، گل و… یک قالیچه ی عالی از گل های پاییزی در باغچه است که از دیدن آن به شدت می توان لذت برد ! رعنا زیبا با نام علمی : Gaillardia و نام انگلیسی : Blanket flower یکی از گیاهان گلدار دائمی بومی آمریکا است ( در مناطق با زمستان های سرد به صورت یکساله کشت می شود) که ارقام مختلف آن بین ۳۰ تا ۵۰ سانتی متر رشد میکند، رقمی که در سایت ما (گلس گاردن) موجود است پاکوتاه بوده و ارتفاع آن کم می باشد در نتیجه مناسب کاشت در گلدان بوده و همچنین در باغچه نیز می توان اقدام به کاشت آن نمود.

پیراکانتا درختچه ای خشن ،زیبا و همیشه سبز بومی شرق آسیا و از خانواده ی روزاسه هستش که در نیمه اول سال با گل ها و نیمه دوم با میوه هاش زینت بخش باغچه های ما میشه.البته به خاطر تیغ های وحشی دم دست نباید کاشت. این درختچه همیشه سبز و دائمی، یک تنه قطور دارد که در سطح خاک برجسته و ظاهری شبیه به پای فیل دارد. این گیاه روح خانۀ شـما را تغییر می دهد. در حقیقت دنیا در حال تغییر است و به نظر میرسد روشهای سنتی ارتباطات، دیگر قابل استفاده نیست. حتی با دوام ترین گیاه آپارتمانی، به نور احتیاج دارد. با دوام ترین گیاه آپارتمانی نیز به آب و آبیاری نیاز دارد. درنتیجه حتی با دوام ترین گیاه آپارتمانی در صورت نگهداری و مراقبت نکردن طول عمرش کاهش می یابد. آب باید به میزان کافی به گیاه برسد تا بتواند رشد کند و طول عمر بیشتری داشته باشد.

لازم به ذکر است که این گیاه انواع مختلفی دارد. این نوع از درختچه های آپارتمانی برگهای بزرگ و زیبایی دارند. اگر خانه نورگیری ندارید، پیشنهاد میکنیم درختچه نخل بامبو را حتما در فهرست داشته باشید. حتما در اطرافیان شما کسانی هستند که از نگهداری گیاهان فراریاند. پیچ امین الدوله ژاپنی کوهنوردی است که به دور هر سازه عمودی ، خواه مضراب یا درخت ، به شدت پیچ خورد. بیشترین گیاه مورد استفاده اکثر ویلاها کاج است که برای پوشش دیوارها و حریم ویلا از آن استفاده میشود، love به معنی عشق و دوست داشتن و sun به معنی آفتاب است. اگر گیاه مورد نظر شما از گیاهان نیازمند به نور زیاد یا متوسط باشد باید نور لازم را تامین کنید. پس از ذکر نکات لازم در خصوص خرید و نحوه مراقبت از گیاهان زینتی و آپارتمانی، وقت آن رسیده است که در ادامه این بخش از مقاله، به معرفی انواع گیاهان زینتی و آپارتمانی بپردازیم. پیشنهاد می کنیم مقاله مربوط به معرفی گل جعفری را نیز از دست ندهید. آنها را به خواندن این مقاله تشویق کنید. • برگها، ساقه، گلها و خاک گیاه را به دقت بازدید نمایید تا به وجود آثار و بقابای آفات، امراض و علف هرز پی برده و از خرید این گونه گیاهان خودداری نمایید.

این گیاه از خانواده انگور است، حدود 350 نوع مختلف هستند که بیشتر در مناطق گرمسیری رشد میکنند و برخی از گونه های آن ها خاصیت درمانی دارند. این میوهها که طعمی ترش و شبیه انگور دارند در اواسط تابستان میرسند و قابلخوردن هستند. پخش این گیاه یا گیاه های پیازی سخت در گروه های بزرگ در کل باغچه ، می تواند بسیار تاثیر گزار باشد. که در رنگ های نقره ای ، با برگ های مرمری و شکوفه های سفید ، در کل زمستان بدون هیچ صدمه ای باقی می مانند و قبل از آمدن بهار و تابستان ، از بین می رود و پیاز آن باقی می ماند. رشد ان در زمستان کمتر است. هر گیاه برای رشد به شرایط خاصی نیاز دارد، لذا نمیتوان از هر گیاهی برای ساخت دیوار سبز استفاده کرد.

چون برگها به طور دائم از خود بخار آب پس میدهند این رطوبت در محدوده گلدانها جمع و متراکم شده و رطوبت محیط را بالا میبرد. در ابتدای زندگی برگ قلبی شکل است و بریدگی ها با بالا رفتن سن و به مرور زمان ظاهر می شوند. تبخیر مداوم آب درون شنها باعث بالا رفتن میزان رطوبت در اطراف گیاه میگردد و چنانچه با رطوبتسنج آزمایش نمایید، هوای اطراف گلدان سه تا پنج مرتبه مرطوبتر از قسمتهای دیگر اتاق است. برای کاشتن آن در منزل دمای اتاق باید کمتر از ۱۸ درجه باشد و نیاز به میزان کمی نور مستقیم خورشید دارد. مهم ترین مشکل یک گیاه که از شما دور میباشد، آبیاری مورد نیاز آن است. تعویض هوای درون اتاق با بازگذاشتن پنجرهها و ورود هوای تازه سبب میشود که اکسیژن کافی و مورد نیاز به گیاه رسیده ساقۀ گیاهان قویتر شده در مقابل بیماریها مقاومت بیشتری یابند اما باید گیاه را از وزش مستقیم باد که به سرعت و مستقیماً به گیاه میوزد، نظیر باد کولر و کوران حفظ کنید. در مورد آبیاری گیاهان مسئلۀ مهم تنظیم فواصل آبیاری در فصول مختلف است طبق آمار به دست آمده اکثر گیاهان آپارتمانی در اثر افراط در آبیاری و عدم اطلاع مردم از نحوه آبیاری آنان از بین میروند.