تأیید پولی در رسانه های اجتماعی در دسترس تر می شود. از حرکت رو به جلو چه انتظاری می توان داشت؟


به یاد دارید زمانی که داشتن یک حساب کاربری تایید شده در رسانه های اجتماعی برای اکثر اینفلوئنسرها و سازندگان یک رویا بود و برای برندها برای گواهی صحت آنها یک “لازم” بود؟ خوب، این رویا اکنون قیمت دارد و می تواند توسط هر کسی در توییتر، فیس بوک و اینستاگرام خریداری شود.

از آنجایی که علامت آبی برای اولین بار در سال 2009 در توییتر ظاهر شد، هدف از این علامت نشان دادن صحت حساب های تجاری و شخصیت های عمومی است. ابتدا در توییتر و به دنبال آن اینستاگرام در سال 2014، این تمبر برای هر حسابی که الزامات خاصی را انجام می داد، یک فرآیند بدون هزینه بود، که یکی از آنها مربوط به ایجاد محتوای مرتبط است.

در گذشته «قبلاً بود»، زیرا بیشتر و بیشتر به نظر می‌رسد که در حال ورود به عصر جدیدی برای حساب‌های تأیید شده در رسانه‌های اجتماعی هستیم. در این مقاله، عمیق‌تر به این تغییر می‌پردازیم و کمی بیشتر در مورد آنچه می‌توانید انتظار حرکت رو به جلو را داشته باشید، توضیح خواهیم داد.

داستان پشت حساب های تایید شده چیست؟

همانطور که اشاره کردیم، همه چیز در توییتر در سال 2009 و پس از درگیری قانونی بین توییتر و اسطوره بیسبال تونی لاروسا آغاز شد. کل این وضعیت شامل یک حساب کاربری دیگر بود که سعی می‌کرد جعل هویت تونی در سرزمین بلوبرد باشد و در آن زمان، هیچ راه آسان و مؤثری برای تشخیص افراد واقعی و حساب‌های جعلی وجود نداشت. در پاسخ به این شکایت، توییتر از این راستی‌آزمایی برای کمک به شناسایی کلاهبرداران پرده برداری کرد.

پس از همین مراحل، اینستاگرام در سال 2014، درست پس از دستیابی به 300 میلیون کاربر در سراسر جهان و بزرگتر شدن از توییتر، علامت آبی را راه اندازی کرد. تلنگری به توییتر، شاید؟! نمی‌توانیم دقیقاً بگوییم، اما هدف یکی بود: بهبود اعتبار و دور نگه داشتن اینستاگرام از حساب‌های جعلی و اسپم.

همانطور که می بینید، مهر مهر در رسانه های اجتماعی از روز اول فقط یک هدف داشت و همه چیز در مورد اصالت بود – کلمه ای که اغلب در دنیای دیجیتال ادعا می شود. اما اکنون، ظاهراً همه چیز در شرف تغییر است.

توییتر آبی

اولین نشانه تغییر در اواخر سال 2022، پس از یک سال بسیار بحث برانگیز در توییتر ظاهر شد. برای تازه کردن حافظه شما به طور مختصر، در نوامبر همان سال، درست پس از انتخاب شدن به عنوان مدیرعامل جدید توییتر، ایلان ماسک اولین نسخه Twitter Blue را عرضه کرد، سرویس اشتراک ممتاز آن که به هر کاربری اجازه می دهد تمبر آبی را تنها با 8 دلار در ماه خریداری کند. .

وقتی بسیاری از حساب‌های جعلی شروع به جعل هویت برندها و هویت‌های مرتبط در برنامه کردند، همه چیز کمی آشفته بود. بنابراین، خیلی سریع مشخص شد که توییتر برای شروع فروش تمبر آبی آماده نیست و ایلان ماسک یک قدم به عقب برداشت و توییتر بلو را “کشت”. فقط چند ساعت پس از راه اندازی آن. اما، فقط به اندازه کافی برای ایجاد معیارهای بهتر (و محکم) برای جلوگیری از هرج و مرج، و یک ماه بعد دوباره راه اندازی شد.

اکنون، رسمی است: هر حساب توییتری که مطابق با آن باشد معیارهای واجد شرایط بودن قادر خواهد بود علامت آبی را از 8 دلار در ماه خریداری کند و به یک حساب تأیید شده تبدیل شود. و، این بار، به نظر می رسد توییتر آبی اینجا بماند: توییتر مرکز کمک قبلاً به معیارهای قبلی (که مبتنی بر اصالت است) به عنوان “میراث” اشاره می کند.

متا تایید شد

و درست مثل دژاوومتا بار دیگر همان مراحل را دنبال کرد و اولین آزمایش‌های Meta Verified را برای اینستاگرام و فیس‌بوک با شروع ماهانه ۱۱.۹۹ دلار اعلام کرد. حداقل، آنها توانستند از اشتباهات توییتر بیاموزند و آن را به صورت موجی در دسترس قرار دهند – اساساً، به جای اینکه به همه اجازه دهند به یکباره شروع به پیگیری آن کنند، از کاربران می خواهند در لیست انتظار خود مشترک شوند.

و از حرکت رو به جلو چه انتظاری می توانیم داشته باشیم؟

از آنجایی که اولین تلاش توییتر برای دریافت هزینه تمبر آبی شکست خورد، به نظر می رسد که اصرار توییتر (و اکنون متا!) در این مسیر جرأت داشته باشد. اما، اگر عمیق‌تر غواصی کنیم، هر حرکتی دلیلی دارد – و برای Twitter Blue و Meta Verified، هیچ تفاوتی ندارد.

پیش بینی اخیر Magna، یک شرکت سرمایه گذاری رسانه ای از Interpublic Group of Cos.’ Mediabrands می‌گوید رشد تبلیغات جهانی در سال 2023 محدود خواهد شد – و برای پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، تبلیغات تقریباً یکی از منابع اصلی درآمد است.

علاوه بر این، همه چیز برای توییتر حتی پرآشوب‌تر است، زیرا این پلتفرم در سال گذشته بسیاری از تبلیغ‌کنندگان برتر خود را از دست داد و به شدت در تلاش است تا با آزمایش روش‌های مختلف، پلتفرم را دوباره سودآور کند. با در نظر گرفتن این موضوع، دیدن تلاش این دو غول برای یافتن راه های دیگری برای درآمدزایی منطقی است. این بار از طریق اشتراک.

یک واقعیت جالب این است که TikTok با همان معیارهای تأیید شده قدیمی باقی می ماند – پلتفرمی که بیشترین رشد را در سال 2022 داشته است هنوز روی تأیید پولی شرط بندی نکرده است. اتفاقی؟! من اینطور فکر نمی کنم.

به هر حال، صرف نظر از دلیلی که ما را به این سمت سوق داد، ما در حال ورود به عصر جدیدی برای رسانه های اجتماعی هستیم. شاید وقتی به طور مختصر در مورد آن صحبت می کنیم اینطور به نظر نرسد، اما به جرات می گوییم که بعد از آن حرکت کوچک (اما بسیار مهم) اوضاع بسیار تغییر خواهد کرد.

اینها شرط های ما برای آینده نزدیک است.

اشتراک ها برای ماندن اینجا هستند

ما قبلاً به سرویس‌های استریم مانند Netflix و HBO Max عادت کرده‌ایم – یاد می‌گیریم که پول بپردازیم تا در کف دستمان انعطاف‌پذیری داشته باشیم. داشتن همین طرز فکر در مورد شبکه های رسانه های اجتماعی هنوز برای ما جدید است، اما به نظر می رسد روند رو به رشدی داشته باشد.

شروع با Telegram Premium، جدیدترین سرویس اشتراک تلگرام که با ویژگی‌های اضافی و انتشار ویژگی‌های دست اول، تجربه‌ای انحصاری را برای کاربران ارائه می‌دهد. و خوب، اگر بیشتر توجه کنیم توییتر آبی و Meta Verified، هر دوی آنها نیز مانند Telegram Premium یک تجربه انحصاری (با ویژگی های انحصاری) را برای مشترکین خود ارائه می دهند.

برای مثال توییتر آبی شامل توییت‌های طولانی‌تر با حداکثر ۴۰۰۰ کاراکتر، آپلود طولانی‌تر ویدیو، پاسخ‌های اولویت‌دار در مکالمات و سایر ویژگی‌ها برای بهبود تجربه کاربر درون برنامه‌ای خواهد بود. نه چندان دور، Meta Verified قول داده است که دید مشترکین و ویژگی های انحصاری خود را در فیس بوک و اینستاگرام افزایش دهد.

یکی دیگر از تراشه های چانه زنی مهم برای Twitter Blue و Meta Verified امنیت است – هر دوی آنها در صورت تصمیم به پرداخت هزینه، امنیت دیجیتال و محافظت از حساب کاربران را افزایش می دهند. در دوران GDPR، این رویکرد مانند یک دستکش مناسب است.

اصالت برای بعد است

حدس زدن این یکی خیلی سخت نبود، اما پلتفرم های رسانه های اجتماعی دیگر به طور انحصاری بر اساس اصالت به کاربران پاداش نمی دهند. بدتر: آنها روی آن قیمت می گذارند.

هنوز زود است که بگوییم، اما این می تواند کل پویایی را که قبلاً به آن عادت کرده ایم تغییر دهد. به عنوان مثال، در توییتر، قبلاً توییت‌هایی با تعامل بیشتر در بالای مکالمه ظاهر می‌شدند – اکنون برای شما فقط 8 دلار در ماه هزینه دارد.

اما اگر همه شروع به پرداخت هزینه کنند، چه اتفاقی می افتد؟ آیا اصالت به معادله باز می گردد؟ من مشتاقانه منتظر عملی شدن این هستم، نه اینکه دروغ بگویم.

برای برندها، مهم است که مراقب باشید در این دام نیفتید – اصالت ممکن است دیگر برای توییتر و متا ارزش نداشته باشد، اما همچنان برای مشتری شما بسیار مهم است.

آیا می خواهید همچنان با بهترین شیوه های بازاریابی به روز شوید؟ اکیداً به شما پیشنهاد می کنم مشترک The Beat شوید، خبرنامه تعاملی Rock Content. در آنجا، تمام گرایش‌های مهم در چشم‌انداز بازاریابی دیجیتال را خواهید یافت. آنجا میبینمت!