تاثیر رنگ در دکوراسیون داخلی ویلا

وقتی نمی توانید از سطح افقی استفاده کنید، باید از ارتفاع بهره ببرید و با اضافه کردن طبقه، مساحت خانه را افزایش دهید. در واقع برای لوکس کردن محیط ویلا، نیاز به تهیه وسایل زیبا و شیک و در نهایت نیاز به چیدمان مدرن با وسایل لاکچری می باشد. چیدمان پذیرایی در خون های دوبلکس پروسه دشواری هست که به راحتی و بدون دقت به جزییات مختلف، میتونه زندگی در این فضا رو بشدت دشوار کنه. به عنوان مثال در فضای داخلی اتاق پذیرایی ویلا، رنگ سفید و قرمز را با هم استفاده کنید. از این رو می توان از آن برای پذیرایی هم استفاده کرد. حکاکی های بسیار پیچیده ای بر دیوار بیرونی، استفاده از پرده های زیبا، وسایل دکوری و آثار هنری، مبلمان هایی با دیزاین های لوکس و معاصر، پارتیشن های چوبی، راه پله مارپیچی چوبی و هماهنگی کامل بین رنگ ها، از ویژگی های سبک ترکیه ای است. نوع مطلوبی از طراحی به شمار می رود.سقف بلند فضای راه پله و وید ایجاد شده، باعث دلبازی و روشنی فضا میشود. بعد از آن به طراحی پلان این بنا می رسیم. به مراتب پیش آمده بعد از طراحی صاحبین تصمیم به تغییر محل واقع شدن پله ها در ویلا می نمایند.

دکوراسیون داخلی ویلا در این جا از اهمیت ویژه ای برخوردار است. یکی از زیباترین ویلاهای سنتی ویلاهای سنتی ایرانی هستند از ویژگی های منحصربه فرد این سبک می توان به پنجره های اُرسی ، مشبک وچوبی ، شیشه های رنگی، نقوش اسلامی و استفاده از آجرهای سنتی و قزاقی اشاره کرد. Mission revival یکی از مشهورترین کلیساها است که با الهام از کلیساهای اسپانیایی و توسط مبلغان کلیسا در اوایل قرن 20 ساخته شده است. همچنین استفاده از وسایل دکوری و رنگهای روشن می تواند علاوه بر حس آرامش، کیفیت و چشم اندازه کار را ارتقاء دهد. در محوطه سازی رنگ ها نقش کلیدی و غیر قابل انکار بازی می کنند و بطور مستقیم و غیر مستقیم می تواند چشم انداز کار را تحت تأثیر قرارداده و زیبایی کار را افزایش یا کاهش دهند.

پس از طراحی فضاهای داخلی و توجه به الزامات و نیاز های یک ویلا نوبت به طراحی فضای خارجی می رسد. در طراحی دکوراسیون خانه ویلایی هدف استفاده درست از فضاهای داخلی است. برای زمین هایی با مساحت کم طراحی ویلا دوبلکس به راحتی قابل اجرا می باشد. معمولا در طراحی ویلا دوبلکس دو سقف را برای آن بکار می برند. بی شک تمام ویلا های لوکس به نوعی جذاب ترین ایده های نورپردازی را بکار می برند. این نورپردازی در طراحی ویلای دو طبقه یک ظاهر روشن را ایجاد می نماید. مجوزهای ضروری جهت طراحی و ساخت بنا از نظر قانونی دریافت شوند. این محیط به منزله مرکز ساختمان جهت گردآوری خانواده در اتمام روز عمل می کند. نور آفتاب در ساعاتی از روز می تواند اعصاب افراد ساکن ویلا را خرد نماید. در ساخت تمامی دیوارهای این ویلا، از سنگ مرمر استفاده شده است. همانطور که در تصاویر مشاهده می نمایید، تمامی خطوط در طراحی صاف و متریال ها و مبلمان به نحوی انتخاب شده اند تا فضا بیشترین هماهنگی را با ویژگی سبک مدرن داشته باشد. در این مرحله مهندسان، پروژه مربوط به قسمت های داخلی و خارجی را با توجه به سلیقه مشتری طراحی می کنند.

اگر در طراحی ویلا استخر موجود باشد، باید به نوعی آن را قرار داد که به آسانی در فضای ویلا آنرا دید. طراحی ویلا دوبلکس بدین صورت است که توسط یک پلکان داخلی دو طبقه به هم وصل می شوند. اگر ویلای شما در یک منطقه کوهستانی واقع شده است، فضای داخلی آن را مثل این تصویر عجیب و خاص طراحی کنید! این نوع طراحی مکان قرارگیری اتاق ها را مشخص می کند. تا جایی که می توانید چیدمان خانه را به گونه ای طراحی کنید که درخشش و نور بیشتری در فضای خانه تجلی پیدا کند. یک فریم سنگی عریض دور تا دور استخر پوشش داده است و چند صندلی راحتی ساحلی هم دور استخر چیدمان شده است. امروزه بدلیل تراکم بالای جمعیت و ساختمان در سطح شهرها و کلانشهر ها ; (مخصوصا تهران) نیاز مبرم به محیطی دور از شلوغی و هیاهوی شهری بصورت موقت و یا دائم احساس میشود ; ممکن است با نام ویلا ذهن ها به سمت محیط های ییلاقی و جنگی و کوهستانی ; ( مانند لواسان ، شمال ، مازندران ، دماوند ، بومهن ، رودهن و … ) هدایت شود ; ولی حقیقت آن است که از گذشته و تا کنون طراحی و ساخت ویلا دوبلکس و تریبلکس در سطح کلانشهر ها مانند تهران ( نیاوران ، الهیه ، زعفرانیه ، ولنجک ، شهرک غرب و … ) رواج داشته و دارد ; بدین ترتیب بسیاری از خانه ویلایی های قدیمی در تهران به چند نوبت بازسازی ویلا و یا بازسازی داخلی ویلا اقدام کرده اند ; و تعدادی هم در سال های اخیر بجای ساخت اپارتمان و سرمایه گذاری در آن به فکر اندوختن آرامش و آینده نگری بیشتر در راستای ساخت ویلا چه با سبک مدرن و یا سبک ویلا کلاسیک بوده اند.

در این صورت از حداکثر عملکرد هر فضا میتوان بهره مند شد. اما در فصل زمستان می توانید از این نکته مهم جهت حفظ بیشترین انرژی در ویلای دو طبقه طراحی ویلا شمال خود بهره ببرید. این سبک معماری با توجه به هماهنگی زیادی که با محیط زیست اطراف دارد، نه تنها آسایش انسان را چندین برابر می کند، بلکه به حفظ انرژی و محیط زیست و منابع موجود در آن نیز توجه ویژه ای دارد. تنها اموری که باید انجام دهید این است که ایده ها نوینی را کشف نمایید. اگر در انجام این کار تخصص ندارید ما به شما مجموعه مهندسی ماترن را پیشنهاد می کنیم. همانطور که در بالا اشاره کردیم، این سبک از طراحی منزل برای خانه های بزرگ و ویلایی بیشتر کار برد داشته و برای خانه های کوچک تر جالب نخواهد بود. •استفاده از مبلمان ساده و زیبا می تواند فضای داخل ویلا را به سمت طراحی ویلای مدرن سوق دهد. بلکه ویلاهای کوچک و ساده را نیز در بر میگیرد. یک طراحی ویلای ساده با ارتفاع سقف مطلوب می تواند مناسب و خارق العاده به چشم آید. ارتفاع سقف مد نظر گرفته شده برای طراحی ویلا دوبلکس می تواند همه چیز را تحت تاثیر قرار دهد.

سبک دکوراسیون داخلی سنتی در هر کشور متفاوت چیده میشود. معماری ویکتوریایی یکی از انواع خانه ویلایی بین سالهای 1830 تا 1910 تحت سلطنت ملکه ویکتوریا ظاهر شد و شامل سبکهای فرعی مانند احیای گوتیک، ایتالیایی، امپراتوری دوم ، ملکه «آن»، سبک چوب، سبک رومانِسک (معماری رومیوار) و سبک زونا میشود. انواع ویلاهای مدرن در شمال معمولاً از طیف وسیعی از سبک معماری و طراحی داخلی پیروی میکنند. ولی دو مدل و سبک مهم و اصلی نظیر مدرن و کلاسیک در طراحی نما ویلاهای متنوع وجود دارد. همانطور که گفتیم راه پله ها نقش مهمی در طراحی و جذابیت داخلی خانه های دوبلکس دارند و حتی خیلی از افراد به خاطر وجود راه پله های زیبا به دکور این نوع خانه ها علاقمند می باشند، حال راه پله ها را می توان بسته به مساحت خانه در اشکال متنوع مدل راه پله گرد، مدل راه پله مارپیچ و … احتمال دسترسی از پایین و بالای پله به بخش های متنوع به آسانی مقدور باشد. شیوه دیگر جهت کمک به طراحی ویلا، استفاده از لوازم تزیینی است. می توانید در عوض یک سالن بزرگ از ۲ یا ۳ سالن طراحی ویلا دوبلکس و دکوراسیون داخلی آن استفاده نمایید. ردازی داخلی فضا ها و همچنین طراحی سقف کاذب فضا ها باید نگاه دقیقی شود.

همچنین برای اکسسوری هایی که در سبک مدرن مورد استفاده قرار می گیرند. برای مثال طراحان هنگام طراحی ویلا دوبلکس، طبقه اول را جهت ورودی خانه در نظر می گیرند. برای شروع باید طراحی خانه را با تمام جزئیات آن تجسم کنید. در بیشتر موارد، بازدید از لوکیشن برای تایید اندازه گیری ها و سایر جزئیات ضروری است. 33. شکل متفاوت سرویس بهداشتی این خانه مانع از عملکرد سایر بخش های آن نمی شود. حتما باید توجه نمایید که پله ها مانع ورود نور به داخل ویلا نشوند. یکی از مهم ترین و عمده ترین نکات در طراحی ویلا دوبلکس، جانمایی پله های می باشد. یکی از طلایی ترین و عمده ترین نکات در طراحی ویلا دوبلکس، تقسیم و تفکیک محیط ها می باشد. یکی از فواید بزرگی که می توانید در طراحی ویلا دوبلکس خود داشته باشید اندازه محیط های ایده آل برای شما است. مثل همیشه با خانه طرح تا پایان این بخش همراه باشید ! در نظر داشته باشید طراحی ویلا از ساخت و بازسازی ویلا اهمیت بالایی برخوردار می باشد و هزینه ای که بابت طراحی ویلا انجام می دهید این کمک را به شما می کند که دید بهتری نسبت به آنچه قرار است در آینده در مورد ساخت و بازسازی ویلا شما اتفاق بیفتد داشته باشد تا بتوانید هزینه و فضاهای مورد نیاز خود را پشتیبانی نمایید.

اینگونه ویلا بعد از ساخت کوچک به نظر نمی رسد. باید نیازهای خود و خانواده خود را از ساخت ویلا بسنجید و ببینید چه سبک ویلایی با سلیقه شما همخوانی بیشتری دارد. در زمین هایی با مساحت کم برای ویلا می توان فضای بیشتری را به محیط تخصیص داد. در واقع وجود شرکتهای حرفهای که بحث طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی و سایر خدمات که در رابطه با بحث طراحی و دکوراسیون به صورت تخصصی خدمات ارائه می دهند، باعث گردیده است تا به راحتی بتوان با هزینه مناسب بحث طراحی دکوراسیون داخلی ویلا ها را به صورت فوقالعاده عالی انجام داد.

در حین حال طراحی داخلی نباید شکلی شلوغ و نامرتبی به محوطه بدهد. زمانی که یک خانه به دو قسمت تقسیم می شود ضروری است که تمام محوطه به هم نزدیک باشد. لامپ های نامتوازن که در قسمت فوقانی کاناپه ها موجود می باشند انتخاب مناسبی برای این طراحی می باشند. این نکته به صورت دقیق همان چیزی است که در اصول طراحی ویلا دوبلکس در نظر گرفته شده است. تماما اصول طراحی ویلای نوین در شمال می باشند. بازسازی خانه کلنگی با توجه به قدمت بالا و عدم امکان استفاده از آن به دلیل داشتن خطرات جانی و مالی برای ساکنین و در حقیقت ریشه ای بودن پروسه بازسازی در این مورد، دارای اصول و فنون خاص خود بوده و انجام آن توسط خود مالک نمی تواند امکان پذیر باشد. چنانچه مهمان پذیر هستید و محیط های بزرگ را می پسندید. اگر مهمان پذیر هستید و از فضاهای بزرگ لذت می برید، سالن اصلی خانه می تواند حکم دریا را در خانه شما ایفا نماید. سالن اصلی ویلا حکم دریا در خانه شما را می تواند داشته باشد.

در برنامه ریزی طراحی ویلا،مفهوم طراحی اصلی بر این اساس بوده است که ویلای مدرن به شکل L و یک طرف آن استخر و سه طرف دیگر باغی از درختان می باشد. در این بخش به بررسی این سه سبک طراحی ویلا میپردازیم. چنانچه بخواهید یک خانه ویلایی دو طبقه کوچک طراحی کنید بهتر است از همه محیط ها بیشترین بهره وری را بگیرید. توجه داشته باشید که در طراحی ویلا کوچک فقط داشتن پنجره های بزرگ کافی نیست بلکه برای بهره بردن از مزایای طراحی و نصب پنجره های بزرگ باید به مکان قرار گرفتن و همینطور مسیر تابش نور خورشید هم بسیار دقت کنید. این مجموعه عظیم و شناخته شده با بهره مندی از مهندسین و طراحان گرافیک حرفه ای، زیباترین طراحی داخلی را در ایجاد یک ویلای دوبلکس برایتان ایجاد می کند. همین امر باعث شده تا صنعت طراحی و اجرای ویلا بیشتر از گذشته رونق پیدا کند. خیلی از افراد فرض می کنند برای طراحی و اجرای ویلای دو طبقه به مساحت زمین زیادی نیاز است. در طراحی نمای ویلا، ترکیبات حجمی و بازی با نور و سایه، خلاقیت زیادی را طلب می کند. نخستین موردی که در طراحی ویلا دوبلکس مورد توجه قرار می گیرد نمای آن است.