تراول یا کورس در آسانسور چیست؟

در آسانسورهای کششی عمده انرژی مورد نیاز توسط موتور آسانسور که در موتورخانه آسانسور تعبیه شده است تامین می گردد و وزنه تعادل نیز به وسیله ایجاد اختلاف وزن سبب حرکت کابین می گردد. مگنت درب بازکن از یک سیم پیچ مغناطیسی و یک اهرم و یک جک تشکیل شده که بر روی کابین و طرف قفل ایمنی درب زبقات نصب میشود. برای بالکن، بهتر است از آسانسور هیدرولیکی استفاده شود؛ زیرا در این محصول، سیلندر و پیستون جک هیدرولیک که در زیر کابین تعبیه می شوند دارای امنیت بالایی هستند.

استاندارد آسانسور به دو شکل اولیه و دوره ای است. مرکز پردازش آسانسور، تابلو فرمان است یعنی دستورات لازم جهت عملکردی مناسب از طرف تابلو فرمان آسانسور به سمت موتور آسانسور ارسال می شود سپس موتور آسانسور عملیات خاصی را اجرا می کند. در فروش آسانسور و بهتر است بگوییم شناخت شرکت های معتبر در زمینه فروش آسانسور معیارهایی وجود دارد که افراد عادی جامعه نیز با یک تحلیل و بررسی می توانند این معیارها را سنجیده و مورد ارزیابی قرار دهند و در مورد انتخاب شرکت نصب آسانسور به نتیجه ای مطلوب برسند.

کابین آسانسور که ظاهری ترین بخش آسانسور است دارای ابعاد مختلفی آسانسور متا است. البته باید توجه نمایید که بدلیل ساختار این نوع آسانسور فقط تا ۵ یا ۶ طبقه پاسخگو خواهد بود در حالیکه آسانسور کششی طبقات بسیار بالاتری را پشتیبانی می نماید. برخی از آنها حتی میتوانند بچرخند، به طوری که راننده فقط به جلو حرکت کند و هرگز نیاز نباشد دور بزند یا دنده عقب بگیرد. خدمات آسانسور فقط باید توسط تکنسین های متخصص و تحصیلکرده انجام شود تا هم از بروز خطرات جبران ناپذیر جلوگیری شود و هم سرعت خدمات آسانسور افزایش یابد.

قطعات اسانسور

نصب آسانسور، شامل انجام فعالیت هایی است که اجزای از پیش ساخته شده آسانسور در جای خود قرار می گیرند و آماده استفاده و بهره برداری می شوند. اما هیچ جای نگرانی نیست؛ چرا که آن ها می توانند با استفاده از تجربیات مشاوران، قیمت و هزینه ها را برای نصب آسانسور در ساختمان خود تخمین بزنند و برای خریداری آن اقدام نمایند. نصب و تعمیر آسانسورها که به آنها سازنده آسانسور یا مکانیک آسانسور نیز می گویند ، مونتاژ ، نصب ، نگهداری و جایگزینی آسانسور ، پله برقی ، صندلی ، آسانسور در حال حرکت ، و تجهیزات مشابه در ساختمان ها. تعمیر پله برقی در شیراز. برای مواقعی که با قطعی برق مواجه هستیم و یا به هنگام تعمیر کردن قطعاتی که نیاز به قطع برق داریم داشتن باطری اضطراری یک مزیت محسوب می شود که در بالا بردن سطح ایمنی آسانسور نیز تاثیرگذار است. اما افراد عادی که شناختی از این شرکت ها ندارند در چنین مواقعی باید چکار کنند؟

موارد ذکر شده در بالا ویژگی های کلی که به شرکت فروش و نصب آسانسور مرتبط است را بیان می کرد. اما به طور کلی سال ۱۳۳۵ به بعد را می توان دوران رشد صنعت آسانسور در ایران دانست. در بسیاری از ساختمان ها، به دلیل کم بود فضا و نداشتن محل مناسبی برای نصب آسانسور، کارشناسان آن را در فضای استوانه ای یا مکعبی میان راه پله ها نصب می نمایند. نصب آسانسور مهم ترین مرحله عملی در پیاده سازی آسانسور برای ساختمان ها است که بعد از تامین پیش نیازها و ایجاد شرایط لازم انجام می شود. آسانسور پنوماتیک به طور متوسط توانایی جا به جایی حدود ۲۴۰ کیلوگرم بار را دارند و از سیستم وکیوم برای ایجاد حرکت کابین آسانسور استفاده می کنند. همان طور که از نام آسانسورهای مغناطیسی مشخص است، در این نوع آسانسور از انرژی مغناطیسی برای ایجاد حرکت کابین آسانسور استفاده می شود.

با اتصال جریان برق به استاتور، میدان مغناطیسی ایجاد و به روتور القا میگردد. آسانسور پیچی شامل یک پیچ بلند، یک مهره و یک تسمه است که به وسیله یک موتور باعث ایجاد حرکت کابین آسانسور می شوند. شماره هر طبقه ای که کابین گذاری می شود را دقیقا خارج از در های آسانسور علامت بزنید. آلیشا اوتیس برای تست این ساخته ارزشمند خود در نمایشی مرگبار در کاخ کریستال واقع در نمایشگاه نیویورک نمایش های مختلفی از ایمنی را انجام داد. همین شد که پس از بازگشت ناصرالدین شاه از سفر فرنگ، اولین آسانسور ابتدا در کاخ گلستان و سپس در برای دومین بار در پالایشگاه آبادان (در زمان سلطنت احمد شاه) نصب شد. از موارد دیگری که در زمان نصب آسانسور باید به آن توجه نمود هزینه نصب آسانسور است. پس از تایید و ارسال مدارک به آتش نشانی ، شهرداری و مهندسان متخصص ساختمان سازی با بررسی همه موارد ، مجوز پایان کار ساختمان و استفاده از آن را صادر می کنند.

در سال ۱۸۸۰ اولین آسانسور برقی اختراع شد. آسانسور و پله برقی از تجهیزات بسیار تاثیر گذار در زندگی انسان ها بوده است که رفته رفته به یکی از ملزومات در ساختمان ها و خیابان ها تبدیل شده است. اگر قصد خرید و نصب آسانسور یا پله برقی دارید و تمایل به دریافت اطلاعات بیشتری در این زمینه دارید می توانید با کارشناسان مجموعه ما در ارتباط باشید و سوالات تخصصی خود در زمینه آسانسور و پله برقی را از آن ها بپرسید. داشتن آسانسور و پله برقی برای اماکن مختلف می تواند از مزیت های آن محسوب شود که مورد استقبال افراد قرار می گیرد. طبق قوانین نظام مهندسی الزامی به داشتن آسانسور برای ساختمان های زیر ۴ طبقه وجود ندارد مگر این که اهالی ساختمان قصد نصب آسانسور را داشته باشند. خوشبختانه در دنیای پیشرفته امروز روش های بسیار کاربردی به جهت جلوگیری از بروز انواع خطرات احتمالی و خرابی معرفی شده که تعمیر و سرویس دوره ای آسانسور یکی از بهترین آنهاست.

از دیگر ویژگی های این نوع آسانسور داشتن دو ورودی در دو طرف آسانسور است. همانطور که در ساختمانهای مختلف مشاهده کرده اید نحوه کار این نوع آسانسورها بر اساس نیروی اصطحکاکی است که بین سیم بکسل های متصل به کابین و فلکه کششی موتور بوجود می آید یعنی آسانسورهای کششی در واقع در بالای خود دارای فلکه (قرقره) می باشند که روی موتور آسانسور می باشد و سیستم بکسل ها دور آنها وجود دارد و سیستم بکسلها از یک سر به کابین آسانسور و از سر دیگر به قاب وزنه آسانسور متصل هستند و طبیعتا با حرکت فلکه موتور در دو جهت مختلف حرکت رو به بالا یا پایین کابین آسانسور انجام می شود.

قطع شدن برق ترمینال tp4 تنظیمات و حالت خاصی است که در بعضی از تابلو فرمان های قدیمی وجود دارد. تعمیر، سرویس و نصب اصولی آسانسور امری مهم است و افراد باید دوره های حرفه ای دیده باشند تا بتوانند این کار را با موفقیت پشت سر بگذارند .تعمیرات غیر اصولی آسانسور میتواند علاوه بر خراب کردن قطعه معیوب، به قطعات دیگر آسیب برساند و همچنین باعث مختل شدن فعالیت آسانسور شود . این دوره ها حضوری هستند و باید برای شرکت در دوره به محل برگزاری مراجعه کنید. برای این که آسانسور ایمن باشد باید نصب و نگهداری آن به صورت تخصصی و دوره ای انجام شود. ابعاد آسانسورهای برانکابر از آسانسورهای تخت بر کوچک تر است و به دلیل اینکه دارای موتورخانه هستند از دو نوع آسانسور کششی و هیدرولیک می توان استفاده نمود. آسانسورهای خودروبر بزرگترین نوع آسانسورها هستند.

به همین دلیل از قطعات مهم در سیستم آسانسور محسوب می شود. از جمله انواع موتور آسانسور می توان به موتور کششی و موتور هیدرولیک اشاره نمود. در کنار تمام این موارد، توجه به کابل کشی برق، نصب سیم ارت، ایمن بودن کابل های برق و فاصله نصب آن تا تابلوی برق سه فاز، برای نصب آسانسور بسیار مهم هستند. این آسانسورها نسبت به آسانسورهای پیشین، دیگ های بخار با سرعت بالاتر و قابلیت حمل بار سنگین تری داشتند. این نوع آسانسور از رایج ترین نوع آسانسورها می باشد که از مهم ترین مزایای آن می توان به قابلیت استفاده برای ارتفاعات بالا و هم چنین مصرف انرژی کم اشاره کرد. از مزایای آسانسورهای خودروبر می توان به صرفه جویی در مصرف انرژی، سر و صدای کم، ضریب ایمنی بالا، حرکتی نرم و روان و … از مهم ترین مزایای آسانسور گیرلس، می توان به کم استهلاک بودن آن اشاره نمود؛ آسانسور های گیربکس دار، استهلاک بسیار زیادی دارند و می بایست حداقل هر ماه یک بار سرویس شوند.

ارتفاعی که باقی می ماند در کف چاله آسانسور پس از بتن ریزی تا کف تمام شده اولین توقف، نباید کمتر از 150 سانتی متر باشد. این ضربه گیرها یا ستون های نشیمنگاه باید به گونهای در کف چاهک نصب یا اجرا شوند که پس از برخورد کابین یا وزنه تعادل به آنها و فشرده شدن کامل، فضای خالی جانپناه به نحوی باقی بماند که بتوان مکعبی به ابعاد ۶۰×۵۰×۱۰۰ سانتیمتر را در آن جای داد. همانطور که از نام آسانسور کششی مشخص است، این آسانسور از ویژگی کششی توسط سیم بکسل ها استفاده می کند و کابین را به حرکت در می آورد. نقشه به متخصصان کمک می کند تا آن ها آسانسور را در تمامی طبقات هم تراز و دقیق نصب کنند. مشخصات فنی آسانسور مهم ترین و پیچیده ترین موضوع در مبحث آسانسور است و نیاز به فردی متخصص برای تحلیل مشخصات فنی یک آسانسور می باشد.

تعمیر اسانسور

سرعت کارکرد دستگاه های آسانسور کاملا وارداتی بالاتر از آسانسورهای ترکیبی است. این ارور ها از tp1 تا tp14 وجود دارد و هر کدام از آن ها نشان دهنده یک کدام از اختلال های موجود در مدار های سری استپ و تابلو فرمان است مثلا یک کدام نشان دهنده باز بودن درب آسانسور و یا باز بودن درب موتور خانه آسانسور است. آسانسور هیدرولیک نوع دیگری از آسانسورها می باشند که به وسیله فشار روغن موجود در پمپ روغن و جک هیدرولیک، کابین آسانسور را به حرکت در می آید و بار یا انسان را جا به جا می کند. پس از آن، چهار چوب مخصوص درب های اتوماتیک را در دهانه ورودی کابین آسانسور با استفاده از پیچ و مهره، متصل می نمایند.

پس اگر آسانسوری تا ۱۰ نفر ظرفیت دارد، نباید آن را با وزنی بیشتر از ۷۵۰کیلوگرم مواجه کرد که اگر هم در هایش بسته شد و راه افتاد، در میانه های راه متوقف شود و کار بالا بگیرد. فضای مورد نیاز برای نصب آسانسورهای هیدرولیکی در بیرون ساختمان، تاحدودی بیشتر از سایر مدل های آسانسور است. از جمله مزیت های آسانسور مغناطیسی می توان ایمنی بالای آن را نام برد و از معایب آن به گران بودن آن نسبت به سایر آسانسورها اشاره نمود.

انواع اسانسور

کابین جزو قطعات اصلی این دستگاه پیچیده محسوب میشود. با وجود این که آسانسورهای ایرانی نیز از کیفیت مطلوبی برخوردارند اما تمایل به اجناس خارجی در آسانسورها نیز وجود دارد و به همین دلیل قیمت آسانسور نیز با افزایش شدید قیمت دلار در سال ۹۹ ، افزایش زیادی یافته است. با توجه به این که انسان ها در ارتباط مستقیم با آسانسورها هستند و موضوع تامین امنیت جان انسان ها در آسانسورها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، کنترل کیفیت به تمامی جنبه های آسانسور از طراحی گرفته تا تولید قطعات و نصب آسانسورها رسوخ کرده است. نقشه به آن ها کمک می کند تا بتوانند به خوبی مکان یابی کرده و سازه را به آسودگی در محل خود قرار دهند. فراهم کرده است. عبور و مرور انسان ها به وسیله پله برقی آسان تر و با نظم تر شده است و چهره بهتری را به این اماکن بخشیده است.

4. در سیستم های هیدرولیک صنعتی ، کارکرد معمولا در دمای بالاتر از دمای تعریف شده پکینگها می باشد. جنس درب آسانسور در طبقات می تواند با توجه به سلیقه افراد متفاوت باشد اما معمولا از فلز با تزئین استیل طرح دار استفاده می شود. پارس ایمن بالابر با مجموعه ای از بهترین مهندسان و تعمیرکاران انواع خدمات ساخت ، نصب و تعمیر و نگهداری آسانسور در تهران را انجام می دهد. تعداد زیادی از شرکت های نصب و تعمیر آسانسور و پله برقی در شیراز ، از صفحه اختصاصی در سایت پی جو برخوردار می باشند. پله برقی یکی دیگر از وسایل ارتباطی است که موجبات آسایش را برای شهروندان در خیابان ها، متجمع های تجاری و … شرح کامل مراحل نصب آسانسور که در بالا آمده است را می توانید در مقاله تعرفه نصب آسانسور مطالعه نمائید تا بتوانید به هنگام نصب آسانسور به کلیه جوانب آن احاطه داشته باشید و با چالش های کمتری در این زمینه رو به رو شوید.