ثبت نام فارکس : کدام بروکر برای ورود به فارکس بهتر است؟

مفهوم ارزهای دیجیتال از سال 2009 به طور رسمی با معرفی اولین ارز دیجیتال به نام بیت کوین روی بلاکچین بیت کوین شکل گرفت. امروزه هرکسی که کوچکترین ارتباط یا پیگیری از بازارهای بزرگ مالی دنیا داشته باشد، نام ارزهای دیجیتال یا همان ارزهای رمزنگاریشده را شنیده است و کمابیش با مفهوم و کارکرد آنها آشنا است. در صرافیهای ارز دیجیتال تنها کاری که کاربر باید برای شروع فرآیند تریدینگ (خرید و فروش) ارزهای دیجیتال انجام دهد، انتخاب ابزار مناسب، بازکردن نمودارهای قیمتی و تحلیلی و بررسی قیمت به صورت دورهای و لحظهای است. تا در صورت بروز مشکل دسترسی ایرانیان به بروکر راحت تر باشد. 12 سال سابقهی فعالیت در ابعاد جهانی و کار در بازار ایران برای سال های متمادی باعث شده که این بروکر نزد ایرانیان به یک بروکر محبوب تبدیل شود. امروزه چتهای زنده آنلاین به طور فزایندهای محبوب شده اند زیرا معاملهگران میتوانند فورا با نمایندگان خدمات کارگزاری فارکس ارتباط برقرار کنند و پاسخ سؤالاتشان را بگیرند. معمولا صرافیهایی که در آنها ارزهای فیات (پولهای کاغذی) یا قابلیت خرید و فروش ارزهای دیجیتال با آنها وجود دارد، به نوعی از کاربران میخواهند که هویت خود را در صرافی تأیید کنند.

در اکثریت بروکرهای بینالمللی، بزرگترین ضعف در حوزه ترید ارز دیجیتال، تنوع کم رمزارزها و جفتارزیهای مربوط به آنها است. مثلا برخی بروکرها مانند HYCM سعی کردهاند تا این تفاوت را با استفاده از افزایش تنوع جفتارزیهای مربوط به حوزه ارزهای دیجیتال افزایش دهند. نکته منفی دیگری که در صرافی وجود دارد، مسائل و مشکلات ایجادشده مربوط به کاستدی یا حضانت ارزهای دیجیتال است. روشهای دیگری هم برای خرید اولیه ارزهای دیجیتال جهت انتقال به حساب صرافی وجود دارد که معمولا کارمزد معامله بالایی دارند. همچنین بروکرهای دیگری نیز وجود دارند که سعی میکنند دست کاربر خود را در بخش ابزارها و خصوصا پلتفرمهای تریدینگ باز بگذارند و امکانات بیشتری به آنها بدهند.

در چنین شرایطی ممکن است عدم حضور ارزهای دیجیتال سودآور و نوپا در بروکرها، کاربران را از دریافت سودهای خرید و فروش آنها محروم کند. کارگزاری فوق به لطف استفاده از پلتفرم تریدینگ xStation 5 سطح بالایی از خدمات را به مشتریان خود ارائه میکند و میتواند رضایت کاربران و تریدرهای حوزه ارز دیجیتال را بهدست آورد. در واقع صرافی های بین المللی بسیاری در دنیا اقدام به ارائه خدمات فارکس به سرمایه گذاران می کنند، با این حال استفاده از بسیاری از این روش های رایج برای ایرانیان به صورت مستقیم قابل استفاده نیست و ایرانیان عزیز باید از روش های معتبر دیگری برای شارژ حساب بروکر خود از ایران استفاده نمایند. افتتاح حساب در صرافی یا اکسچنج ارز دیجیتال بسیار ساده است و موضوع پیچیدهای نیست. اما به هرحال این کارمزد پایینتر میتواند یک مزیت بزرگ برای بروکرهای ارز دیجیتال نسبت به اکسچنجها باشد. خواه شما کریپتو را به عنوان CFD ترید می کنید و یا به عنوان دیگر ماخوذات خارج از صرافی، یا به ترید یک دارایی لیست شده در صرافی، بازار آتی، قرارداد اختیارات و یا حتی به ترید ارز دیجیتال فیزیکی زیر بنایی می پردازید، برای هر روش مزیت ها و معایبی مطرح است.

البته باید این موضوع را بدانید که بروکر روبو فارکس به مشتریان اروپایی خود رگولاتوری CySec را ارائه می دهد که به نسبت خدمات بهتری دارد. شما می توانید اطلاعات زیادی در مورد فارکس در سایت تریدر نووا پیدا کنید. شما فقط زمانهایی می توانید در این بازار پول در بیاورید که بازار حرکت داشته باشد یعنی جفت ارزها دارای نوسان باشند تا شما بتوانید از این نوسانات، کسب سود کنید. مواردی که در بخش قبلی معرفی شد، هرکدام در یک یا چند زمینه سعی کردهاند تا تفاوتهایی با رقبا برای جذب مشتریان ایجاد کنند. با بیان تمایزها و تفاوتهای این دو بستر در ادامه مطلب، کاربران متوجه مفهوم عملکرد و ماهیت هرکدام میشوند و میتوانند برای ادامه راه خود در بازار ارزهای دیجیتال، مناسبترین گزینه را انتخاب کنند.

واسطه ای که از کارمزد استفاده می کند ممکن است درصد مشخصی از اسپرد ، اختلاف قیمت پیشنهاد و قیمت جفت ارز فارکس را از شما بگیرد. تریدینگ ارزهای دیجیتال و خدمات کیف پول در این کارگزاری با استفاده از حساب eTrading آن انجام میشوند که از بازار معاملات فارکس و CFD آن کاملا مجزا شده است. بسیاری از صرافیهای ارز دیجیتال، چنین قابلیتی ندارند و کاربر نمیتواند مستقیما با استفاده از پول ارز دیجیتال خریداری کند. با استفاده از این ویژگی کاربر قادر است روباتهایی برای خرید و فروش رمزارزها ایجاد کند که عملکرد مؤثر او را در معاملات به شدت افزایش میدهند.

اما این انتخاب میتواند بر عهده کاربر گذاشته شود. سپس گزینهACARD را انتخاب کنید. در این اقدام شما می توانید یکی از ۵ مورد زیر را انتخاب کنید. البته مرحله احراز هویت نیز در تمام صرافیهای ارز دیجیتالی وجود ندارد. اکسچنجهای ارزهای دیجیتالی همواره در معرض خطر حمله هکرها بودهاند. اما میتواند با یک واسطه به نام کیف پول این کار را انجام دهد و ارزهای دیجیتالی را به آدرس حساب کاربری خود در صرافی ارسال کند. متاتریدر یا «MataTrader» یک سیستم جامع و یکپارچه برای دسترسی به معاملات فارکس است که اکثر بروکرها از آن استفاده میکنند. یک پیشنهاد عالی همهجانبه؛ بروکر City Index همهچیز تمام است! همین حالا در چند دقیقه میتوانید در این بروکر یک حساب افتتاح کنید و ترید کردن را شروع کنید. ثبت نام در فارکس مراحل مختلفی دارد که در ادامه میتوانید مطالعه کنید. ساعت معاملاتِ اسپات طلا در فارکس به صورت ۲۳ ساعت در شبانه روز است. بروکر لایت فارکس یا لایت فایننس به صورت بدون فیلتر در دسترس مشتریان است و شما میتوانید از طریق لینک زیر وارد وب سایت اصلی لایت فایننس شوید و به معامله بپردازید. با وجود تحریم هایی که کشور ما، ایران با آن رو به رو است هنوز می توان بروکرهایی پیدا کرد که هم از زبان فارسی پشتیبانی کنند و هم سابقه درخشانی داشته باشند.

کاربران ایرانی به دلیل پشتیبانی این بروکر از زبان فارسی قادر هستند به راحتی از بروکر یو اس جی اف ایکس برای انجام معاملات خود استفاده کنند. این به این دلیل است که صحنه سیگنال تجارت با ارائه دهندگانی که ماه را روی یک چوب ارائه می دهند ، مملو از مرز است. گاها مشاهده شده است که یک بروکر ارز دیجیتال، مدارک هویتی و فرآیند تأیید هویت را تنها در 30 دقیقه نهایی کرده است. یکی از ویژگیهای مثبت کارگزاری فوق دارابودن بیش از 19 هزار ابزار برای بهکارگیری در افزایش بهرهوری در تریدینگ ارزهای دیجیتالی است. در بروکر ارز دیجیتال HYCM بیش از 60 جفتارزی رمزارز به روش CFD ترید میشوند! در این صورت اگر کارمزدها را مقایسه کنیم، بازهم تفاوت قابلتوجهی بین درآمد کارگزار و صرافی در ارزهای دیجیتال مشاهده نمیکنیم. اما بخش اعظم درآمد کارگزاریها از تراکنشها و معاملات بسیار سنگینی است که در بستر آنها صورت میگیرد. یکی دیگر از بروکرهای بینالمللی معتبر که کاربران میتوانند خرید و فروش ارزهای دیجیتالی را با اطمینان خاطر در بستر آن انجام دهند، آوا ترید AvaTrade است. بررسیهای انجامشده نشان داده است که eToro یکی از بهترین پیشنهادها برای هر دو نوع ترید ذکرشده در جمله قبلی در سال 2021 است.

خوب تا اینجا دیدیم که مزیت های فارکس در بورس آتی کالا وجود دارد. این در حالی است که در بروکرهای ارز دیجیتال این رقم معمولا بین 0 تا 3 درصد است. در حالی که در صرافیها چنین امکاناتی معمولا بسیار محدودتر است. بسیاری از کسانی که خرید و فروش ارز میکنند از تکنیک مقایسهٔ نرخ بهرهی یک ارز با نرخ بهرهی یک ارز دیگر به عنوان نقطهٔ شروع تصمیمگیری در این مورد که آیا ارزی ممکن است قوی یا ضعیف شود، استفاده میکنند. این شاخص که با نام اسپرد خرید و فروش Bid-Ask Spread نیز شناخته میشود، نشاندهنده تفاوت قیمت درخواستی و قیمت پیشنهادی برای ترید یک رمزارز است.

البته در بسیاری از اوقات به دلیل قابلیتهای مشابهی که برخی صرافیهای ارزهای دیجیتال و کارگزاریها دارند، حتی متخصصان صنعت بلاکچین نیز قادر به کشف تفاوتهای اصلی این دو بستر نیستند و در تمایز آنها دچار اشتباه میشوند. شاید علاقهمندان و کاربران صنعت بلاکچین با اخبار مربوط به هکهای کوکوین KuCoin، هیت بی تی سی HitBTC یا مت گاکس Mt.Gox اطلاعاتی داشته باشند. CFTC به جای تنظیم مستقیم بروکرها و سایر بازوهای مالی ، این مسئولیت را به NFA اعطا می کند، در این میان، NFA وظیفه تنظیم فعالیتهای هر شخص یا شرکتی را دارد که قصد دارد در صنعت مالی ایالات متحده فعالیت کند. در سال های اخیر تحریم های جدید بسیار زیادی در حوزه های مختلف از جمله فارکس برای ایرانیان توسط آمریکا وضع شده اما هیچ کدام از آن ها مشکل و محدودیتی برای فعالیت ایرانیان در این بازار مالی ایجاد نکرد و به طور کلی می توان گفت وجود تحریم های فعلی و وضع تحریم های جدید در آینده هیچ مشکلی برای معامله گران ایرانی ایجاد نخواهد کرد و جای هیچ نگرانی از این بابت نخواهد بود. الزامات قانونی به این دلیل است که فعالیت کارگزاریها به طور مستقیم و رسمی زیر نظر نهادهای قانونی مختلف کشوری و بینالمللی است.

شاید این مقدار برای شما کم باشد اما حساب کنید این بروکر در روز چنیدین معامل را فعال کرده و سود آنها را نیز از آن خود میکند. برای آشنایی با فارکس و آموزش در آن نیازی به شرکت در کلاس ندارید و با یک سرچ ساده می توانید همه چیز را در مورد آن یاد بگیرید اما نمی توانید با اطمینان بگویید که چه زمانی سود می کنید و چه زمانی ضرر، چون شما هنوز تجربه کافی از آن کسب نکرده اید. مشکلی که در بروکرها وجود ندارد و در کارگزاری همه چیز مطابق با قرارداد پیش خواهد رفت. مقایسه درآمد در هردو بستر شباهتها و تفاوتهای دارد. همچنین واریز پول حاصله از معاملات انجامشده در بستر صرافی میتواند سخت باشد. با توجه به توضیحات داده شده و معرفی قدرتمندترین بروکرها برای خرید و فروش ارزهای دیجیتالی، انتخاب یکی به عنوان بهترین، کمی سخت است. برای مثال، اگر نرخ مبادله پوند انگلیس به یورو امروز 1.19 باشد، و فردا هر 1 پوند معادل 1.20 یورو باشد، یعنی یورو در مقابل پوند کمی از ارزشش را از دست داده است. در حساب CapitalXtend Standard اسپرد شناور کمی بالاتر یعنی شروع از 3 پیپ و اسپردهای حساب ECN – No Commission کمی پایین تر یعنی از 1.6 پیپ ارائه می شوند.

یکی از بزرگترین مزایای استفاده از کارگزاری ارز دیجیتال نسبت به صرافی در همین بخش برداشت از حساب و سپرده است. نکته ای در این جا وجود دارد این است که آغاز به کار در زمینه فارکس نیازمند داشتن یک بروکر معتبر است و علاقمندان و سرمایه گذاران، باید قبل از هرگونه اقدام به فعالیت در این زمینه، آموزش های لازم را کسب نمایند. از کجا بفهمیم که یک بروکر تخلفی داشته است یا نه؟ اما بسیاری از تازهواردهای صنعت بلاکچین و سرمایهگذاری در بازار ارزهای دیجیتال ممکن است چیزی درباره این حملههای خطرناک چیزی ندانند. در صرافیهایی مانند بایننس بیش از صد ارز دیجیتال و معاملات مربوط به آنها به صورت رسمی پشتیبانی میشوند. این بروکر میزبان بیش از ۵۰۰ هزار کاربر ایرانی است که هر روز بر تعداد آنها افزوده میشود.

اما در کارگزاری فوق کاربران میتوانند از بیش از 60 جفتارزی مختلف به روش CFD (یک روش ترید است که در آن نیازی به مالکیت سرمایه نیست) مرتبط با حوزه ارزهای دیجیتال برای سودآوری بیشتر بروکر جهانی فارکس استفاده کنند. بر اساس بیش از 105 شاخص و متغیر مهم در مقایسه بروکرها در حوزه ارزهای دیجیتالی، مواردی شایسته معرفی به عنوان بهترین بروکر ارز دیجیتال شناسایی شدهاند که همگی از بروکرهای فارکس هستند. همچنین تعرفه و کارمزد تراکنشها خصوصا در برداشت از حساب در بروکرها بسیار مناسبتر از صرافیهای ارز دیجیتال است. در تحقیقات صورتگرفته از فعالیتها و نتایج این کارگزاری، اثبات شده است که آوا ترید در بخشهای کپی تریدینگ، اپلیکیشن تلفن همراه و آموزش سرمایهگذاران یکی از معتبرترین بسترهای کارگزاری است. همچنین اپلیکیشن همراه آن امکاناتی دارد که برای مبتدیان خرید و فروش ارز دیجیتال بسیار مناسب است. علاقهمندان به تجارت و خرید یا فروش رمزارزها میتوانند از امکانات عالی این کارگزاری از جمله اپلیکیشن همراه کاربردی، پلتفرمهای پیشرفته برای آنالیز تریدینگ و تحقیق بازار متنوع استفاده کنند. اما ابزارهایی که یک بروکر ارز دیجیتال برای تحلیل و بررسی قیمت رمزارزها در اختیار کاربر قرار میدهد، نسبت به ابزارهای یک صرافی محدودیت کمتری دارند.