شیعیان پاکستان عید سعید غدیر را جشن گرفتند



به گزارش روز دوشنبه ایرنا، شیعیان پاکستان و محبان اهل بیت اطهار علیهم السلام در سراسر این کشور شب گذشته و امروز با حضور پرشور در مساجد و امام بارگاهها (حسینیه ها) عید ولایت و امامت حضرت علی علیه السلام ‘اسدالله الغالب ؛ حیدر کرار’ را با برپایی جشن های باشکوهی گرامی داشتند.

در این مراسم باشکوه، سخنرانان با وعظ درباره داستان غدیر، سالروز اعلام امامت و ولایت حضرت علی (ع) را از سوی پیامبر گرامی اسلام (ص) , مقدس و محترم شمرده و مداحان با اجرای سروده های دینی و مولودی خوانی به فضای معنوی این محافل شاد، رونق بخشیدند.

خانه‌های فرهنگ ایران در پاکستان نیز شب گذشته با حضور شیعیان پاکستانی و ایرانیان مقیم، عید ولایت و غدیر خم را جشن گرفتند.

شیعیان پاکستان با آذین بندی مساجد و اماکن عمومی شهرها و بخش های خود، محافل جشن عید سعید غدیر را برپا کردند.

در آیین هایی که امشب نیز به همین مناسبت در شهرهای مختلف پاکستان برگزار می شود، دوستداران خاندان نبوت با برپایی مجلس جشن و سرور، وعظ و سخنرانی و دعا و نیایش یکبار دیگر مراتب عشق؛ تعهد و اخلاص خود را نسبت به اسلام و قرآن، پیامبر عظیم الشان اسلام (ص)؛ حضرت امیر المومنین (ع) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به نمایش می‌گذارند.

به ھمین مناسبت برنامه جشن و قصیده خوانی در مرکز اسلامی جامعه الصادق (ع) در اسلام آباد با حضور جمع کثیری از مداحان نام آشنای پاکستانی از شھرھای مختلف این کشور برگزار شد.

ایرانیان مقیم اسلام‌آباد نیز شب گذشته با حضور ˈسید محمدعلی حسینیˈ سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان، روسای نهادهای ایرانی، دبیران مجتمع آموزشی امام حسین (ع)، کارکنان سفارت و خانواده‌های آنان مراسم ویژه‌ای در مسجد مجتمع مسکونی سفارت کشورمان برگزار کرده و عید سعید و یوم الله غدیر را خدمت حضرت مهدی صاحب الزمان (عج) و آیت الله امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی؛ تبریک و تهنیت گفتند.


منبع: https://www.irna.ir/news/84824782/%D8%B4%DB%8C%D8%B9%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D9%BE%D8%A7%DA%A9%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D8%B9%DB%8C%D8%AF-%D8%B3%D8%B9%DB%8C%D8%AF-%D8%BA%D8%AF%DB%8C%D8%B1-%D8%B1%D8%A7-%D8%AC%D8%B4%D9%86-%DA%AF%D8%B1%D9%81%D8%AA%D9%86%D8%AF