ممنوعیت TikTok در ایالات متحده نزدیکتر می شود. اما آیا واقعاً اتفاق خواهد افتاد؟

و حتی اگر خود TikTok ادعا می کند که تمام داده های کاربران ایالات متحده، برای مثال، در سنگاپور و ایالات متحده ذخیره می شود، قبلاً نمونه هایی از کارمندان ByteDance وجود داشته است که به داده های کاربر TikTok برای اهداف تحقیقاتی دسترسی پیدا کرده اند.

منافع خصوصی زیادی نیز در این معامله دخیل است. دنیای تبلیغات امروزی در مورد TikTok با استراتژی های برندسازی و بازاریابی خود بسیار سختگیر است. مطمئناً بسیاری از افراد با ممنوعیت کامل برنامه در ایالات متحده ضرر خواهند کرد.

کاخ سفید قبلاً ممنوعیت کامل TikTok را در دستگاه‌های دولتی به همراه 30 ایالت دیگر ایالات متحده که همین اقدامات را در دولت‌های خود دنبال کردند، اعلام کرده بود. این موج ممنوعیت ها در اتحادیه اروپا آغاز شد و سپس در سراسر کانادا و ایالات متحده با ممنوعیت مطلق برنامه در همه دستگاه های رسمی گسترش یافت.

انگیزه این موج ممنوعیت ها چه بود؟

بنابراین، اغراق نیست اگر بگوییم ممنوعیت TikTok برای شهروندان آمریکایی ضرر بزرگی برای این شرکت و کاربران سنگین خواهد بود.

تنش ها بین چین و غرب همچنان بالاست که عمدتاً به جنگ اوکراین و حملات احتمالی جاسوسی در داخل ایالات متحده مرتبط است.

این راهی است برای اینکه یک شرکت آمریکایی قادر به کنترل داده های شهروندان ایالات متحده باشد و دولت را در مورد استفاده از برنامه ویدیویی در خاک ایالات متحده ایمن تر کند.

این اپلیکیشن در بیش از 150 کشور در دسترس است و بیش از 1 میلیارد کاربر فعال دارد. تنها در ایالات متحده آمریکا، بیش از 210 میلیون بار در سال 2021 دانلود شد و خود را به عنوان پربارترین برنامه در جهان در همان سال معرفی کرد.

اکنون، این اقدام در جلسه عمومی مجلس نمایندگان و سنای ایالات متحده مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهد گرفت تا مشخص شود که فصل های بعدی چه خواهد بود.

ممنوعیت TikTok در ایالات متحده یک قدم به واقعیت نزدیک‌تر شده است. کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا چهارشنبه گذشته (01/03) با 24 رای موافق و 16 رای مخالف، طرحی را تصویب کرد که به جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا این اختیار را می‌دهد تا به طور موثر استفاده از TikTok را در میان آمریکایی‌ها ممنوع کند.

اما از همه اینها، یک چیز مسلم است: با وجود این همه پول در خطر، من معتقدم که عملاً غیرممکن است که ایالات متحده آمریکا و ByteDance در مورد چگونگی ادامه بازاریابی TikTok در ایالات متحده به روشی امن برای هر دو به توافق نرسند. طرفین

هنوز هم سخت است که تخمین بزنیم اوضاع به کدام سمت پیش خواهد رفت. من معتقدم بهترین راه توافقی است که برنامه در حال کار است تا بتواند داده های کاربران آمریکایی را از چین جدا کند. جایگزین احتمالی دیگر فروش TikTok به یک شرکت آمریکایی است، همانطور که قبلاً زمانی که رئیس جمهور سابق ایالات متحده، دونالد ترامپ، سعی کرد این برنامه را در سال 2020 ممنوع کند، ارزیابی شده بود.

بنابراین، واضح است که مقامات امنیتی نگرانی‌های زیادی در مورد استفاده از داده‌های آمریکایی‌ها دارند، و اگر این نگرانی به مقامات دولتی هم تعمیم یابد، واضح است که همان منطق ممنوعیت در مورد شهروندان عادی نیز صدق می‌کند.

بنابراین، جهت این داستان چیست؟

آیا می خواهید همچنان با بهترین شیوه های بازاریابی به روز شوید؟ اکیداً به شما پیشنهاد می کنم مشترک شدن در The Beat، خبرنامه تعاملی Rock Content. در آنجا، تمام گرایش‌های مهم در چشم‌انداز بازاریابی دیجیتال را خواهید یافت. آنجا میبینمت!

آنچه برای ما باقی می ماند این است که به دنبال این پرونده ادامه دهیم و به نتیجه ای امیدوار باشیم که چندان چشمگیر نباشد، به خصوص برای متخصصان بازاریابی.

بنابراین، از آنجایی که TikTok متعلق به ByteDance است که در چین مستقر است، نگرانی دولت ها در مورد جمع آوری داده های احتمالی و سوء استفاده از هرگونه اطلاعات به اشتراک گذاشته شده در این برنامه افزایش یافته است.

اغراق نیست اگر بگوییم تیک توک یک پدیده در بین جوانان در سراسر جهان است. TikTok که ابتدا به عنوان یک پلتفرم اشتراک‌گذاری ویدیو برای ویدیوهای کوتاه راه‌اندازی شد، به یک سرویس ویدیویی کامل با محتوای موجود برای همه بخش‌ها تبدیل شده است.