نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که کارشناسان سئو محلی مهم‌ترین فاکتورهای رتبه‌بندی را چه می‌دانند.


در حال حاضر، اکثر بازاریابان و صاحبان مشاغل باید درک کنند که سئو و رتبه بندی گوگل چقدر برای موفقیت یک تجارت حیاتی است.

هر سال، Whitespark، ارائه دهنده پیشرو خدمات بازاریابی جستجوی محلی، گزارش جامعی را منتشر می کند که آخرین یافته ها در مورد SEO محلی و مهم ترین عوامل رتبه بندی را بررسی می کند. به گفته کارشناسان، گزارش 2023 یافته های مهمی را در مورد اینکه کدام عوامل بیشتر بر سئوی محلی تأثیر می گذارد، ارائه می دهد.

در زیر چند یافته کلیدی وجود دارد که می تواند به شما در تصمیم گیری استراتژی امسال برای سئو محلی و رتبه بندی کمک کند.

یافته های رتبه بندی جستجوی محلی

بسته محلی در Google بهترین محصول برای نتایج جستجوی ارگانیک است. هنگامی که مشتریان در مورد مشاغل محلی تحقیق می کنند، این مشاغل همراه با نقشه ها و سایر اطلاعات برجسته در SERP Google ظاهر می شوند. تحقیقات Whitespark نشان داد که از بین همه عوامل رتبه‌بندی، برخی از حیاتی‌ترین عواملی که می‌توانند به کسب و کار شما در رتبه‌بندی بسته‌های محلی کمک کنند عبارتند از:

  • دسته GBP شما: دسته نمایه کسب و کار Google شما تأثیر زیادی بر رویت کسب و کار شما در بسته محلی دارد. مطمئن شوید که دسته ای را انتخاب کنید که به بهترین وجه نشان دهنده کسب و کار شما باشد.
  • نام و عنوان کسب و کار GBP: ادغام کلمات کلیدی در عنوان شما تا حدودی مورد مخالفت گوگل قرار گرفته است. با این حال، اگر بتوانید یک کلمه کلیدی مرتبط با تجارت خود را ادغام کنید، می تواند دید شما را در بسته محلی به شدت افزایش دهد.
  • نزدیکی به نقطه جستجو: هرچه کسب و کار شما به مکان جستجوگر نزدیکتر باشد، شانس بیشتری برای حضور در رتبه بندی بسته های محلی دارد.
  • آدرس فیزیکی در شهر جستجو: اگر کسب و کار شما آدرسی در شهر محل جستجوگر نداشته باشد، نمایش در رتبه بندی بسته های محلی دشوار خواهد بود.
  • حذف فهرست هرزنامه از طریق مبارزه با هرزنامه: هرزنامه هرگز به دید محلی شما کمک نمی کند و حتی می تواند به آن آسیب برساند. اطمینان حاصل کنید که در صورت امکان به لیست هرزنامه ها رسیدگی کنید.

یافته های رتبه بندی جستجوی محلی ارگانیک

ارگانیک، در اصطلاح سئو، به ترافیکی اطلاق می‌شود که از موتورهای جستجو می‌آید، برخلاف تبلیغات پولی یا بازدیدکنندگان مستقیم. از آنجایی که جستجوهای ارگانیک به طور کلی برای کسب‌وکارها مؤثرتر هستند، تحقیقات Whitespark بر درک اینکه کدام عوامل برای رتبه‌بندی جستجوی محلی ارگانیک مهم‌تر هستند متمرکز بود.

برخی از یافته های کلیدی شامل موارد زیر است:

صفحه اختصاصی برای خدمات شما: ما متوجه شدیم، طراحی یک وب سایت به اندازه کافی سخت است و تمرکز بر صفحات اختصاصی برای همه خدمات شما می تواند دلهره آور به نظر برسد. با این حال، اختصاص صفحات جداگانه به هر سرویسی که ارائه می‌دهید، شانس ظاهر شدن شما در نتایج جستجوی ارگانیک محلی را افزایش می‌دهد.

  • پیوند داخلی در سراسر سایت: پیوند دادن به صفحات دیگر وب سایت شما مهم است، نه تنها برای کمک به مشتریان برای یافتن سریع اطلاعات بیشتر، بلکه برای نشان دادن به Google که شما یک منبع معتبر هستید. در صورت امکان، محتوای خود را اصلاح کنید و پیوندهای داخلی بیشتری اضافه کنید.
  • لینک‌های ورودی با کیفیت بالا و معتبر به وب‌سایت شما: ایجاد بک لینک‌های با کیفیت بخش ضروری سئو است و برای رتبه‌بندی جستجوی محلی ارگانیک اهمیت فزاینده‌ای دارد. بک لینک، برای کسانی که نمی دانند، زمانی است که یک وب سایت به سایت شما لینک می دهد. اطمینان حاصل کنید که بک لینک ها از وب سایت های معتبر و قابل اعتماد می آیند تا به بهبود رتبه شما کمک کنند. تاکتیک های Blackhat، مانند داشتن لینک وب سایت اسپم به صفحه شما، تنها به رتبه بندی شما آسیب می زند.
  • ارتباط کلمه کلیدی جغرافیایی محتوا: هرگز محتوای خود را با کلمات کلیدی پر نکنید، اما مطمئن شوید که کلمات کلیدی مرتبطی را که با منطقه جغرافیایی مورد نظر شما مطابقت دارند، درج کنید. افزودن کلمات کلیدی مکان مرتبط به افزایش دید شما در رتبه بندی های جستجوی ارگانیک محلی کمک می کند.
  • کلمات کلیدی در عنوان صفحه فرود نمایه کسب و کار گوگل: باز هم، پر کردن کلمات کلیدی و کلمات کلیدی نامربوط مفید نیستند. با این حال، گنجاندن کلمات کلیدی مرتبط در عنوان صفحه فرود نمایه کسب و کار گوگل می تواند به شما کمک کند تا رتبه بالاتری کسب کنید.

نحوه پیاده سازی یافته های فوق

اکنون که مهم ترین عوامل رتبه بندی برای ظاهر شدن در SERP های محلی را مورد بحث قرار دادیم، بیایید نحوه پیاده سازی موثر آنها را بررسی کنیم. اینها تنها نکاتی هستند که سطح بهبود رتبه بندی جستجوی شما را خنثی می کنند.

  1. دسته‌بندی نمایه کسب‌وکار Google خود را با دقت انتخاب کنید: مطمئن شوید که دسته‌ای را انتخاب کنید که کسب‌وکار شما را به بهترین شکل منعکس کند و مشتریان را گیج نکند.
  2. سایت خود را اصلاح کنید: صفحات خدمات اختصاصی ایجاد کرده و پیوندهای داخلی بیشتری را به صفحات مربوطه اضافه کنید.
  3. کلمات کلیدی جغرافیایی را در محتوای خود بگنجانید: افزودن کلمات کلیدی موقعیت مکانی مرتبط به محتوای خود به Google کمک می کند تا به Google نشان دهید که منطقه خاصی را هدف قرار داده اید.
  4. ایجاد بک لینک با کیفیت بالا: مطمئن شوید که هر بک لینکی که به وب سایت شما می آید از منابع معتبر و معتبر باشد. این به شدت به بهبود رتبه بندی جستجوی محلی ارگانیک شما کمک می کند.
  5. فهرست کسب و کار من در Google را بهینه کنید: شرح مفصلی از کسب و کار خود را در فهرست GMB خود قرار دهید و مطمئن شوید که کلمات کلیدی مرتبط را به عنوان صفحه خود اضافه کنید.

افکار نهایی

مشاهده جستجوی محلی ارگانیک شما بخش مهمی از بازاریابی آنلاین کسب و کار شما است. استفاده از یافته های Whitespark می تواند به شما در بهبود رتبه بندی و دستیابی به مشتریان بیشتر کمک کند. اجرای نکاتی که در بالا مورد بحث قرار گرفت می‌تواند به شما در تقویت حضور و دیده شدن سئو محلی شما کمک کند.

آیا می خواهید همچنان با بهترین شیوه های بازاریابی به روز شوید؟ اکیداً به شما پیشنهاد می کنم مشترک شدن در The Beat، خبرنامه تعاملی Rock Content. در آنجا، تمام گرایش‌های مهم در چشم‌انداز بازاریابی دیجیتال را خواهید یافت. آنجا میبینمت!