هوش مصنوعی چگونه می تواند به سازندگان کمک کند تا کارهای خلاقانه خود را افزایش دهند؟


وقتی این را می نویسم، از هوش مصنوعی استفاده می کنم. در واقع من مقاله کامل را بدون پشتیبانی از هوش مصنوعی می نویسم، اما از ابزارهایی با کمک هوش مصنوعی برای انتخاب موضوع، کمک گرفتن از کلمات کلیدی، توضیحات متا و در نهایت دریافت چند عنوان پیشنهادی استفاده کرده ام. من انسانم و تمام مطالبم را می نویسم. من از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده می کنم تا کارآمدتر باشم.

موقعیت من، به نوعی، موقعیت Rock Content و WriterAccess (بازاری که یک سال پیش آن را به دست آوردیم) منعکس می کند. در Rock Content، ما معتقدیم که هوش مصنوعی می‌تواند بازار ما را هوشمندتر و کارآمدتر کند – در حالی که همچنان از خلاقیت انسان برای تولید جذاب‌ترین محتوا استفاده می‌کند.

در چند ماه گذشته با پیشرفت هوش مصنوعی تغییرات زیادی صورت گرفته است که می‌تواند روزی نحوه ایجاد، بهینه‌سازی، ویرایش و انتشار محتوا را برای مشتریانی مانند شما نویسندگان تغییر دهد. یادگیری ماشینی و تولید محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی، روز به روز سرفصل‌ها را به خود اختصاص می‌دهند و توجه را به خود جلب می‌کنند.

در اینجا در Rock Content و WriterAccess، ما پیشرفت‌ها را از نزدیک زیر نظر گرفته‌ایم، ویرایشگرهای محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی را همراه با نرم‌افزار ویرایش تصویر و ویدیو آزمایش کرده‌ایم. در بسیاری از موارد، چنین ابزارهایی واقعاً به سازندگان کمک می کنند تا کار خلاقانه خود را ارتقا دهند.

به طور کلی، هوش مصنوعی با چندین ریسک و فرصت‌های بالقوه همراه است

من معتقدم که هوش مصنوعی می تواند فعالیت های روزانه ما را هوشمندتر و کارآمدتر کند. هوش مصنوعی در کمک به بازاریابان محتوا با عناصر فرآیند تولید محتوا بسیار بهتر است. برای بازاریابی، وقتی با نیت درست و نظارت انسانی استفاده شود، هوش مصنوعی ابزار قدرتمندی در زرادخانه یک برند خواهد بود.

هوش مصنوعی می‌تواند چند ایده سریع و موضوع محتوا ایجاد کند که می‌تواند نقطه شروع تحقیقات اولیه و طرح کلی تولیدکنندگان محتوا باشد. هوش مصنوعی می تواند به تولید عناوین و هدرها، ایده ها و طوفان فکری، توضیحات متا و غیره کمک کند.

ما حتی نرم افزار خود را توسعه داده ایم که می تواند فرآیند تولید محتوا را هوشمندتر، بهتر، سریعتر و عاقلانه تر کند. در واقع، WriterAccess با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی به فرآیند تولید محتوا کمک کرده است. به عنوان مثال، پتنت ما در حال تعلیق است که با AI Powered Style Metrics Matcher به مشتریان کمک می کند تا نویسندگانی را که با لحن و سبک نام تجاری آنها مطابقت دارند، مشخص کنند.

مولد ایده محتوای AI جدید ما از هوش مصنوعی برای کمک به مشتریان در پیشنهادات موضوعی بر اساس سفارش‌های قبلی استفاده می‌کند. و ابزار ما به کمک هوش مصنوعی، حدس و گمان را برای یافتن نویسندگانی که با لحن و صدای برند شما مطابقت دارند و اطمینان مشتری را تضمین می کند، از بین می برد.

نکته کلیدی در اینجا استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی برای کمک به شما در زمینه‌هایی است که ضعیف هستید، مانند ایده‌های محتوای طوفان فکری، ارائه عناوین جدید، زوایای جدید یا حتی موارد زیر. با این حال، نباید آن را به طور کامل به هوش مصنوعی واگذار کرد. این نباید جایگزینی برای نویسندگان انسانی باشد، بلکه باید کمکی برای آنها باشد.

در حالی که به نظر می‌رسد تولیدکنندگان محتوای هوش مصنوعی این قدرت را دارند که چرخه حیات محتوای شما را سرعت بخشند، اما همیشه راه‌حل نیستند. هوش مصنوعی تولید محتوا را کالایی می کند و در عین حال محتوای دست ساز را ارزشمندتر می کند. با این حال، واضح است که هیچ چیز جایگزین لمس انسان نمی شود.

در مجموع، در حالی که هوش مصنوعی می‌تواند ابزار بهره‌وری قابل‌توجهی باشد و می‌تواند برای کمک به ایده‌پردازی، ایجاد طرح کلی و همسان‌سازی استفاده شود، ما معتقدیم که محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی به اندازه محتوای تولید شده توسط انسان شخصی و عمیق نخواهد بود. به همین دلیل، محتوای ایجاد شده توسط نویسندگانی که از هوش مصنوعی در پلتفرم ما استفاده می‌کنند، ممنوع خواهد شد و به نویسندگانی که از ایجاد محتوای با کمک هوش مصنوعی استفاده می‌کنند مطلع می‌شوند که محتوای آنها به مشتریان تحویل داده نمی‌شود.

به همه این دلایل، من کاملاً مطمئن هستم که نویسندگان از هوش مصنوعی به عنوان ابزاری برای افزایش کارایی و بهره‌وری استفاده خواهند کرد، نه به عنوان ابزاری برای تولید محتوا.

ویرایش و بررسی واقعیت

نوشتار تولید شده توسط هوش مصنوعی نیاز به ویرایش و بررسی واقعیت را برجسته می کند. برخی از رویدادهای پرمخاطب اخیر تأیید می‌کنند که با هوش مصنوعی – مانند نویسندگان انسانی – ویرایش و بررسی واقعیت باید بخشی اساسی از فرآیند باشد.

فقط برای به اشتراک گذاشتن یکی از نمونه های متعدد، مجله مردان اخیرا مقاله ای را منتشر کرده است که با استفاده از هوش مصنوعی نوشته شده بود که دارای خطاهای عمده زیادی در محتوای سلامتی بود. خطاهایی که می توانند عواقب بسیار جدی تری نسبت به اشتباهات ساده در پست وبلاگ یک استارت آپ فناوری داشته باشند.

اصالت و سرقت ادبی

اگر تعریف رسمی را در نظر بگیریم سرقت ادبی، ابزارهای تولید محتوای هوش مصنوعی محتوا را کپی و جایگذاری نمی کنند. هنگامی که شخصی از ابزار ایجاد محتوای هوش مصنوعی برای تولید ایده یا نوشتن یک پست وبلاگ استفاده می کند، این ابزار از آموخته های خود از خواندن تعداد زیادی صفحه برای تولید محتوای جدید استفاده می کند. یعنی محتوای تولید شده به صورت اورجینال انجام شده است.

خط‌مشی‌های گوگل تأیید می‌کند که محتوای ایجاد شده توسط هوش مصنوعی سرقت ادبی محسوب نمی‌شود. در عوض، این یک متن اصلی بر اساس اطلاعات موجود است. هوش مصنوعی از چندین منبع بیرون می کشد تا محتوای جستجوی کاربران را ایجاد کند. البته خطر قانونی این است که نویسندگان می توانند برای سرقت ادبی اثر اصلی خود شکایت کنند، اگر کپی تولید شده توسط هوش مصنوعی بسیار نزدیک به اصل باشد.

از دیدگاه بازاریابی محتوا و سئو، یک اشکال بزرگ محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی این است که کاملاً اصلی نیست. در واقع، تولیدکنندگان محتوای هوش مصنوعی به سادگی اطلاعاتی را که از قبل در اینترنت موجود است جمع‌آوری و ترکیب می‌کنند (به خوبی، باید اعتراف کنم).

بنابراین، در حالی که محتوا ممکن است از بررسی سرقت ادبی عبور کند، شامل تحقیقات، بینش یا داده‌های اصلی نمی‌شود. در عمل، ابزارهای ایجاد محتوا به کمک هوش مصنوعی می‌توانند تکه‌های متنی ساده ایجاد کنند، اما در ارائه نظرات یا ایجاد محتوای رهبری فکری ناتوان هستند.

در نهایت، تولیدکنندگان محتوای هوش مصنوعی نمی‌توانند درباره رویدادها یا موضوعاتی که به سرعت در حال تغییر هستند بنویسند. آنها همچنین با موضوعاتی دست و پنجه نرم می کنند که جامعه درباره آنها اجماع عمومی ایجاد نکرده است، از جمله مسائل اجتماعی، سیاسی و مذهبی. اگر بخواهید متنی در این موضوعات ایجاد کنید، ممکن است با محتوای مغرضانه، نادرست یا قدیمی مواجه شوید.

من فرض می‌کنم شرکت‌هایی که تصمیم می‌گیرند برای تولید محتوای حرفه‌ای خود به جای استخدام نویسندگان خلاق انسانی، به نرم‌افزار ایجاد محتوای هوش مصنوعی وابسته باشند، یک تصمیم تجاری حساب شده می‌گیرند.

آیا می خواهید همچنان با بهترین شیوه های بازاریابی به روز شوید؟ اکیداً به شما پیشنهاد می کنم مشترک شدن در The Beat، خبرنامه تعاملی Rock Content. در آنجا، تمام گرایش‌های مهم در چشم‌انداز بازاریابی دیجیتال را خواهید یافت. آنجا میبینمت!