پرتاب ماهواره آزمایشی جدید چین

به گزارش ایرنا، پیش از این نیز در مهر ماه، رصدخانه ملی نجوم آکادمی علوم چین اعلام کرد که پکن روز یکشنبه کاوشگر خورشیدی پیشرفته Kuafu-۱ را با موفقیت به فضا پرتاب کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری شین هوا، یک موشک حامل  Long March-۲D حامل ماهواره شیان ۲۰-سی (Shiyan-۲۰ C) در ۲۹ اکتبر ۲۰۲۲ از مرکز پرتاب ماهواره جیوکوان در شمال غربی چین پرتاب شد. این ماهواره در ساعت ۹:۰۱ صبح به وقت پکن (۰۱۰۱ GMT) به فضا پرتاب و وارد مرحله برنامه ریزی شده شد، سپس با موفقیت در مدار قرار گرفت.  

ماهواره شیان-۲۰ سی در ساعت ۹:۰۱ صبح (به وقت پکن) با یک موشک حامل Long March-۲D به فضا پرتاب شد.

این کاوشگر با نام Kuafu-۱ (جستجوی خورشید در اساطیر چین باستان) در مداری در فاصله ۷۲۰ کیلومتری زمین و به طور دائم رو به خورشید عمل خواهد کرد.

این ماهواره ۸۸۸ کیلوگرمی که مجهز به سه ابزار است، بینش هایی را در مورد چگونگی ایجاد جهش جرم تاج و سایر فوران ها توسط میدان مغناطیسی خورشید ارائه می دهد. ابزارهای آن عبارتند از یک تصویربردار مغناطیسی برداری تمام خورشیدی، یک تلسکوپ خورشیدی آلفای لیمان و یک تصویربردار اشعه ایکس سخت خورشیدی. قرار است به مدت چهار سال به بهره برداری برسد.


منبع: https://www.irna.ir/news/84926574/%D9%BE%D8%B1%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D9%85%D8%A7%D9%87%D9%88%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%A2%D8%B2%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4%DB%8C-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%DA%86%DB%8C%D9%86

این پرتاب ماموریت ۴۴۵ موشک های حامل سری Long March بود.

این ماهواره عمدتاً برای تأیید فناوری های جدید در مدار مانند نظارت بر محیط فضایی استفاده خواهد شد.