چگونه برای بازاریابی دیجیتال بودجه اختصاص دهیم؟ بهترین شیوه ها در اینجا


ایجاد یک بودجه دیجیتال مارکتینگ اغلب مستلزم حدس و گمان زیاد و بهترین فرضیات در مورد اینکه چگونه پول در سازمان شما به بهترین شکل خرج می شود، نیاز دارد، بدون اینکه واقعاً بدانید که آیا بازگشت سرمایه دریافت خواهید کرد یا خیر.

هیچ‌کس نمی‌خواهد برای فعالیتی که کار نمی‌کند پول بگذارد، اما تیم‌ها به بودجه‌ای نیاز دارند تا آزمایش کنند و ببینند چه نوع ابتکاراتی موفق خواهند بود.

یافتن ترکیبی عالی از هزینه های بودجه ای آزمایش شده و واقعی و گذاشتن کافی برای ایده های جدید تعادل سختی است که می‌توان آن را امتحان کرد، اما مهم این است که تمام تلاش خود را بکنید تا از خرج کردن بیش از حد جلوگیری کنید.

در حالی که هیچ روش مشخصی برای نحوه تخصیص بودجه برای برنامه های بازاریابی دیجیتال وجود ندارد، برخی از بهترین شیوه ها و مراحلی وجود دارد که می توانید دنبال کنید.

آنها را در زیر بررسی کنید:

چقدر برای بازاریابی دیجیتال هزینه کنیم

تنظیم بودجه بازاریابی دیجیتال اغلب بر عهده رهبران تیم در بخش بازاریابی است.

در حالی که بودجه‌ها باید توسط تیم‌های حسابداری، مالی یا مدیریت ارشد تأیید شوند، وظیفه رهبری بازاریابی است که طرح کلی بودجه و توضیحی درباره اینکه چرا فعالیت‌های خاص به مقدار پول درخواستی نیاز دارد، ارائه دهد.

یک قانون کلی که اکثر برندها از آن استفاده می کنند این است حدود 7 تا 10 درصد از درآمد کلی را صرف فعالیت های بازاریابی کنید.

از این مقدار، حدود نیمی از آن باید به سمت ابتکارات بازاریابی دیجیتال اختصاص یابد.

با در نظر گرفتن این موضوع، مهم است که توجه داشته باشید که هر شرکت و صنعت متفاوت است. برخی از سازمان‌ها به مقدار بیشتری نیاز دارند تا به سمت دیجیتال بروند یا درصد بیشتری از درآمد کلی را صرف فعالیت‌های بازاریابی می‌کنند.

بودجه خود را طوری تنظیم کنید که اهداف بازاریابی و اولویت هایی که تعیین می کنید بیشترین اهمیت را داشته باشند.

قبل از شروع باید بدانید که در کسب و کار شما چه چیزی استاندارد است و چه انتظاراتی برای شما در نظر گرفته شده است.

پیامدهای بودجه نادرست

مهم است که بهترین کار را انجام دهید تا در طول برنامه ریزی بودجه خود تا حد امکان به پولی که نیاز دارید نزدیک شوید.

اگر اشتباه محاسبه کنید، ممکن است با عواقب مختلفی روبرو شوید.

اولین خطر، شهرت شخصی شما به عنوان یک رهبر است.

اگر نتوانید منابع مناسب را به درستی به کمپین‌ها و ابتکارات مختلفی که می‌خواهید داشته باشید تخصیص دهید، تیم‌ها و روسای‌تان به شما اعتماد زیادی نخواهند داشت.

همچنین اگر مدیریت ارشد فکر کند که شما از اعداد و ارقام خود اطلاع ندارید، به طور بالقوه بخش خود را در معرض کاهش بودجه قرار خواهید داد.

پیامد بالقوه دیگر این است نداشتن بودجه لازم برای رسیدن به مهم است اهداف بازاریابی دیجیتال.

به عنوان مثال، اگر هدفتان این است که مقدار مشخصی از سرنخ‌های جدید را از طریق تبلیغات به دست آورید، اما بودجه کافی برای اجرای تبلیغات برای دریافت سرنخ ندارید، در نهایت یا بیش از حد هزینه می‌کنید یا فرصت‌های مهم بازاریابی دیجیتال را از دست خواهید داد. .

عملکرد تبلیغات خود را افزایش دهید

بهترین روش ها: نحوه تخصیص بودجه برای بازاریابی دیجیتال

درک بهترین شیوه‌ها برای نحوه تخصیص بودجه برای فعالیت‌های بازاریابی دیجیتال می‌تواند به سادگی استفاده از فرمول بالا برای یافتن درصدی از درآمد کلی باشد که می‌خواهید در تاکتیک‌های دیجیتال خرج کنید.

با این حال، احتمالاً از شما خواسته می شود که تفکیک دقیق تری از هزینه ها و فعالیت ها ارائه دهید.

در اینجا برخی از بهترین روش‌ها وجود دارد که باید هنگام بررسی نحوه تخصیص بودجه برای ابتکارات بازاریابی دیجیتال به خاطر داشته باشید.

از اینها برای هدایت برنامه ریزی و استراتژی خود در مورد مسائل بودجه استفاده کنید و تیم و بخش خود را برای موفقیت آماده کنید.

1. قیف فروش خود را مشخص کنید

قبل از اینکه به اعداد و ارقام بپردازید، کمی وقت بگذارید و به تصویر بزرگ قیف بازاریابی دیجیتال خود نگاه کنید.

چه مراحلی در طول فرآیند، نقاط تماس مهم هستند؟

دانستن اینکه مشتریان چگونه شما را پیدا می‌کنند و باید قبل از تبدیل شدن به برند چه چیزهایی را در مورد برند بدانند، به شما کمک می‌کند بدانید در چه فعالیت‌هایی باید سرمایه‌گذاری کنید.

2. هزینه های عملیاتی خود را فهرست کنید

هزینه های عملیاتی در بودجه قابل مذاکره نیستند. این هزینه ها باید مورد توجه قرار گیرند و ابتدا باید تنظیم شوند تا بدانید چقدر بودجه برای سایر فعالیت ها در دسترس است.

هزینه های عملیاتی می تواند شامل میزبانی وب سایت، اشتراک SaaS، هزینه های پلت فرم یا سایر مالیات ها و هزینه ها باشد.

3. نتایج سال گذشته یا سه ماهه را مرور کنید

یکی از آخرین کارهای تنظیمی که می خواهید انجام دهید این است که به معیارها و گزارش های فصل ها و سال های گذشته نگاه کنید.

آیا کمپین ها موفق بودند؟ آیا به اهدافی دست یافتید یا برای ابتکارات ROI دریافت کردید؟

اگر می دانید چه چیزی موثر بوده و چه چیزی موثر نیست، می توانید شروع به اضافه کردن یا حذف فعالیت های خاص کنید.

4. اهداف خود را فهرست کنید

دانستن اهداف خود در سال برای تخصیص بودجه برای فعالیت های مختلف بسیار مهم است.

به چه چیزی می خواهید برسید و چقدر باید درآمد داشته باشید؟ آیا به دنبال سرنخ، تبدیل یا فروش هستید؟

داشتن اهداف به شما کمک می کند تا درک کنید کدام نوع فعالیت برای بودجه شما مفیدتر است.

5. به جزئیات دقت کنید

پس از تعیین اهداف، وقت آن است که به جزئیات بپردازید.

چگونه می خواهید به آن اهداف تعیین شده برسید؟ چه نوع فعالیت هایی ثابت شده است یا فکر می کنید بهترین راه برای دستیابی به اهداف شما خواهد بود؟

جزئیات طرح بازاریابی به شما جهت چگونگی تخصیص بودجه را می دهد.

6. بهترین کانال ها را برای کسب و کار خود انتخاب کنید

انواع مختلفی از کانال ها وجود دارد که می توانید برای ابتکارات بازاریابی خود از آنها استفاده کنید، اما لازم نیست همه برندها در هر کانال حضور فعال داشته باشند.

انتخاب کنید کدام کانال برای کسب و کار شما مناسب است و به هزینه های مربوط به فعالیت در هر کانال نگاه کنید.

7. تعیین هزینه فعالیت های بازاریابی

هنگامی که می دانید روی کدام کانال ها می خواهید تمرکز کنید، به هزینه های فعالیت های بازاریابی در آن کانال ها نگاهی بیندازید.

آیا می خواهید در رسانه های اجتماعی رشد کنید؟ سپس هزینه اجرای تبلیغات و تبلیغ پست ها چقدر است؟ مطمئن شوید که فعالیت های بازاریابی شما با اهداف تعیین شده شما مطابقت دارد.

8. از رقابت خارج شوید

رقبای شما می توانند منبع خوبی برای تعیین نحوه تخصیص بودجه برای بازاریابی دیجیتال باشند.

آنها روی چه روش های بازاریابی سرمایه گذاری می کنند؟ چگونه آن روش‌ها به آن‌ها کمک می‌کنند تا مخاطبان بیشتری پیدا کنند و فروش بیشتری را ببندند؟

استراتژی های بازاریابی و تبلیغات آنها را بررسی کنید به شما کمک می کند بدانید چه کانال ها و کمپین هایی در این صنعت کار می کنند.

9. برنامه بازاریابی خود را ایجاد کنید

با تمام برنامه ریزی های قبلی و تحقیقاتی که در راه نیست، اکنون زمان آن رسیده است که برنامه بازاریابی خود را ایجاد کنید.

چه برای یک سال برنامه ریزی کنید چه برای یک ربع، هر یک از ابتکارات خود را بر اساس اهدافی که دارید، ابزارهایی که برای دستیابی به آن اهداف نیاز دارید و کانال هایی که برای دستیابی به مخاطبان خود باید روی آنها تمرکز کنید، بسازید.

10. بودجه خود را تخمین بزنید

هنگامی که برنامه بازاریابی شما ساخته شد، باید هزینه هر فعالیت را تخمین بزنید.

نگاهی به آنچه برای بدست آوردن ROI معقول و سپس ROI استثنایی لازم است، بیندازید. برای هر مرحله از برنامه تا جایی که می توانید نزدیک به دلار تخمین بزنید و بودجه خود را نهایی کنید.

11. هر تصمیمی را بر اساس داده ها بگیرید

احتمالاً از شما خواسته می شود که بودجه خود را به مدیران ارشد یا رهبری سازمان خود ارائه دهید. به همین دلیل داشتن اطلاعات واضح برای پشتیبان گیری از هر تصمیم مهم است.

فقط نگویید که فکر می‌کنید برای اجرای تبلیغات هزینه مشخصی خواهد داشت – تحقیقات و مطالعات و داده‌های گذشته را داشته باشید تا دقیقاً نشان دهید که یک کمپین تبلیغاتی موفق چقدر هزینه دارد.

این به ایجاد اعتماد در برنامه و مهارت های رهبری شما کمک می کند.

12. نتایج را اندازه گیری کنید

پس از تصویب بودجه، هنوز باید هزینه های خود را از نزدیک زیر نظر داشته باشید و به نتایجی که می گیرید نگاه کنید.

آیا شما در هر برآوردی خاموش بودید؟ دلیل این اشتباه محاسباتی چه بود؟

از نتایج آینده در بودجه سال آینده استفاده کنیدو به ایجاد سیستمی کمک کنید که بهترین تخصیص بودجه ممکن را در اختیار شما قرار دهد.

ROCK CONTENT MAGAZINE ارکان بازاریابی داده محور

اولویت بندی بودجه برای بازاریابی محتوا

زمانی که متوجه شدید بودجه بازاریابی دیجیتال شما چقدر خواهد بود، بخش بزرگی از آن باید به آن اختصاص داده شود محتوا.

هر جایی بین 25-30٪ از بودجه بازاریابی دیجیتال شما باید به تلاش های تولید محتوا اختصاص یابد.

بدون سرمایه گذاری سنگین در بازاریابی محتوا، از جمله رسانه های اجتماعی و سئو، جلب توجه مخاطبان هدف و ایجاد سرنخ تقریبا غیرممکن خواهد بود.

یکی از راه‌هایی که می‌توانید بیشترین بهره را از سرمایه‌گذاری در محتوا ببرید، برون‌سپاری است تولید محتوا.

به جای استخدام شخصی در خانه و پرداخت حقوق و مزایا کامل، می توانید فریلنسرهایی را استخدام کنید که تجربه تولید محتوا را در پلتفرمی مانند WriterAccess دارند.

شما می توانید یک آزمایشی 14 روزه رایگان قبل از اینکه بودجه بازاریابی محتوای خود را سرمایه گذاری کنید، پلتفرم را آزمایش کنید.

سرمایه گذاری در محصولات دیجیتال

بودجه بازاریابی شما نیز باید به راهکارهای فناوری و محصولات دیجیتال اختصاص یابد.

شما باید بستر مناسبی برای مدیریت دقیق استراتژی های بازاریابی دیجیتال و جمع آوری داده های ضروری برای تجزیه و تحلیل داشته باشید.

برای صرفه جویی در هزینه و محافظت از بودجه خود، یافتن راه حل دیجیتالی که زمینه های زیادی را پوشش می دهد مفید است – به عنوان مثال، Rock Content’s ابر محتوا.

این بسته یکپارچه شامل پیشنهادات فردی ما است: WriterAccess، Ion، Stage و Studio.

WriterAccess به شما کمک می کند تولید محتوای با کیفیت بالا را افزایش دهید.

Ion به شما این امکان را می دهد که بدون کدنویسی محتوای تعاملی ایجاد کنید.

Stage تمام فناوری های مربوط به میزبانی وب سایت وردپرس شما را مدیریت می کند.

در نهایت استودیو مدیریت پروژه شما را تسهیل خواهد کرد.

این بسته می تواند تقریباً تمام نیازهای محتوای شما را برطرف کند، بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر روی پیوند کلیک کنید.

نمودار دایره ای ابر محتوا حاوی WriterAccess، Studio، Stage و Ion

ابزارهای محاسبه بودجه

تلاش برای محاسبه بودجه بدون کمک فناوری می تواند دشوار باشد. در اینجا ابزارهایی وجود دارد که می توانند این روند را تسهیل کنند.

1. Google Sheets

ساده ترین ابزار موجود Google Sheets یا Excel است که می توانید از فرمول ها استفاده کنید، بودجه خود را برنامه ریزی کنید و آن را با تیم خود به اشتراک بگذارید.

2. FreeAgent

این ابزار یک گزینه عالی برای مشاغل کوچک است که امور مالی خود را در داخل انجام می دهند. این به مدیریت هزینه ها، اظهارنامه ها، مالیات ها و فاکتورها کمک می کند.

3. آلوکادیا

Allocadia ابزاری است که به شما کمک می کند بودجه خود را برنامه ریزی کنید و با اعضای تیم در مورد بهترین راه ها برای تخصیص دلارهای بازاریابی خود همکاری کنید.

4. قالب های HubSpot

هنگامی که به جای یک راه حل کامل بودجه، فقط به یک راهنما نیاز دارید، قالب های HubSpot یک انتخاب عالی است. می توانید قالب های رایگان را دانلود کنید تا به برنامه ریزی بودجه خود برای اهداف بازاریابی دیجیتال کمک کنید.

5. دانش

این ابزار می تواند با استفاده از یک رابط کاربر پسند کشیدن و رها کردن و یک داشبورد مالی دقیق، برنامه های بودجه را برای شما ایجاد کند.

6. کندو9

این ابزار به شما کمک می کند بودجه خود را به صورت استراتژیک تخصیص دهید و برای سناریوهای بالقوه “چه می شود” که می تواند برنامه های اصلی شما را مختل کند برنامه ریزی کنید.

بسته شدن

دانستن نحوه تخصیص بودجه برای برنامه های بازاریابی دیجیتال یکی از مؤلفه های کلیدی رهبر عالی بودن و آماده کردن تیم های بازاریابی شما برای موفقیت است.

بدون بودجه متعادلی که تیم شما بتواند با آن کار کند، متوجه خواهید شد که برای رسیدن به هر هدفی در تلاش هستید شما برای سه ماهه یا سال تعیین کرده اید و در معرض خطر بیش از حد هزینه کردن هستید.

برنامه‌ریزی بودجه مستلزم آن است که بهترین شیوه‌ها را دنبال کنید تا هم مدیریت ارشد و هم کارکنان خود را راضی نگه دارید.

این کمک می کند که ابزارهای دیجیتالی داشته باشید که می توانند با ایجاد بودجه سالانه یا فصلی، از شما پشتیبانی بیشتری کنند.

در نهایت، سرمایه گذاری در ایجاد رقابت باید در اولویت باشد و WriterAccess می تواند در وقت و منابع شما صرفه جویی کند. آن را به مدت دو هفته رایگان امتحان کنید!

بودجه بازاریابی خود را برنامه ریزی کنید