Google Ads از ابزار Audience Builder GA4 استفاده می کند تا حدس و گمان را از گسترش دسترسی شما دور کند.


وقتی صحبت از چشم انداز بازاریابی دیجیتال امروزی به میان می آید، گوگل چیزی بیش از پادشاه موتورهای جستجو است. این غول موتور جستجو همچنین مسئول ارائه برخی از مؤثرترین و در دسترس ترین ابزارهای امروزی به بازاریابان است.

گوگل دائماً به دنبال راه هایی است که کار یک بازاریاب را آسان تر و شهودی تر کند. آخرین اقدام آن افزودن یک ویژگی ویژه Google Ads است که به کاربران امکان می‌دهد مستقیماً از درون پلتفرم به سازنده مخاطبان ساده Google Analytics 4 دسترسی داشته باشند.

نتیجه یک تجربه کاربری شهودی تر و مؤثرتر است که واقعاً روند شناخت مخاطبان شما را ساده می کند و دقیقاً به افرادی که به دنبال ارتباط با برند شما هستند دسترسی پیدا می کند.

GA4 Audience Builder چیست؟

گفتن اینکه ایجاد و مدیریت مخاطب بخش مهمی از بازاریابی دیجیتال است، یک دست کم گرفتن بزرگ است. اثربخشی تلاش‌های شما در این زمینه می‌تواند در واقع کمپین‌های شما را شکست یا شکست دهد، بنابراین رویکرد صحیح بسیار مهم است.

ویژگی مخاطبین گوگل آنالیتیکس 4 تقسیم بندی مخاطبان خود را آسان می کند، بهتر است تلاش های خود را شخصی سازی کنید و اطمینان حاصل کنید که محتوای بازاریابی تا حد امکان برای مصرف کنندگان فردی مرتبط است. این امکان تقسیم بندی را با توجه به عواملی مانند:

  • جزئیات مکان، مانند کشور و منطقه
  • چه کاربران از طریق موبایل یا دسکتاپ از شما بازدید کنند
  • اینکه آیا کاربران قبلاً از شما خرید کرده اند یا خیر
  • ارجاع به پلتفرم های رسانه های اجتماعی، کمپین ها و تبلیغات

سازنده مخاطبان GA4 همچنین کاربران شما را در طول زمان پیگیری می‌کند تا مطمئن شود که آنها همچنان تمام معیارهای لازم برای ظاهر شدن در دسته‌های خاص را رعایت می‌کنند. تعیین می کند که آیا کاربران فردی باید در بیش از یک گروه قرار گیرند یا خیر، به عنوان مثال، کاربران تلفن همراه که در ایالات متحده زندگی می کنند و خریدهای خود را تکمیل کرده اند.

دسترسی به مخاطبان GA4 از طریق Google Ads

در اوایل مارس 2023، گوگل اعلام کرد که کاربران Google Ads باید برای ادغام ابزار مخاطب ساز GA4 در ماه‌های آینده تماشا کنند. این حرکت کاربران Google Ads را بسیار آسان‌تر می‌کند تا داده‌های GA4 خود را به صورت یکپارچه در کمپین‌های جاری خود اعمال کنند، به نتایج بهتری دست یابند و از میزان موفقیت بالاتری برخوردار شوند.

برای تسهیل افزودن، گوگل یک مدل مدیریتی ویژه را معرفی خواهد کرد که به کاربران امکان می دهد به طور موثر و ایمن دسترسی و مجوزهای حساب های متصل گوگل را مدیریت کنند. سطوح مختلف دسترسی را می توان در صورت نیاز یا دلخواه به اعضای تیم منفرد اعطا کرد (یا از آنها لغو کرد.

پیوند موفقیت آمیز حساب های Google شما

بنابراین، بازاریاب‌های دیجیتال علاقه‌مند چگونه می‌توانند برای استفاده از مزایای مخاطب‌ساز GA4 در تلاش‌های مداوم Google Ads خود آماده شوند؟ برای شروع، اطمینان حاصل کنید که به Google Analytics 4 در سطح ویرایشگر و همچنین دسترسی مدیریتی به حساب Google Ads خود دسترسی دارید. سپس فرآیند را با استفاده از:

  • با کلیک بر روی “admin” در Google Analytics
  • در زیر برگه پیوندهای محصول به دنبال «پیوندهای Google Ads» بگردید و کلیک کنید
  • حسابی را که می‌خواهید پیوند دهید در قسمت «انتخاب حساب‌های Google Ads» انتخاب کنید

از آنجا، داده‌های مرتبط GA4 در Google Ads در دسترس شما خواهد بود.

چرا Google Analytics 4 را به Google Ads پیوند دهید؟

البته، این کاملاً به شما بستگی دارد که آیا در نهایت تصمیم دارید حساب Google Ads و حساب Google Analytics 4 خود را پیوند دهید. با این حال، مانند تمام محصولات Google، این دو ابزار به طور ویژه برای ساختن موسیقی زیبا با هم در هنگام کمپین بازاریابی دیجیتال شما طراحی شده اند.

دسترسی به مخاطبان خود را ساده کنید

رابط جدید GA4 وقتی صحبت از درک بازدیدکنندگان وب و مطالعه خوب در مورد اینکه مردم واقعاً چگونه از سایت شما استفاده می کنند، چیزهای زیادی را به ارمغان می آورد. این شامل اطلاعات ارزشمندی است که می تواند به شما نشان دهد که آیا صفحات فرود شما تأثیر مطلوبی دارند یا خیر، و همچنین اینکه آیا تبلیغات شما توجه آنها را به خود جلب می کند یا خیر.

مراقب تصویر بزرگ باشید

تبلیغات گوگل می تواند ابزار فوق العاده ای برای هدایت ترافیک زیادی به وب سایت شما (و نسبتاً سریع) باشد. اما اگر به طور کامل آن ترافیک را تجزیه و تحلیل نکنید و از یافته های خود برای ارزیابی موفقیت تبلیغات خود استفاده نکنید، واقعاً تصویر بزرگ را نمی بینید.

افزودن GA4 به ترکیب این مشکل را برطرف می کند و به دست آوردن آنچه می خواهید از کمپین های خود را آسان تر می کند.

سفر منحصر به فرد مشتری خود را باز کنید

کمپین های دیجیتال مارکتینگ موفق چیزی فراتر از تجزیه و تحلیل ساده تبدیل ها هستند. پیوند GA4 به تبلیغات Google به شما این فرصت را می دهد که تلاش های خود را در سطح کاملاً جدیدی از عمق ارزیابی کنید.

عادات مشتریان خود را بشناسید، نقاط عطف کلیدی را در سفر خریدار منحصر به فرد آنها شناسایی کنید، و فرصت های دست نخورده را برای موثرتر کردن تبلیغات خود حذف کنید.

وقتی ابزارهای بازاریابی شما طوری تنظیم شده اند که به خوبی با یکدیگر کار کنند، شانس ارزشمندی برای مؤثرتر کردن کمپین های مخاطب سازی، ایجاد ارتباطات قوی تر با مشتریان و برآوردن بهتر نیازهای آنها دارید. گرایش به این جدیدترین نوآوری گوگل گام بعدی عالی است.

کمپین های بازاریابی مجدد خود را تقویت کنید

کمپین های بازاریابی مجدد در سفر خرید کاربران بسیار کارآمد هستند.

ادغام جدید بین این دو پلتفرم به شما این امکان را می‌دهد که تبدیل‌های Google Analytics را مستقیماً به حساب Google Ads خود وارد کنید، بنابراین سطح اطلاعات ارائه شده به کمپین‌های خود را افزایش داده و کمپین‌های بازاریابی مجدد خود را غنی‌تر می‌کنید.

آیا می خواهید همچنان با بهترین شیوه های بازاریابی به روز شوید؟ اکیداً به شما پیشنهاد می کنم مشترک The Beat شوید، خبرنامه تعاملی Rock Content. در آنجا، تمام گرایش‌های مهم در چشم‌انداز بازاریابی دیجیتال را خواهید یافت. آنجا میبینمت!