
بروزرسانی: 17 تیر 1404
Tiktok در حال تغییر روش برندها برای توسعه و عرضه محصولات است
گوگل، اینستاگرام و وبلاگ ها زمانی محبوب ترین مکان ها برای کشف روندها و کمک به استفاده از برندها بودند. اکنون، TikTok به نیروی محرکه روندها و مکان مناسبی برای شرکت هایی تبدیل شده است که باید چیزهای جدید در صنعت خود را پیگیری کنند.
بر اساس مقاله وال استریت ژورنال، TikTok با بیش از 50 میلیون کاربر فعال، به یک غول بزرگ در دنیای رسانه های اجتماعی تبدیل شده است و در حال تغییر روش شرکت ها در توسعه و عرضه محصولات است.
صنایع از هیاهوی موجود در مورد روندهای جدید راه اندازی شده در برنامه استفاده می کنند تا مخاطبان هدف خود را بهتر درک کنند و محصولاتی را ایجاد کنند که با این مصرف کنندگان در ارتباط باشد. و با هر شانسی، به هدف کاربران فعال برنامه ای تبدیل شوید که در حال حاضر محبوب ترین برنامه است.
برندهای تحت تاثیر TikTok
به عنوان مثال، Aeropostale ایده خوبی داشت که سود خود را در سال 2022 افزایش داد. از طریق روند "شلوار جین گشاد" و با دور بودن شلوار جین تنگ در TikTok، این برند توانست پیشنهادات خود را برای شلوار جین گشاد افزایش دهد که از 7٪ افزایش یافت. فروش در سال 2020 به 40 درصد در سال 2022 رسید و شاهد افزایش 15 درصدی سود بودیم.
ناتالی لوی، مدیر عامل SPARC Group - سرمایه گذاری مشترک بین Simon Property Group و Authentic Brands Group، گفت: «از آن زمان تا به حال تیک تاک را دو برابر کرده ایم، زیرا می بینیم که بازگشت سرمایه چقدر قوی است. Aeropostale اکنون با ده ها تأثیرگذار TikTok، از جمله Lexi Hidalgo که بیش از 2 میلیون دنبال کننده در این پلتفرم دارد، کار می کند.
گپ همچنین در TikTok فرصتی برای افزایش ارزش برند دید و توانست با ارسال محصول برای افراد محبوب در شبکه اجتماعی، سویشرت خود را با لوگوی Gap محبوب کند. از آنجا، فروش این محصول حتی با مقاومت اولیه CMO شرکت برای ایجاد یک برند انحصاری TikTok شروع شد.
اما همه چیز عالی نیست…
با این ارتباط برای TikTok در بین مارک ها، شرکت های آمریکایی گروگان هوی و هوس های برنامه شده اند، همانطور که WSJ اعلام کرد.
به عنوان مثال، Chipotle، "Keithadilla"، یک هک منو که توسط کیت لی و الکسیس فراست افراد مشهور TikTok ایجاد شده است، به منوی خود اضافه کرد. Chipotle در این مورد راهی برای گنجاندن یک غذای محبوب در TikTok در منوی خود دید و تأثیرگذاران را به فروشگاه های خود جذب کرد.
اما حتما از خود می پرسید که مشکل از کجاست؟ بالاخره چیپوتل سود کرد، درست است؟
هک ویروسی quesadilla یک استراتژی بازاریابی ارگانیک عالی برای شرکت Chipotle بود. مشکل این است که با رونق یک quesadilla - که حتی در زندگی واقعی هم وجود نداشت - کارمندان Chipotle شروع به نشان دادن نارضایتی از تغییرات ایجاد شده توسط یک روند ویروسی از TikTok کردند. کاربر OneTikTok، @bmar1992، ویدئویی را منتشر کرد که نشان می دهد در ثبت محلی Chipotle خود، علامتی را مشاهده کرده است.
پروتئین و پنیر فقط در Quesadilla! هیچ ترند TikTok مجاز نیست،» در علامت نشان داده شده در ویدیو آمده است.
در استارباکس، نوشیدنی های ویروسی در TikTok برای باریستاهایی که شاهد انتشار دستور العمل های نوشیدنی سخت در سراسر اینترنت بودند، تبدیل به یک کابوس شد.
بنابراین، رستوران ها باید منوهای خود را تغییر دهند تا خواسته های ایجاد شده توسط TikTok را برآورده کنند و استرس کارگران خود را کاهش دهند.
اما یک چیز در همه این موارد واضح است، TikTok یکی از محبوب ترین برنامه ها در جهان باقی خواهد ماند و همچنان روندها و لغو برندها را دیکته می کند. برای شرکت ها مهم است که بیشتر و بیشتر در برنامه وارد شوند تا روندها را در دست بگیرند و بتوانند از رقبا پیشی بگیرند.
برندهایی هستند که بازاریابی عالی را در TikTok انجام می دهند، چه عمدی یا غیر عمدی، و این یک راه عالی برای کسب و کار شما برای به دست آوردن طرفداران و دنبال کنندگان و افزایش آگاهی از برند است.
مهم است که خود را در این محیط قرار دهید و روندهای لحظه را تحلیل کنید. با این حال، مهم است که محدودیت هایی را ترسیم کنید تا برند شما توسط TikTok طراحی نشود و با تبدیل شدن به یک عروسک خیمه شب بازی، ذات خود را کمی از دست بدهد. اعتدال، همیشه!
آیا می خواهید همچنان با بهترین شیوه های بازاریابی به روز شوید؟ اکیداً به شما پیشنهاد می کنم مشترک The Beat شوید، خبرنامه تعاملی Rock Content. ما تمام گرایش های مهم در چشم انداز بازاریابی دیجیتال را پوشش می دهیم. آنجا میبینمت!