تحقیقات نشان می دهد که کنترل داده ها وفاداری به برند ترامپ برای مصرف کنندگان امروزی است


طبق تحقیقات انجام شده توسط Ipsos و Google، تمایل مصرف‌کننده‌های معمولی برای حفظ کنترل داده‌های شخصی خود هنگام تعامل با مارک‌هایی که از آن‌ها خرید می‌کنند، مهم‌تر از تمایل آنها برای ادامه خرید از گزینه‌های ترجیحی‌شان است.

تقریباً نیمی از شرکت کنندگان – 16000 نفر از ایالات متحده، مکزیک، کانادا و برزیل – گفتند که اگر آن انتخاب دوم تجربه بهتری در حفظ حریم خصوصی ارائه دهد، مایلند از یک برند ترجیحی به انتخاب دوم خود تغییر کنند. این تحقیق همچنین نشان داد که یک تجربه ضعیف در حفظ حریم خصوصی با یک نام تجاری می تواند منجر به به خطر افتادن اعتماد به آن برند، به خصوص در طول زمان شود.

با این حال، یکی از مهم‌ترین انتخاب‌هایی که می‌توانید به‌عنوان مالک کسب‌وکار یا مدیر برند در سال 2023 انجام دهید، نحوه مدیریت داده‌های مشتری و رسیدگی به حریم خصوصی به طور کلی است. بیایید کمی به آنچه که باید بدانید بپردازیم.

اعتماد مشتریان خود را با کنترل داده هایشان به آنها جلب کنید

امروزه مصرف کنندگان از برندهایی که از آنها خرید می کنند بیشتر از محصولات عالی و خدمات شگفت انگیزی که می توانند برای کیفیت زندگی خود به آنها اعتماد کنند، می خواهند. آنها همچنین می خواهند احساس کنند که با برندهای مورد علاقه خود روابط شخصی دارند.

و وقتی با کسی رابطه شخصی دارید، می خواهید همچنین احساس می کنید می توانید اطلاعات حساسی را که انتخاب کرده اید با آنها به اشتراک بگذارید، اعتماد کنید. گفتنی است، مصرف‌کنندگان امروزی مارک‌هایی را ترجیح می‌دهند که نه تنها نگرانی‌هایی مانند حفظ حریم خصوصی را جدی می‌گیرند، بلکه به مشتریانشان اجازه می‌دهند خودشان تصمیم بگیرند که چگونه از داده‌هایشان استفاده شود.

این اولویت رو به رشد در راستای سایر جنبه های تغییر بزرگتر به سمت حریم خصوصی داده ها در بازاریابی است. به عنوان مثال می توان به تأکید بر تجربیات شخصی مشتری و حذف تدریجی کوکی های شخص ثالث در پاسخ به قوانین جدید حریم خصوصی اشاره کرد.

چگونه به مشتریان خود حس کنترل بیشتری بدهید

تمرکز فزاینده بر حریم خصوصی سال‌هاست که در حال انجام است و رویکرد فعلی دنیای بازاریابی به داده‌ها گواه آن است. برای مثال، معمول است که مصرف کنندگان مدرن بتوانند کارهایی مانند لغو اشتراک آسان از لیست های پستی و تصمیم گیری در مورد نحوه (و اگر) برندها از کوکی ها برای ردیابی رفتار خود استفاده کنند.

با این حال، صاحبان کسب و کار باهوش می‌دانند که این کار بیش از صرفاً نیاز دارد واقعی کنترل کنند تا مشتریان خود احساس کنند که در مورد داده های خود حرف آخر را می زنند. آنها همچنین می خواهند پاسخ هایی در مورد:

  • چرا در وهله اول از آنها خواسته می شود داده های خاصی را به اشتراک بگذارند
  • چه زمانی (و چگونه) داده ها از آنها جمع آوری می شود
  • در ازای به اشتراک گذاری داده های خود می توانند انتظار دریافت چه مزایایی را داشته باشند

بر اساس تحقیقات اضافی انجام شده توسط گوگل در سال 2021، مصرف کنندگان امروزی مایلند معاملات آنها با مارک های مورد علاقه شان با معیارهای زیر مطابقت داشته باشد.

آنها می خواهند تعاملات برای چیزی مهم باشد

مصرف کنندگان عصر دیجیتال در مورد مواد بازاریابی که در معرض آن هستند احساس «فروخته شدن» را دوست ندارند و دیگر به آن عادت ندارند. و این رویکرد واقعاً در الهام بخشیدن به افراد برای تحویل دادن داده های خود مؤثر نیست.

آنچه آنها می خواهند تجربیات معناداری است که مفید، سرگرم کننده یا غنی کننده باشد – محتوای بازاریابی با ارزش کافی که شبیه محتوای بازاریابی نباشد. برخی از راه‌های ارائه این امر عبارتند از سفارشی‌سازی تبلیغات با توجه به علایق مشتریان، صرفه‌جویی در هزینه‌های مشتریان یا کمک به آنها برای استفاده بیشتر از زمان ارزشمندشان.

آنها خواهان شفافیت هستند

هیچ کس دوست ندارد که در کمین تبلیغات یا تلاش های تبلیغاتی یک برند خاص قرار بگیرد. مردم باید احساس کنند که در نهایت به آنها بستگی دارد که اطلاعات خود را با یک برند به اشتراک بگذارند و در غیر این صورت از مطالب بازاریابی استقبال نمی شود.

مصرف کنندگان عصر دیجیتال بالاترین سطوح وفاداری به نام تجاری را نسبت به شرکت هایی نشان می دهند که از ایجاد اعتماد با شفاف بودن و صریح بودن اطلاعاتی که جمع آوری می کنند (و برای چه مواردی استفاده می شود) هراسی ندارند. می‌توانید با اجتناب از سیاست‌های حفظ حریم خصوصی طولانی و ارائه اطلاعات کلیدی به زبانی واضح و مختصر که به راحتی قابل هضم است، از این روند پیروی کنید.

آنها می خواهند احساس قدرت کنند

مردم به همان اندازه که نگران داده‌هایشان هستند، نمی‌خواهند بدون اطلاع آن‌ها فروخته شود یا از آنها سوء استفاده شود. به یاد داشته باشید، مشتریان شما می خواهند احساس کنند که با برند شما رابطه شخصی دارند و شما به آنها اهمیت می دهید، و از اطلاعاتی که متعلق به شخصی است که به او اهمیت می دهید سوء استفاده نمی کنید.

مصرف کنندگان زمانی که در مورد نحوه تماس، تعداد دفعات و در چه زمینه هایی با آنها صحبت می کنند، بیشتر به تلاش های بازاریابی پاسخ مثبت می دهند. آنها همچنین می خواهند بتوانند نحوه استفاده از داده هایشان را به دلخواه بررسی کنند (و تجدید نظر کنند). این را به آنها بدهید، و احتمال اینکه در وهله اول آن را با شما به اشتراک بگذارند بسیار بیشتر خواهد بود.

در سال 2023 و پس از آن، موفق ترین کمپین های بازاریابی به مصرف کنندگان بیشترین حس کنترل را بر آنچه که به اشتراک می گذارند (و چه زمانی) می دهند، می دهد. این به بهترین وجه از طریق تلاش‌های بازاریابی که شفافیت، باز بودن و ارزش را بیان می‌کنند، انجام می‌شود.

آیا می خواهید همچنان با بهترین شیوه های بازاریابی به روز شوید؟ اکیداً به شما پیشنهاد می کنم مشترک شدن در The Beat، خبرنامه تعاملی Rock Content. در آنجا، تمام گرایش‌های مهم در چشم‌انداز بازاریابی دیجیتال را خواهید یافت. آنجا میبینمت!