مرکز درمان ناباروری حضرت مریم ناباروری در زنان

به عنوان مثال، ۱۰ تا ۱۵ درصد موارد کلامیدیا درمان نشده منجر به بیماری التهابی لگن می‌شود. PID از طریق انسداد لوله‌های رحمی از لقاح جلوگیری می‌کند. عواملی که منجر به ناباروری ثانویه می شود، برخی مربوط به ناباروری زنان و برخی مربوط به ناباروری مردان وگاهی به علت مشکلات ناشناخته به وجود می آید. علل ناباروری و درمان در هر دو نوع ناباروری تا حدود زیادی مشابه است. در درمان ناباروری زنان بسته به علت ناباروری ممکن است از یک یا دو روش باهم استفاده شود. با مراجعه زودهنگام به متخصص و انتخاب روش درمانی مناسب شانس بارداری افزایش می‌یابد.

وجود تعداد زیادی کیست کوچک در تخمدان ها در این بیماری، نهایتا موجب کمبود تخمک در تخمک گذاری و علاج العقم في ایران ناباروری می گردد. در 75 درصد موارد از زنانی که به این بیماری مبتلا هستند، نازایی اثبات شده است. برای تشخیص ناباروری ممکن است ابتدا آزمایش آنالیز اسپرم درخواست شود تا کیفیت و کمیت اسپرم در مردان مورد بررسی قرار گیرد. در صورت وجود نداشتن مشکلی در اسپرم‌‌های مرد، سپس برای بررسی مشکلات ناباروری در زن اقدام می‌شود.

  • عدم وقوع بارداری علیرغم حداقل ۶ ماه ارتباط جنسی منظم و عدم استفاده از روش‌های پیشگیری در خانم‌های بالای ۳۵ سال.
  • اختلال در تخمک گذاری عامل ناباروری است برای درمان ناباروری و تحریک تخمدان برای آزاد کردن تخمک داروهای هورمونی (کلومیفن سیترات ، HCG ، HMG) تجویز می شود.
  • پرتودرمانی و شیمی‌درمانی هم باروری را تحت تأثیر قرار می‌دهند.
  • سیگار را ترک کنید یا حداقل آن را قطع کنید و میزان الکل را نیز بررسی کنید.

در صورتی که مبتلا به این بیماری هستید بدون هیچ گونه خجالتی سعی نمایید بدون اتلاف وقت جهت بهبود بیماری خود به متخصص زنان و… اگر زنی به صورت طبیعی باردار شود، ۱.۵% تا ۳% شانس این موضوع وجود دارد که بچه یک اختلال مادرزادی بزرگ داشته باشد. احتمال اختلالات مادرزادی در بارداری با میکرواینجکشن همانند روش لقاح مصنوعی است، اما کمی از بارداری طبیعی احتمال آن بیشتر است. در این روش لقاح تخمک و اسپرم از طریق تزریق مستقیم صورت می گیرد. معمولا این روش درمانی زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که مشکلی در اسپرم مرد وجود داشته باشد.

این لقاح را در رحم خانمی که باردار نمی شود قرار می دهد و آن خانم باردار می شود و بعد از گذراندن دوران بارداری صاحب بچه می شوند. زوجین بعد از ناامید شدن از بارداری خود می توانند به سمت اهدای جنین روی بیاورند و این روندی دارد ابتدا باید به مرکز ناباروری رفته و از آنجا نامه برای دادگاه خانواده و پزشکی قانونی بگیرند. این روش درمان زمانی که علت بیماری نامشخص است و در بعضی موارد که علت ناباروری اختلال در اسپرم است انجام می شود .

مرکز درمان ناباروری حضرت مریم ناباروری در زنان

طبق تخمینی که زده می شود یک سوم از خانم هایی که سن آنها بالای ۳۵ سال است درگیر نازایی هستند. اگر نزدیکی جنسی در زمان مناسب از نظر بلوغ تخمک و آزاد سازی آن صورت بگیره و زن و مرد مشکلی از نظر سلامت هورمونی و جنسی نداشته باشند با یک بار انزال نیز بارداری صورت میگیرد. احتالا به گوش شما هم رسیده باشد که گربه باعث نازایی می‌شود. اما آیا این مسئله حقیقت دارد؟ آیا واقعا موی گربه باعث نازایی می‌شود؟ گربه‌ها باعث نازایی در زنان و مردان نمی‌شوند اما می‌توانند برای زنان باردار خطرناک باشند.

برای اینکه مشخص شود آیا در بدنتان تخمک‌گذاری رخ می‌دهد یا خیر، آزمایش خونی می‌دهید تا سطح هورمون‌ها اندازه‌گیری شوند. پزشکتان ممکن است یک یا تعدادی نمونهٔ منی درخواست کند. به‌طور کلی، نمونه‌ٔ منی از طریق خودارضایی یا طی رابطه‌ٔ جنسی، در محفظه‌ای تمیز ریخته می‌شود. در بعضی موارد، ادرار را هم به منظور بررسی وجود منی در آن آنالیز می‌کنند.

مواردی که مرد توانایی تولید اسپرم به اندازه کافی نداشته یا فاقد میل جنسی می باشد نیز از iui استفاده می شود. درصورتی که این تشخیص به موقع باشد از روش دارو درمانی در سیکل های زمانی مشخص استفاده می شود. پزشک در ابتدا سعی دارد تا راه هایی غیر از جراحی و کم تهاجمی را برای شما در پیش گیرد. اما در صورتی که این راه ها جوابگو نباشد، از روش های جراحی استفاده می شود. برخی از ناباروری ها، علت های نامشخصی دارد که هنوز تشخیص داده نشده اند.

شیوع طول عمر ناباروری بین ۶/۶ درصد تا ۲۶/۴ درصد و میانگین شیوع یک ساله آن حدود ۹ درصد تخمین زده شده‌است و تنها در سال ۲۰۰۷، ۷۲/۴ میلیون نفر در جهان نابارور بودند. اولاً به نظر می‌رسد که در بیشتر جوامع و بهخصوص در جوامع در حال توسعه ناباروری بیشتر مشکلی زنانه انگاشته می‌شود. نکته دوم این است که بیشتر درمانهای پزشکی ناباروری، حتی وقتی بیماری مربوط به مرد است بر روی زنان انجام می‌گیرد و آنها در معرض انواع روشهای تهاجمی درمانی قرار می‌گیرند. اختلال در تخمک گذاری بر آزادسازی تخم ها از تخمدان ها تأثیر می گذارد. اینها شامل اختلالات هورمونی مانند سندرمتخمدان پلی کیستیکاست.

مردان در صورت وجود هرکدام از این علائم باید به پزشک مراجعه کنند:

هیپروپرولاکتینمی، شرایطی که در آن مقدار زیادی پرولاکتین (هورمونی که تولید شیر مادر را تحریک می کند) نیز ممکن است در تخمک گذاری اختلال ایجاد کند. هورمون تیروئید بیش از حد (پرکاری تیروئید) یا خیلی کم (کم کاری تیروئید) می‌تواند بر چرخه‌ ی قاعدگی تأثیر بگذارد یا باعث نازایی شود. سایر دلایل اصلی ممکن است شامل ورزش بیش از حد، اختلالات خوردن یا تومورها باشد. این باور رایج وجود دارد که خوردن هسته آناناس به مدت پنج روز پس از تخمک گذاری یا انتقال جنین (در طول IVF) به کاشت کمک می کند. با این اوصاف ، دلایل دیگری برای لذت بردن از آناناس هنگام تلاش برای باردار شدن وجود دارد. یک وعده فنجان ۴۶ درصد از مقدار توصیه شده روزانه را به شما می دهد.

علل ناباروری مردان