چگونه از کتاب های الکترونیکی تعاملی در استراتژی محتوای خود استفاده کنید

چگونه از کتاب های الکترونیکی تعاملی در استراتژی محتوای خود استفاده کنید

استفاده از کتاب های الکترونیکی در استراتژی محتوا چیز جدیدی نیست. برای سال‌ها، بازاریابی دیجیتال از این نوع مواد غنی برای آموزش و نشان دادن ارزش در استراتژی‌های Inbound Marketing استفاده می‌کند. درست در اینجا، در وبلاگ محتوای راک ما، ده ها پست را پیدا خواهید کرد که استفاده از این منبع را در استراتژی بازاریابی خود توصیه می کنند.

با این حال، با تقاضای فزاینده خوانندگان، PDF سنتی دیگر مانند گذشته جذاب نیست. با استفاده از تنها PDF های ثابت، بدون تعامل یا شخصی سازی، در خطر از دست دادن علاقه خوانندگان خود و کاهش عملکرد محتوای خود از آنچه که انتظار داشتید هستید.

بنابراین، چگونه می‌توانید محتوای ثابت را به چیزی تبدیل کنید که مخاطب خود را درگیر کند؟ ما به شما کتاب های الکترونیکی تعاملی ارائه می دهیم.

در این مقاله، من به شما نشان خواهم داد که چگونه از کتاب های الکترونیکی تعاملی در استراتژی محتوای خود و همه امکاناتی که ارائه می دهند استفاده کنید. بیا بریم!

محتوای تعاملی چیست؟

قبل از اینکه به طور خاص به کتاب های الکترونیکی تعاملی بپردازیم، معتقدم مهم است که یک قدم به عقب برداریم و مفهوم محتوای تعاملی را درک کنیم. اسکات برینکر، رئیس وبلاگ MarTech و بنیانگذار Ion، پلتفرم محتوای تعاملی Rock Content، یک تعریف واقعاً ساده ارائه می دهد:

«محتوای تعاملی محتوایی است که مخاطب به‌جای خواندن، تماشا کردن یا گوش دادن منفعلانه، فعالانه در آن شرکت می‌کند. نمونه‌هایی از محتوای تعاملی شامل آزمون‌ها، ابزارهای ارزیابی و ماشین‌حساب است.

برخی از داده های بازار قدرت محتوای تعاملی را برجسته می کند:

  • صفحات تعاملی سه برابر لایک و اشتراک گذاری بیشتری دریافت می کنند. (منبع: Hubspot)
  • تجربیات تعاملی دو برابر بیشتر لایک و اشتراک گذاری را تبدیل می کند. (منبع: متریک تقاضا)
  • هشتاد و چهار درصد از مشتریان انتظار دارند که برندها محتوایی تولید کنند که سرگرم کننده، ارائه راه حل و تجربه باشد. (منبع: گزارش برندهای معنی دار)

استفاده از محتوای تعاملی در عمل

بر اساس این تعریف توسط اسکات برینکر و آنچه در اینجا در راک محتوا آموختم، متوجه شدم که محتوای تعاملی محتوایی است که امکان مکالمه با مخاطب را فراهم می کند در حالی که از طریق این تعامل داده ها را جمع آوری می کند بدون اینکه لزوماً به اشکال سنتی چسبیده باشد.

این فرصتی است برای فراتر از قالب سنتی برای به دست آوردن داده هایی که به استراتژی های بازاریابی و ارتباطات فروش کمک می کند.

احتمالاً از خود می‌پرسید: “خوب، اما منظورت از گفتگو چیست؟” دیالوگی را تصور کنید که در آن من با استراتژی خود به دنبال کشف اطلاعاتی مانند:

  • شما کی هستید؟
  • برای حل چه چیزی تلاش می کنید؟
  • چرا باید این تقاضا را برآورده کنید؟
  • در سفر خرید خود کجا هستید؟
  • محتوای Rock چگونه می تواند به شما کمک کند؟

برای کشف این پاسخ‌ها، می‌توانم، برای مثال، آزمونی ایجاد کنم که به من کمک کند بلوغ استراتژی محتوای شما را تعیین کنم. داده های تولید شده در این مسابقه نه تنها برای خود نتیجه، بلکه برای استراتژی بازاریابی من نیز مهم خواهد بود، زیرا به من امکان می دهد بفهمم چه محتوای دیگری را می توانم برای کمک به شما در سفر ورودی خود توصیه کنم.

از سوی دیگر، فروش می‌تواند قبل از نزدیک شدن به آنها با این سرنخ بهتر آشنا شود زیرا تمام داده‌های مربوطه در CRM در دسترس خواهند بود.

کتاب های الکترونیکی تعاملی

کتاب‌های الکترونیکی تعاملی محتوای ثابت یک PDF را به چیزی جذاب‌تر و سرگرم‌کننده‌تر تبدیل می‌کنند. آنها نه تنها محتوا را ارائه می دهند، بلکه تعامل با مطالب را نیز تشویق می کنند، که باعث می شود مردم اطلاعاتی را که می خواهید منتقل کنید بهتر جذب کنند.

یک استراتژی بسیار مؤثر برای افزایش تبدیل با کتاب‌های الکترونیکی تعاملی این است که برخی از فصل‌ها را بدون هیچ رشته‌ای در دسترس قرار دهید، سپس بقیه را پشت فرم قفل کنید. به این ترتیب، مردم می‌توانند با خواندن مطالبی که مسدود شده‌اند، به ارزش محتوای شما پی ببرند و در مورد محتوای مسدود شده کنجکاو شوند و به احتمال زیاد اطلاعاتی درباره خودشان به شما بدهند.

انواع مختلف عناصر تعاملی برای کتاب های الکترونیکی

برای باز کردن کلیک کنید

اغلب برای نشان دادن نمایه های کاربر یا منابع در مورد یک موضوع استفاده می شود. این عناصر معمولا در لایت باکس ها هستند.

لغزنده یا جریان

آنها برای نمایش توصیفات یا متراکم کردن متن سنگین به چیزی قابل هضم تر استفاده می شوند.

محتوای زبانه دار یا جمع شونده (آکاردئون).

یک ابزار عالی برای تقسیم محتوای متراکم و کمک به شناسایی اطلاعاتی که بیشتر توجه کاربر را به خود جلب می کند.

سوالات نامزدی

برای جمع آوری اطلاعات در مورد مخاطبان یا کمک به آنها برای یافتن محصول یا خدمات مناسب برای رفع نیازهایشان استفاده می شود.

مزایای کتاب های الکترونیکی تعاملی

اکنون که امکانات بی‌نهایت یک کتاب الکترونیکی تعاملی را درک کرده‌اید، می‌خواهم برخی از مزایای این نوع تجربه را توضیح دهم که یک PDF ثابت به سادگی نمی‌تواند با همان کارایی ارائه دهد.

آگاهی از برند

یک نسخه تعاملی از یک کتاب الکترونیکی فرصتی عالی برای ایجاد یک “لحظه شگفت انگیز” و یادآوری برند شما به خوانندگان است. یک احساس ایده آل برای تشویق به اشتراک گذاری محتوا.

در کتاب الکترونیکی «تاثیر هوش مصنوعی بر بازاریابی محتوا»، ما از این فرصت استفاده کردیم تا در مورد یک موضوع پرطرفدار بحث کنیم، به مخاطبان خود آموزش دهیم و به اشتراک گذاری مطالب را تشویق کنیم.

گزارش وضعیت بازاریابی 2024گزارش وضعیت بازاریابی 2024

تحصیلات

کتاب های الکترونیکی ابزاری موثر برای تولید سرنخ های واجد شرایط و ارائه اطلاعات ارزشمند به مخاطبان هدف هستند. می توان از آن برای افزایش اعتبار برند با نشان دادن دانش و تخصص خود در یک موضوع خاص استفاده کرد. در «راهنمای کامل محتوای تعاملی در سراسر سفر خرید»، خوانندگان با اهمیت یک سفر خرید با ساختار مناسب آشنا می شوند و با انواع محتوای تعاملی که می توانند استفاده کنند، آشنا می شوند.

نامزدی

کتاب‌های الکترونیکی تعاملی خوانندگان را تشویق می‌کنند تا با عناصر موجود در صفحه ارتباط برقرار کنند. زمان بیشتر در صفحه برابر است با قرار گرفتن بیشتر در معرض محتوای ارائه شده به آنها.

در «راهنمای کامل محتوای تعاملی»، ما از منابع مختلف انیمیشن و تعاملی برای جلب توجه خوانندگان استفاده می کنیم.

محتوای سفارشی شده

سفارشی سازی برای بازاریابان اهمیت فزاینده ای پیدا می کند.

این می تواند هزینه های خرید را تا 50 درصد کاهش دهد، درآمد را 5 تا 15 درصد افزایش دهد و کارایی هزینه های بازاریابی را 10 تا 30 درصد افزایش دهد. – مک کینزی

Telerik، یک شرکت توسعه نرم افزار جهانی، از قابلیت های منطقی Ion برای ارائه محتوا به شخصیت های مختلف خود استفاده کرد. کتاب الکترونیکی با توجه به موقعیت و اهداف کاربر، با یک سوال واجد شرایط در ابتدا تنظیم شده است.

تولید سرب

کتاب‌های الکترونیکی دروازه‌دار راهی عالی برای به دست آوردن اطلاعات در مورد خوانندگان شما هستند که در ابتدا علاقه آنها را به محتوای شما جلب می‌کنند. در یک همکاری بازاریابی مشترک با Magalu، ما “راهنما: نحوه استفاده از شبکه های اجتماعی برای افزایش فروش” را ایجاد کردیم. این کتاب الکترونیکی تعاملی از یک PDF موجود توسعه یافته است، و از بین پنج فصل، ما تصمیم گرفتیم که تنها اولین فصل را باز بگذاریم، با هدف تشویق به تبدیل محتوا.

دست بالا آورد

پس از پایان خواندن یک کتاب الکترونیکی، ممکن است رهبر آماده برداشتن مرحله بعدی در فرآیند خرید باشد. بنابراین، افزودن نوعی فرم در انتها می‌تواند فرصتی عالی باشد تا آنها را وادار کنید دست خود را بالا ببرند و بیشتر از آنچه شما برای ارائه دارید درخواست کنند.

تحلیل و بررسی

کتاب‌های الکترونیکی تعاملی می‌توانند داده‌های ارزشمندی را از خوانندگان خود جمع‌آوری کنند تا به شما در اهداف شرکت و بینش‌های آینده کمک کنند. صرف‌نظر از هدف، مدل اسناد و KPI (شاخص‌های کلیدی عملکرد)، کتاب الکترونیکی تعاملی اطلاعات کافی برای درک تأثیر آن بر سفر مشتریان ارائه می‌کند.

در اینجا در Rock Content، پس از عرضه قطعات تعاملی، ما تعامل را تجزیه و تحلیل می‌کنیم و درک می‌کنیم که مخاطب ما چگونه رفتار می‌کند تا به بهبودهای مداوم فکر کند.

بهترین شیوه ها برای کتاب الکترونیکی تعاملی شما

در نهایت، اگر در نظر دارید کتاب‌های الکترونیکی تعاملی را در استراتژی خود آزمایش کنید، ما نکاتی را برای اطمینان از استفاده کامل از پتانسیل آنها داریم.

از محتوای استاتیک استفاده کنید

برای ساخت یک کتاب الکترونیکی تعاملی، نیازی نیست که از ابتدا شروع کنید. با تبدیل کتاب‌های الکترونیکی ثابت موجود به قالب‌های تعاملی، با ترکیب عناصری مانند آزمون‌ها، ویدیوها و پیوندها شروع کنید. این نه تنها محتوای قدیمی را احیا می کند، بلکه راهی جدید برای جذب مخاطبان به شما می دهد.

اگر ابزاری مانند Ion دارید که قالب‌های متنوعی را ارائه می‌کند، این فرآیند بسیار آسان‌تر و سریع‌تر خواهد بود.

تست و تست کنید

متأسفانه، هیچ فرمول ثابتی برای موفقیت وجود ندارد. آنچه در استراتژی کتاب الکترونیکی تعاملی Rock Content کار می کند ممکن است با مخاطبان شما کارساز نباشد. آنچه ما روی آن تمرکز می کنیم راهنمایی و ارائه نکاتی در مورد نحوه انجام آن است، اما ضروری است که همیشه آزمایش هایی را انجام دهید تا بفهمید چه چیزی با شخصیت شما بهترین کار را می کند.

با Ion، می‌توانید یک تجربه کامل را تنها با یک کلیک تکرار کنید، تنظیماتی در طرح، رنگ‌ها یا پیمایش کتاب الکترونیکی خود انجام دهید تا نیازهای آزمایشی خود را برآورده کنید، و پلتفرم از اجرای آن برای شما مراقبت می‌کند.

“آزمون
تست “ب” در این کتاب الکترونیکی، ما در حال آزمایش نرخ تبدیل با و بدون بخش «اولین چیزها!» هستیم.

برای محتوای خود هدف تعیین کنید

هنگام ساختن یک کتاب الکترونیکی تعاملی، یک هدف روشن برای این مطالب تعریف کنید – درگیر کردن تیم فروش، تشویق دانلود مطالب ثابت، یا ترویج اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی – و شامل CTA (تحرک برای اقدام) محتوای تعاملی فقط منتظر فصل پایانی کتاب الکترونیکی نباشید که محصول یا راه حل شما را ذکر کند.

اگر از ابزاری مانند Ion استفاده می‌کنید، می‌توانید به راحتی برچسب‌های سفارشی را به هر CTA اضافه کنید تا بفهمید کدام CTA از کدام فصل بهترین عملکرد را دارد.

کتاب های الکترونیکی تعاملی روشی نوآورانه برای ارائه محتوا و متحد عالی برای استراتژی شما هستند. آنها نه تنها تجربه کاربر را غنی می کنند، بلکه فرصت های جدیدی را برای جمع آوری داده ها، شخصی سازی محتوا و البته ایجاد تبدیل ارائه می دهند.

با گنجاندن کتاب های الکترونیکی تعاملی در استراتژی بازاریابی محتوای خود، نه تنها از یک روند پیروی می کنید، بلکه شرکت خود را به عنوان یک نام تجاری نوآور که با نیازها و ترجیحات مخاطبان خود درگیر است، قرار می دهید. آیا برای برداشتن گام بعدی آماده هستید؟ Ion، پلت فرم تعاملی Rock Content را کشف کنید و کتاب های الکترونیکی ایجاد کنید که به شما در دستیابی به اهداف بازاریابی خود کمک می کند.