مناقشه غول های فناوری برای آینده جستجو، متخصصان سئو را نگران می کند


اگر در روزهای اخیر به شبکه های اجتماعی دسترسی داشته اید، احتمالاً از قبل از اخبار مربوط به ابزارهای هوش مصنوعی (AI) که بازار را به حرکت در می آورند آگاه هستید.

از یک طرف، مایکروسافت سرمایه گذاری زیادی در فناوری ChatGPT خواهد کردیک ربات چت هوش مصنوعی که توسط OpenAI توسعه یافته است، که باید در سرویس جستجوی Bing گنجانده شود. از سوی دیگر، گوگل در اعلام Bard جلوتر بود، یک ربات چت هوشمند که در آینده نزدیک باید جستجوی گوگل را ادغام کند.

در میانه این اختلاف، کاربران، متخصصان سئو و برندها قرار دارند. همه مراقب عواقبی هستند که این تغییر می‌تواند برای فعالیت‌های روزانه‌شان، استراتژی‌های بازاریابی محتوا و کسب‌وکار داشته باشد.

در مرحله بعد، من در مورد اینکه پیاده سازی هوش مصنوعی در موتورهای جستجو چه معنایی می تواند داشته باشد صحبت می کنم آینده سئو و چگونه مارک ها و حرفه ای ها می توانند تهیه کنند.

همه چیز با ChatGPT شروع شد

ChatGPT در اواخر سال 2022 به عنوان یک برنامه ظاهر شد مدل زبان هوش مصنوعی آموزش دیده توسط OpenAI. این ابزار را می توان در برنامه های مکالمه، سیستم های کمک مجازی و بسیاری از برنامه های کاربردی دیگر که در آن تعامل انسان با متن مهم است، استفاده کرد.

چت ربات های هوشمند چیز جدیدی نیستند. با این حال، ChatGPT توجه کل اینترنت را به خود جلب کرد توانایی تولید متون منسجم و پاسخ به سوالات در موضوعات مختلف، همه به روشی طبیعی.

و البته این خبر توجه غول های فناوری را به خود جلب خواهد کرد. به تازگی، مایکروسافت اعلام کرد یک سرمایه گذاری 10 میلیارد دلاری در صاحب ابزار، با هدف ادغام مدل در موتور جستجوی خود، Bing.

و اگر ChatGPT قبلاً بازار را جابجا کرده باشد، نسخه توربوشارژ Bing می تواند به معنای یکنواختی باشد. انقلابی بزرگتر در راه یافتن اطلاعات آنلاین. فناوری گنجانده شده توسط موتور حتی قدرتمندتر از GPT-3.5، مدل فعلی ChatGPT است. این به این دلیل است که باید نسخه به روز شده و تکامل یافته تری از هوش مصنوعی، GPT-4 را داشته باشد.

گوگل به مبارزه می پیوندد

گوگل نمی خواهد عقب بماند. این شرکت از سال گذشته در حالت آماده باش بوده است، زیرا راه اندازی ChatGPT می تواند تهدیدی برای رهبری آن در بازار جستجوی آنلاین باشد.

چند روز قبل از اعلام رسمی مایکروسافت در مورد آینده بینگ، گوگل بارد را معرفی کرد. این یک ربات چت شبیه به OpenAI است، با این حال، با فناوری LaMDA، از خود گوگل.

این شرکت جزئیات زیادی در مورد ویژگی ها و قدرت بارد ارائه نکرده است. با این حال، آنها قصد دارند تا در هفته های آتی در دسترس عموم قرار گیرد. چیزی که ما می دانیم این است که این شرکت 300 میلیون دلار در شرکت هوش مصنوعی Anthropic که توسط محققان سابق OpenAI تأسیس شده بود، سرمایه گذاری کرد.

تصویر: افشا/گوگل

ظاهراً با توجه به سابقه رقابت بین این دو شرکت و اهمیتی که ترکیب یک چت بات هوشمند می تواند برای موتورهای جستجو که امروزه آنها را می شناسیم، مبارزه خوب باشد.

آینده موتورهای جستجو

همه این اخبار فقط بر سرمایه گذاران مایکروسافت و گوگل تأثیر نمی گذارد. پیشرفت در ادغام هوش مصنوعی به موتورهای جستجو به روشی کارآمد می تواند باعث شود انقلاب بزرگ اینترنت بعدی.

روشی که امروزه با جستجوهای آنلاین سروکار داریم می تواند کاملاً تغییر کند. نتایج جستجو کوتاه تر، ساده تر و عینی تر خواهند بود. این تجربه بیشتر انسانی خواهد شد، زیرا مبتنی بر زبان طبیعی خواهد بود. علاوه بر این، ما در جستجوی پاسخ های خاص چابک تر خواهیم بود.

این نوع ابزار هوشمند بیشتر از داشتن پاسخی سریع و دقیق، می‌تواند با فعالیت‌های مختلف روزانه ما، چه برای زندگی شخصی و چه برای فعالیت‌های مربوط به روال کاری ما مرتبط باشد.

خلاصه کردن مقاله ها، تغییر لحن صدای متون، ساخت لیست، نوشتن تکه های کد امکان پذیر خواهد بود… امکانات به معنای واقعی کلمه بی پایان هستند.

با این حال، همه چیز رنگین کمان و پروانه نیست. مانند ChatGPT، Bing همیشه پاسخ درست را دریافت نمی کند. امکان انحراف ابزار از موضوع پیشنهادی و حتی آوردن اطلاعات غیر واقعی در مورد موضوع یا خبر خاصی وجود دارد.

موضوع بحث برانگیز دیگر مربوط به حقوق تألیف محتوایی که به عنوان منبعی برای موتور هوش مصنوعی عمل می کند. این به این دلیل است که ربات‌های چت مانند ChatGPT از محتوای موجود به عنوان مبنایی برای ایجاد پاسخ‌های خود استفاده می‌کنند. با این حال، تشخیص سرقت ادبی یا اطمینان از منبع اطلاعات استفاده شده غیرممکن به نظر می رسد.

ظاهراً فناوری هنوز راه درازی در پیش دارد. اما، با قضاوت در ابتدا، می توان آن را انقلابی در نظر گرفت.

چگونه برای آینده سئو آماده شویم

اگر فناوری قادر به تولید محتوا و ارائه پاسخ های رضایت بخش (تقریباً) باشد، در مورد آینده سئو و برندهایی که می خواهند در صفحه اول موتورهای جستجو کلیک کنند، چطور؟

در مرحله بعد، نکات و روندهای احتمالی را آورده ام که باید در این زمینه توسط متخصصانی که می خواهند از تغییرات پیشی بگیرند در نظر گرفته شوند.

چیزی را ارائه دهید که هوش مصنوعی نمی تواند ارائه دهد

هوش مصنوعی در ارائه آنچه می تواند در اینترنت پیدا کند خوب است. از همین رو تمرکز بر محتوای انسانی تر می تواند خروجی خوبی برای برندهایی باشد که می خواهند برجسته باشند و بازدیدکنندگان بیشتری را جذب کنند.

برای این کار، کاوش در تجربیات فردی، ارائه دیدگاه‌های جدید به یک موضوع خاص و تمرکز بر محتوای انحصاری ممکن است جالب باشد. آنچه را که عموم مردم نمی توانند در هیچ صفحه دیگری پیدا کنند، ارائه دهید.

بیشتر و بیشتر بر کیفیت تمرکز کنید

من از تکرار خسته نمی شوم: کیفیت بخش اساسی یک استراتژی سئو خوب است. چت ربات‌های مبتنی بر زبان طبیعی زبان انسان را به خوبی تقلید می‌کنند، اما – حداقل تا کنون – در آن عالی نیستند.

آیا تا به حال این تجربه را داشته اید که در گوگل جستجو کنید و با ده ها مقاله روبرو شوید که یک چیز را می گویند، اما با کلمات متفاوت؟ خوب، ایجاد محتوای با کیفیت شما را از رقبا و احتمالاً هوش مصنوعی متمایز می کند.

به همین دلیل باید برای تولید محتوای با کیفیت سرمایه گذاری کنید نوشته شده بر اساس تحقیقات، توسط متخصصان با تجربه، که به موضوعات و تکنیک های خاص سئو و تبدیل تسلط دارند.

محتوای خاص تولید کنید

روندی که در بازاریابی محتوا رو به افزایش است و می تواند استراتژی خوبی در این زمینه باشد تولید محتوای خاص، با هدف مخاطبان و بخش‌های خاص.

به عنوان مثال، به جای اینکه فقط در مورد “X مزایای Y برای بازار” بنویسید، به طور خاص در مورد “X مزایای Y برای بازار Z” و غیره بنویسید. دقیق تر بودن می تواند به شما کمک کند نه تنها مخاطب مناسب را هدف قرار دهید، بلکه از چت ربات‌های هوشمند متمایز می‌شوید، که تمایل بیشتری به عمومیت دارند.

تست ها، تست ها، تست ها

آخرین اما نه کم اهمیت ترین، تست! ما هنوز از تمام پیامدهایی که هوش مصنوعی برای سئو به همراه خواهد داشت اطلاعی نداریم. آیا گوگل رهبری بازار موتورهای جستجو را از دست خواهد داد؟ آیا قوانین جدید سئو برای بهینه سازی وب سایت ها وجود خواهد داشت؟ چگونه لینک ها در SERP نمایش داده می شوند؟

ما هنوز پاسخی برای این و سوالات دیگر نداریم. با این حال، داشتن تفکر استراتژیک و درک بازار تفاوت هایی هستند که همچنان معتبر خواهند بود بدون توجه به آینده بنابراین، تغییرات را دنبال کنید، احتمالات را درک کنید و آنچه را که فکر می‌کنید می‌تواند نتایج خوبی به همراه داشته باشد، عملی کنید.

اینترنت در طول سالیان متمادی تحولات زیادی را پشت سر گذاشته و فناوری های جدیدی را در خود جای داده است. حتی در مورد تغییری که نوید تحول در بازار را می دهد، همیشه راه هایی برای استفاده از اخبار وجود خواهد داشت.
یاد آوردن، از هوش مصنوعی برای بهینه سازی استراتژی و فرآیند خود استفاده کنید، اما از تفاوت هایی که فقط هوش انسانی می تواند ارائه دهد دست نکشید.

به هر حال، چرا یک کاربر روی سایت شما کلیک می کند تا محتوای ایجاد شده با هوش مصنوعی را مصرف کند در صورتی که موتورهای جستجو قبلاً آن را در بالای صفحه نتایج ارائه می دهند؟

آیا می خواهید همچنان با بهترین شیوه های بازاریابی به روز شوید؟ اکیداً به شما پیشنهاد می کنم مشترک شدن در The Beat، خبرنامه تعاملی Rock Content. در آنجا، تمام گرایش‌های مهم در چشم‌انداز بازاریابی دیجیتال را خواهید یافت. آنجا میبینمت!