واقعیت افزوده و واقعیت مجازی در بازاریابی


نوآوری‌ها در حوزه بازاریابی دیجیتال این روزها با سرعت زیادی به پیشرفت خود ادامه می‌دهند و فرصت‌ها و ابزارهای جدیدی را برای بازاریابان فراهم می‌کنند تا به روش‌های عمیق‌تر و به یاد ماندنی‌تری به مشتریان دست یابند.

در حالی که AR و VR برای بازاریابی کاملاً جدید نیستند، این تجربیات همهجانبه بهتر و بهتر می‌شوند و هوش مصنوعی (AI) اکنون به ارتقای بیشتر آنها کمک می‌کند.

آیا شما یا تیم بازاریابی شما می خواهید بدانید بهترین روش استفاده از واقعیت مجازی و افزوده برای جذب و تحت تاثیر قرار دادن مخاطبان است?

ما اطلاعات، نکات و مثال هایی را در اختیار شما قرار داده ایم تا به شما کمک کند استراتژی خود را به سمت موفقیت و آینده تنظیم کنید.

این پست را با وارد کردن ایمیل خود در زیر دانلود کنید

واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) چیست؟

وقتی نوبت به انتخاب VR یا AR می رسد، ضروری است که بدانیم آنها چه هستند و چگونه تفاوت دارند. در حالی که هر دو واقعیت را تغییر می دهند، نحوه انجام آن به طور منحصر به فردی متفاوت است.

با واقعیت مجازی، مخاطبان شما وارد یک محیط مجازی و تولید شده به انتخاب شما می شوند.

این محیط می تواند واقع گرایانه یا کاملا خلق شده و فانتزی باشد. کاربر با استفاده از وسایل کمکی فیزیکی مانند عینک، عینک، هدفون یا بلندگو، خود را در واقعیت جدید غوطه ور می کند.

از سوی دیگر، واقعیت افزوده، پوششی از عناصر بصری، حسی یا شنیداری را برای محیط واقعی مشتری ایجاد می کند و این واقعیت را به نوعی تغییر می دهد..

این در مورد انتقال مخاطبان خود به دنیای جدید نیست. در عوض، تجربه‌ای را که در حال حاضر تجربه می‌کنند، بهبود می‌بخشد. ارائه AR می تواند به سادگی قرار دادن یک برنامه در تلفن هوشمند باشد، بنابراین در دسترس تر است.

با VR و AR، مصرف کنندگان دیگر مجبور نیستند روی تخیلات خود حساب کنند یا تصاویر بصری را در ذهن خود تداعی کنند. شما در حال ارائه چشم انداز برای آنها هستید.

VR و AR چگونه در بازاریابی استفاده می شوند؟

موج آینده شامل استفاده از واقعیت مجازی و افزوده در بازاریابی برای جذب مخاطبان بیشتر، جمع آوری داده ها و موقعیت بهتر استراتژی تبلیغاتی شما برای پاسخگویی به نیازهای فردی مشتریان شما است.

این روش‌های جدید ارائه واقعیت می‌تواند مشتریان را به روش‌های کاملاً جدیدی به برند شما متصل کند.

فناوری‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده به گسترش امکانات بازاریابی برای شرکت‌ها در هر صنعتی ادامه می‌دهند.

این فناوری ها در حال حاضر در بازاریابی به روش های زیر مورد استفاده قرار می گیرند:

برای ایجاد یک تجربه شخصی تر

با توسعه محیط های مجازی یا افزوده شده که به نوعی پویا هستند، بازاریابان به مصرف کنندگان نشان می دهند که وقتی از محصولات یا خدمات خاصی استفاده می کنند زندگی چگونه خواهد بود.

استفاده از VR یا AR به شما این امکان را می دهد که فراتر از فیلم ها حرکت کنید و تجربه شخصی سازی شده تری ایجاد کنید.

نمونه ای از این موضوع این است که چگونه مبل خانه IKEA از AR برای بازاریابی محصولات خود استفاده می کند.

IKEA به مخاطبان هدف خود یک انبار مبلمان مجازی را ارائه می دهد که به ساده سازی تصمیم گیری در مورد دکوراسیون خانه و طراحی داخلی کمک می کند.

برنامه IKEA Place آن به مشتری اجازه می دهد تا محصولی را در کاتالوگ انتخاب کند، گوشی هوشمند خود را به سمت یک منطقه خاص در خانه خود قرار دهد و ببیند محصول در آن مکان چگونه به نظر می رسد.

ایکیا

برای ارائه یک رویکرد سعی کنید قبل از خرید

جدیدترین فناوری می تواند نمایش های خرده فروشی را در جایی ایجاد کند مصرف کننده به صورت دیجیتالی محصولی مانند لباس، لوازم جانبی یا آرایش را امتحان می کند.

این رویکرد سعی کنید قبل از خرید، در زمان مصرف کننده صرفه جویی می کند و پاسخ هایی را که برای تصمیم گیری سریعتر نیاز دارند، ارائه می دهد.

خریداران بدون نیاز به رفتن به یک فروشگاه فیزیکی، می بینند که یک تکه لباس یا محصول دیگر روی آنها چه شکلی خواهد بود.

خرده فروش محصولات زیبایی و عطر Sephora این رویکرد را با موفقیت به کار گرفته است.

با استفاده از ویژگی آزمایش زیبایی آن، مشتریان می توانند ببینند که در هنگام استفاده از محصولات آرایشی مختلف چگونه به نظر می رسند.

برای یافتن ظاهری که می‌خواهند، مصرف‌کنندگان می‌توانند به صورت دیجیتالی از سایه چشم، رژ لب، مژه مصنوعی و موارد متعدد دیگر استفاده کنند.

برای نشان دادن بیشتر در مورد یک برند

با افزودن AR یا VR به کمپین های بازاریابی، می توانید اطلاعات بیشتری درباره برند خود در اختیار مخاطبان قرار دهید.

می‌توانید از VR برای غوطه‌ور کردن آن‌ها در دنیایی استفاده کنید که فعالیت‌های تحقیق و توسعه شما را برجسته می‌کند، یا به آنها نشان دهید که چگونه با کمپین‌های اجتماعی خود تفاوت ایجاد می‌کنید.

با گسترش این فناوری به صنایع بیشتر، کسب و کارها راه های جدیدی برای تبلیغ برندهای خود، افزایش حفظ و وفاداری مشتریان و افزایش فروش پیدا می کنند.

در حالی که بسیاری از نمونه‌های استفاده از آن شامل شرکت‌های B2C می‌شود، واقعیت افزوده و واقعیت مجازی برای بازاریابی B2B نیز ارزشمند هستند.

چگونه هوش مصنوعی واقعیت مجازی و افزوده را در بازاریابی تقویت می کند؟

فن آوری های موجود همچنان به تکامل و افزایش قابلیت های سیستم های بازاریابی واقعیت افزوده و واقعیت مجازی ادامه می دهند.

هوش مصنوعی یکی از آن فناوری‌های در حال تکامل است که موج می‌زند.

در حالی که هوش مصنوعی در بازاریابی هنوز در مراحل اولیه است، تأثیر آن در حال حاضر چشمگیر است.

با افزودن الگوریتم‌های هوش مصنوعی، تجربیات واقعیت مجازی و واقعیت افزوده می‌توانند به سطوح جدیدی از شخصی‌سازی و تعامل دست یابند. به عنوان مثال، آنها می توانند با اقدامات کاربر سازگار شوند و در زمان واقعی پاسخ دهند.

هوش مصنوعی همچنین می تواند تلاش های بازاریابی شما را افزایش دهد تجزیه و تحلیل پیش بینی; یعنی می تواند رفتار کاربران را برای تولید تجربیات سفارشی و شخصی سازی شده پیش بینی کند.

به عنوان مثال، در یک فروشگاه مجازی، هوش مصنوعی می‌تواند با تجزیه و تحلیل ترجیحات و رفتارهای خریداران در تلاش برای توصیه محصولات یا خدمات مناسب، تجربه خرید سفارشی‌تری ایجاد کند.

از آنجایی که برخی از شرکت ها یاد می گیرند که چگونه از استفاده از هوش مصنوعی در کمپین های بازاریابی خود سود ببرند، برخی دیگر در حال حاضر در ابتدا در حال پریدن هستند.

برای مثال Walmart را در نظر بگیرید. از آنجایی که مردم به صورت آنلاین لباس می‌خرند، می‌توانند از اپلیکیشن آزمایشی که توسط هوش مصنوعی طراحی شده است استفاده کنند. آنها با انتخاب مدلی شبیه به اندازه و ارتفاع خود شروع می کنند.

این برنامه از یادگیری عمیق و پردازش تصویر در زمان واقعی برای شبیه سازی نحوه ظاهر لباس در آن مدل خود استفاده می کند.

والمارت

مزایای استفاده از واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در بازاریابی

همانطور که استفاده از VR و AR با کمک هوش مصنوعی در بازاریابی رایج تر می شود، مزایای واضحی در حال ظهور است.

تعامل و تعامل را افزایش می دهد

با ایجاد تجربیات فراگیرتر، به مخاطبان خود ارائه می کنید راه های شخصی تر برای تعامل و تعامل با برند، محصول یا خدمات شما.

آگاهی از برند را بهبود می بخشد

فناوری می تواند توجه مخاطبان هدف خود را جلب کنید و همچنین برند خود را به دیگران معرفی کنید کسانی که مجذوب فرصت‌های VR یا AR هستند که ارائه می‌دهید.

این مخاطب جدید ممکن است به هیچ وجه به خرید محصول یا خدمات شما فکر نکرده باشد.

به بینش بهتری از مشتری دست می یابد

با جمع‌آوری داده‌ها درباره نحوه تعامل مصرف‌کنندگان با نام تجاری شما از طریق واقعیت افزوده یا واقعیت مجازی، می‌توانید بینش‌های بهتری از مشتری به دست آورید.

با استفاده از این بینش‌ها، می‌توانید کمپین‌های بازاریابی آینده را افزایش دهید و شخصی‌سازی را در آینده افزایش دهید.

روند خرید را تسریع می کند

همانطور که مصرف کنندگان به سفر خریدار ادامه می دهند، مرحله خرید به لطف تجربیات AR یا VR می تواند سریعتر اتفاق بیفتد.

یک مصرف کننده می تواند به طور مجازی محصول شما را امتحان کند، چه لباس، کفش، عینک یا محصولات زیبایی، و سریعتر تصمیم بگیرد.

چالش ها و محدودیت های بازاریابی VR و AR

در حالی که استفاده از VR و AR در استراتژی های بازاریابی شما مزایای ارزشمندی دارد، موانعی نیز وجود دارد.

هزینه های بالاتر

یک چالش مهم در بازاریابی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده هزینه بیشتر استفاده از این فناوری های پیشرفته است.

ایجاد یک تجربه مجازی یا افزوده موثر نیاز به نرم افزار و تجهیزات تخصصی دارد که به دلیل هزینه، همیشه در دسترس کسب و کارهای کوچکتر نیست. همچنین گنجاندن این فناوری‌ها در کمپین‌های بازاریابی شما به زمان و منابع نیاز دارد.

از طرف مشتری، دستگاه‌های واقعیت افزوده یا واقعیت مجازی می‌توانند قیمت بالایی داشته باشند که بسیاری حاضر به پرداخت آن نیستند.

مسائل فنی

به عنوان فناوری‌های نسبتاً جدید و در حال توسعه، AR و VR هنوز استانداردی ندارند.

این به مشکلات فنی کمک می کند. مشتریان ممکن است مشکلات فنی با تجهیزات خود یا برنامه شرکت شما داشته باشند.

این می تواند ناامید کننده باشد و باعث شود آنها به برند شما بی اعتماد شوند.

نیاز به مهارت های تخصصی

از آنجایی که این فناوری بسیار جدید است، افراد نسبتاً کمی مهارت های تخصصی لازم را دارند.

شما باید تیم بازاریابی خود را برای استفاده از نرم افزار و تجهیزات واقعیت افزوده یا واقعیت مجازی آموزش دهید.

این آموزش مستلزم زمان و تلاش است و آنها را از سایر مسئولیت های خود دور می کند.

روندها و فرصت های آینده برای VR و AR در بازاریابی

با افزایش استانداردهای فنی و کاهش هزینه تجهیزات مصرف‌گرا، بازاریابان شاهد افزایش فرصت‌های استفاده از VR و AR خواهند بود.

مشتریان نیز به تجربیات فراگیر عادت خواهند کرد و انتظارات آنها افزایش خواهد یافت.

همینطور، تیم‌های بازاریابی باید با روندهای در حال تغییر سازگار شوند تا بتوانند برای مشتریان جذاب باشند. آن‌ها باید راه‌هایی برای گنجاندن VR و AR در استراتژی‌های بازاریابی خود بیابند.

استفاده از هوش مصنوعی نیز همچنان رو به افزایش خواهد بود.

جریان اصلی‌تر خواهد شد و همه چیز را از برنامه‌ریزی محتوا برای تجربه‌های همهجانبه AR و VR تا جمع‌آوری داده‌های کاربر که این تجربیات را بهتر شخصی‌سازی می‌کند، بهبود می‌بخشد.

کسب و کار شما باید خود را تطبیق دهد و یاد بگیرد که چگونه از این پیشرفت ها به نفع خود استفاده کند.

شرکت ها می توانند از هم اکنون با آزمایش AR و VR و همچنین با درک قدرت هوش مصنوعی شروع به آماده سازی کنند. یکی از راه‌های سودمند برای انجام این کار، استفاده از فناوری در زمینه‌های دیگر، مانند برنامه‌ریزی و تولید محتوا است.

بهترین روش ها برای استفاده از VR و AR در بازاریابی

در حالی که بهترین روش ها هنوز در حال ساخت هستند، در اینجا چند مورد وجود دارد که می توانید بلافاصله دنبال کنید.

مخاطبان هدف خود را بشناسید تا مشخص کنید آیا واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده برای آنها قابل قبول و در دسترس است یا خیر.

برای شروع، ممکن است بخواهید یک تجربه همه جانبه واقعیت افزوده ایجاد کنید تا مشتریان بتوانند از طریق تلفن خود به آن دسترسی داشته باشند.

از آنجا، آنها ممکن است انتظار راه های بیشتری برای تعامل با شما و محصولات شما داشته باشند، که می تواند منجر به توسعه پیشنهادات واقعیت مجازی شود.

تجارب همهجانبه ای ایجاد کنید که با ارزش های برند همسو باشد. بدانید که برند شما چه چیزی را نشان می دهد و مطمئن باشید که هر تجربه ای منعکس کننده آن است. همچنین، راه‌های جدیدی برای به اشتراک گذاشتن آن ارزش‌ها کشف کنید.

مثال‌ها عبارتند از نشان دادن اینکه چگونه ابتکارات اجتماعی شما تأثیر می‌گذارد یا کاربران را در فرآیند توسعه محصول جدیدی که ارائه می‌کنید مشارکت می‌دهد.

دو داستان موفقیت در بازاریابی AR و VR

شرکت ها در حال حاضر با موفقیت از VR و AR در کمپین های بازاریابی خود استفاده می کنند.

برای کمک به آماده شدن شما و تیمتان برای آینده VR و AR، نگاهی به این دو داستان موفقیت بیندازید.

IKEA

همانطور که در بالا ذکر شد، مبل خانه IKEA یک تجربه همه جانبه را برای مشتریان خود ایجاد کرد و به آنها اجازه داد قبل از خرید، تجسم کنند که چگونه قطعات مختلف مبلمان در اتاق های خانه خود به نظر می رسند.

با این برنامه، می‌توانید کل مجموعه مبلمان یا فقط یک قطعه ترجیحی مانند صندلی یا مبل را امتحان کنید.

در نتیجه، اپلیکیشن این شرکت بیش از 5000 امتیاز در فروشگاه اپلیکیشن اپل دریافت کرده است که به طور میانگین 4.6 در مقیاس 5 ستاره است.

بیشترین اظهار نظر در بررسی ها این است که برنامه و توانایی امتحان قبل از خرید تجربه کلی مشتری را بهبود بخشیده است.

TOMS

برند کفش TOMS تصمیم گرفت یک تجربه واقعیت مجازی ارائه دهد که بر تلاش انسان دوستانه آنها برای اهدای یک جفت کفش به ازای هر جفت خریداری شده توسط مصرف کنندگان تمرکز دارد.

با استفاده از هدست های واقعیت مجازی در فروشگاه ها، مشتریان به طور مجازی تجربه می کنند که پیوستن به کارکنان در سفر برای اهدای این کفش ها چگونه است.

در این تجربه، مشتری می‌تواند تماشای دریافت کفش‌های کودکان، دیدن لبخند و هیجان آنها و همچنین مشاهده شرایط زندگی روزمره آنها باشد.

این رویکرد قلب را جذب می کند و با احساسات مشتریان ارتباط برقرار می کند.

در نتیجه، وقتی مشتریان متوجه می‌شوند که می‌توانند همزمان با خرید محصولی که دوست دارند، کارهای خوبی انجام دهند، افزایش می‌یابد.

به گفته این شرکت، واکنش ها به کمپین فوق العاده مثبت و بسیار احساسی بوده است.

نتایج کمپین‌های VR و AR سایر برندها نیز امیدوارکننده است و بدون شک تعداد بیشتری در آینده این کار را انجام خواهند داد.

VRScout

برای آینده استراتژی های بازاریابی تقویت شده با هوش مصنوعی آماده شوید

همانطور که فناوری پیشرفت می کند، استراتژی های بازاریابی شما نیز بهبود می یابد.

استفاده از فناوری‌های مجازی و افزوده می‌تواند تجربه کاربر را به روشی غیرقابل تصور در گذشته افزایش دهد.

به همین ترتیب، فناوری‌های هوش مصنوعی به پیشرفت خود ادامه می‌دهند و در بخش‌های بیشتر و بیشتر بازاریابی شما نقش خواهند داشت. با این حال لازم نیست منتظر بمانید.

اکنون با بهبود برنامه ریزی و ایجاد محتوای خود با استفاده از هوش مصنوعی شروع کنید.