بازاریابی محتوا برای غیر انتفاعی – محتوای راک


سازمان های غیر انتفاعی بیش از آنچه فکر می کنید با مشاغل استاندارد مشترک هستند. موفقیت هر کدام به توانایی یک تیم بازاریابی برای افزایش آگاهی، ارتباط با مخاطبان هدف و متقاعد کردن افراد برای اقدام بستگی دارد.

در غیر این صورت، هیچ‌کس نمی‌داند که در آنجا حضور دارد یا نمی‌فهمد که چرا باید یک گزینه را بر دیگری انتخاب کند.

بازاریابی محتوا بخش بزرگی از هر کمپین بازاریابی موفق عصر دیجیتال است. ولی بازاریابی محتوا برای غیر انتفاعی از برخی جهات مهم با انواع دیگر متفاوت است. در اینجا آنچه شما باید بدانید برای نزدیک شدن به آن موفقیت آمیز است.

این پست را با وارد کردن ایمیل خود در زیر دانلود کنید

بازاریابی محتوا برای افراد غیرانتفاعی چیست؟

یک سازمان غیرانتفاعی باید به همان اندازه که کسب‌وکارها می‌خواهند کمک‌کنندگان و داوطلبان مورد نیاز خود را جذب کنند، در مورد کاری که انجام می‌دهند صحبت کند. اصطلاح «بازاریابی محتوا برای سازمان‌های غیرانتفاعی» به همه تلاش‌ها برای استفاده از محتوای ایجاد شده (مانند پست‌های وبلاگ، ویدیوها، ایمیل‌ها و موارد دیگر) برای دستیابی به مخاطبان هدف یک سازمان غیرانتفاعی اشاره دارد.

بازاریابی محتوا برای سازمان‌های غیرانتفاعی ضروری است، زیرا بدون آن، به جای استراتژی برای رسیدن به جایی که باید باشید، روی شانس حساب می‌کنید. گفته شد، یک استراتژی بازاریابی موثر برای غیر انتفاعی:

  • اطمینان حاصل می کند که محتوای شما به یک مخاطب هدف می رسد و به جای اینکه صرفاً در آنجا نخوانده بنشینید تأثیرگذار است
  • به سازمان غیرانتفاعی شما کمک می کند تا یک هویت برند موثر و جذاب ایجاد کند
  • آگاهی از خدمات و مزایایی که ارائه می کنید افزایش می دهد
  • استفاده کارآمد و موثر از منابع شما را تضمین می کند
  • سازمان غیرانتفاعی شما را به سمت اهداف بلندمدت خود سوق می دهد

درک کنید که چگونه غیرانتفاعی ها متفاوت هستند

یک شرکت یا کسب و کار بر رشد و کسب سود متمرکز است. با این حال، غیر انتفاعی به دنبال حمایت کردن، که می تواند اشکال مختلفی داشته باشد. البته، کمک‌های پولی بخشی از این تصویر است، اما افرادی که وقت، حمایت و کار خود را داوطلبانه برای هدف شما صرف می‌کنند نیز همینطور هستند.

با این حال، یک محتوای بازاریابی برای یک کسب و کار فقط باید الهام بخش یک فرد برای خرید باشد. با این حال، یک سازمان غیرانتفاعی به همان شخص نیاز دارد تا تعهد بسیار بزرگتری داشته باشد و رویکرد آن به تولید محتوا و بازاریابی غیرانتفاعی باید منعکس کننده این تفاوت در اهداف باشد.

یک بیانیه ماموریت قدرتمند ایجاد کنید

همانطور که یک کسب و کار به صدای برند و هویت قوی نیاز دارد که در تمام تصمیمات بازاریابی محتوای آن وجود داشته باشد، یک غیرانتفاعی نیز نیازمند بیانیه ماموریت قدرتمند است. بیانیه ماموریت شما هدف سازمان غیرانتفاعی شما را مشخص می کند و باید به مخاطبان شما الهام بخشد تا بخشی از آنچه شما برای آن ایستاده اید شوند.

همچنین بیانیه ماموریت و پیام های کلیدی خود را به درستی در استراتژی بازاریابی محتوای خود بگنجانید:

  • تا جایی که در محتوای شما، در تمام محتوای رسانه های اجتماعی شما، و به صورت حضوری به داوطلبان یا اهداکنندگان گفته می شود، ثبات را تضمین می کند.
  • فرآیند تولید محتوا را برای افراد غیر انتفاعی ساده می کند
  • به ارائه اطلاعات مناسب به بخش های فردی از مخاطبان هدف شما کمک می کند

از داستان سرایی در محتوای خود استفاده کنید

داستان سرایی یک راه قدرتمند برای ارتقاء هر کمپین بازاریابی به سطح بعدی است. یک داستان خوب کنجکاوی یک فرد را برمی انگیزد و عملاً از او می خواهد که به اندازه کافی از پیمایش طولانی خودداری کند تا ببیند موضوع چیست. همچنین به آنها کمک می کند تا با علت پشت محتوا ارتباط برقرار کنند و خود را به عنوان بخشی از آن تصور کنند.

راه های قدرتمند برای استفاده از داستان سرایی برای قدرتمندتر کردن محتوای بازاریابی شما عبارتند از:

  • به اشتراک گذاشتن “چرا” پشت تاسیس موسسه غیرانتفاعی خود
  • نشان دادن داستان‌های شخصی پشت این که چرا بنیانگذاران، اعضا و داوطلبان شما تصمیم می‌گیرند بخشی از کاری باشند که انجام می‌دهید
  • به اشتراک گذاشتن نمونه هایی از روش هایی که سازمان شما برای جامعه شما یا خیر بزرگتر ایجاد کرده است

محتوای تولید شده توسط کاربر را تشویق کنید

رابطه‌پذیری برای سازمان‌های غیرانتفاعی بسیار مهم است، زیرا افراد باید قبل از اهدای زمان ارزشمند خود یا پولی که به سختی به دست آورده‌اند، احساس کنند با یک هدف یا سازمان مرتبط هستند. استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربر در کمپین‌های بازاریابی می‌تواند کمک زیادی به این امر کند:

  • به اهداکنندگان و داوطلبان خود فرصتی بدهید تا حمایت خود را به روشی معنادار با دیگران به اشتراک بگذارند
  • نشان دادن به اهداکنندگان و حامیان آینده که حمایت از سازمان شما چقدر عالی است
  • استفاده از اثبات اجتماعی برای انتشار پیام خود و تشویق افراد جدید برای پیوستن به هدف شما

سفر اهداکننده را درک کنید

هر عضوی از مخاطبان تیم بازاریابی هنگام تصمیم گیری در مورد نحوه خرج کردن پول یا زمان خود، فرآیندی را طی می کند. برای حامیان بالقوه یک سازمان غیرانتفاعی، این فرآیند سفر اهداکننده نامیده می شود. مراحل مختلف سفر اهداکننده عبارتند از:

  • اطلاع: وقتی کسی برای اولین بار سازمان غیرانتفاعی را کشف کرد، متوجه شد که در مورد چیست و برای اولین بار وصل می شود.
  • نامزدی: مرحله ای که طی آن یک اهداکننده بالقوه از طریق مشارکت مداوم، درباره غیرانتفاعی، از جمله مزایای مشارکت بیشتر می آموزد.
  • اهدا: مرحله نهایی که یک اهداکننده بالقوه را آماده انجام اقدام و مشارکت می یابد.

بازاریابی محتوای موفق برای غیر انتفاعی شامل مطالبی است که با دقت طراحی شده اند تا در تمام این مراحل مختلف به افراد دسترسی پیدا کنند.

برون سپاری کار به نویسندگان مستقل با تجربه از یک پلت فرم تولید محتوای قابل اعتماد مانند WriterAccess یک راه عالی برای اطمینان از اثربخشی محتوای هدفمند شما است. حتی می‌توانید برای یک دوره آزمایشی رایگان دو هفته‌ای ثبت‌نام کنید تا پیش از سرمایه‌گذاری مهم‌تر، احتمالات را بررسی کنید.

رویدادهای حضوری را تبلیغ کنید

رویدادهایی مانند جمع‌آوری کمک‌های مالی، گردهمایی‌ها و موارد دیگر بخش‌های مهمی از نحوه افزایش آگاهی، جذب اهداکنندگان جدید و ارتباط با جامعه محلی توسط یک سازمان غیرانتفاعی هستند. با این حال، مردم نمی توانند به رویدادی بیایند که از آن اطلاعی ندارند.

بازاریابی محتوا برای سازمان های غیر انتفاعی می تواند به تضمین موفقیت رویدادهای شما کمک کند:

  • ایجاد علاقه و هیجان مردم برای حضور از طریق رسانه های اجتماعی، مکاتبات ایمیلی و موارد دیگر
  • به طور بالقوه شما را به حامیان مالی و فرصت هایی برای مشارکت با مشاغل محلی متصل می کند
  • باز کردن دری برای ادامه تعامل قبل، حین و بعد از رویداد

یک تقویم محتوایی تنظیم کنید

بازاریابی محتوای موفق چیزی بیش از خود محتواست. این همچنین در مورد ثبات است، زیرا مخاطبان دوست دارند مشتاقانه منتظر محتوای مارک ها و سازمان هایی باشند که به آنها اهمیت می دهند. تنظیم و پایبندی به یک تقویم محتوا به شما کمک می کند تا به اهداف خود برسید:

  • اطمینان حاصل کنید که مخاطبان شما به طور مداوم در تمام کانال های ارتباطی شما از جمله رسانه های اجتماعی و وبلاگ سازمان شما درگیر می شوند.
  • تضمین به موقع بودن گزینه های محتوا مانند خبرنامه ها و توالی ایمیل
  • تقویت تلاش‌های سئو و رتبه‌بندی SERP از طریق جریان مداوم محتوای با کیفیت بالا و مرتبط
  • هماهنگی تلاش های تیم تولید محتوای شما، از جمله نویسندگان و ویراستاران
نمونه تقویم محتوا
شش درجه لس آنجلس

از SEO برای پشتیبانی از قابلیت کشف استفاده کنید

قابلیت کشف یکی از اهداف اصلی هر کمپین بازاریابی محتوا است و بهینه سازی موتور جستجو (SEO) بخش کلیدی آن است. به هر حال، حتی بهترین و هیجان انگیزترین محتوای دنیا هم اگر کسی نتواند آن را پیدا کند، برای سازمان شما مفید نخواهد بود.

یک کمپین جامع سئو به محتوای شما بهترین فرصت را می دهد تا بر روی مخاطبان شما تأثیر بگذارد و اطمینان حاصل کند که کسانی که به دنبال آن هستند می توانند در وهله اول آن را پیدا کنند.

  • دورهای منظم تحقیقات کلیدواژه جدید را انجام دهید تا مطمئن شوید که محتوای شما با آنچه مخاطبان شما در جستجوی آن هستند مطابقت دارد.
  • از بهترین شیوه های سئو برای بهینه سازی کل وب سایت خود از جمله صفحات مستقل، URL ها، تصاویر و پست های وبلاگ فردی استفاده کنید.
  • در مورد ارسال محتوای جدید و به روز رسانی محتوای موجود برای مرتبط نگه داشتن آن ثابت باشید.
  • به طور منظم سایت خود را بررسی کنید تا مشکلات را بررسی کنید و قبل از اینکه بر رتبه بندی SERP شما تأثیر بگذارد، آنها را برطرف کنید.

تلاش های خود را پیگیری و تجزیه و تحلیل کنید

تلاش‌های بازاریابی محتوای تیم خود را در طول کمپین‌های خود به دقت پیگیری کنید تا پس از تکمیل، اطلاعات مورد نیاز برای تعیین اثربخشی آنها را داشته باشید.

روش‌ها، منابع و ابزارهای رایج برای مدیریت ردیابی عبارتند از:

  • تجزیه و تحلیل وب سایت
  • ابزارهای ردیابی شاخص عملکرد کلیدی (KPI) – نرخ باز مکاتبات، ترافیک وب، حفظ اهداکنندگان و غیره.
  • بازخورد مخاطبان و اهداکنندگان
  • نظارت بر رسانه های اجتماعی
  • تجزیه و تحلیل رفتار بازدیدکنندگان

پس از پایان کمپین، با تیم خود بنشینید و داده ها را تجزیه و تحلیل کنید. آیا به اهداف خود رسیدید، از آنها فراتر رفتید یا کوتاه آمدید؟ چه چیزی خوب پیش رفت و چه چیزی می توانست بهتر از این پیش برود؟ چگونه می توانید آنچه را که در مورد مخاطبان خود آموخته اید به کار ببرید تا کمپین بازاریابی بعدی خود را موثرتر کنید؟

بازاریابی محتوا برای افراد غیرانتفاعی: اشتباهاتی که باید از آنها اجتناب کرد

وقتی صحبت از بازاریابی محتوا برای غیر انتفاعی می شود، دانستن این موضوع به همان اندازه مهم است نه اگر در مورد کمک به موفقیت سازمان خود جدی هستید، انجام دهید.

در اینجا برخی از اشتباهات رایج وجود دارد که باید مراقب آنها باشید.

قبل از شناخت مخاطبان خود، یک استراتژی محتوا را تنظیم کنید

بسیاری از سازمان‌های تازه وارد دیجیتال مارکتینگ فرض می‌کنند که اگر ابتدا استراتژی خود را ایجاد کنند، مخاطبانشان بعداً به شکلی جادویی ظاهر می‌شوند. در واقع برعکس است.

مشخص کنید که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند. بیاموزید که آنها به چه چیزهایی اهمیت می دهند، کجا آنلاین هستند و چگونه دوست دارند محتوای خود را مصرف کنند. سپس استراتژی خود را برای مطابقت بسازید.

نه ساختن وب سایت

در حالی که صفحات رسانه های اجتماعی در پلتفرم های برتر مانند فیس بوک، توییتر یا اینستاگرام برای سازمان های غیرانتفاعی که به دنبال موفقیت هستند ضروری هستند، نه جایگزینی برای وب سایت های اختصاصی

همه غیر انتفاعی ها به وب سایتی نیاز دارند که متعلق به آنها باشد و کنترل کاملی روی آن داشته باشند. باید حرفه ای طراحی شود، کاملا کاربردی باشد و به طور مداوم با محتوای تازه و با کیفیت بالا به روز شود.

تلاش برای تولید تمام محتوای خود

در حالی که اگر بنیانگذاران غیرانتفاعی یا اعضای مهم تیم بخواهند شخصاً با گزینه‌های قدرتمندی مانند گزارش‌های سالانه یا پست‌های بلاگ گاه به گاه در تلاش‌های بازاریابی محتوا مشارکت داشته باشند، بسیار خوب است، این واقع بینانه نیست که بخواهید خودتان تمام محتوای خود را مدیریت کنید.

بین وبلاگ شرکت، کانال های رسانه های اجتماعی، محتوای خبرنامه، کپی صفحه فرود و بقیه موارد، شما به یک مقدار زیادی از محتوا از قبل تصمیم بگیرید که چگونه با همه اینها کنار بیایید. بیشتر (اگر نه همه) آن را به نویسندگان حرفه ای برون سپاری کنید که می توانند تخصص خود را در پروژه های شما به کار گیرند.

بسته شدن

در نهایت، بازاریابی محتوا برای غیر انتفاعی شبیه به بازاریابی محتوای سنتی است، اما اینطور است نه همان دانستن تفاوت های کلیدی از قبل بسیار مهم است. داشتن کمک مناسب در گوشه خود نیز همینطور است.

زمانی که به کار نویسندگان محتوای آزاد با تجربه از WriterAccess اعتماد دارید، تلاش های تولید محتوای خود را با موفقیت افزایش دهید. به صورت رایگان ثبت نام کنید دو هفته آزمایشی WriterAccess و همین امروز شروع کنید!