باز کردن پتانسیل بازاریابی محتوای هوش مصنوعی


هوش مصنوعی برای چندین دهه مورد مطالعه قرار گرفته است، اما اکنون است که برخی از برنامه‌ها و خدمات هوش مصنوعی شروع به رسیدن به نقطه‌ای کرده‌اند که می‌توانند مختل‌کننده‌های واقعی و متحول کننده زندگی باشند.

بازاریابی محتوا، نه تنها شامل ایجاد و به اشتراک گذاری محتوای شخصیت محور به صورت آنلاین، بلکه توسعه استراتژی محتوا، اجرای سئو و انجام تحقیقات زیادی است.

هوش مصنوعی در حال تغییر صنعت است.

هوش مصنوعی به جایی رسیده است که می تواند بسیاری از وظایف روزانه بازاریابان محتوا را در سطح پایین انجام دهد. با این حال، این متخصصان نباید خیلی از از دست دادن شغل خود به دلیل هوش مصنوعی بترسند.

همانطور که در وبلاگ خواهید دید، انسان ها و هوش مصنوعی با هم ترکیبی عالی برای تقویت استراتژی های بازاریابی محتوا هستند.

این پست را با وارد کردن ایمیل خود در زیر دانلود کنید

نحوه استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی محتوا

روش های مختلفی برای استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی محتوا وجود دارد.

به خاطر داشته باشید که بازاریابی محتوا و تولید محتوا مترادف نیستند، اگرچه تولید محتوا در هسته آن است.

خودکار کردن وظایف

اولین کاری که هوش مصنوعی می تواند انجام دهد کمک به خودکارسازی وظایف است.

کارهای خاصی باید روزانه انجام شوند، مانند چک کردن ایمیل یا ارسال اطلاعات در یک زمان خاص.

هوش مصنوعی در بازآفرینی فرآیندهای گذشته بسیار عالی است، بنابراین می‌تواند کارهای تکراری را از صفحه یک بازاریاب خارج کند و آنها را برای آنها انجام دهد.

شخصی سازی محتوای کاربر

هوش مصنوعی می تواند به سرعت محتوای کاربر را شخصی سازی کند.

می‌تواند عناوین، تصاویر، ویدیوها یا انواع دیگر محتوا را برای صحبت با کاربر خاص بسیار سریع‌تر از زمانی که یک انسان بخواهد همین کار را انجام دهد، بهینه کند.

تجزیه و تحلیل داده ها

هوش مصنوعی در هسته خود یک برنامه کامپیوتری است. یکی از چیزهایی که کامپیوترها در آن بسیار خوب هستند، تجزیه و تحلیل داده ها است.

هوش مصنوعی می تواند به سرعت داده ها را جمع آوری و مرتب کند تا روندها و اقدامات کاربر را شناسایی کند.

حتی می تواند یک پست وبلاگ یا رسانه های اجتماعی را تجزیه و تحلیل کند تا ببیند چقدر احتمال دارد که مخاطبان شما روی آن کلیک کنند یا با آن تعامل داشته باشند.

کمک به مشتریان

هوش مصنوعی نه تنها در پس زمینه، بلکه به عنوان یک ربات چت نیز کار می کند.

شرکت ها چت ربات های هوش مصنوعی را برای پاسخ به سوالات متداول آموزش می دهند.

به جای اینکه مشتریان منتظر یک نماینده باشند، یک چت ربات هوش مصنوعی خوب می تواند مواردی مانند سوالات سریع در مورد خدمات یا محصولات را مدیریت کند.

تشخیص الگوها

به عنوان یک نوع نرم افزار، هوش مصنوعی در تشخیص الگوها (و گزارش آنها به شما) عالی است.

یک هوش مصنوعی می‌تواند انواع باز کردن ایمیل‌هایی را که باعث می‌شود افراد روی آن‌ها کلیک کنند یا خطوط موضوعی که از آن‌ها صرف‌نظر می‌شود، بیابد.

کاهش هزینه ها

اگر هوش مصنوعی برای هر چیزی خوب باشد، به مردم کمک می کند تا هزینه تولید محتوا، تبلیغات و سایر بخش های فرآیند بازاریابی محتوا را کاهش دهند.

هوش مصنوعی می تواند بسیاری از وظایف را در زمان بسیار کمتری نسبت به انسان ها انجام دهد.

با توجه به اینکه حتی با وجود هزینه های اشتراک یا توکن ها، استفاده از برنامه های هوش مصنوعی اغلب ارزان تر از کارکنان انسانی است.

تولید محتوا

در نهایت به تولید محتوا فکر کنید.

اگر به هوش مصنوعی بگویید 10 پست در مورد پنگوئن ها ایجاد کند، این کار را می کند.

حتی می توانید از آن بخواهید که از انواع صداها استفاده کند یا از آن بخواهید که اطلاعات را «هیجان انگیز» یا «منفعل» کند.

اما آیا هوش مصنوعی محتوای جذاب، شفاف و نوآورانه تولید خواهد کرد؟ من شک دارم.

بازاریابی محتوای هوش مصنوعی - نمونه ای از محتوای ایجاد شده توسط هوش مصنوعی
منبع: Copysmith

آیا هوش مصنوعی می تواند جایگزین بازاریابان محتوا شود؟

پاسخ کوتاه این است: خیر. هوش مصنوعی نمی تواند جایگزین بازاریابان محتوا شود.

در حال حاضر، هوش مصنوعی به ورودی و درخواست‌های انسانی نیاز دارد.

علاوه بر این، هوش مصنوعی تنها می تواند از کارهایی که انسان ها در گذشته انجام داده اند تقلید کند. این بدان معناست که شما همیشه به افرادی نیاز خواهید داشت که کار هوش مصنوعی را بررسی کنند و از دقیق و کارآمد بودن آن مطمئن شوند.

مهم است که به یاد داشته باشید که همه افراد در صنعت بازاریابی محتوا حتی با ظهور هوش مصنوعی دارای ارزش هستند.

به عنوان مثال، کپی رایترها تخصص و تجربیات انسانی خاصی دارند که هوش مصنوعی تنها می تواند از آنها تقلید کند.

البته، از آنجایی که هوش مصنوعی اغلب از کار با بازاریاب‌های محتوا ارزان‌تر است، آنها باید ثابت کنند که هنوز مورد نیاز هستند و با بازار در حال تغییر سازگار شوند.

نگرانی های مربوط به محتوای ایجاد شده با فناوری هوش مصنوعی

برخی نگرانی ها و پیامدهای اخلاقی احتمالی استفاده از محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

هوش مصنوعی می تواند مشاغل را از بین ببرد

اگرچه هوش مصنوعی جایگزین انسان نمی شود، اما می تواند فرصت های شغلی را کاهش دهد.

کپی‌رایترها، هنرمندان دیجیتال و دیگران می‌توانند کارهای سطح پایین‌تری را ببینند که تحت پوشش سیستم‌های هوش مصنوعی قرار می‌گیرند و پیدا کردن کار کافی برای انجام خودشان را سخت‌تر می‌کند.

هوش مصنوعی محتوا را کمتر «انسانی» می کند

در حالی که یک سیستم هوش مصنوعی عالی می تواند محتوایی ایجاد کند که تقریباً از کار انسان قابل تشخیص نیست، واقعیت این است که هوش مصنوعی هنوز کاملاً وجود ندارد.

هوش مصنوعی محتوایی تولید می کند که کار انسان را تقلید می کند. این بدان معناست که برای ویرایش، گسترش و بررسی حقایق کار همچنان به کپی رایترها و دیگر متخصصان تولید محتوا نیاز دارید.

محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی می تواند بازار را سیل کند

مشکل احتمالی دیگر این است که محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی می تواند بازار را سیل کند.

بررسی محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی ممکن است اتفاق بیفتد و تلاش های توسعه دهندگان وب برای ارائه خدمات به مشتریان را تضعیف کند.

استراتژیست های سئو ممکن است مجبور شوند در استراتژی های خود تجدید نظر کنند تا صفحات خود را در انبوهی از محتوا رتبه بندی کنند.

هوش مصنوعی می تواند جانبدارانه، تبعیض آمیز و دستکاری باشد

الگوریتم های هوش مصنوعی می توانند ناخواسته تعصبات و کلیشه ها را تقویت کنند.

ممکن است رایانه پیامدهای استفاده از محتوای خاص را درک نکند. در نتیجه، می تواند محتوای تبعیض آمیز یا توهین آمیز ایجاد کند که مخاطب را توهین کند.

همچنین خطر انتشار اطلاعات نادرست محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی وجود دارد.

هر کسی می تواند هوش مصنوعی را وادار کند که هر چیزی بگوید، به این معنی که اطلاعات جانبدارانه می تواند افراد را به بیراهه بکشاند.

این مفهوم اخلاقی یکی از دلایلی است که چرا بازاریابان محتوا باید از خطرات بالقوه استفاده از هوش مصنوعی آگاه باشند و مطمئن شوند که محتوای بی‌طرفانه، شفاف و دقیق را به اشتراک می‌گذارند.

برای دستیابی به آن، اطلاع رسانی به مخاطب در مورد استفاده از هوش مصنوعی در تولید محتوا می تواند اولین قدم خوبی باشد.

دوم، شما باید به طور منظم الگوریتم‌های هوش مصنوعی را آزمایش کنید، آنها را برای تعصب، نژادپرستی، کلیشه‌ها و مسائل دیگر بررسی کنید.

در نهایت، همیشه باید از مجموعه داده های متنوع و معرف استفاده کنید.

ابزارهای هوش مصنوعی رایگان برای بازاریابی محتوا

اگر به دنبال ابزاری برای کمک به تلاش‌های بازاریابی محتوای خود هستید، خبر خوب این است که ابزارهای هوش مصنوعی رایگان زیادی وجود دارد. برخی از آنها 100٪ رایگان هستند و برخی دیگر اشتراک های ارتقا یافته در دسترس دارند.

به خاطر داشته باشید که سازندگان محتوا، مانند کپی رایترها، همچنان در این صنعت مهم هستند، حتی اگر از هوش مصنوعی استفاده کنید.

این سیستم های هوش مصنوعی می توانند به ایده پردازی یا کارهای ساده کمک کنند. ویرایش، تصحیح، بررسی حقایق، و بسط محتوا همچنان از وظایف انسان است.

ChatGPT

یکی از رایج ترین ابزارهای AI ChatGPT است.

این چت می تواند محتوای تولید شده با هوش مصنوعی را به سرعت تولید کند.

استفاده از ChatGPT می تواند به خلاقیت یا پیش نویس اولیه خشن کمک کند.

Frase.io

Frase.io از هوش مصنوعی استفاده می کند که به شما در تحقیق، نوشتن و بهینه سازی محتوای خود کمک می کند.

Frase روی خلاصه محتوا، نوشتن، بهینه سازی و تجزیه و تحلیل کار می کند.

شوالیه

Rytr یک گزینه صرفه جویی در زمان و هزینه است که می تواند به نوشتن محتوای با کیفیت کمک کند.

می‌تواند طرح‌های کلی وبلاگ ایجاد کند، بخش‌هایی از وبلاگ بنویسد، نام تجاری شما را ارائه کند یا به ایجاد ایده کسب‌وکار کمک کند.

در اینجا لیستی از تمام موارد استفاده رایتر آمده است.

HyperWrite

HyperWrite یک سیستم هوش مصنوعی با صدای انسان با قابلیت استفاده رایگان است که می توانید آن را به Chrome اضافه کنید.

از “هوش مصنوعی پیشرفته” برای تکمیل وبلاگ های کامل، توضیحات محصول، موضوعات توییتر و موارد دیگر استفاده می کند.

هر کلمه

Anyword یکی دیگر از پلتفرم‌های کپی‌نویسی هوش مصنوعی است که هدف آن کمک به مردم در صرفه‌جویی در هزینه و زمان در محتوای خود است.

می تواند به بهبود نرخ تبدیل، عملکرد و فروش کمک کند.

میانه سفر

Midjourney یک هوش مصنوعی هنری است که می تواند تصاویر را بر اساس درخواست های شما ایجاد کند.

منحنی یادگیری کوچکی برای فهمیدن نحوه وارد کردن جزئیات وجود دارد که تصاویری را که می توانید استفاده کنید تولید می کند.

با این حال، پس از اینکه نوشتن دستورات را یاد گرفتید، می توانید چیزهایی مانند آرم، آثار هنری برای چاپ و موارد دیگر تولید کنید.

انتخاب نسخه رایگان یا سطوح مختلف اشتراک بستگی به تعداد دفعات استفاده از پلتفرم دارد.

اجازه دهید Rock به نیازهای بازاریابی محتوای شما کمک کند

بازاریابی محتوا دائما در حال تغییر است و ارتباط هوش مصنوعی و تخصص انسانی می تواند بسیار مفید باشد.

Rock Content راه‌حل‌هایی ارائه می‌دهد که بهره‌وری هوش مصنوعی را با خلاقیت انسان یکی می‌کند تا به شما در تلاش‌های بازاریابی محتوا کمک کند.

به عنوان اولین قدم، از شما دعوت می‌کنم که ارزش نویسندگان انسانی را که محتوای شما را مدیریت می‌کنند با یک مجوز 14 روزه بدون محدودیت به WriterAccess ببینید. بهترین فریلنسرهای بازار تنها با یک کلیک فاصله دارند!

این پست را با وارد کردن ایمیل خود در زیر دانلود کنید