دیجیتال مارکتینگ چیست ؟ صفر تا صد بازاریابی دیجیتال نوکارتو

زمانی که به بازاریابی دیجیتال روی می‌آورید، انبوهی از اطلاعات کاربران را در اختیار خواهید داشت. امنیت شبکه و وبسایت‌ها به همین دلیل یکی از مهم‌ترین چالش‌های بازاریابی دیجیتال است که باید در نظر داشته باشید. بسیاری فکر می‌کنند که بازاریابی درونگرا یک حالت جدید از بازاریابی دیجیتال است؛ اما در واقعیت این دو کاملا مستقل از هم عمل می‌کنند. در دیجیتال مارکتینگ می‌توانید یک رویکرد کاملا سنتی مانند استفاده از پیامک را به کار بگیرید. در نقطه مقابل، در بازاریابی درونگرا می‌توانید از منابع غیر دیجیتال مانند چاپ بروشور و کتابچه استفاده کنید. مخاطبان شما از چه بسترهایی برای رسیدن به شما استفاده می‌کنند؟ سرچ گوگل برای آن‌ها مهم‌تر است یا اپلیکیشن شما؟ یا این که فقط شبکه‌ّهای اجتماعی شما را دنبال می‌کنند؟ شناسایی بسترهای دیجیتال به شما کمک می‌کند تا بهتر و بهینه‌تر برنامه‌ریزی کنید.

همان‌طور که بالاتر هم اشاره کردیم، امکان آنالیز و تحلیل داده‌ها و نتایج یکی از مهم‌ترین مزایای دیجیتال مارکتینگ نسبت به سایر روش‌های بازاریابی است. موضوعی که بسیاری از دیجیتال مارکترها آن را جدی نمی‌گیرند و به همین دلیل بیشتر تلاش‌های آن‌ها بی‌نتیجه خواهد ماند. اما اگر شما به دنبال فعالیت حرفه‌ای و اثربخش هستید، باید طریقه کار با این ابزاردیجیتال مارکتینگ را یاد بگیرید. در ادامه آموزش بازاریابی دیجیتال، مهم‌ترین و معروف‌ترین روش‌ها را که تحت عنوان ابزارهای دیجیتال مارکتینگ نیز شناخته می‌شوند، به شما معرفی خواهیم کرد.

مخاطب هنگام مشاهده نتایج جستجو می‌تواند با مشاهده علامت های مشخص، محتوای تبلیغاتی را از سایر محتواها تشخیص دهد. ویژه کسب و کارهای آنلاین طراحی شده و تلاش می‌کند از طریق تهیه و ارائه محتوا به اعتماد سازی و جلب نظر مشتریان سرعت ببخشد. در مقابل بازاریابی درونگرا بازاریابی برون گرا قراردارد که بر شیوه های مستقیم بازاریابی آنلاین مثل خرید بنر سایت ها، لیست های ایمیلی تمرکز دارد. به عبارت ساده تر بازاریابی برونگرا آشکارا ماهیت تبلیغاتی دارد اما ماهیت تبلیغاتی بازاریابی درونگرا در نگاه اول چندان قابل تشخیص نیست. تولید و توزیع محتوا، بازاریابی چرخه عمر و شخصی سازی موضوعاتی است که در Inbound Marketing مطرح است و به جذب مخاطب و وفادارسازی مشتری کمک می‌کند. در نوع آنلاین دیجیتال مارکتینگ شما با استفاده از کانال‌هایی که در بستر وب هستند برای شناساندن برند و محصولات و خدمات به مشتریان بالقوه استفاده می‌کنید.

این کار را با استفاده از تکنیک‌هایی مانند بک لینک سازی و سئو انجام‌ خواهند داد. در سال‌های اخیر تغییرات بزرگی در حوزه بازاریابی به وجود آمده و از تلاش زیاد برای فروش محصولات که به نوعی با تبلیغات سنتی مرتبط بوده،‌ به سمت ارائه محتوای ارزشمند به عنوان ابزاری برای توجه حرکت کرده‌ایم. این تغییر به این معنا بوده که تقاضا برای استراتژیست‌های محتواافزایش پیدا کرده است.

در ادامه، در مورد این کارشناسان یا به عبارت بهتر، بازاریاب های دیجیتال بیشتر سخن خواهیم گفت، اما پیش از آن باید با انواع بازاریابی دیجیتال آشنا شویم. سئو و دیجیتال مارکتینگ چیست؟ سئو seo به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو می باشد. سئو و دیجیتال مارکتینگ یک بخش مهم و جدایی ناپذیر است، و فرایندی می باشد که به وسیله آن یک وب سایت برای بهتر دیده شدن بهینه سازی می شود؛ تا در جستجو های مربوطه دارای نتیجه و رنکینگ بهتری باشد. معنی سئو یعنی سایت شما در صفحه اول گوگل قرار بگیرد، و کاربران زیادی از وب سایت شما بازدید کنند. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و سفارش پروژه از مشاوره دیجیتال مارکتینگ ما استفاده نمایید.

به عنوان مثال شاخص کلیدی عملکرد یک بازاریاب دیجیتال که مسئول سئو است، “ترافیک ارگانیک” وب‌سایت است – که این میزان با توجه به میزان بازدیدکنندگان وب‌سایت که از طریق نتایج جستجوی گوگل به وب‌سایت هدایت می‌شود، محاسبه می‌شود. تفاوت دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی سنتی در تعاملی‌تر بودن ارتباطات دوسویه، قابلیت سنجش و ارزیابی، داشتن تنوع کانال‌های توزیع محتوا، قابلیت وایرال شدن و پایین‌تر بودن هزینه‌های بازاریابی دیجیتال نسبت به بازاریابی سنتی است. دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال به مجموعه فعالیت هایی که در راستای تبلیغ محصولات و خدمات با استفاده از ابزارهای دیجیتالی صورت می گیرد، گفته می شود. بازاریابی محتوا تدوین استراتژی های لازم برای تولید محتوا را بر عهده دارد و ضمن شناخت مخاطب تلاش می‌کند به تدوین راهکارهای صحیح تولید محتوا برای موفقیت فروش یک کسب و کار بپردازد. تنوع امکانات تبلیغاتی ابزارهای دیجیتال مارکتینگ بسیار زیاد است و برای هر دسته از مخاطبان می‌توان پیام را به شیوه اثرگذار ارائه کرد. بازاریابان دیجیتال و به ویژه کارشناسان بازاریابی آنلاین، به این میزان گسترده استفاده از اینترنت باید توجه کنند.

دیجیتال مارکتینگ یا Digital Marketing به کلیه خدماتی گویند که در دنیای دیجیتال اعم از شبکه های اجتماعی، وب سایت و به طور کلی در رسانه ها انجام میشوند. در چند سال اخیر میزان استفاده از گوشی های هوشمند بسیار افزایش داشته است. همین مسئله باعث شده تا تبلیغات و بازاریابی در موبایل به امری بسیار مهم و تاثیرگذار برای کسب و کارهای مختلف تبدیل شود.

1- اصل ۴P چیست و چرا نگارش آن در بیزنس پلن کسب و کار لازم و ضروری است؟

دیجیتال مارکتینگ چیست ؟ صفر تا صد بازاریابی دیجیتال نوکارتو

مهمترین موردی که باید در بازاریابی ایمیلی حتما رعایت شود، شناسایی مخاطب و جامعه هدف کسب و کار است. با رعایت این مورد می‌توان بیشترین بازدهی را در ایمیل مارکتینگ دریافت کرد. بازاریابی دیجیتال نه تنها به مخاطبان وسیع تری نسبت به بازاریابی سنتی می رسد بلکه هزینه کمتری نیز به همراه دارد.

  • مثلا، اگر برای یک کسب و کار کوچک با بودجه محدود کار می‌کنین، میتونین سرمایه گذاری روی شبکه اجتماعی، بلاگ نویسی یا سئو سرمایه گذاری کنین.
  • به طور خیلی ساده، بازاریابی دیجیتال نوعی از بازاریابی است که در آن از ابزارها و رسانه‌های دیجیتال برای مقاصد بازاریابی استفاده می‌شود.
  • از سال 2012، در خصوص مقدار استفاده از بازاریابی دیجیتال توسط صاحبان کسب‌وکار نظرسنجی‌های مختلفی انجام شده است.
  • با این حال هر محتوا توسط ۲ ارزیاب بررسی می‌شود، یکی مخاطبان و دیگری موتورهای جستجو!

برای دسته اول که بازاریابی دیجیتال نوع آفلاین بود هزینه‌­های شما ممکن است بسیار بالا باشد. اما در روش‌­های بازاریابی آنلاین روش­‌های بسیار کم هزینه­‌تری موجود است. بازاریابان دیجیتال کسانی هستند که با توجه به هدف و بودجه شرکت برای افزایش آگاهی برند یا جذب مشتریان از همه کانال­‌هایی که در بالا ذکر شد استفاده می‌­کنند. آن‌ها روی شاخص­‌های کلیدی عملکرد خاصی متمرکز هستند و با توجه به آن‌ها و سنجش دقیق‌­شان، بازدهی هریک از کمپین‌های مختلف خود در کانال‌­های مختلف را اندازه‌گیری می‌کنند و با این نتایج بهترین آن­‌ها را اجرا می‌­کنند.

۵. منابع دیجیتالی خود را برای موبایل بهینه کنید