چگونه یک استراتژی بازاریابی محصول در سال 2023 بسازیم


در حالی که صاحبان مشاغل ممکن است فکر کنند جدیدترین محصول آنها جدیدترین نوآوری است، این یک واقعیت تاسف بار است که رقابت همچنان سخت است و تقریباً 30000 محصول سالانه عرضه می شود.

با وجود هزاران محصولی که باید با آنها رقابت کنند، برای شرکت‌ها حیاتی است که بدانند چگونه محصولات خود را برای افزایش فروش، بهبود نام تجاری و جذب مشتری وفادار به بازار عرضه کنند.

بازاریابی محصول تنها یکی از راه هایی است که بازاریابان می توانند بر سفر خریدار تأثیر بگذارند و سرنخ ها را به فروش تبدیل کنند. اما چگونه یک محصول را بازاریابی می کنید؟

این مقاله برخی از نکات کلیدی در بازاریابی محصول و کارهایی را که می‌توانید انجام دهید تا مطمئن شوید که جدیدترین محصولات و خدمات شما بی‌توجه نمی‌مانند، برجسته می‌کند.

این پست را با وارد کردن ایمیل خود در زیر دانلود کنید

بازاریابی محصول چیست؟

بازاریابی محصول در اصل بازاریابی محصول شما برای مخاطبان خاص برای اطمینان از تقاضای بالاتر، فروش بهتر و ترجیح برند بهتر است. حتی اگر شرکت شما فقط یک یا دو محصول بفروشد، بسیار مهم است که از مراحل اولیه توسعه تا عرضه محصول در بازاریابی محصول شرکت کنید.

بازاریابی محصول را نباید با بازاریابی معمولی اشتباه گرفت، اگرچه بسیاری از کارآفرینان از همان ابتدا مرتکب این اشتباه می شوند.

در حالی که تلاش‌های بازاریابی منظم شامل برند، ارزش‌ها و محصولات شما می‌شود، بازاریابی محصول به طور خاص برای مخاطبان هدف تنظیم شده است.

به عنوان مثال، هزاران قطعه مبلمان را در IKEA، یکی از موفق ترین تولیدکنندگان و فروشندگان مبلمان در جهان، تصور کنید.

در حالی که IKEA محصولات خود را سبز، مقرون به صرفه و راحت معرفی می کند، چگونه محصولات خاصی مانند ست تخت یا تخت خود را به فروش می رساند؟ مشکل بازاریابی منظم در همین جا نهفته است.

استراتژی رفتن به بازار

یک رویکرد منحصر به فرد برای هر محصول مورد نیاز است. به عنوان یک بازاریاب، برای کسب و کار شما ضروری است که یک استراتژی بازاریابی محصول را اجرا کنید که بازاریابی معمولی، فروش و طراحی محصول را در توسعه خود ترکیب کند.

تولید سرب را نباید در معرض خطر قرار داد، به خصوص نه در مورد بازاریابی محصول.

در حالی که ممکن است فکر کنید محصول شما خودش را می فروشد، بازاریابی معمولی (مانند کمپین های ایمیلی، فعالیت های روابط عمومی و تبلیغات هدفمند) یک راه عالی برای دستیابی به مشتریان بالقوه و ایجاد آگاهی از برند است.

با تیم فروش خود کار کنید تا یک برنامه بازاریابی محصول ایجاد کنید که همچنان برای مشتریان فعلی شما و همچنین مشتریان جدید بازاریابی کند.

راهنمای نهایی برای یک استراتژی موفقیت آمیز ورود به بازار [+Examples] |  کاتالان
منبع: Catalant

طراحی استراتژی بازاریابی محصول

دانستن نحوه بازاریابی یک محصول ممکن است غیرممکن به نظر برسد، اما لزومی ندارد. در زیر چند مرحله کلیدی وجود دارد که می توانید برای اطمینان از موفقیت استراتژی بازاریابی محصول خود و منجر به فروش بهتر انجام دهید.

تحقیقات بازار را کامل انجام دهید و مخاطبان خود را بشناسید

بنابراین شما یک ایده عالی برای یک محصول دارید. اما، این ایده عالی برای چه کسانی است؟ آیا در طراحی آن به نکات دردسر مشتری شما توجه شده است؟ آیا محصول شما راه حلی برای نقاط درد آنها ارائه می دهد؟

اینها همه سؤالات حیاتی هستند که شما و تیمتان باید قبل از راه اندازی محصول خود از خود بپرسید. برای انجام تحقیقات بازار با کیفیت بالا و کامل که به موارد زیر می پردازد وقت بگذارید.

  • آنچه مشتریان شما می خواهند
  • نقطه درد آنهاست
  • رقبای شما

و روندهای کلی در صنعت شما به شما بینش ارزشمندی در مورد نحوه طراحی و بازاریابی محصول خود می دهد.

به یاد داشته باشید، شما راه حلی را به مشتریان خود، حتی مشتریان فعلی خود، ارائه می دهید و آن را با قیمتی به فروش می رسانید. هیچ راه بهتری برای شروع تحقیقات بازار از مشتریان خود و زیر نظر گرفتن رقبا وجود ندارد.

راه اندازی محصول خود را برنامه ریزی کنید

وقتی می گوییم باید در مورد جزئیات عرضه محصول خود وسواس داشته باشید، منظورمان این است.

مرحله تحقیقات بازار قبل از راه اندازی تنها زمانی که صحبت از راه اندازی یک محصول موفق و پرتقاضا به میان می آید، باید نوک کوه یخ باشد. در مرحله راه اندازی، شما همچنین می خواهید بازاریابی برای مخاطبان هدف خود را از طریق کانال های مختلف در نظر بگیرید.

از رسانه های اجتماعی گرفته تا وبینارها و سمینارها، مهم است که بدانید چگونه محصولات خود را تبلیغ کنید تا بی توجه نباشند.

در عین حال، اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما با صفحات فرود آماده برای خرید مشتریان از شما و همچنین توضیحات غنی از محتوا از محصول شما، راه اندازی و راه اندازی شده است. ایجاد تصاویر و ویدیوهای جذاب نیز یک راه عالی برای جلب توجه و جلب توجه است.

در نهایت، پس از راه اندازی خود را با تعیین نقاط عطف و ضرب الاجل برای اندازه گیری موفقیت برنامه ریزی کنید.

مهم است که بتوانید پیشرفت راه اندازی محصول خود را ردیابی کنید تا در صورت نیاز بتوانید تطبیق های سریع را انجام دهید. این مرحله پس از راه اندازی برای تیم شما چگونه خواهد بود؟ آیا آنها از تجزیه و تحلیل داده یا بازخورد مشتری برای انجام تنظیمات استفاده خواهند کرد؟

برنامه‌ریزی پس از راه‌اندازی و داشتن تیمی آماده برای سنجش رضایت مشتری نیز در تغییر نام تجاری و احتمالاً راه‌اندازی مجدد محصول برای موفقیت بهتر، کلیدی است.

چگونه یک راه اندازی محصول موفق ایجاد کنیم - Qualtrics
منبع: Qualtrics

یک استراتژی بازاریابی محتوا موثر ایجاد کنید

یکی از عناصر کلیدی بازاریابی محصول در تولید محتوا نهفته است.

محتوای عالی می تواند به شما در اطلاع رسانی، آموزش و ایجاد اعتماد با مشتریانی که علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولات و خدمات شما هستند کمک کند. محتوایی مانند پست های وبلاگ، ویدئوها، وبینارها، مطالعات موردی، کتاب الکترونیکی و مقالات سفید همگی باید در استراتژی بازاریابی محصول شما گنجانده شوند.

آیا فکر نمی کنید بازاریابی محتوا یک معامله بزرگ است؟ آمارهای جدید نشان می دهد که بیش از 80 درصد از مردم محصول یا خدماتی را در نتیجه بازاریابی محتوا خریداری می کنند.

با توجه به اینکه بازاریابی محتوا چقدر مقرون به صرفه است و اجرای آن در وب سایت ها، صفحات رسانه های اجتماعی و سایر پلتفرم های شما چقدر آسان است، این اشتباه است که یک استراتژی بازاریابی محتوا برای محصول خود ایجاد نکنید!

توسعه یک استراتژی بازاریابی محصول که برنده است

اگر قصد دارید محصولی را به زودی راه اندازی کنید، مراحل بالا را در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که تکنیک های جدیدی را در برنامه بازاریابی کلی خود پیاده می کنید.

علاوه بر این، اطمینان حاصل کنید که از تولیدکنندگان محتوای با کیفیت بالا برای پیاده سازی بازاریابی محتوا در سرتاسر آن کمک گرفته اید.

WriterAccess تیمی از نویسندگان و خالقان اختصاصی دارد که می توانند به شما در ایجاد استراتژی های بازاریابی موثر محصول از مفهوم تا راه اندازی کمک کنند. همین امروز با آزمایش 14 روزه رایگان خود شروع کنید!

آزمایشی بدون دسترسی