اگر چیزی در مورد بهینه سازی موتور جستجو (SEO) می دانید، می دانید که موتورهای جستجو محتوای با ارزشی را ترجیح می دهند که بیشترین ارتباط را با هدف کاربر دارد. بنابراین، هرچه محتوا برای کاربر ارزشمندتر باشد، در نتایج جستجو رتبه بالاتری خواهد داشت.
متأسفانه، بسیاری از شرکتها و برندها بیش از حد روی جنبه فنی سئو تمرکز میکنند تا محتوای قانعکنندهای تولید کنند که در واقع منجر به ترافیک بالاتر شود.
خوشبختانه، تسلط بر کپی رایتینگ سئو می تواند برای حرکت دادن سوزن و ایجاد نتایج مورد نیاز برای ایجاد شناخت قوی تر از برند کافی باشد.
اما استفاده از کپی رایتینگ سئو به چه معناست و کدام نکات می تواند به شما کمک کند تا از آن نهایت استفاده را ببرید؟ انگشتان تایپ خود را آماده کنید، و بیایید به داخل شیرجه بزنیم!
این پست را با وارد کردن ایمیل خود در زیر دانلود کنید
سئو کپی رایتینگ چیست؟
کپیرایتینگ سئو فرآیند ترکیب تکنیکهای بهینهسازی موتور جستجو در تولید محتوای کپیرایتینگ است.
در مفهوم عملی، سئو نویسی به معنای تحقیق در مورد کلمات کلیدی جدید و سپس تولید ایده های محتوا بر اساس آنها است. در این حالت، همه چیز از عنوان محتوا گرفته تا سرفصل ها و زیر سرفصل ها حول یک کلمه کلیدی خاص بهینه می شود.
5 روش برای استفاده از کپی رایتینگ سئوی با کیفیت بالا برای تسلط بر نتایج جستجو
وقتی به درستی انجام شود، کپینویسی موثر سئو میتواند دید جستجوی نام تجاری شما را بهبود بخشد و به شما کمک کند برای کلمات کلیدی هدف خود رتبه بالاتری کسب کنید.
با این حال، برای استفاده حداکثری از هر قطعه محتوا، باید بیشتر از افزودن کلمات کلیدی مرتبط و تایپ متنی کلی در مورد موضوع انجام دهید.
در عوض، در اینجا پنج راه مطمئن برای اطمینان از بهینهسازی نسخه شما تا حد امکان وجود دارد، بنابراین تا حد ممکن در SERP رتبهبندی میکنید.
1. تحقیقات جامع کلمات کلیدی را انجام دهید
در ابتدا، ممکن است فرض کنید که بهترین کلمات کلیدی آنهایی هستند که تعداد زیادی ترافیک دریافت می کنند. با این حال، در حالی که میخواهید کلمات کلیدی پرمخاطب را هدف قرار دهید، باید به خاطر داشته باشید که همه سعی میکنند ترافیک مشابهی را جذب کنند.
بنابراین، هرچه علاقه به یک کلمه کلیدی بیشتر باشد، رقابتی تر خواهد بود (و رتبه بندی برای آن سخت تر).
از طرف دیگر، بهتر است توجه خود را روی کلمات کلیدی مشابهی متمرکز کنید که ممکن است به پرس و جوها یا جایگاه های خاص در صنعت شما پاسخ دهند.
به عنوان مثال، به جای تلاش برای رتبهبندی برای بازاریابی سئو، ممکن است بر روی رتبهبندی کلمه کلیدی مانند «تاکتیکهای سئو برای کسبوکارهای کوچک تجارت الکترونیک» یا «چگونه از سئو برای ساختن وبلاگ از ابتدا استفاده کنیم» تمرکز کنید.
از آنجایی که تحقیقات کلمات کلیدی پایه و اساس استراتژی کپی رایتینگ سئو شما است، باید زمان زیادی را صرف توسعه و مدیریت کلمات کلیدی برای سایت خود کنید.
هر یک باید با محصول شما مرتبط باشد، برای مخاطب هدف شما ارزشمند باشد و ترافیک کافی برای افزایش تعامل آنلاین شما داشته باشد.
هنگامی که لیست کافی از کلمات کلیدی سطح بالا (یعنی آنهایی که می توانند در یک عنوان مناسب SEO استفاده شوند) دارید، می توانید از ابزارهای تولید کننده کلمات کلیدی هوش مصنوعی برای یافتن کلمات و موضوعات مرتبط استفاده کنید. این کلمات کلیدی اضافی به شما کمک میکنند تا یک طرح کلی برای هر موضوع ایجاد کنید و برای تولید محتوای ارزشمندتر عمیقتر شوید.
نکته حرفه ای
شما باید هر دو محتوای سطح عمیق و سطح تولید کنید.
محتوای عمیق در مورد موضوعات پیچیده و موضوعات فرعی مختلف بحث می کند تا به خواننده کمک کند آنها را درک کند. این محتوا معمولاً حدود 2000 کلمه یا بیشتر است.
محتوای سطح روی یک کلمه کلیدی یا جنبه ای از جایگاه شما تمرکز می کند و باید حدود 500 کلمه باشد.
2. محتوای رقیب برتر را برای همان کلمه کلیدی تجزیه و تحلیل کنید
مهم نیست برای چه کلمه کلیدی می خواهید رتبه بندی کنید، در حال حاضر یک صفحه در موقعیت بالا وجود خواهد داشت.
بنابراین، بهترین راه برای به حداکثر رساندن کپیرایتینگ سئو این است که ببینید چه چیزی در حال حاضر وجود دارد و آن را مطالعه کنید. هنگام بررسی محتوای موجود، حتماً این سؤالات را بپرسید:
چه کسی این کلمه کلیدی را جستجو می کند؟
ما در بخش بعدی به تحقیق درباره مخاطبان خواهیم پرداخت، اما شما میخواهید به طرز فکر شخصی که این رشته کلیدواژه را در موتور جستجو تایپ میکند و دلیل آن را وارد کنید.
آیا لینک بالا به نیازهای کاربر مرتبط است؟
گاهی اوقات، محتوای با رتبه بالا وجود دارد زیرا چیزی وجود ندارد که به طور خاص به درخواست کاربر پاسخ دهد. اگر اینطور است، بهترین استراتژی این است که بر پاسخگویی کامل به آن سوال تمرکز کنید.
اگر پیوند بالا بسیار مرتبط است، میتوانید به راههای خلاقانهای برای غواصی عمیقتر و پاسخ به سؤالات دیگری که ممکن است کاربر داشته باشد فکر کنید.
آیا محتوای با رتبه برتر خوب است؟
لزوماً مجبور نیستید کل قطعه را بخوانید، اما باید درک کنید که خواندن آن چقدر آسان است و آیا اطلاعات کافی در مورد پرس و جو ارائه می دهد یا خیر. در غیر این صورت، اغلب می توانید با ایجاد چیزی بهتر رتبه بالاتری کسب کنید، حتی اگر موضوع تقریباً یکسان باشد.
پست برتر چقدر اخیر است؟
گاهی اوقات، یک قطعه حتی اگر بیش از 5 یا 10 سال از عمر آن گذشته باشد، می تواند در موقعیت برتر باقی بماند.
از آنجایی که کاربران اغلب اطلاعات جدیدتری میخواهند، محتوای شما میتواند با افزودن جزئیات یا زمینه جدیدی که ممکن است از آن زمان تاکنون ایجاد شده باشد، از نسخه قدیمیتر بالاتر باشد.
به طور کلی، دلیل نگاه کردن به محتوای فهرست شده در زیر کلمات کلیدی خاص، تعیین این است که چگونه می توانید چیزی را که برای کاربر مورد نظر ارزشمندتر است، بسازید.
حتی اگر یک قطعه واقعاً خوب نوشته شده باشد، ممکن است بتوانید زاویه دیگری را پیدا کنید یا برای جذابتر کردن نوشتهها، نکاتی را به آن اضافه کنید.
3. هدف جستجوی کاربر خود را درک کنید
همانطور که اشاره کردیم، موتورهای جستجو محتوا را بر اساس ارزش و مرتبط بودن آن برای کاربر رتبه بندی می کنند. در طول چند دهه، گوگل الگوریتم خود را اصلاح کرده است تا سعی کند هدف کاربر را تا حد امکان واضح درک کند.
با وجود اینکه به این الگوریتم دسترسی ندارید، همچنان میتوانید برای یافتن چگونگی ایجاد محتوای ارزشمندتر برای جمعیت هدف خود، تحقیق در مورد مخاطب انجام دهید. هنگام ساخت یک قطعه جدید، حتما به این سوالات پاسخ دهید:
- چرا جمعیت هدف من باید این محتوا را جستجو کند؟
- این شخص امیدوار است از این قطعه چه چیزی به دست آورد؟
- این شخص در حال حاضر چقدر تحقیق در مورد این موضوع انجام داده است و این محتوا در مقایسه با آنچه قبلا دیده است چقدر ارزشمند است؟
- آیا این محتوا اطلاعات کافی را در اختیار کاربر قرار می دهد یا نیاز به جستجوی محتوای اضافی مرتبط با این موضوع دارد؟
به طور کلی، هرچه بتوانید جزئیات بیشتری در مورد هدف کاربر خود بدست آورید، نوشتن از این منظر آسان تر است. سپس، می توانید محتوای با ارزشی تولید کنید که توجه آن ها را بر برند شما متمرکز کند.
4. جزئیات را فراموش نکنید
اگرچه ارزش و ارتباط برای کپیرایتینگ سئوی رتبهبندی بالا بسیار مهم است، اما تنها عناصری نیستند که هنگام ساخت یک قطعه جدید باید به آنها توجه کرد.
همچنین اگر میخواهید محتوای شما در یکی از سه جایگاه برتر قرار گیرد، جزئیات کوچکتری وجود دارد که میتوانید به درستی به دست آورید. این جزئیات می تواند شامل موارد زیر باشد:
عنوان متا
این عنوانی است که در لینک نتیجه جستجو نشان داده می شود. بنابراین، شما می خواهید با استفاده از کلمه کلیدی اصلی به روشی جالب، آن را متقاعد کننده و مرتبط کنید. هر چه عنوان خلاقانه تر باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که کسی روی پیوند کلیک کند.
توضیحات متا
این متن در زیر عنوان در نتایج جستجو قرار می گیرد و زمینه بیشتری در مورد قطعه ارائه می دهد. در حالی که می خواهید این بخش را با کلمات کلیدی بهینه کنید، هدف اصلی این است که به خواننده بگوید چرا باید روی پیوند کلیک کرده و پست شما را بخواند.
برچسب ها و شرح تصاویر
برای جذابتر کردن محتوای خود، باید عکسها و تصاویر گرافیکی را در متن بگنجانید.
با این حال، موتورهای جستجو به این تصاویر توجه می کنند، بنابراین باید مطمئن شوید که آنها برای کلمه کلیدی مورد نظر شما بهینه شده اند. به عنوان مثال، نام فایل تصویری 120LK.jpg به اندازه SEOmarketinginfographic.jpg موثر نیست.
URL Slug
Slug باید با عنوان مقاله مطابقت داشته باشد، بنابراین هیچ سردرگمی در مورد محتوای آن وجود ندارد. در هر دو مورد، برای سازگاری بهتر باید از کلمات کلیدی سطح بالا استفاده کنید.
سرعت صفحه
هنگامی که رسانه های اضافی را به نوشته خود اضافه می کنید (یعنی عکس ها، اینفوگرافیک ها، کلیپ های ویدیویی)، باید مطمئن شوید که همه چیز تا حد امکان برای سرعت بهینه سازی شده است.
سرعت صفحه هنگام رتبه بندی برای سئو بسیار مهم است، بنابراین نمی خواهید تصاویر با وضوح بالا سرعت سایت شما را کاهش دهند. به علاوه، ممکن است منطقی باشد که از شبکه تحویل محتوا (CDN) برای اطمینان از بارگذاری سریعتر در نقاط مختلف جهان استفاده کنید.
5. کپی رایترهای حرفه ای SEO را استخدام کنید
اگر یک کپیرایتر نیستید، ایجاد پستهای جدید از ابتدا ممکن است دشوار به نظر برسد، بهویژه زمانی که متوجه میشوید چقدر محتوا باید ارسال کنید.
خوشبختانه، برای دریافت بهترین محتوا، نیازی نیست که یک نویسنده حرفه ای باشید. در عوض، میتوانید نوشتهها را به فریلنسرهایی که صنعت شما را در داخل و خارج میشناسند برون سپاری کنید. حتی بهتر از آن، سایت هایی مانند WriterAccess می توانند از فناوری هوش مصنوعی برای ارتباط شما با این کپی رایترها استفاده کنند، بنابراین نیازی نیست خودتان تحقیق کنید.
در این مورد، تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک کلمه کلیدی و رقیب تحقیق کنید و اجازه دهید نویسنده بقیه کارها را انجام دهد.
تکیه بر کپیرایترهای با تجربه تضمین میکند که میتوانید محتوای بهتری نسبت به آنچه قبلاً وجود دارد تولید کنید، و میدانید که خواندن آن آسانتر و جذابتر به نظر میرسد. بهعلاوه، میتوانید به نویسنده بگویید که هر چیز اضافی، مانند شخصیت یا زمینههای تحقیقاتی سنگین را اضافه کند.
بسته بندی
آیا آمادهاید ببینید که چگونه کپیرایتینگ سئو میتواند شما را به بالای صفحات نتایج جستجو سوق دهد؟
WriterAccess و Rock Content این فرآیند را تا حد امکان آسان و بدون دردسر می کنند. بهعلاوه، وقتی از مزیت آزمایشی رایگان دو هفتهای ما استفاده میکنید، میتوانید بدون نیاز به سرمایهگذاری دست و پا به نتایج برسید.
سئوی مبتنی بر هوش مصنوعی آینده بازاریابی است، بنابراین شما باید همین الان وارد شوید، در حالی که هنوز در مراحل ابتدایی است. با محتوای Rock، میتوانید از قدرت هوش مصنوعی استفاده کنید، مهم نیست که برند شما در حال حاضر چقدر بزرگ یا کوچک است.