آیا گوگل محتوای هوش مصنوعی را مجازات خواهد کرد؟ نکاتی برای ایمن نگه داشتن سئو سایت


در آوریل 2022، عده کمی می خواستند از مجله موتورهای جستجو منتشر شود: «گوگل می گوید محتوای تولید شده با هوش مصنوعی برخلاف دستورالعمل ها است».

جان مولر، تحلیلگر روندهای وب مستر در گوگل، در این مقاله نقل کرد که محتوای نوشته شده با هوش مصنوعی به عنوان محتوای تولید شده به صورت خودکار در نظر گرفته می شود که به عنوان هرزنامه تلقی می شود. او همچنین اضافه کرد که استفاده از محتوای نوشته شده با هوش مصنوعی می تواند جریمه دستی گوگل را در پی داشته باشد.

با توجه به اینکه ابزارهای محتوایی مانند Jasper و Copy.AI در آن زمان از نظر کیفیت و محبوبیت در حال افزایش بودند، طبیعتاً این مقاله سر و صدای زیادی به پا کرد.

مردم شروع به نگرانی در مورد استفاده خود از ابزارهای هوش مصنوعی کردند و سوالات زیادی از جمله “آیا گوگل محتوای هوش مصنوعی را جریمه خواهد کرد؟” و «آیا محتوای هوش مصنوعی به سئوی من آسیب می‌زند؟»

خوشبختانه، گوگل از آن زمان موضع خود را در مورد ابزارهای هوش مصنوعی به روز کرده است، اما هنوز باید بدانید هنگام استفاده از آنها چه کاری می توانید انجام دهید و چه کاری نمی توانید انجام دهید.

در این مقاله، ما قصد داریم تفاوت‌های بین محتوای هوش مصنوعی و محتوای تولید شده به‌طور خودکار، آنچه که گوگل واقعاً در مورد محتوای هوش مصنوعی فکر می‌کند و اینکه چگونه می‌توانید با خیال راحت از نرم‌افزار وبلاگ‌نویسی هوش مصنوعی و سایر ابزارهای محتوا استفاده کنید، بدون اینکه Google شما را تحت فشار قرار دهد، پوشش دهیم.

این پست را با وارد کردن ایمیل خود در زیر دانلود کنید

محتوای هوش مصنوعی در مقابل محتوای تولید شده به صورت خودکار

با توجه به اینکه محتوای هوش مصنوعی محتوایی است که به‌طور خودکار توسط نرم‌افزار تولید می‌شود، فکر می‌کنید که طبق گوگل باید به عنوان محتوای تولید شده به‌طور خودکار تعریف شود.

اما گوگل اکنون معنای «محتوای تولید شده به صورت خودکار» را مشخص کرده و مشخص کرده است که مشکل آن چیست. گوگل اکنون کاملاً واضح است که محتوای هوش مصنوعی برخلاف دستورالعمل های آن نیست.

هنگام تولید محتوای هوش مصنوعی، اگرچه توسط نرم‌افزار انجام می‌شود، انسان با وارد کردن اعلان‌هایی برای هدایت هوش مصنوعی و تولید خروجی مرتبط و مفید درگیر می‌شود.

تا زمانی که به محتوای مورد نظر خود دست یابید، می‌توانید درخواست‌ها را تا جایی که دوست دارید اضافه و اصلاح کنید. سپس می‌توانید جلوتر بروید و آن را از نظر دقت، دستور زبان، املا و نقطه‌گذاری بررسی کنید و محتوا را مرور کنید تا آن را بازنویسی کنید و چیزی منحصر به فرد تولید کنید.

از سوی دیگر، محتوای تولید شده به صورت خودکار، محتوایی است که از وب خراشیده شده، به هم چسبیده شده است، یا محتوایی است که به معنای چیزی نیست که فقط برای گنجاندن کلمات کلیدی ایجاد شده باشد. هیچ دخالت انسانی در آنجا وجود ندارد.

رویکرد اول کیفیت گوگل

بزرگترین تفاوت بین این دو این است که محتوای تولید شده به طور خودکار معمولاً در تلاش برای فریب دادن موتورهای جستجو و رتبه‌بندی بالاتر استفاده می‌شود، حتی برای محتوایی که بسیار ضعیف است و برای انسان مفید نیست.

این برای موتورهای جستجو به تنهایی ایجاد شده است تا تلاش کنند و به نتیجه برسند و نه برای راضی کردن یا کمک به انسان ها.

در حالی که محتوای هوش مصنوعی، زمانی که از نظر اخلاقی استفاده شود، می تواند با کیفیت بالا و بسیار مرتبط با مخاطبان خود باشد. ابتدا برای انسان ها ایجاد شده است نه موتورهای جستجو، چیزی که گوگل می خواهد ببیند.

در واقع، دستورالعمل‌های محتوای هوش مصنوعی گوگل اکنون بیان می‌کند که «به هر نحوی که تولید شود، به محتوای باکیفیت پاداش می‌دهد».

با این حال، هنوز باید مراقب محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی باشید.

گوگل به شما اجازه نمی دهد که محتوای بی کیفیت با این ابزارها تولید کنید، فقط به این منظور که موتورهای جستجو را فریب دهد تا رتبه شما را بالاتر ببرند. تمرکز مطلقاً باید روی کیفیت و ارتباط باشد.

گوگل بیان می‌کند که «هدفش این است که به محتوای اصلی و باکیفیت پاداش دهد که ویژگی‌هایی را نشان می‌دهد که ما EEAT می‌نامیم: تخصص، تجربه، معتبر بودن و قابل اعتماد بودن».

این ویژگی ها را در نظر داشته باشید، و هنگام استفاده از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی باید خوب باشید.

چگونه محتوا به طور خودکار در برابر دستورالعمل های وب مستر گوگل تولید می شود؟

اگر در روزهای اولیه اینترنت بودید، بدون شک با صفحات زیادی از مزخرفات کامل روبرو شده اید که به هیچ وجه به شما کمک نکرده است آنچه را که به دنبال آن هستید پیدا کنید.

این صفحات به طور خودکار حول کلمات کلیدی خاص تولید می شوند، صرفا برای کسب رتبه های بالاتر در نتایج جستجو. آنها برای هیچ کس معنی نداشتند، آنها به درخواست جستجوی شما پاسخ ندادند، و گوگل کاملا آنها را اسپم در نظر گرفت.

انواع دیگر محتوای تولید شده به صورت خودکار عبارتند از خراش دادن محتوا، محتوای ترجمه شده توسط ماشین بدون بررسی کیفیت، چرخش محتوا، و ترکیب محتوا از مکان‌های مختلف، از جمله فیدهای RSS، برای ایجاد یک صفحه جدید.

همه این‌ها برخلاف دستورالعمل‌های وبمستر گوگل هستند، زیرا برای فریب دادن رتبه‌های بالاتر از موتورهای جستجو به‌جای کسب آن‌ها با تولید محتوای باکیفیت و تمرکز بر آنچه جستجوگر به دنبال آن است، ایجاد شده‌اند.

این صفحاتی که به صورت خودکار تولید می شوند ابتدا برای انسان ها یا حتی اصلاً طراحی نشده اند. آنها فقط برای قرار دادن کلمات کلیدی در مقابل خزنده های وب برای تلاش برای دریافت لیست های بالاتر وجود دارند.

با توجه به هدف واضح گوگل برای ارائه بهترین پاسخ های ممکن، با بالاترین کیفیت و ارتباط برای جستجوگران، طبیعتاً این نوع محتوا برخلاف دستورالعمل ها بوده و جریمه خواهد شد.

منبع: دیده بان موتور جستجو

آیا گوگل می تواند محتوای هوش مصنوعی را شناسایی و مجازات کند؟

در آوریل 2022، از جان مولر گوگل پرسیده شد که آیا گوگل می تواند محتوای هوش مصنوعی را تشخیص دهد یا خیر. تنها چیزی که او می توانست بگوید این بود: «من نمی توانم چنین ادعایی داشته باشم. اما برای ما، اگر ببینیم که چیزی به طور خودکار تولید می‌شود، تیم وب هرزنامه قطعاً می‌تواند در این مورد اقدام کند.»

کیفیت محتوای تولید شده با هوش مصنوعی می تواند عالی باشد و در حال بهتر شدن است. در حالی که آشکارسازهای هوش مصنوعی در دسترس هستند، تشخیص اینکه آیا محتوا توسط هوش مصنوعی نوشته شده است یا نه، می تواند روز به روز دشوارتر شود.

اگر تیم گوگل نتواند آن را تشخیص دهد، نمی تواند آن را جریمه کند.

اگرچه آشکارسازها نیز در حال بهتر شدن هستند، اما این فراتر از قلمرو احتمالی نیست که گوگل بتواند محتوای هوش مصنوعی را در مقطعی شناسایی کند. مثل همیشه، وقتی صحبت از سئو به میان می آید، همیشه باید با آخرین پیشرفت ها و به روز رسانی های موتورهای جستجو همراه باشید.

گوگل چگونه محتوای تولید شده به صورت خودکار را جریمه می کند؟

در دستورالعمل‌های گوگل، این شرکت روشن می‌کند که چه محتوای بی‌کیفیت از محتوای تولید شده به‌طور خودکار یا هوش مصنوعی باشد، به عنوان یک چالش جدید تلقی نمی‌شود.

گوگل بیان می‌کند که این شرکت «سال‌هاست با محتوای بی‌کیفیت که هم توسط انسان‌ها و هم توسط اتوماسیون ایجاد می‌شود مقابله می‌کند».

Google سیستم‌های موجود از جمله SpamBrain را برای کمک به تجزیه و تحلیل الگوها و محتوا و ردیابی محتوای بی‌کیفیت و هرزنامه دارد.

اطلاعات مفیدی در مورد نحوه تنظیم رتبه بندی گوگل، بسته به تعدادی از عوامل، در راهنمای سیستم های رتبه بندی خود وجود دارد.

گوگل مطمئناً در هر محتوای با کیفیت پایین رتبه‌بندی را پایین می‌آورد و ممکن است فهرست‌ها را به طور کلی حذف کند.

چگونه از ابزارهای هوش مصنوعی بدون تأثیر بر سئو استفاده کنیم

قبلاً دستورالعمل‌های EEAT (تخصص، تجربه، اعتبار و قابل اعتماد بودن) گوگل را برای محتوا نقل کردیم، اما اگر به خاطر داشته باشید که خزنده‌های Google به دنبال چه هستند، واقعاً نمی‌توانید اشتباه کنید، چه از هوش مصنوعی برای تولید محتوای خود استفاده کنید یا نه.

با این حال، ما نکاتی در مورد بهترین روش استفاده از ابزارهای ایجاد محتوای هوش مصنوعی در بازاریابی محتوای خود داریم:

1. از هوش مصنوعی برای الهام گرفتن استفاده کنید

ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید ایده، ارائه قلاب‌های بازاریابی، عناوین وبلاگ، برچسب‌ها و موارد دیگر باورنکردنی هستند.

شما می توانید هر چقدر که دوست دارید از هوش مصنوعی برای دریافت ایده هایی که خودتان می نویسید استفاده کنید یا یک نویسنده حرفه ای را استخدام کنید تا برای شما ایجاد کند. به دلیل استفاده از این ابزارها صرفاً برای الهام گرفتن، هرگز با گوگل به مشکل نخواهید خورد.

2. محتوای خود را مشخص کنید

ابزارهای محتوای هوش مصنوعی می توانند طرح کلی عالی برای پست های وبلاگ، مقالات، مقالات سفید، کتاب های الکترونیکی و در واقع هر چیز دیگری که می خواهید بنویسید ایجاد کند.

باز هم، طرح کلی را در نظر بگیرید و یا یک نویسنده حرفه ای را برای تکمیل پروژه استخدام کنید یا اگر می خواهید آن را خودتان بنویسید.

استفاده از هوش مصنوعی به عنوان نقطه شروع، راهی عالی برای سرعت بخشیدن به تولید محتوای خود بدون زیر پا گذاشتن دستورالعمل های گوگل است.

نحوه استفاده از نرم افزار نوشتن هوش مصنوعی در فرآیند محتوای خود [Sponsored]
منبع: موسسه بازاریابی محتوا

3. آن را تغییر دهید

می توانید از یک تولید کننده محتوای هوش مصنوعی برای نوشتن محتوای خود برای شما استفاده کنید. با این حال، اگر شما یا حرفه ای نویسندگی خود از آن استفاده کنید و آن را متعلق به خودتان کنید، تصور بسیار بهتری ایجاد خواهید کرد.

اطمینان حاصل کنید که واقعیت را بررسی کرده اید، تصحیح کرده اید، و یک بررسی دستور زبان انجام داده اید. در صورتی که مولد از کارهای منتشر شده قبلی استفاده کرده باشد، سرقت ادبی را بررسی کنید.

سپس منابع، آمار، داستان‌ها و هر چیز دیگری را که محتوای شما را منحصر به فرد می‌کند، به آن اضافه کنید.

برای جریان، وضوح و لحن، کل مطلب را بخوانید و مطمئن شوید که صدای برند شما شبیه به نظر می رسد و نه مانند یک ربات که آن را نوشته است.

این کار کار را افزایش می‌دهد، اما اگر به طور کامل از ابتدا بنویسید، این نزدیک‌ترین چیزی است که می‌توانید به استفاده از هوش مصنوعی داشته باشید، اما همچنان می‌توانید چیزی منحصر به فرد ایجاد کنید.

4. مخاطبان خود را در نظر داشته باشید

محتوای شما باید برای مخاطبان شما مفید باشد و پاسخی باشد که آنها ممکن است به دنبال چه چیزی باشند. تا زمانی که ابتدا برای جلب رضایت مخاطبان خود و در مرحله دوم موتورهای جستجو می نویسید، باید به خوبی از مشکل دوری کنید.

5. حتما به سوال پاسخ دهید

با مراجعه به سایت هایی مانند Answer the Public و Quora می توانید متوجه شوید که مخاطبان شما چه سوالاتی می پرسند. آمار وب سایت و رسانه های اجتماعی خود را بررسی کنید تا ببینید بیشترین سؤالات شما چیست.

سپس راه خود را ادامه دهید و با تمام تخصص و دانشی که دارید به آنها پاسخ دهید. تا زمانی که محتوای شما به خوبی نوشته شده باشد و واقعاً مفید باشد، شما در سمت راست دستورالعمل های Google هستید.

6. با دستورالعمل های موتور جستجو به روز باشید

موتورهای جستجو دائما به دنبال بهبود و ارائه نتایج بهتر به کاربران خود هستند. برای اینکه کاملاً مطمئن باشید که کارها را به درستی انجام می دهید، باید از پیشرفت های جدید، به ویژه در مورد استفاده از هوش مصنوعی مطلع باشید.

گوگل برای کسی که بخواهد از هوش مصنوعی برای افزایش توانایی های تولید محتوا و کارآمدتر شدن استفاده کند، نمی آید. در واقع، گوگل می گوید که «محتوای تولید خودکار هرزنامه» را هدف قرار داده است.

استفاده از هوش مصنوعی هنگام ایجاد محتوای خود و زمانی که به دنبال یافتن ایده ها و نویسندگان حرفه ای برای کمک به شما هستند کاملاً ممکن است.

بسته شدن

آیا گوگل محتوای هوش مصنوعی را جریمه خواهد کرد؟ اگر درست انجامش بدی نه

اگر می خواهید اطمینان حاصل کنید که از دستورالعمل های وب مستر Google پیروی می کنید، پس چرا تولید محتوای خود را به حرفه ای ها در Rock Content تحویل نمی دهید؟

شما می توانید استفاده کنید ابر محتوا، راه حل یکپارچه ما برای بازاریابی محتوای شما، که از ویژگی های هوش مصنوعی هوشمندانه و ایمن برای تقویت تولید محتوا بدون آسیب رساندن به SEO استفاده می کند.

با Writer Access نویسندگان مناسب برای نام تجاری خود را بیابید، با تیم خود با Studio همکاری کنید، تبدیل های خود را با Ion افزایش دهید و با انتشار محتوای خود در Stage، سرویس میزبانی و مدیریت سایت وردپرس ما، قابل مشاهده باشید.

هر کجا که در مسیر بازاریابی محتوایی خود هستید، Rock Content می تواند به شما کمک کند.