جلسه ۱۸: قالب وردپرس چیست

1- امکان ورود به سیستم از طریق پسورد و تلفن همراه به منظور سایت arvanwp افزایش سطح امنیت. Wordfence با بهرهگیری از Falcon Engine به عنوان بهترین موتور کش اطلاعات موجود در حال حاضر, از طریق کاهش فعالیت دیسک سرور و دیتابیس, باعث افزایش سرعت وبسایت خواهد شد. این افزونه امنیتی وردپرس با جلوگیری از فعالیت این برنامه ها، تا حد زیادی ترافیک سایت را مدیریت کرده و از فعالیت های اسپم جلوگیری می کند. برای جلوگیری از مصرف پهنای باند سرویس شما در اثر فعالیت های خرابکارانه، ویژگی anti hotlink را فعال میکند. تعداد نصب فعال Sucuri Security تابحال بیش از 600 هزار نفر بوده. در چنین شرایطی ضمن بهرهمندی از نسخههای بهروزرسانی شده وردپرس و تهیه قالب و افزونه ها از سایت های معتبر و فاقد کد مخرب، پیشنهاد میشود نکات امنیتی متعددی نیز رعایت شود تا امنیت سایت وردپرس بیش از پیش بالا برود. قیمت گذاری: این افزونه با قیمت 39 دلار در دسترس است و به شما 6 ماه پشتیبانی می دهد که می تواند با 12 دلار اضافی تا 12.75 ماه افزایش یابد. از آنجا که افزایش امنیت سایت وردپرسی یکی از نگرانی های اساسی هر مدیر سایتی است، قصد داریم در این متن شما را با بهترین افزونه افزایش امنیت در وردپرس آشنا کنیم.

یکی از بهترین افزونههای وردپرس که تاثیر خیلی خوبی بر روی سئو دارد Google XML Sitemaps است. یکی دیگر از ویژگی های مدیریت ورود افزونه SecuPress این است که می توانید از ورود دو آي پی یا دو شخص به صورت همزمان جلوگیری کنید. استفاده از این افزونه کاملا رایگان میباشد. چطور از پلاگین نقشهی نشان استفاده کنم؟ این افزونه با بررسی اطلاعات WHOIS دامنه یا IP شبکه آلوده, با استفاده از فایروال دسترسی به تمامی آن را شبکه را مسدود کرده و این موضوع را به مدیر و مالک آن شبکه نیز اطلاع خواهد داد. یکی از دهها مزیت افزونه All In One WP Security & Firewall ، امنیت ورود و ثبت نام کاربران در سایت هست. اما آن چه که استورینا را با بیش از 20 هزار خرید، تبدیل به یکی از موفق ترین سایتها در این زمینه کرده است، پشتیبانی و مشاوره رایگان این سایت میباشد. امروزه در تکنولوژی جدید که شامل مشاغل آنلاین، آژانس ها، فروشگاه ها و ارائه دهندگان خدمات و …

یکی از امکانات جذاب این وب سایت اینه که با کلیک کردن روی هر قالب، علاوه بر دکمه دانلود و پیش نمایش (دمو)، شما می تونید امتیاز قالب رو به صورت دسته بندی شده مشاهده کنید. همچنین ابزارهایی برای کمک به بازیابی اطلاعاتی که به دلیل هک از بین رفته، وجود دارد که شامل توانایی تعمیر پروندههای آسیب دیده در این فرآیند است. چنانچه وبسايت کوچک يا بزرگی داريد بايد بخشی از تفکر شما برای حفظ امنيت وردپرس باشد و کوچک بودن وبسايت شما به معناي اين نيست که تحت حمله قرار نمي گيرد برعکس دسترسي و هک شدن آن به مراتب راحت تر است پس بايد اقداماتی برای محافظت از وبسايت خود انجام دهيم، با آموزش امنیت وردپرس با افزونه All In One WP Security همراه ما باشيد . ما در این سری از آموزش های امنیتی وردپرس تمام سعی خود را بر این نهاده ایم که بتوانیم راه کارهایی ساده اما مهم را که می توانند سطح امنیت وب سایت تان را ارتقاء ببخشند را به شما معرفی کنیم و از این موضوع آگاه هستیم که خیلی ها دانش فنی و کدنویسی را ندارند؛ بنابراین تصمیم گرفتیم این بار به معرفی ۵ افزونه امنیتی برتر که برای وردپرس منتشر شده اند را به شما معرفی کنیم.

1- مشاهده لحظهای تمامی بازدیدهای وبسایت شامل بازدیدکنندگان, رباتها, صفحات خطای 404, ورود, خروج و هرکس و هر چیزی که محتوای وبسایت شما را بازدید و استفاده میکند. فراموش نکنید که با استفاده از افزونه صفحه ساز Elementor می توانید عناصر مختلف را نیز سفارشی کنید بنابراین گزینه های سفارشی سازی با این قالب بسیار زیاد است. سطح پایه Wordfence که به طور پیش فرض فعال است ، به فایروال اجازه می دهد که به عنوان یک افزونه وردپرسی عمل کند. در وردپرس و ووکامرس تعداد سوالات سطح پایین و ابتدایی زیاد است و این مسئله باعث میشود که مجبور شوید زمان زیادی را برایش صرف کنید. فروشگاه اینترنتی که توسط وردپرس راه اندازی می شود به چند دلیل از سایر فروشگاه های اینترنتی بهتر است، اولین نکته ای که باید به آن اشاره کرد سئوی بسیار خوب وردپرس است که این موضوع را نیز مت کات (یکی از مدیران ارشد گوگل) تایید کرده است.تنوع در قالب های فروشگاهی وردپرس و پلاگین های آن بسیار زیاد است و براحتی می توانید قالبی را برای فروشگاه اینترنتی خود انتخاب کنید که کاملا مطابق علاقه و سلیقه شما باشد. یکی از مواردی که باعث به بار اومدن مشکلات امنیتی میشه، ارسال کامنتهای اسپم و عدم کنترل روی ثبت نام و ورود کاربران هست.

از مزایای Wordfence اینه که میتونید نموداری کلی از روند عمومی ترافیک و تلاشهایی که برای هک سایت شده رو مشاهده و از فایروال برای جلوگیری از حملات مخرب و بالا بردن ضریب امنیتی تلاش ورود به سایت استفاده کنید. در صورتی که تازه شروع به مطالعه در زمینه امنیت وردپرس کرده اید، پیشنهاد می کنیم که ابتدا مقاله چرا امنیت وردپرس مهم است؟ اگر چنین برنامه هایی شناسایی شود، ماژول امنیتی این برنامه برای شما یک ایمیل هشدار ارسال خواهد کرد و از شما درخواست می کند که این افزونه و یا پوسته را حذف و یا غیر فعال کنید.

افزونه امنیتی وردپرس SecuPress به صورت کامل کاربران و مدیران سایت را کنترل می کند. صفحات تنظیمات پروفایل و SecuPress دارای رمز محافظت شده برای دور نگه داشتن اطلاعات حساس از چشم خرابکاران هستند. چنانچه وبسایتی مورد حمله قرار گرفت و توسط Wordfence با آن مقابله شد, از آن پس وبسایت شما نیز بطور خودکار در مقابل حملات مشابه, محافظت خواهد شد. فایروال قدتمند MalCare سایت شما رو به صورت بلادرنگ در مقابل هکرها و بات ها محافظت میکنه. بنابراین این بخش از مقاله را همینجا به پایان میرسانیم و از شما دعوت میکنیم در بخش بعدی این مقاله که به زودی منتشر خواهد شد، با ما همراه شوید. اخیرا گزارش شده در برخی گروه های تلگرامی افراد سودجو اقدام به فروش غیرمجاز این دوره میکنند که لازم است چند نکته را در رابطه با این موضوع بدانید.

دارای سازگاری با تمام افزونه های صفحه ساز. این افزونه دارای دو حالت مختلف کش اطلاعات به منظور سازگاری بیشتر با تمامی وبسایتها بوده و ابزارهای مدیریتی شامل گزینه حذف اطلاعات کش شده و یا مانیتور میزان استفاده از این اطلاعت را دارد. مهمترین تفاوتی که یک قالب وردپرس فروشگاهی با دیگر انواع قالب دارد، سازگاری آن با افزونه ووکامرس یا همان فروشگاهساز وردپرس است. با کمک این افزونه می توانید به راحتی برای موضوعات مختلف صفحات فرودی با ظاهری زیبا طراحی کنید و با این کار به افزایش ترافیک سایت خود کمک کنید. به این صورت که فایلهای هسته وردپرس, پوستهها و افزونهها را با مقایسه با فایلهای اصلی آنها بررسی کرده و پس از پاکسازی وبسایت, سرعت آن را تا 50 برابر افزایش خواهد داد (این مورد در لینک معرفی این افزونه آمده و توسط ما بررسی و تایید نشده است). آنها فکر مي کنند احتياجی به استفاده از افزونه ها و موارد امنيتی نيست اما اين يک تصور اشتباه است. بر خلاف افزونه Sucuri که قابلیت فایروال اون فقط تو نسخه پرمیوم فعال بود، خوشبختانه نسخه رایگان این افزونه از ویژگی فایروال بهرهمند هست.

زمانی که یک مورد مهم در سایت شما اتفاق میافتد، SecuPress شما را از طریق ایمیل مطلع خواهد کرد که در به روزرسانی های آتی این برنامه، امکان اطلاع رسانی با استفاده از پیام کوتاه و مسنجرهای مختلف نیز ارائه خواهد شد. نسخه رایگان SecuPress امکانات خوبی مثل بلک لیست آیپی و فایروال داره ولی در نسخه پرو این افزونه امکانات بسیار بهتری مثل احراز هویت دو مرحله ای، اسکن PHP و بلاک آیپی بر اساس محدوده جغیرافیایی در دسترس شما هست. حتی ایمن سازی وردپرس برای افراد مبتدی با وجود جامعه بزرگی از توسعه دهندگان که افزونه های امنیتی زیادی را منتشر کرده اند، کاری آسان شده است. ویرایشگر قالب این امکان را در اختیار شما قرار میدهد که فایلهای php ،CSS و حتی Javascript را بتوانید بهصورت مرتب ببینید و ویرایش کنید. با استفاده از این افزونه کافیست که آن را نصب و فعال کنید تا افزونه خود تمام امور را برعهده بگیرد. رابط کاربری این افزونه خیلی خیلی ساده هست اما قدرت اون ستودنی هست. حملات Brute-Force یکی از شایع ترین روش های نفوذ به سایت های وردپرس است به گونه ای که هکرها از طریق نام کاربری و گذرواژه های مختلف سعی دارند تا رمز عبور مورد نظر را حدس زده و وارد حساب کاربری شخص شوند.

یکی از پرچم داران پلاگین های امنیتی وردپرس ، افزونه معروف و رایگان Sucuri Security هست. مطابق با تصویر زیر; کد ها را به ترتیب داده شده کپی کنید و در محیط وردپرس جاگذاری کنید; همچنین, میتوانید تیک گزینه های زیر را مطابق با تصویر زیر, برای اعمال افزونه در هر بخش از سایت انتخاب کنید. اما اکنون از وردپرس به عنوان یکی از محبوبترین قالبها جهت طراحی وب سایت استفاده میشود. یکی از شاخصترین امکانات این افزونه وجود فایروالی قدرتمند به منظور شناسایی تهدیدات امنیتی مانند جعل رباتهای گوگل, Botnetها و اسکنهای مخرب توسط هکرها میباشد. نکته دیگری که در خصوص این افزونه باید بدانید، تیم پشتیبانی آن است.

همانند افزونه ITHEMES SECURITY این افزونه نیز به صورت رایگان و تجاری منتشر شده است که نسخه رایگان برای شروع کار و وب سایت های کوچک و متوسط مناسب خواهد بود. امکانات این افزونه بالا بردن امنیت وردپرس ، به صورت رایگان ارائه میشه و تابحال نزدیک به 900 هزار نفر اون رو نصب و فعال کردند. نسخه رایگان آن بیش از ۲۰ هزار نصب فعال دارد. این افزونه امنیتی با بیش از 3 میلیون نصب فعال یکی از بهترین و مشهورترین افزونههای وردپرس برای برقراری فایروال و اسکن امنیتی سایت محسوب میشه. سایت شما میتواند بر روی وردپرس اجرا شود می تواند بر روی دروپال یا جوملا اجرا شود و یا حتی می تواند فریم ورک و پنل اختصاصی داشته باشد، که این یکی دیگر از تفاوتهای بستههای ایران آرک هست. 1- قابلیت اسکن آسیبپذیری HeartBleed حتی در نسخههای رایگان. اگر نگاهی به تم EightStore بیندازید شما چندین ویژگی جالب را مشاهده خواهید کرد که در هیچ جای دیگر نمی توانید پیدا کنید.

شرکتهایی که این توانایی را دارند، عملا با اندکی هزینه بیشتر شرایطی فراهم میکنند تا دغدغه استفاده از قالبهای آماده و محدودیت های آن به شما تحمیل نشود. چنان چه که قصد دارید تا سرعت سایت خود را تا میزان قابل قبولی افزایش دهید، استفاده از این پلاگین به شما توصیه می شود. آنلاین شاپ هایی که مردم فقط با داشتن گوشی و اینترنت خرید خود را انجام می دهند و وقت خود را صرف بازار رفتن نمی کنند. با رفتن به قسمت تنظیمات در تب افزونه به پنل تنظیمات دسترسی پیدا میکنید. افزونه WOOCS بهترین افزونه ایگان برای این کار است. این افزونه به شما اجازه می دهد که به راحتی پیوندهای وابسته را مدیریت کنید.

با نسخه رایگان این افزونه میتونید امنیت ورود به سایت رو تأمین کنید و روی اون نظارت داشته باشید و یا سایتتون رو به حالت تعمیر و نگهداری منتقل کنید. امروز قصد داریم ۱۳ مورد از بهترین افزونه های امنیتی وردپرس را به شما معرفی کنیم، پس با ما همراه باشید. این افزونه با امکانات ضد اسپم، قابلیت مقابله با اسپمهای سئو رو هم داره. همانطور که در بالا اشاره شد این لیست شامل بعضی از بهترین پلاگینهای سئو سایت، پلاگینهای امنیتی، پلاگینهای بهینهسازی سرعت و پلاگینهای رسانه اجتماعی میباشد. لذا سایت وردپرسی شما نیاز به یک استراتژی امنیتی دارد که افزونه امنیت وردپرس با نام iThemes Security Pro بهترین و قابل اعتمادترین انتخاب برای جلوگیری از هک شدن سایت وردپرسی است.