بازاریابی رسانه های اجتماعی چیست و چرا اهمیت دارد؟

What Is Social Media Marketing

یک استراتژی بازاریابی عالی در رسانه های اجتماعی چیزی فراتر از اطلاع رسانی ساده درباره برند شماست. این همچنین در مورد پرورش ارتباطات معنادار با مشتریان خود از طریق تبدیل شدن به بخشی از زندگی روزمره، گفتگوها و روال آنها است. آن را به درستی انجام دهید و رشد بزرگ برند خود را تماشا کنید.

اما بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست؟ چرا در صحنه دیجیتال مارکتینگ امروزی بسیار مهم است و برندها در سال 2024 چه چیزهایی را باید بدانند تا از طنین انداز شدن استراتژی هایشان اطمینان حاصل کنند؟ بیایید آنچه را که باید بدانید بررسی کنیم.

تکامل بازاریابی رسانه های اجتماعی

اصطلاح “بازاریابی رسانه های اجتماعی” کل فرآیند استفاده از پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی برای به اشتراک گذاری محتوا، هدایت ترافیک و ایجاد روابط با مخاطبان ایده آل شما را توصیف می کند. این شامل همه چیز از تولید محتوا گرفته تا بازاریابی محتوا و ایجاد نگرانی های خدمات مشتری از طریق پیام های فوری است.

با این حال، دنیای رسانه های اجتماعی به طور مداوم در حال تحول است با سکوهای جدیدی که همیشه در صحنه منفجر می شوند.

پلتفرم‌های اوایل دهه 90 مانند Six Degrees و Bolt با دادن مکان‌هایی به افراد برای ارتباط با دوستان، ارسال پیام و تعامل در تابلوهای پیام، شور و هیجان را آغاز کردند. MySpace و بعداً فیس بوک، توییتر، تامبلر و غیره امکان شخصی سازی نمایه ها را با اشتراک گذاری به روز رسانی وضعیت، عکس ها و موارد دیگر اضافه کردند.

در طول دهه 2000، رسانه‌های اجتماعی به تدریج برای جوانان مد نبود و به بخش مهمی از تعاملات روزمره انسانی تبدیل شدند. آن زمان بود که پلتفرم‌های مورد علاقه همه نیز به ابزارهای بازاریابی بالقوه تبدیل شدند – راهی برای برندها و کسب‌وکارها برای ملاقات با مشتریان خود در جایی که وقت خود را به صورت آنلاین سپری می‌کنند و ارتباطات تجاری مهمی ایجاد می‌کنند.

جدول زمانی رسانه های اجتماعیجدول زمانی رسانه های اجتماعی
جستجوی پهن باند

رونمایی از استراتژی های اصلی: بازاریابی رسانه های اجتماعی رمزگشایی شده است

اگرچه پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی در طول سال‌ها تغییر می‌کنند و بهترین شیوه‌ها تکامل می‌یابند، اصول بازاریابی رسانه‌های اجتماعی کاملاً ثابت باقی می‌مانند. در اینجا چند مثال کلیدی وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید.

هدف گذاری واضح

هر استراتژی جدید رسانه های اجتماعی باید با یک جلسه هدف گذاری جدی شروع شود. شما باید تعریف کنید که می خواهید با تلاش خود به چه چیزی برسید و چرا. چگونه اهداف رسانه های اجتماعی شما با اهداف بلند مدت کسب و کار شما ارتباط دارد؟

شناخت مخاطبان خود

این روزها تقریباً همه وقت خود را در شبکه های اجتماعی می گذرانند. با این حال، همه به دلایل یکسان در همه جا پاتوق نمی کنند، بنابراین شناخت مخاطبان شما بسیار مهم است. آنها چه کسانی هستند و بیشترین زمان را در کدام پلتفرم ها صرف می کنند؟ پاسخ ها به شما کمک می کند محتوای باورنکردنی ایجاد کنید که مشتریان مناسبی را برای محصولات شما جذب کند.

انتخاب پلتفرم های مناسب

این روزها، پلتفرم های رسانه های اجتماعی زیادی وجود دارد که برای یک برند دشوار است که در همه آنها حضور قوی داشته باشد. بنابراین، در نظر بگیرید که مخاطبان هدف شما امروز کجا هستند و ممکن است در آینده کجا باشند.

به دنبال ارتباط با Gen Z هستید؟ TikTok مکانی برای بودن است. به دنبال بهترین مکان برای انجام بازاریابی جدی SaaS هستید؟ اطمینان حاصل کنید که لینکدین بخشی از استراتژی شما است. آیا نیاز به کاشت پرچم هایی دارید که تقریباً همه در آن حضور دارند؟ به دنبال ابزارهای اصلی مانند توییتر، اینستاگرام یا فیس بوک بروید.

انتخاب KPIهای مناسب

چگونه می دانید که یک استراتژی بازاریابی موفق برای رسانه های اجتماعی ایجاد کرده اید؟ البته با ردیابی معیارهای مناسب. از معیارهای بیهوده که به اصل موضوع نمی رسند اجتناب کنید و در عوض به نمونه هایی مانند:

  • تعداد کلیک ها
  • دسترسی کلی
  • نرخ های تعامل
  • لایک (هم در محتوای پولی و هم در محتوای ارگانیک)
  • اجرای هشتگ
  • به طور کلی پیروان با برند شما ارتباط دارند

تولید محتوای با کیفیت

محتوا همچنان پادشاه است، به خصوص در رسانه های اجتماعی. اما این روزها مخاطبان برای جلب توجه خود رقابت زیادی دارند. شما به محتوایی نیاز دارید که افراد را در مسیر خود متوقف کند و عملاً از آنها بخواهد که برای جذب آن به اندازه کافی پیمایش نکنند.

محتوای شگفت انگیزی که توجه مردم را به خود جلب می کند، برند شما را از سایرین متمایز می کند. مردم را درگیر می کند، آنها را تشویق می کند تا محصولات شما را امتحان کنند، و آنها را تشویق می کند تا با برند شما همگام شوند.

و وقتی افراد بیشتری درگیر شوند، الگوریتم‌های پلتفرم محتوای شما را حتی به مشتریان بالقوه بیشتری نشان می‌دهند. فرصت فوق‌العاده‌ای برای محتوایی که واقعاً به خوبی ساخته شده است برای دستیابی به مخاطبان انبوه وجود دارد که آن را برای بازاریابی رسانه‌های اجتماعی کسب‌وکارهای کوچک، ایجاد آگاهی برای برندهای جدید و غیره عالی می‌کند.

ثبات پست

پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی امروزی به ثبات در سطوح مختلف پاداش می‌دهند. ثبات حضور شما را در پلتفرم انتخابی شما افزایش می دهد و آگاهی از برند را افزایش می دهد. الگوریتم‌ها به کاربرانی که به طور مداوم نمایش داده می‌شوند و محتوای باکیفیت و اصلی ارسال می‌کنند که محتوایی به فیدهای افراد می‌افزاید، پاداش می‌دهد.

پست کردن مرتب و مداوم همچنین به حفظ برند و محصولات شما در ذهن مردم کمک می کند. شما به بخشی ارزشمند از بازدیدهای روزانه آنها از پلتفرم های مورد علاقه آنها تبدیل می شوید و شانس انتخاب برند شما را در زمانی که آماده خرید هستند افزایش می دهید.

برای بهترین نتایج، یک تقویم محتوای رسانه های اجتماعی ایجاد کنید که شامل محتوای برنامه ریزی شده و پلتفرم های هدف باشد. پست های اجتماعی خود را با محتوای وبلاگ، پست های مهمان و غیره هماهنگ کنید. مطمئن شوید که مشتریان را در تمام سطوح قیف بازاریابی خود هدف قرار دهید.

تنظیمات در حال انجام

استراتژی‌های بازاریابی موفق رسانه‌های اجتماعی، معاملات «تنظیم و فراموش کردن» نیستند. آنها شامل نظارت مداوم، جمع آوری داده ها و تجزیه و تحلیل برای ارزیابی اینکه آیا کار می کنند یا خیر. وضعیت خود را پیگیری کنید و بر اساس آن تنظیمات را انجام دهید.

روندها و رویدادهای نوظهوری را که می تواند بر استراتژی شما تأثیر بگذارد را پیگیری کنید. این تغییرات شامل تغییراتی است که بر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی تأثیر می‌گذارد، مانند تغییر نام تجاری اخیر توییتر و تولد مجدد متعاقب آن به عنوان X.

ساختن برند شما: نقش بازاریابی رسانه های اجتماعی

خواه یک کسب و کار کوچک باشید که به دنبال گسترش دامنه فعالیت خود هستید، یک پیمانکار مستقل که به دنبال جذب مشتریان جدید یا شخص دیگری است، برندسازی بخش مهمی از استفاده هوشمندانه از رسانه های اجتماعی است. ساختن یک برند قوی از طریق رسانه های اجتماعی به شما کمک می کند:

  • مردم را با کاری که انجام می دهید آشنا کنید
  • صدای برند منحصر به فرد خود را توسعه دهید
  • یک جامعه قوی در اطراف محصولات و خدمات خود ایجاد کنید
  • خود را به عنوان یک مرجع در صنعت خود تثبیت کنید
  • در کسب و کار خود اعتماد ایجاد کنید

مصرف کنندگان امروزی فقط برای دنبال کردن برندها در پلتفرم های رسانه اجتماعی مورد علاقه خود باز نیستند. آنها می خواهند و انتظار برای دیدن آنها در آنجا، بنابراین ایجاد و حفظ یک حضور قوی در رسانه های اجتماعی به شما کمک می کند تا انتظارات را برآورده کنید و با رقابت خود ادامه دهید.

بازاریابی رسانه های اجتماعی همچنین راهی برای ماندن در رادار مشتریان خود به روشی طبیعی و غیر سرزده است. دیدن روزانه برند شما در فیدهای آنها به افزایش شانس اینکه دفعه بعد که در بازار خدمات و محصولاتی مانند شما هستند، شما را به خاطر بسپارند، افزایش می دهد.

ماندن در آینده: روندها و نوآوری ها در بازاریابی رسانه های اجتماعی

همانطور که پلتفرم‌ها تکامل می‌یابند و ویژگی‌ها می‌آیند و می‌روند، بازی تا جایی که بهترین عملکرد را دارد تغییر می‌کند. در زیر روندهای کلیدی و نوآوری های رسانه های اجتماعی برای گنجاندن در استراتژی خود در طول سال 2024 و پس از آن آورده شده است.

اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسرهای رسانه‌های اجتماعی با مخاطبانی به‌سرعت درگیر هستند که آماده هستند و آماده هستند تا پیشنهاداتی را در مورد مواردی که بیشتر کاوش کنند، ارائه دهند. شراکت با اینفلوئنسرها در جایگاه شما یک راه قدرتمند برای تقویت سیگنال و گسترش دسترسی شما است.

محتوای ویدیویی

محتوای بصری قوی بخش بزرگی از پخش فیدهای رسانه های اجتماعی شما است. تصاویر، گرافیک ها و نمودارهای داده انتخاب های خوبی هستند، اما ویدیو در حال حاضر به ویژه مرسوم است. با این حال، توجه داشته باشید که در سال 2024 دیگر فقط مربوط به ویدیوهای کوتاه نیست.

اخیراً ویدیوهای طولانی‌تر به خصوص در پلتفرم‌هایی مانند TikTok بازمی‌گردند. آنها را به عنوان یک امکان برای برند خود کاوش کنید.

محتوای الهام گرفته از میم

همه یک میم خوب را دوست دارند و دلیل خوبی هم دارند. آنها قابل اشتراک گذاری، مرتبط و سرگرم کننده هستند. بعلاوه، استفاده از رویکرد سبک میم برای پست‌های رسانه‌های اجتماعی می‌تواند راهی عالی برای نشان دادن به مخاطبان باشد که برند شما شیک، بازیگوش و فوق‌العاده مرتبط است. روش‌هایی را برای انجام این کار در نظر بگیرید که با صدای برند بزرگ‌تر شما همسو باشد.

محتوای معتبر

هیچ کس محتوای رسانه های اجتماعی را که جعلی یا بیش از حد تبلیغاتی به نظر می رسد، به خصوص از سوی کسب و کارها و برندها دوست ندارد. اصالت جایی است که در آن قرار دارد. همچنین این چیزی است که بسیاری آرزو می کنند بیشتر از برندهایی که دوست دارند ببینند. به دنبال راه هایی برای انسانی کردن برند خود از طریق رسانه های اجتماعی و افزودن یک لمس شخصی به محتوای خود باشید.

چالش‌های پیمایش: دام‌های رایج در بازاریابی رسانه‌های اجتماعی

دانستن اینکه چه چیزی برای بازاریابی رسانه های اجتماعی مفید است، مهم است، اما درک این موضوع نیز مهم است نه انجام دادن. در اینجا برخی از اشتباهات رایج رسانه های اجتماعی وجود دارد که باید هنگام راه اندازی کمپین بعدی خود از آنها اجتناب کنید.

بیش از حد تبلیغاتی بودن

مصرف‌کنندگان مدرن هرگز نمی‌خواهند احساس کنند که برایشان تبلیغ می‌شود، اما این امر به‌ویژه در رسانه‌های اجتماعی صادق است، جایی که مهم است که تعاملات احساس شخصی‌تر کنند. حتما پست های تبلیغاتی را با داستان سرایی فراوان، محتوای تولید شده توسط کاربر، نگاه های سرگرم کننده پشت صحنه و غیره در هم آمیخته کنید.

تکرار بیش از حد

پست هایی که تکرار می شوند یا بسیار شبیه به یکدیگر هستند می توانند به سرعت مخاطبان را خسته کنند. آنها همچنین می توانند این تصور را به مخاطبان القا کنند که برند شما یک بعدی است بدون اینکه خلاقیت زیادی به روی میز بیاورید.

انتخاب کمیت بر کیفیت

پر کردن فیدهای شما با محتوای ثابت فراوان مهم است. اما آنقدر روی کمیت تمرکز نکنید که کیفیت آسیب ببیند. پست های کمتر با کیفیت بهتر از هجوم محتوای پرکننده با کیفیت پایین است.

نادیده گرفتن بازخورد منفی

دیر یا زود، هر برندی با منتقدان و مشتریان ناراضی روبرو می شود و شما در نهایت از برند خود خواهید شنید. هرگز بازخوردها یا نظرات منفی را نادیده نگیرید. به طور حرفه ای و مودبانه پاسخ دهید و مشکلات را مستقیماً حل کنید. این بخش مهمی برای کمک به اعتماد مردم به برند شما است.

تلاش برای انجام همه کارها به تنهایی یکی دیگر از اشتباهات رایج بسیاری از برندها در رابطه با بازاریابی رسانه های اجتماعی است، به خصوص وقتی که رشد می کنند و متنوع می شوند. گردآوری تیمی متشکل از تولیدکنندگان محتوای حرفه ای و کارشناسان بازاریابی می تواند به شما کمک کند تا گام بردارید و کیفیت محتوا را بالا نگه دارید.

هنگام ثبت نام در WriterAccess با برخی از باهوش ترین تولیدکنندگان محتوا و نویسندگان این صنعت آشنا شوید آزمایشی 14 روزه WriterAccess رایگان امروز! شما از تفاوتی که استعداد مناسب می تواند برای برند شما ایجاد کند را دوست خواهید داشت.

آزمایشی بدون دسترسی
گزارش وضعیت بازاریابی 2024