دوست یا دشمن؟ رونمایی از چشم انداز 2024 (داده های جدید)

ai in content creation

غیرقابل انکار است که هوش مصنوعی مولد در بسیاری از زمینه های حرفه ای یک واقعیت است و در فعالیت های روزانه میلیون ها نفر حضور دارد. وقتی صحبت از بازاریابی می شود، هوش مصنوعی هیجان و نگرانی را به همراه دارد. با این وجود، اکثر بازاریابان از ابزارهای هوش مصنوعی برای پشتیبانی از وظایف خود، از ایده‌پردازی و ایجاد تا تجزیه و تحلیل داده‌ها و موارد دیگر استفاده می‌کنند.

HubSpot، Litmus، Rock Content و Search Engine Journal این را توسعه دادند گزارش وضعیت بازاریابی 2024، که داده ها، روندها و بینش های مربوط به دنیای بازاریابی در سال 2024 را تجزیه و تحلیل می کند و اطلاعات گسترده ای در مورد استفاده از فناوری هوش مصنوعی در بازاریابی ارائه می دهد.

در این مقاله، نگاهی اجمالی به گزارش از دیدگاه یک بازاریاب خواهید داشت.

یک تیم بازاریابی می تواند یک دفتر بزرگ یا فقط یک اتاق کوچک را پر کند، اما حقیقت این است که صرف نظر از اندازه تیم، دامنه وظایف گسترده است، از نوشتن تا تحلیل. بر اساس این گزارش، بازاریابان به طور متوسط ​​چهار ساعت را صرف کارهای دستی، اداری یا عملیاتی می کنند و 81 درصد معتقدند که هوش مصنوعی می تواند به آنها در نقش هایشان کمک کند.

اما بازاریابان چگونه روزانه از آن استفاده می کنند؟

هوش مصنوعی در روال یک بازاریاب

این گزارش بیان می‌کند که بازاریابان معمولاً از هوش مصنوعی برای یافتن ایده‌ها، استفاده مجدد از محتوا، ایجاد کپی برای رسانه‌های اجتماعی، ایمیل‌ها و وبلاگ‌ها و تولید تصاویر استفاده می‌کنند. استفاده از هوش مصنوعی به حرفه ای ها کمک می کند تا کارها را سریعتر انجام دهند و از وقت آزاد خود در سایر تکالیف استفاده کنند.

نتیجه می تواند حدود 2.5 ساعت در روز با حساب کردن ابزارهای هوش مصنوعی ذخیره شود. بر اساس این گزارش، 56 درصد از بازاریابان که از هوش مصنوعی مولد برای تولید محتوا استفاده می کنند، می گویند که عملکرد بهتری دارد. در اینجا نحوه استفاده بازاریابان از هوش مصنوعی برای صرفه جویی در زمان آمده است:

  • 6 درصد برای نوشتن محتوا
  • 18٪ برای پیش نویس محتوا
  • 45% برای ایده و الهام
  • 31٪ برای ایجاد خطوط کلی

تنها درصد کمی از مردم برای نوشتن کامل محتوای خود به هوش مصنوعی اعتماد دارند. بیشترین بخش استفاده از فناوری هوش مصنوعی را برای ساختن روشی آسان‌تر برای نوشتن، پیش‌نویس، ایده‌گیری و ایجاد طرح‌های کلی انتخاب می‌کنند.

گزارش وضعیت بازاریابی 2024گزارش وضعیت بازاریابی 2024

پس از ماه ها استفاده از هوش مصنوعی، تشخیص اینکه چه زمانی محتوا 100 درصد توسط هوش مصنوعی نوشته شده است، هنوز آسان است. فاقد لمس انسانی است و می‌توانیم ببینیم که ساختار، کلمات و عبارات استفاده شده در همه موارد یکسان است.

این فقدان اصالت باعث می شود که سازندگان محتوا نتوانند از هوش مصنوعی برای نوشتن همه چیزهایی که نیاز دارند از ابتدا استفاده کنند.

در واقع، فقدان رویکرد انسانی به احساسات و «نوشتن رباتیک» بازاریاب‌ها را نگران می‌کند و اعتماد به یک دستگاه برای نوشتن یک قطعه کامل از محتوا را دشوار می‌کند. ممکن است منجر به مشکلاتی شود، مانند متنی که اصلی نیست، به اهداف تجاری مرتبط نیست یا شخصی سازی ندارد.

این به ما کمک می‌کند بفهمیم چرا اکثر بازاریابان ترجیح می‌دهند خودشان محتوا را پیش‌نویس کنند و الهام بگیرند. این گزارش این موضوع را با نشان دادن اینکه 77 درصد از بازاریابان احساس می‌کردند که هوش مصنوعی به آنها کمک می‌کند تا با ادغام خلاقیت انسان با ابزارهای هوش مصنوعی، محتوای شخصی‌سازی‌شده‌تری تولید کنند، تأیید می‌کند.

«این با روند رایجی که در پلتفرم‌هایی مانند WriterAccess مشاهده می‌شود همسو است – یک مدل یکپارچه با ابزارهای هوش مصنوعی. آنها از هوش مصنوعی برای تولید محتوای اولیه و از نویسندگان انسانی برای اصلاح، بررسی واقعیت و پایبندی به لحن و صدای برند استفاده می کنند. گزارش وضعیت بازاریابی 2024

هر گل سرخی خار خود را دارد: مهمترین نگرانی های بازاریابان هوش مصنوعی

فناوری هوش مصنوعی عالی است، اما همه اش آفتاب و رنگین کمان نیست. بر اساس گزارش وضعیت بازاریابی 2024، 60 درصد از بازاریابان که از هوش مصنوعی استفاده می کنند نگران آن هستند. در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم:

  • جابجایی شغل: اتوماسیون از طریق هوش مصنوعی ممکن است منجر به از دست دادن شغل در برخی نقش های بازاریابی شود.
  • تعصب، سرقت ادبی و ایمنی برند: مدل‌های هوش مصنوعی می‌توانند سوگیری‌های موجود در داده‌هایی را که بر روی آنها آموزش دیده‌اند، تداوم بخشند.
  • خطرات امنیتی: نقض امنیت داده در هنگام استفاده از هوش مصنوعی یک تهدید است.
  • فقدان دانش کاربر: بازاریابان برای استفاده مؤثر از ابزارهای هوش مصنوعی به آموزش و درک مناسب نیاز دارند.

این مسائل معقول هستند، به ویژه زمانی که در مورد چیزی صحبت می کنیم که جدید است و ممکن است نتایج زیادی به همراه داشته باشد. به‌عنوان یک بازاریاب، مواردی که به نظر من اهمیت بیشتری دارند سوگیری، سرقت ادبی و ایمنی برند هستند، که زمانی که هوش مصنوعی و انسان‌ها را ادغام نکنید، احتمال وقوع آن‌ها بیشتر است.

در Rock Content، ما ویژگی‌های هوش مصنوعی زیادی در WriterAccess داریم، پلتفرم ایجاد محتوای ما که به حرفه‌ای‌ها کمک می‌کند تا بر اکثر چالش‌های بالا غلبه کنند. اگر می خواهید آن را امتحان کنید، برای شروع یک آزمایش رایگان اینجا را کلیک کنید.

این گزارش همچنین بسیاری از بینش های دیگر را در مورد برندسازی، رسانه های اجتماعی، تجزیه و تحلیل داده ها و بسیاری موارد دیگر به ارمغان می آورد. اگر می خواهید گزارش کامل را بخوانید، برای دانلود اینجا کلیک کنید آی تی!