نظرات مدیر عامل اینستاگرام در مورد نحوه عملکرد الگوریتم فید، قرقره ها و استوری های پلتفرم


آدام موسری، مدیر عامل اینستاگرام، در وبلاگ این شبکه اجتماعی و در ویدئویی در حساب شخصی خود، به‌روزرسانی‌ها و مروری بر نحوه عملکرد الگوریتم‌ها در اینستاگرام منتشر کرد که می‌تواند به ما در درک بهتر نحوه بهینه‌سازی نتایج و دسترسی به محتوا در فید برنامه کمک کند. و همچنین در Stories و Reels.

Mosseri اطلاعات بیشتری را مشابه سال 2021 به اشتراک گذاشت تا راهی برای شفاف‌تر و نزدیک‌تر شدن به عموم باشد و موضوعات محبوبی مانند: shadowbanning، بررسی وضعیت حساب، بهترین روش‌ها برای افزایش مخاطبان اینستاگرام و نحوه عملکرد رتبه‌بندی الگوریتمی برنامه را توضیح دهد.

آدام در حال حاضر بیانیه خود را با یک مشاهده بسیار مهم شروع می کند، که گاهی ذهن میلیون ها و میلیون ها کاربر را که از اینستاگرام استفاده می کنند، گیج می کند:

«اینستاگرام الگوریتم منحصر به فردی ندارد که بر کارهایی که مردم انجام می دهند و نمی بینند نظارت کند. ما از الگوریتم‌ها، طبقه‌بندی‌کننده‌ها و فرآیندهای مختلفی استفاده می‌کنیم که هر کدام هدف خاص خود را دارند. ما می‌خواهیم از زمان افراد بهترین استفاده را ببریم و معتقدیم استفاده از فناوری برای شخصی‌سازی تجربه همه بهترین راه برای انجام این کار است.

هر بخش از برنامه – فید، داستان‌ها، کاوش، حلقه‌ها، جستجو و موارد دیگر – از الگوریتم خاص خود استفاده می‌کند که متناسب با نحوه استفاده افراد از آن است. ما چیزها را به گونه‌ای متفاوت در این بخش‌های مختلف برنامه مرتب کرده‌ایم و ویژگی‌ها و کنترل‌هایی مانند دوستان نزدیک، موارد دلخواه و دنبال‌کنندگان را اضافه کرده‌ایم تا بتوانید تجربه خود را حتی بیشتر سفارشی کنید.

درباره فید اینستاگرام

مدیرعامل در ادامه به توضیح و جزئیات نحوه عملکرد الگوریتم های اینستاگرام می پردازد و از فید اصلی شروع می کند.

ما با تعریف مجموعه ای از چیزهایی که قصد داریم رتبه اول را داشته باشیم شروع کردیم. با فید، پست‌های اخیر اشتراک‌گذاری شده توسط افرادی را که دنبال می‌کنید و همچنین پست‌هایی از حساب‌هایی که هنوز دنبال نمی‌کنید و فکر می‌کنیم ممکن است برای شما جالب باشد را در نظر می‌گیریم. ما بر اساس عوامل مختلفی، از جمله اینکه چه چیزی و چه کسانی را اخیراً دنبال کرده‌اید، دوست داشته‌اید یا با آن‌ها ارتباط داشته‌اید، تعیین می‌کنیم. ما تجربه را سفارشی می‌کنیم تا سعی کنید تعادلی بین محتوای حساب‌هایی که دنبال می‌کنید و محتوای حساب‌هایی که دنبال نمی‌کنید اما ممکن است به آن‌ها علاقه مند باشید، پیدا کنید.

با این بیانیه مشخص است که اینستاگرام روز به روز بیشتر از هوش مصنوعی برای سفارشی کردن محتوای نمایش داده شده در فیدهای هر حساب استفاده می کند. بیشتر موارد نشان داده شده بر اساس آنچه اینستاگرام معتقد است ممکن است دوست داشته باشید، همراه با به‌روزرسانی‌های فید از افراد و نمایه‌هایی است که انتخاب کرده‌اید دنبال کنید.

موسری در ادامه می گوید 4 عامل تعیین کننده رتبه فید اصلی اینستاگرام است که عبارتند از:

  • فعالیت شما پست هایی که دوست داشته اید، به اشتراک گذاشته اید، ذخیره کرده اید یا در مورد آنها نظر داده اید، به ما کمک می کنند تا بفهمیم چه چیزی ممکن است به آن علاقه مند باشید.
  • ارسال اطلاعات اینها هر دو نشانه محبوبیت یک پست هستند – به این فکر کنید که چند نفر آن را دوست داشتند و مردم چقدر سریع یک پست را دوست دارند، نظر می دهند، به اشتراک می گذارند و ذخیره می کنند – و اطلاعات پیش پا افتاده تری در مورد خود محتوا، مانند زمانی که پست شده است و چه کاری انجام داده است. محلی، در صورت وجود، به آن ضمیمه شد.
  • اطلاعات در مورد شخصی که پست کرده است. این به ما کمک می‌کند درک کنیم که آن شخص چقدر ممکن است برای شما جالب باشد و شامل سیگنال‌هایی مانند تعداد دفعاتی است که افراد در هفته‌های اخیر با آن شخص تعامل داشته‌اند.
  • سابقه تعامل شما با کسی این به ما این حس را می دهد که به طور کلی چقدر علاقه مند به دیدن پست های یک شخص خاص هستید. یک مثال این است که آیا شما در مورد پست های یکدیگر نظر می دهید یا خیر.

بنابراین، اینستاگرام به دنبال نمایش بیشتر نوع و قالب محتوایی است که شما با آن بیشترین تعامل را دارید (با عواملی مانند اشتراک‌گذاری، لایک و کامنت) بر اساس سابقه شما با هدف شخصی‌سازی فید مطابق با سلیقه شخصی شما. ، و تعاملی تر کردن آن. یعنی هرچه احتمال انجام یکی از این اقدامات بیشتر باشد، پست را در فید بالاتر خواهید دید.

درباره داستان ها

Stories قبلاً از توصیه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی برای مرتب‌سازی محتوای دوستان و دنبال‌کنندگان شما استفاده نمی‌کند، اما منطق آن تا حدودی شبیه به فید برنامه است.

فاکتورهای اصلی که اینستاگرام هنگام طبقه بندی استوری ها در نظر می گیرد عبارتند از:

  • نمای تاریخی این به بررسی تعداد دفعات مشاهده داستان‌های یک حساب می‌پردازد تا بتوانیم داستان‌هایی را از حساب‌هایی که فکر می‌کنیم نمی‌خواهید از دست بدهید، اولویت بندی کنیم.
  • سابقه نامزدی این به این می‌پردازد که چقدر با داستان‌هایی در آن حساب ارتباط برقرار می‌کنید، مانند ارسال لایک یا DM.
  • نزدیکی. این به طور کلی به رابطه شما با نویسنده و میزان احتمال ارتباط شما با دوستان یا خانواده نگاه می کند.

بر اساس این عوامل، اینستاگرام سعی می‌کند تا میزان احتمال ورود شما به یک استوری را پیش‌بینی کند و بنابراین آنها را به ترتیب ظاهر رتبه‌بندی می‌کند.

قرقره های محبوب

در نهایت، به گفته Mosseri، قرقره ها برای کمک به کاربر در کشف چیزهای جدید ساخته شده اند. بنابراین، درست مانند تب کاوش، بیشتر آنچه در Reels می‌بینیم، حساب‌هایی هستند که ما آنها را دنبال نمی‌کنیم. بنابراین، رفتار اینستاگرام این است که قرقره هایی را ارائه دهد که فکر می کند ممکن است دوست داشته باشید و ممکن است برای شما جالب باشد.

برای Reels، عوامل اصلی رتبه بندی عبارتند از:

  • فعالیت شما ما مواردی را بررسی می‌کنیم، مانند اینکه کدام حلقه‌ها را اخیراً پسندیده‌اید، ذخیره کرده‌اید، مجدداً به اشتراک گذاشته‌اید، درباره آن‌ها نظر داده‌اید و با آن‌ها تعامل داشته‌اید. این سیگنال‌ها به ما کمک می‌کنند بفهمیم چه محتوایی ممکن است به شما مرتبط باشد.
  • سابقه تعامل شما با شخصی که پست کرده است. همانند Explore، احتمالاً این ویدیو توسط شخصی ساخته شده است که هرگز نامش را نشنیده اید، اما اگر با آن شخص تعامل داشته باشید، این ایده به ما می دهد که چقدر ممکن است به آنچه که او به اشتراک گذاشته است علاقه مند باشید.
  • اطلاعات کویل. اینها سیگنال هایی در مورد محتوای ویدیو، مانند آهنگ صوتی یا تصاویر بصری در ویدیو، و همچنین محبوبیت هستند.
  • اطلاعات در مورد شخصی که پست کرده است. ما سیگنال‌های محبوبیت، مانند تعداد فالوورها یا سطح تعامل را در نظر می‌گیریم تا به یافتن محتوای جذاب از طیف وسیعی از افراد کمک کند و به همه فرصتی برای یافتن مخاطبان خود بدهد.

مهم است که توجه داشته باشید که قرقره‌هایی با واترمارک با وضوح پایین یا متن زیاد تولید نکنید، زیرا این حلقه‌ها دسترسی بسیار کمتری خواهند داشت.

در نهایت، آدام نکاتی را در مورد اینکه چگونه می‌توانید بر آنچه در فید خود می‌بینید تأثیر بگذارید، مانند: افزودن حساب‌ها به فهرست علاقه‌مندی‌ها، ارائه می‌کند. به نظرسنجی های اینستاگرام پاسخ دهید تا برنامه بتواند توصیه های ارائه شده به پروفایل شما را بهبود بخشد. پست هایی را که به آنها علاقه ندارید مشخص کنید و به طور فعال پست های پیشنهادی را پنهان کنید.

آیا می خواهید همچنان با بهترین شیوه های بازاریابی به روز شوید؟ اکیداً به شما پیشنهاد می کنم مشترک شدن در The Beat، خبرنامه تعاملی Rock Content. ما تمام گرایش های مهم در چشم انداز بازاریابی دیجیتال را پوشش می دهیم. آنجا میبینمت!